دبیرستان فکور
#ارزیابی_عملکرد_مهر_ماه_دانش_آموزان
✍میانگین نمرات مهر ماه به تفکیک دروس و همچنین میانگین کلی در پیامهای جداگانه در گروه های تفکیکی دبیرستان قرار داده شده است.
❌در ارزیابی این نمودارها دقت در چند نکته ضروری است:
1️⃣ تعیین سطح اولیه بر اساس نمرات آزمون تعیین سطح اولیه، آزمونهای سیپلنرِ قبل از شروع سال تحصیلی و نمرات امتحانهای نهایی قبلی تعیین شده است. در مواردی که غیبت بوده و نمره نداشته به صورت میانگین کلی در نظر گرفته شده است.
2️⃣ میانگین امتحان نهایی و کنکور بر اساس آمارهای موجود و نظر کارشناسان و متخصصان تعیین شده است و بسیار نزدیک به آمار واقعی است.👌
3️⃣ برای هر درس به صورت مجزا وضعیت
آخرین نمرات
میانگینِ تا آخرین نمره
روند پیشرفت دانش آموزان مشخص شده است.
در نمودار میانگینِ تا آخرین نمره، نمرات آزمون سی پلنر هم لحاظ شده است. طبیعتاً فقط دروسی که در آزمون سی پلنر بودهاند (و کنکوری هستند) لحاظ شده است. پس این نمرات صرفاً فقط مربوط به امتحان کلاسی نیستند. ضمناً در نمودارهای هفتههای بعد، نمرات میانترمها هم اضافه خواهد شد. توجه شود که غیبت در امتحان سی پلنر صفر لحاظ شده است و بر نمره کلی اثر داشته است. درصد 60 در آزمون سی پلنر، 20 در نظر گرفته شده است و درصدهای پایین تر به تناسب لحاظ شده است.⚠️
4️⃣ نمرات امتحانات کلاسی در برخی از موارد به دلیل غیبت دانشآموز، مقادیر تقریبی (معمولاً کمتر از میانگین کلاسی) لحاظ شده است.
5️⃣ در نمره نهایی هر هفته 19 نمره مربوط به مباحث علمی و آموزشی و 1 نمره مربوط به انضباط است. مقوله انضباط در فرایندی دیگر نیز در دست بررسی است فقط اینجا به دلیل اهمیت انضباط کلاسی ذکر شده است.📝
6️⃣ همه دروسی که نمودار آنها ارائه شده است، دروسی هستند که امتحان نهایی خواهند بود.✅
7️⃣ برای ارزیابی وضعیت دانشآموز باید به دو نکته خیلی مهم دقت داشت. در نمودارها میانگین امتحان نهایی و کنکور (نمره بندی شده) نشان داده شده است. در وهله اول باید نمرات دانشآموزان با میانگینهای کشوری سنجیده شود (رویکرد تشویقی). در وهله دوم باید به این نکته دقت داشت که مطالب امتحان گرفته شده حجم کمی نسبت به حجم امتحان نهایی داشتهاند (رویکرد نیاز به تلاش بیشتر). ؛ و در وهله سوم آنچه از همه بیشتر اهمیت دارد، روند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است. باید همه ما به این نکته واقف باشیم که دانشآموزان در سطح متنوع و شرایط و امکانات متفاوتی هستند. آنچه ما باید همواره مدنظر داشته باشیم، در مشاوره تحصیلی مدنظر است، خودکارآمدی دانشآموز است که از رقابت اهمیت بیشتری دارد. تا خودکارآمدی ایجاد نشود، در ارزیابی دانشآموز در رقابت مفید نیست. ؛ بنابراین ارزیابی و رصد روند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مهمترین مبحث در این گزارشها است که باید در کنار وضعیت دانشآموز نسبت به میانگین کشوری با دقت مورد بررسی قرار گیرد.
پس مواظب باشیم نمرات دانشآموزان را با نمرات معمول و غیر نهایی مقایسه نکنیم. این اشتباه معمولاً در خانوادههایی که دانشآموز دهمی دارند رخ میدهد. نمرات نمودارها و کلاسی ما طبق استاندارد امتحان نهایی است که دشواری در نوع سؤال و سختگیری در نوع تصحیح را دارد.📚
8️⃣ گزارشهای بعدی در فواصل زمانی کمتری خدمت شما ارائه میشود. دانشآموزان هم با تلاش مداوم نتایج ارزیابیها را به صورت مستقیم و ملموستری مشاهده خواهند کرد. پس با در نظر گرفتن معیارهای ارزیابی، همین مسیر را با قدرت پیش خواهیم رفت.💥
9️⃣ با توجه اهمیت نمراتِ پیش رو و امتحان میانترم، این نمودارها و رتبهبندی دانشآموزان بسیار تغییر خواهد کرد. پس تلاش را ادامه بدهید و هیچ نمرهای را از سی پلنر گرفته تا نمرات کلاسی و همچنین میانترم از دست ندهید. موقعیت شما در نمودارها آینده شما در امتحان نهایی و کنکور را نشان میدهد.🥇🥇
🔟 این نمودارها، توسط اساتید در کلاسها و در روزهای آینده در جلسه اولیاء به طور مفصل تفسیر خواهد شد و اساس کار ما تحلیل همین نمودارها خواهد بود.📊
1️⃣1️⃣ در پایان خدمت شما دانشآموزان و خانوادههای محترم عرض کنیم که ایجاد چنین نمودارها و تحلیلها و همچنین ارزیابی و رصد دائم دانشآموزان کاری بسیار بزرگ و دشوار بوده و دبیرستان فکور به جرئت و با افتخار اعلام میکند که در چنین ارزیابی و رصد هوشمندانه و کارشناسی شده تقریباً در کشور بینظیر است و حاصل صدها ساعت تلاش اساتید نخبه کشوری و کارشناسان مشاوره و روانشناسی است. قطعاً ما در کنار شما خانوادهها، مکلف به انجام وظیفه هستیم (و با اشتیاق فراتر از آن را هم انجام میدهیم)، اما انشالله به نتیجه مطلوب ما را برساند که این هدف بیشتر به همت دانشآموزان عزیزمان بستگی دارد.✨🌱
2️⃣1️⃣ خانوادههای محترم این خیلی مهم است که توجه داشته باشید این نمودارها و نمرات فقط صرفاً به منظور ارزیابی دانشآموزان از خودشان، خانوادهها و دبیرستان نسبت به امتحان نهایی است و نشان دهنده نمره مستمر و یا کارنامه دانشآموز نیست. نمرات کارنامهای و مستمر چنین استاندارد و سختگیریای نخواهند داشت و به صورت نمرات مرسوم و نرمال دبیرستانهای کشور در نظر گرفته خواهد شد. ما بارها به دانشآموزان گفتهایم که اصلاً استرس این نمرات را نداشته باشید فقط به معنای شرح وضعیت دانشآموز نسبت به امتحان نهایی است.⚠️⚠️
👈هنوز در ابتدای مسیر هستیم. پر قوت ادامه خواهیم داد. انشاءالله با یاری خداوند بزرگ.✨
با آرزوی موفقیت و افتخارآفرینی دانشآموزان دبیرستان فکور🦋🍃
"معاونت علمی دبیرستان فکور"
•┈┈••✾•🔸🔹🔸🔹•✾••┈┈•
#آموزشی
#ارزیابی_عملکرد_دانش_آموزان
برای دیدن کلیپ های معرفی دبیرستان وارد لینک آپارات زیر شوید.
https://www.aparat.com/fakorschool
🆔@fakoor_school
╚══════🍃🌺🍃═════╝
❓سوال یکی از دانش آموزان عزیز و پاسخ به اون. با توجه به اینکه می تونه سوال خیلی از عزیزان باشه به این صورت در اینجا، پاسخ اون به تصویر کشیده شد.
1️⃣ چون ارزیابی هفتگی دانش آموز در نمودارهای تحلیلی نسبت به امتحان نهایی و کنکور سنجیده میشه پس ما نمرات کلاسی (برای مقایسه با امتحان نهایی) و نمرات آزمون شبیه ساز کنکور (برای مقایسه با کنکور) رو در نظر گرفتیم.
2️⃣ بنابراین به این دلیل است که خدمت شما تاکید داشتیم نمرات با ارزش بالا در نظر گرفته شوند و روند دانش آموز مهم است که رصد و دنبال شود.
نمرات #مستمر به طریقی دیگر تعیین می شود و ارزش نمره و سطح اون با این نمره متفاوت است. در نمرات ارزیابی همین که دانش آموز بالای میانگین کشوری باشد، تا حدودی قابل قبول (برای دانش آموزان متوسط و پائین تر) است، اما نمرات مستمر بالای 17 مورد قبول خواهد بود.
پس با دانشِ بر اینکه شما در راه درستی قرار دارید، با تلاش و عمل به راهکارهای مشاوره به را خودتون ادامه بدید.
3️⃣ می شد هیچ کدام از این نمودارها رو نساخت و ارزیابی نکرد. اما اگر این کار بزرگ انجام نمیشد، دانش آموز هیچ درکی از وضعیت خود و آینده پیش رو نداشت.
با تشکر از دانش آموز و خانواده هایی که این گزارش ها براشون مهمه.
هر دانش آموزی اگر در مورد نحوه نمره گرفتن و یا محاسبه نمره سوالی داشت می تونه از معاونت علمی دبیرستان (@Maleki_Fakoor) و یا مشاور دبیرستان (@alijassas0098) بپرسه.
"معاونت علمی دبیرستان فکور"
•┈┈••✾•🔸🔹🔸🔹•✾••┈┈•
#آموزشی
#ارزیابی_عملکرد_دانش_آموزان
🆔@fakoor_school
╚══════🍃🌺🍃═════╝
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فرهنگی
💥شور انتخاباتیه شورای دانش آموزی دبیرستان فکور، چالش ها و شعارها همراه با تریبون آزادی که دانش آموزا هر چی دلشون خواست گفتن و قول و وعده و وعید دادن واسه رای آوردن✌️
رقابتی پر شور و جوی شاداب برای دانشآموزان🤩
👥درصد حضور در انتخابات: تقریبا 100%
☑️ از این پس شورای مدرسه، نماینده دانشآموزان در جلسات و تصمیمات مدرسه خواهند بود..🌱🏫
◍⃟🔷🔸❀✿✿✾••┈┈•
#شورای_دانش_آموزی
برای دیدن کلیپ های معرفی دبیرستان وارد لینک آپارات زیر شوید.
https://www.aparat.com/fakorschool
از اینجا هم میتوانید صفحه ما در اینستاگرام را دنبال نمایید.
🆔@fakoor_school
╚══════🍃🌺🍃═════╝
#فرهنگی
✨امیرالمؤمنین و ما...
قرار گذاشتیم چهارشنبه ها با همدیگه سراغ نهج البلاغه بریم تا ازش چیزهایی رو یاد بگیریم که بهمون کمک کنه تا بهتر زندگی کنیم.
رفتیم سراغ خطبه متقین یعنی خطبه ۱۹۳📘
🌟 فالمتقون فیها هم اهل الفضائل...
#متقین در دنیا و بین مردم افرادی هستن که اهل خوبی ها هستن
اولینِ این خوبی ها اینه: منطقهم الصواب...
سخن گفتنشون درسته
یعنی حرف حسابی میزنن
حرف هاشون با فکر و اندیشه است
قبل از حرف هاشون به عواقب اون حرف فکر میکنن
فکر میکنن که یه وقت با حرفشون به کسی آسیب نزنن
خیلی راحت هرچیزی که به ذهنشون میرسه رو نمیگن
حرف هاشون برای دیگران مفیده چون رو فکر و حساب و کتابه
بله...
منطقهم الصواب
✍باید از خودمون بپرسیم که چه قدر رو حرفهایی که میزنیم فکر میکنیم؟
چه قدر از حرف هایی که میزنیم به درد دیگران هم میخوره؟
چه قدر از اونها ممکنه به دیگران یا خودمون آسیب بزنه؟
با حرف هامون چه کسایی رو از خودمون آزرده کردیم و دلشون رو شکستیم؟
اولین صفت آدم حسابی های اسلام اینه که حرف زدنشون روی حساب و کتابه
منطقهم الصواب💎
•┈┈••✾•🔸🔷🔸•✾••┈┈•
#صبحگاه_نهج_البلاغه
برای دیدن کلیپ های معرفی دبیرستان وارد لینک آپارات زیر شوید.
https://www.aparat.com/fakorschool
🆔@fakoor_school
╚══════🍃🌺🍃═════╝
#مهارتی_پژوهشی
به امید موفقیت بچه هامون در کنفرانس پنج شنبه و کسب رتبه در مسابقات دانش آموزی و دانشجویی.✌️
ما شاهد تک تک لحظاتی که تلاش کردید بودیم. . .
خودتون رو دست کم نگیرید. شما لایق بهترین ها هستید . . .🌱🎊
┄┅┅┅┅┄❅🦋🦋❅┄┅┅┅┅┄
برای دیدن کلیپ های معرفی دبیرستان وارد لینک آپارات زیر شوید.
https://www.aparat.com/fakorschool
🍃@fakoor_school
╚══════🌺🍃═════╝