فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت11) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️7.
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 12)
✍️استاد علی حق شناس
🌸🌸🌸🌸🌸
💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی
❇️9.فرصت هنری
برخی معلمین دارای ظرافت ها و ملاحت های خاص هنری در ارتباط با دانش آموزان و انتقال مفاهیم درسی هستند.
البته همه معلمین در این حد نمی توانند اثرگذار باشند و قطعاً معلمین واجد جاذبیت های هنری و واجد تکنیک های ظریف کلاس داریِ هنرمندانه، بهتر می توانند در تحول فکری و علمی بچه ها اثر گذار باشند.
البته یک بار دیگر تاکید می شود که فرصت ها نسبی هستند و معلمین فاقد این نوع فرصت حتی میتوانند در برخی فرصت های دیگر توانمندتر ایفای نقش کنند.
❇️10.فرصت و نعمت حافظه ی خوب
حافظه نعمتی والاست که همه آدمها و در اینجا همه معلمین از این نعمت الهی به نحو مساوی برخوردار نیستند.
بنابراین معلمینی که پُر حافظه اند، بهتر و بیشتر مسئول اند و بهتر و بیشتر میتوانند در انتقال اهداف درسی و اخلاقی خود، موثر باشند که بدیهی است این به معنای سلب مسئولیت و توجیه کم کاری معلمینِ فاقد این نعمت و فرصت نیست.
آنها از طرفی به تقویت حافظه خود می پردازند و از طرفی می توانند از سایر فرصت ها ی خود در سطح بالا استفاده نمایند.
🤝با فانوس همراه شوید🤝
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
♨معلمی که قواعد عمومی و اختصاصی تربیت و اصول روانشناسی را می داند، اما از عشق به تعلیم و تربیت آتشی به جان ندارد، در شغل خود هزاران بار بیشتر در خطر و اشتباه است تا زمانی که از این قواعد و این اصول چیزی نمی دانست.
(کمنیوس)
📚نیمه ی پنهان آموزش و پرورش، دکتر عبدالعظیم کریمی
404.mp3
9.68M
♨هنر معلمی/ فرق هنرمند و هنر پیشه/ تربیت با رفتار است!
🔸استاد علی حق شناس🔸
🔰هنرمند با هنرش عاشقی می کند و هنر پیشه با هنرش کاسبی می کند.
🔰کونوا دعاه الناس باعمالکم؛ در هر رشته ای که باشید بحث این نیست در کلاس آیه و روایت بگویید خیر، شما تجسم یک آیه باشید، رفتارت عین یک سوره باشد.
#معلم
#هنرمعلمی
#روشهای_تربیتی
🌛با فانوس همراه شوید🌜
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
43.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨معلم سوم: ساختمان، اجزاء و امکانات مدرسه معلم هستند.
🔰محمد تابش(طراح فضاهای آموزشی)
🔹ساختمان ها به مجرد این که ساخته می شوند واجد یک پیام هستند و این در کلیت ساختمان محدود نمی شود بلکه اجزا و امکانات آن هم می توانند پیام داشته باشند.
🔹چگونه از مدرسه یک معلم خوب بسازیم؟
🔹فضای آموزشی نه فضای آموزش!
#مدرسه
#فضای_آموزشی
#روشهای_تربیتی
🌼با فانوس همراه شوید🌼
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
#فهرست_تربیت_مطهر
🔰بررسی مسائل تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مطهری
https://eitaa.com/fanoosemellatha/74
🔰[ امنیت، آزادی و تربیت]لوازم رشد و کمال انسان
https://eitaa.com/fanoosemellatha/75
🔰اهمیت سوال در رشد علمی دانش آموز
https://eitaa.com/fanoosemellatha/82
🔰نقش آزادی در رشد انسان/ هدایت و آزادی عمل در تربیت
https://eitaa.com/fanoosemellatha/101
🔰تفاوت تعلیم با تربیت/ نگرش صحیح به علم آموزی/اصول چهارگانه ی تعلیم و تعلم که باید هر معلم و دانش آموزی بداند
https://eitaa.com/fanoosemellatha/105
🔰اصول تعلیم و تربیت/ بین دانش آموزان تفاوت قائل شویم اما تبعیض نه/ مساله عدالت آموزشی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/125
🔰اصول تربیتی/ مانع نشدن از برخورد متربی با سختی ها/ پیامدهای نازپروردگی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/157
🔰آزادی تفکر لازمه رشد فكرى دانش آموز/ بگذاریم دانش آموزان فکر کنند/ قابل توجه همه آموزگاران به ویژه معلمان دینی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/200
ادامه دارد...
🌸به فانوس بپیوندید🌸
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
♨️آدم كسي مباش!
✍محمّد حسين كريمي پور
معلم عزيزي، دو سه باري، چند نفر از ما را برد منزل علامه جعفري . ما بچه ها، روي زمين دورش مي نشستيم و او با آن شمايل با نمك و لهجه شيرين آذري، برايمان حرف مي زد. بلد بود از آن اوج فلسفه و معقولات فرو آيد و با يك مشت پسر بچه سر به هوا ، ارتباط فكري برقرار كند!
علامه جورابهايش را نشانمان داد و با افتخار، تعريف كرد چقدر در رفوي جوراب مهارت دارد. يك ذره منيت و رعونت و جبروت آخوندي نداشت. آدم بود. نور به قبرش ببارد.
از آن نشست ها ، دو قصه از تجارب شخصي علامه يادم مانده كه امروز، يكي را برايتان نقل مي كنم.
آقاي من كه شما باشي، نقل به مضمون، علامه گفت:
روزي طلبه فلسفه خواني نزد من آمد تا برخي سوالات بپرسد. ديدم جوان مستعديست كه استاد خوبي نداشته است. ذهن نقاد و سوالات بديع داشت كه بي پاسخ مانده بود. پاسخ ها را كه مي شنيد، مثل تشنه اي بود كه آب خنكي يافته باشد. خواهش كرد برايش درسي بگويم و من كه ارزش اين آدم را فهميده بودم، پذيرفتم. قرار شد فلان كتاب را نزد من بخواند. چندي كه گذشت، ديدم فريفته و واله من شده است. در ذهنش ابهت و عظمتي يافته بودم كه برايش خطر داشت. هرچه كردم، اين حالت درو كاسته نشد. مي دانستم اين شيفتگي، به استقلال فكرش صدمه مي زند. تصميم گرفتم فرصت تعليم را قرباني استقلال ضميرش كنم.
روزي كه قرار بود براي درس بيايد، در خانه را نيم باز گذاشتم. دوچرخه فرزندم را برداشتم و در باغچه، شروع به بازي و حركات كودكانه كردم. ديدمش كه سر ساعت، آمد. از كنار در، دقايقي با شگفتي مرا نگريست. با هيجان، بازي را ادامه دادم. در نظرش شكستم. راهش را كشيد و بي يك كلمه، رفت كه رفت.
اينجا كه رسيد، مرحوم علامه جعفري با آنهمه خدمات فكري و فرهنگي به اسلام ، گفت :
براي آخرتم به معدودي از اعمالم، اميد دارم. يكي همين دوچرخه بازي آنروز است!
درس استاد آن شب آن بود كه دنبال آدمهاي بزرگ بگرديد و سعي كنيد دركشان كرده از وجودشان توشه برگيريد. اما مريد و واله كسي نشويد. شما انسانيد و ارزشتان به ادراك و استقلال عقلتان است. عقلتان را تعطيل و تسليم كسي نكنيد. آدم كسي نشويد، هر چقدر هم طرف بزرگ باشد.
#معلم
#روشهای_تربیتی
#آزادی_در_تربیت
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
34.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اهمیت شک در دانش
(منزوحات بئر😟)
♨️رضا امیرخانی(نویسنده و فعال فرهنگی)
🔹حتما صحبت های امیرخانی را در مورد تجربه های او با فرزندانش در یادگیری و مهارتآموزی واقعی ببینید.
#سوال
#دانش
#مهارت
🙏 به فانوس بپیوندید 🙏
👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
9.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨با اعمالتان به نیکی ها دعوت کنید!/ الگوی یک معلم تمام عیار/ دو دقیقه درس عملی!
🔸امام خامنه ای🔸
1⃣ کسی که این چنین بر زبان عربی تسلط دارد ، اصرار دارد با زبان فارسی سخن بگوید تا هویت ایرانی مملکتش را در چشم دنیا بزرگ کند.
2⃣ نحوه برخورد با اشتباهات و کاستی های مترجم را ببینید که چه متانت و حوصله ای در این مرد بزرگ نهفته است.
3⃣ روش تصحیح خطاها را ببینید که ذره ای شماتت و تحقیر در آن نیست و نهایت ادب و عیب پوشانی را می رساند.
#معلم
#روشهای_تربیتی
🌼با فانوس همراه شوید🌼
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
🌱" نکته "🌱
♨️همه می خواهند بشریت را تغییر دهند، اما هیچ کس در #اندیشه_تغییر_دادن_خود نیست!
#فهرست_رویداد_چهارسوق
🔰جست و جوی کمال در سوال!/ پرسش! نماد کمال و تربیت یافتگی
🔸دکتر محمود مهر محمدی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/175
🔰فلسفه برای کودک/ زبان عقل و تفکر انتقادی/ تفاوت تربیت غرب و تربیت اسلامی.
🔸استاد طوبی کرمانی(استاد فلسفه دانشگاه تهران)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/182
🔰تربیت کار چه کسی است؟/ مربی، شاگرد یا تعامل؟
دو غلط مشهور در پاسخ به این مساله را ببینید.
🔸دکتر خسرو باقری (استاد دانشگاه تهران)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/191
🔰از سواد رسانه ای تا تربیت رسانه ای!/ توقف گاه اندیشه ی غرب در تربیت انسانی...
🔸حسین غفاری(معلم آپ و کارشناس سواد رسانه ای)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/202
🔰معلم سوم: ساختمان، اجزاء و امکانات مدرسه معلم هستند.
🔸محمد تابش(طراح فضاهای آموزشی)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/245
🔰اهمیت شک در دانش/دانش واقعی/یادگیری در عمل
🔸رضا امیرخانی(نویسنده و فعال فرهنگی)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/249
🔰بدون سقف: گزارشی از رشد مرحله ای شخصیتی، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان یک مدرسه
🔸رضا مهدوی(معلم و مربی مدارس مفید، سراج و شریف)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/309
🔰با دست های خالی: روایت تجربه ای موفقیت آمیز از استقامت، پیگیری و توکل چند معلم جوان
🔸علی یونسی (معلم کار و فناوری و ریاضی)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/386
🔰خارج از نقشه/ کاری فراتر از تدریس
🔸 عزیز محمدی منش( معلم روستایی و عشایری)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/426
🔰مرگ تدریجی یک معلم
https://eitaa.com/fanoosemellatha/558
🔰مدارس چه مهارت هایی را به دانش آموزان انتقال نمی دهند؟
https://eitaa.com/fanoosemellatha/596
🔰معلم کامل یا کافی؟
🔸دکتر علیرضا شیری
https://eitaa.com/fanoosemellatha/629
🔰اثرات بلند مدت تنبیه
https://eitaa.com/fanoosemellatha/696
🤝 به فانوس بپیوندید 🤝
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha