eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
♨آموزش و پرورش رسمی حجاب سترگی است میان دانش و بینش. ذهن دانش آموز با قلب زندگی هیچ گاه به نقطه ی تلاقی نمی رسد مگر آن که از منطق عدد و معیشت مدرک و کمیت هدف به در آید و آن گاه به کشف و شهود حقیقت نایل می آید. 📚نیمه ی پنهان آموزش و پرورش، دکتر عبدالعظیم کریمی
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 5 ) ✍استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 🔷نکته سوم: «معلم رند» یعنی معلم زیرک و ف
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 6 ) ✍استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️1. فرصتِ جوانی بدیهی است حرکت و جنب و جوش دوران جوانی بهتر و بیشتر از حرکت و تلاش دوران پیری است و بدیهی است که منِ معلمِ پیر نمی توانم حرکت و فعالیت و پیگیری معلمین جوان را داشته باشم؛ و همین، یک فرصت معلمی است. فرصت جوانی. بگذارید با صراحت بگویم که معلمین پیر، هر چند صاحب تجربه و آگاهی می باشند، نمی‌توانند آن جنب و جوش جوانی خود را داشته باشند و معمولاً هرچند که انگیزه ی بالایی داشته باشند ولی خستگی پیری و عدم نشاط جوانی نمی گذارد تلاش ها و حرکات جوانی خود را تکرار نمایند؛ نه اینکه نمی‌خواهند بلکه نمی‌توانند؛ و بر این اساس، جوانی و شادابی جوانی، یک «فرصت» و امکان است برای معلمین و باید مغتنم شمرده شود. 🌱🌱🌱🌱 🙏با فانوس همراه شوید🙏 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
51.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨تربیت کار چه کسی است؟/ مربی، شاگرد یا تعامل؟ دو غلط مشهور در پاسخ به این مساله را ببینید. 🔰دکتر خسرو باقری (استاد دانشگاه تهران) 🌷 به فانوس بپیوندید 🌷 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
☘ نکته ☘ 🔘بجای آنکه همه چیز و همه کس را تغییر دهی که نمی توانی، خود را تغییر بده که می توانی؛ آنگاه خواهی دید که همه چیز و همه کس، تغییر کرده اند !
☘ نکته ☘ 🔸روزهای سخت دوام نمی آورند ولی انسان های سخت، چرا !
🔻شرافت معلمی 🔹معلم تهرانی در تخت بیمارستان مشغول به تدریس آنلاین به دانش آموزان 🌷 به فانوس بپیوندید 🌷 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
402.mp3
10.23M
♨معلم کیست؟ 🔸استاد علی حق شناس🔸 🔰معلم با زبانش تعلیم می دهد و با وجودش تربیت می کند. 🔰معلم مشعل دار جاده های مشکوک زندگی است. 🔰معلم کاروان سالار جاده های پر خطر زندگی است. 🔰معلم درآمدی است بر تحولات زندگی آدم ها. 🌛با فانوس همراه شوید🌜 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
☘ نکته ☘ 🕓هرروز صبح ، خورشید فریاد می زند : آهای آدم ها ! کتاب زندگی ، چاپ دوم ندارد ! پ.ن: صبحتان به خیر!
♨تجربه ای موفق در مدیریت کلاس های شلوغ! 🔰علی رومینا 🔸در اوخر دهه هفتاد بود که یک روز ترم دوم مرحوم آقای جمعه پور با پیکان سواری در منزل زنگ کشید. مراجعه کردم و پس از سلام و احوال پرسی گفت: علی جان خودت بیا یک کلاس پیش دانشگاهی را تدریس کن تا از شر این دانش آموزان فارغ شوم. قبلا دو دبیر در این کلاس تدریس کرده بودند، ولی دانش آموزان پر انرژی و شلوغ بودند و مانع از تدریس می شدند. مسئولیت را پذیرفتم و وقتی وارد کلاس شدم، با 50 نفره دانش آموز رانده شده از همه جا مواجه شدم. 🔸گفتم باید 90دقیقه کلاس را به سه قسمت تقسیم کنید. 60 دقیقه تدریس، 10دقیقه بحث ورزش و بیست دقیقه آخر آزاد. و در سه گروه اولین مرحله 17نفر، مرحله دوم 17نفر و مرحله سوم 16نفر جواز قبولی با تلاش خود را خواهید گرفت ولی به شرط اینکه تا آخر ترم 60 دقیقه تدریس را سکوت مطلق و فقط به درس گوش دهید. 🔸همگی متفق القول پذیرفتند، به گونه ای که هنگام تدریس کوچکترین صدا و حرکت اضافی شنیده نمی شد. همکاران گفتند: علی شما با دانش آموزان چه کرده اید که در کلاس این همه ساکت و آرامند؟ گفتم؟ با شگرد معلمی خود و تجربه ام آن ها را کنترل کردم. بالاخره ترم به خیر و سلامتی به پایان رسید. 📚فصل های بی تکرار، ص125 🍃 به فانوس بپیوندید 🍃 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
♨آزادی تفکر لازمه رشد فكرى‏ دانش آموز/ بگذاریم دانش آموزان فکر کنند/ قابل توجه همه آموزگاران به ویژه معلمان دینی. 🔸استاد شهید مطهری🔸 🔰از جمله امورى كه بايد بشر را در آنها آزاد گذاشت رشد فكرى است. همين طور كه براى شناگرى بايد مردم را آزاد گذاشت، از نظر رشد فكرى هم بايد آنها را آزاد گذاشت. اگر به مردم در مسائلى كه بايد در آنها فكر كنند از ترس اين كه مبادا اشتباه كنند، به هر طريقى آزادى فكرى ندهيم يا روحشان را بترسانيم كه در فلان موضوع دينى و مذهبى مبادا فكر كنى كه اگر فكر كنى و يك وسوسه كوچك به ذهن تو بيايد به سر در آتش جهنم فرو می روى، اين مردم هرگز فكرشان در مسائل دينى رشد نمی كند و پيش نمی ‏رود. دينى كه از مردم در اصول خود تحقيق می ‏خواهد (و تحقيق يعنى به دست آوردن مطلب از راه تفكر و تعقل) خواه ناخواه براى مردم آزادى‏ فكرى قائل است. مى‏گويد اصلا من از تو «لا الهَ الَّا اللَّه» ى را كه در آن فكر نكرده‏اى و منطقت را به كار نينداخت ه‏اى نمى‏ پذيرم، نبوت و معادى را كه تو از راه رشد فكرى انتخاب نكرده‏اى و به آن نرسيده‏اى من از تو نمى ‏پذيرم. پس ناچار به مردم آزادى تفكر مى ‏دهد. مردم را از راه روحشان هرگز نمى ‏ترساند، نمى‏ گويد مبادا در فلان مسئله فكر كنى كه اين، وسوسه شيطان است و اگر وسوسه شيطان در تو پيدا شد به سر در آتش جهنم مى ‏روى. در اين زمينه احاديث زيادى هست، از آن جمله است اين حديث كه پيغمبر اكرم فرمود: از امت من نُه چيز برداشته شده است؛ يكى از آنها اين است: الْوَسْوَسَةُ فِى التَّفَكُّرِ فِى الْخَلْق (يا: التَّفَكُّرُ فِى الْوَسْوَسَةِ فِى الْخَلْق) يعنى يكى از چيزهايى كه امت مرا هرگز به خاطر آن معذب نخواهند كرد اين است كه انسان درباره خلقت، خدا و جهان فكر كند و وساوسى در دلش پيدا شود. ما دام كه او در حال تحقيق و جست‏وجوست، هرچه از اين شكها در دلش پيدا شود، خدا او را معذب نمى‏كند و آن را گناه نمى ‏شمارد. 🔰در حديث معروفى است كه يك عرب بدوى آمد خدمت رسول خدا و عرض كرد: «يا رَسولَ اللَّه! هَلَكْتُ» تباه شدم. پيغمبر اكرم فورا مقصود او را درك كرد، فرمود: فهميدم چه مى‏خواهى بگويى، لا بد مى‏گويى شيطان آمد به تو گفت: مَنْ خَلَقَكَ؟ تو هم در جوابش گفتى كه مرا خدا آفريده است. شيطان گفت: مَنْ خَلَقَهُ؟ خدا را كى آفريده است؟ تو ديگر نتوانستى جواب بدهى. گفت: يا رسولَ اللَّه! همين است. پيغمبر فرمود: ذلِكَ مَحْضُ الْايمانِ. (عجبا!) فرمود: چرا تو فكر كردى كه هلاك شدى؟! اين عين ايمان است؛ يعنى همين تو را به ايمان واقعى مى‏رساند، اين تازه اول مطلب است. چنين فكرى كه در روح تو پيدا شد، اين شك كه پيدا شد [بايد براى رفع آن تلاش كنى.] شك منزل بدى است ولى معبر خوب و لازمى است. زمانى بد است كه تو در همين منزل بمانى. شيطان به تو گفت: تو را چه كسى خلق كرده است؟ گفتى: خدا. گفت: خدا را چه كسى خلق كرده؟ گفتى: ديگر نمى ‏دانم، بعد هم سر جايت نشستى. اين، شك تنبلهاست، هلاكت است. اما تو كه چنين آدمى هستى كه وقتى چنين شك و وسوسه‏اى در تو پيدا شد در خانه ننشستى، از مردم هم رودربايستى‏ نكردى و نگفتى كه اگر من به مردم بگويم چنين شكى كرده‏ام مى‏گويند پس تو ايمانت كامل نيست، معلوم مى‏شود كه يك حس و طلبى در تو هست كه فورا آمدى نزد پيغمبرت سؤال كنى كه اگر من چنين شكى پيدا كردم چه كنم؟ آيا اين شك را با يك عمل رد كنم يا با يك فكر؟ ذلِكَ مَحْضُ الْايمانِ اين عين ايمان است؛ چرا از چنين چيزهايى مى ‏ترسى؟! اين است آزادى در تفكر. 📚منبع: مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 393 🔺با فانوس همراه شوید🔻 👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 6 ) ✍استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️1.
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 7 ) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️2.فرصتِ سلامتی سلامتی علاوه بر آنکه خود امری لذت بخش است، مجالی نیز برای تحقق اهداف و آرمان هاست، در حالی که بیماری و نقاهت، علاوه بر آنکه خود امری زجر دهنده و دردآور است، مانعی برای تحقق خواسته هاست و معلم سالم و تندرست بهتر می تواند فضای کلاس را فضایی لذت بخش و علمی و تربیتی سازد، در حالی که معلم مریض و دردمند هرچند بخواهد، کمتر می تواند در صحنه ی کلاس بدرخشد و کمتر می تواند با ارتباط فعال، دانش آموزان را فعال و شادمان سازد. 🌱🌱🌱🌱 🙏با فانوس همراه شوید🙏 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha