eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰آموزگاری با دست‎های شکسته 🔶️ یک معلم کرمانشاهی با اینکه بعد از تصادف دو دستش شکسته و استراحت پزشکی داشته، با همان وضعیت به روستا رفته و تدریس کرده است. سجاد احمدی ۱۳ سالی می‎شود که در روستای میرمینگه کرمانشاه درس می‎دهد. •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha @Farsna
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢معلم طبیعیش خوبه🟡 😅😅 معلم هورمونی...🧐😂 پ.ن: تقدیم به معلمان پرورشی عزیز آموزش و پرورش🌺⚘ •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
🔰تاثیر زنده‌کردن سنت‌های نو گذشتگان بر کار فرهنگی در دانشگاه‌ها و جامعه ✍رضا نوری‌فر ✅یکی از مسائل مهمّی که باید در کار علمی و فرهنگی مورد توجّه ویژه قرار گیرد إحیاء سنّت های مؤثر و نو گذشتگان است. کار علمی و فرهنگی خوب همیشه آن نیست که محصول یک ایده ی تازه و بدیع باشد بلکه اگر دانشجویان، معلمان و فعّالان فرهنگی بتوانند سنّت های مهم دینی مانند: درس اخلاق، دیدار با علماء و دانشمندان و... را که امروزه فراموش شده اند یا کمتر کسی به سراغ آنها می رود دوباره زنده کنند، می توانند به دلائل زیر تأثیر عمیق تری نسبت کارهای نو و تازه کشف شده داشته باشند: 1.مسبوق به سابقه ی طولانی تاریخی هستند و همین در ارزشگذاری افراد نسبت به این برنامه ها مؤثر است. 2.بعضی از این سنّت ها پایه و اساس شکل گیری افراد هستند و در رشد انسان نقش ویژه ای دارند که هیچ چیز دیگری جای آن ها را نمی گیرد مانند:روضه ی امام حسین علیه السّلام ،نشست و برخاست با دانشمندان و... . 3. غالب این سنّت ها بیشتر جنبه معنوی و الهی دارند و سرعت حرکت انسان به سمت کمال را بالا می برند و نقص بحران معنویت در جامعه‌ی امروزی تا حدی جبران خواهد شد. •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
🔰نکته! ♨️انسان و رودخانه! ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
newspaperpdf_1417_3.pdf
506.9K
🔰آموزش مجازی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها ✍دکتر سمیه صمیمی (معلم و مدرس دانشگاه) 🌐منبع: پیام عسلویه ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
فانوس
#پاسخ_به_چهار_پرسش 🔰به مناسبت #هفته_معلم، گروه فرهنگی فانوس تصمیم گرفت تا برخی سوالات مهم را که بر
🔰به مناسبت ، گروه فرهنگی فانوس تصمیم گرفت تا برخی سوالات مهم را که برای بسیاری از معلمان طرح شده است، با چند تن از اساتید و معلمان پر تجربه این مرز و بوم در میان بگذارد و پاسخ آن ها را برای شما عزیزان نیز منتشر کند. ▪️سوال دومی که از پرسیدیم به شرح زیر است: ♨️با توجه به فراز و نشیب‌های موجود در نسل جدید به علت‌گسترش رسانه‌ها و دیگر تغییرات فرهنگی_اجتماعی بهترین راهکارهای مواجه‌ی اثر بخش معلم با نسل امروز چیست؟ لطفا در این باره اندکی توضیح دهید. ✅اما پاسخ تفصیلی ایشان به این سوال: 👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مساله اصلی، بالا بردن شان معلمی است. 🎥رهبر معظم انقلاب: معلمی کار بسیار بزرگ، مهم و با ارزشی است. 🔶️گشودن گره های معیشتی معلمان نیز کار بسیار لازم و مهمی است که باید انجام بگیرد. •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha @newsfarhangian
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰روز بزرگداشت خیام 28 اردیبهشت ماه ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
فانوس
✅مساله اصلی، بالا بردن شان معلمی است. 🎥رهبر معظم انقلاب: معلمی کار بسیار بزرگ، مهم و با ارزشی است.
🔰سخنی کوتاه پیرامون دغدغه‌ امام‌خامنه‌ای درباره "حرمت اجتماعی‌معلم" 🔶️نقطه‌ی مشترک بسیاری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، مسأله‌ی محوری« حرمت معلم» با تعریف خاصی است که ایشان بیان فرموده اند: منزلت معلمی فقط این نیست که یکی را تکریم و احترام کنند و دستش را ببوسند؛ منزلت معلمی یعنی تأثیرگذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگیِ یک ملت. اگر جامعه معلمان بتوانند این کار را انجام دهند، منزلت معلمی به معنای حقیقی کلمه حفظ شده.« ۱۳۸۴/۲/۱۲» 🔶️ اهمیت این مساله نزد ایشان تاحدی است که در تاریخ ۱۳۹۰/۲/۱۴ به وجوب تکریم معلم و نقش‌افرینی آحاد جامعه در این رابطه امر فرموده اند. 🔶️با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همیشه راهکارهایی برای موضوعات مختلف مطرح شده در سخنان خود بیان می فرمایند، با جستجوی کلید واژه‌ی " حرمت معلم" در بیانات‌ ایشان، راهکارهای عملیاتی مهمی با‌ مخاطبین نقش آفرین زیر بدست خواهد آمد: مسئولین(۸۴/۲/۱۲)، نهاد آموزش و پرورش(۹۱/۲/۱۳)، رسانه ها و صدا و سیما( ۹۹/۶/۱۱ و ۹۷/۲/۱۹)، محیط های فرهنگی و هنری(۹۷/۲/۱۹)، معلمان(۹۱/۲/۱۳)، دانش آموزان و خانواده ها( ۸۶/۲/۱۲) و بالاخره عامه ملت ایران(۸۷/۲/۱۲). 🔶️بنابراین می‌توان راهکارهای گفته شده توسط امام خامنه ای( حفظه الله) را در پنج بخش: وظائف معلمان، مسئولین، وظائف مشترک معلمان و مسئولان، وظایف معلمان و رسانه ها و وظائف عمومی مضمون بندی کرد. 🔶️معلمان می توانند پس از مطالعه‌ی دیدارهای امام خامنه‌ای با معلمان و دست‌یابی نظام‌مند به این راهکارها، از طریق تشکیل گروه‌های مختلف در سراسر میهن اسلامی، مطالبه‌گری و اجرای برخی از این راهکارها را در دستور کار خود قرار دهند. کلیدی ترین راهکار برای بازگرداندن‌ حرمت اجتماعی معلمان، حضور فعالانه‌ی آن‌ها در اجتماع و تاثیرگذاری در روند تاریخی است. پ.ن: مدتی پیش راهکارهای مقام معظم‌رهبری را درباره افزایش حرمت اجتماعی معلم، بیرون کشیده و مضمون بندی کرده‌ام اما به خاطر آن که فعالیت در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشد، مطلب بالا را به عنوان یک‌سرنخ و پیشنهاد در کانال قرار دادم تا این دغدغه همه‌گیرتر شود. ✍رضا نوری‌فر •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
فانوس
✅ حاجی بابایی : سر معلمان کلاه گذاشتند ، رتبه بندی همان قانون خدمات کشوریست 🔻نماینده همدان در خصوص
🔰چرخش عجیب حاجی بابایی در اظهاراتش پیرامون لایحه رتبه بندی معلمان 🔹حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از برگزاری جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش خبر داده و گفته : نظام رتبه بندی معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملاً مجزا و شبیه آنچه در دانشگاهها اجرا می شود، خواهد بود! حاجی بابایی تاکید کرده که : مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق و مزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود! / ایسنا 🔹 اظهارات اخیر حاجی بابایی در حالی مطرح شده است که این نماینده مجلس چند روز قبل در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفته بود : لایحه رتبه بندی معلمان که اخیراً از سوی دولت به مجلس ارائه شده، چیزی جز قانون مدیریت خدمات کشوری نیست و سرِ همه معلمان را کلاه گذاشته اند! ما در لایحه رتبه بندی که تدوین کرده بودیم، قرار شد از همان ابتدا که فرد معلم می شود، حقوقش همانند پایه مربی (۸۰ درصد هیات علمی) در دانشگاه ها باشد و سپس براساس فعالیت های علمی و پژوهشی و با تأیید هیات ممیزی ارتقاء بگیرند. برخی معلمان می گویند سریعتر تصویب کنید! چه چیزی را تصویب کنیم وقتی هیچ یک از منافع فرهنگیان و سند تحول بنیادین را محقق نمی کند؟! •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha @newsfarhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تسلط علمی و وارستگی اخلاقی دو بعد معلمی 🔸 استاد علی حق‌شناس🔸 ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯