31.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸به امید روزی که در امنیت کامل
در این مکان قدم بزنیم.
#روز_قدس
•┈••✾•🍀🌹☘️•✾•┈•
@fanoosemellatha
4_5796149642596974800.pdf
614K
❇️علامه بدیع الزمان فروزان فر
استاد بی نظیری که هنوز آسمان دانشگاه تهران بر سر چنویی سایه نگسترده است...
✍استاد احمد مهدوی دامغانی
▪️به مناسبت سالروز درگذشت استاد فروزان فر
•┈••✾•🍀🌹☘️•✾•┈•
@fanoosemellatha
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مدرسهای در خانه ی خانم معلم
🔹🔹🔹
@fanoosemellatha
@Farsna
🔰عزت نفس و احساس ارزشمندی در دانشآموز
✍رضا نوریفر
✅مواجهه با دانش آموزان پر سر و صدا، بی نظم و گاه بی ادب کابوس به واقعیت پیوستهی بیشتر معلمان است. رفتار این دسته از دانش آموزان میتواند علت های متفاوتی مانند فقر، مشکلات خانوادگی، اختلالهای روانی و احساس بی ارزش بودن که محور مورد بحث این مقاله است داشته باشد.
کودک و نوجوان پیش از آن که دانش آموز یک مدرسه باشند، فرزنده خانوادهی خودشان هستند و احساس ارزشمندی یا حقارت دقیقا از همین نقطه آغاز می شود.
کودک و نوجوانی که زبان رسمی و رایج فضای خانوادهاش تحقیر، زور، کتک و ناسزاست اگر معلمی در کلاس احترام او را نگهدارد درست مانند انگلیسی زبانی است که با او فارسی صحبت شود که نه تنها این زبان را نمی فهمد بلکه صاحب آن را خندهدار و این رفتار را نشانهی ترس معلم می پندارد.
در اینجا یک معلم عادی با قدرت مدیریت کلاس متوسط خصوصا اگر ثبات شخصیت کافی نداشته باشد در پروژه تعامل با این دانش آموزان شکست می خورد در حالی که همین معلم در کلاسهایی که دانش آموزان عزتمندی دارد ممکن است فوق العاده توانمند ظاهر شود.
استاد معلم که بود بی آزار
خرسک بازند کودکان در بازار
نوع تعامل معلمان با این دانش آموزان متفاوت و سرنوشتساز است. به طور کلی آموزگاران در مواجهه با این دسته از دانش آموزان به دو شکل منفعلانه و فعالانه رفتار می کنند.
معلمان دستهی اول خیلی زود در مقابل این دانش آموزان کم می آورند و اما آموزگارانی که با این قضیه برخوردی فعالانه دارند نتیجهی بازی را به نفع خود تمام می کنند با این تفاوت که گروهی از آنان با این دانش آموزان با روشی دفعی، هیجانی و غیر اصولی و با همان زبان زور و کتک (خصوصا در روزهای اول) رفتار می کنند و بخش دیگری با حفظ صلابت و ایجاد ثبات در رفتار اصولی خود به تدریج الفبای زبان عزت را به آنها می آموزند و تلاش می کنند در طول سال زبان عزت و ارزشمندی را در دانش آموز خود تقویت کنند.
در این روش بسیار مهم است که معلم به گونهای رفتار کند که دانش آموز مدّنظر متوجه شود که معلم با وجود این که توانایی حال گیری و انتقام جویی را دارد ولی باز هم حرمت او را نگه می دارد و در غیر این صورت اگر دانش آموز متوجه شود که معلم صرفا برای ساکت کردن او از روی ترس به او احترام می گذارد، خیلی زود زحمات معلم اثر معکوس خواهد گذاشت.
#اخلاق_معلمی
#تربیت
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اعتماد یا دوست داشتن دانش آموز؟
🔸 استاد علی حقشناس🔸
#اخلاق_معلمی
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا باید معلم پژوهشگر باشد؟!
🔹دکتر سمیه صمیمی🔹
(معلم و مدرس دانشگاه)
#معلم
#پژوهش
#فانوس
╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮
@fanoosemellatha
╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.
🎥رهبر معظم انقلاب: معلمان باید این نقش مهم و حیاتی را باور کنند.
🔺در کشور ما در کمتر زمانی جوانان و نوجوانان اینگونه مورد تهاجم فکری و اخلاقی قرار داشتند.
#جایگاه_معلم
#نقش_معلم
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا در آموزش و پرورش، مثل بنیامیه دین را آموزش میدهیم؟!
🔸 استاد علیرضا پناهیان🔸
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha