🔴مقام معظم رهبری:در بلندمدت هیچ چیز به اندازه تعلیموتربیت اهمیت ندارد.
🔸متأسفانه اوضاع امروز آموزشوپرورش که مهم ترین رکن تعلیموتربیت است به شدت متزلزل شده،دربخش تربیت کار زیادی صورت نگرفته و در بخش تعلیم هم دانش آموزان به کمک کتاب های کمکدرسی سرپا هستند نه کلاس درس...
🔹اوضاع بد معلمان از نظر مالی و بیتوجهی مسئولان مربوطه هم خودنمایی میکند. در این هجمه فرهنگی و هویتی هرچه سریع تر باید یک برنامه ریزی قوی و جامع، اجرای دقیق و نظارت مستمر صورت گیرد.
✍️ سید محمد مبین
#نقد_آپ
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
♨داستان غم انگیز دیوار چین...
🔰ساختن انسان مهم تر از ساختن یک بناست.
✅ارکان سه گانه تمدن سازی: مادر، معلم و الگو.
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
👆درنگ
صبر را باید از درخت🌲 آموخت که همه رنج خزان🍂 و زمستان❄️ را تحمل می کند تا بهار برسد و باز شکوفا🎄 شود !
♨آموزش ضمن خدمت!؟/نیمه ی پنهان واژگان
🔰آموزش ضمن خدمت: مجموعه فعالیت ها و برنامه های آموزشی قالبی برای معلمان است که به تدریج مهارت های درون زا و خود انگیخته ی آن ها را به مهارت های برون زا برای گرفتن گروه و پایه ی سودافزا تبدل می کند.
📚نیمه ی پنهان آموزش و پرورش، دکتر عبدالعظیم کریمی
#معلم
#نقد_آپ
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
#تربیت_مطهر
♨وظیفه ی تربیت، اصلاح معنوی جامعه/ روش صحیح تربیت اخلاقی.
🔸استاد مرتضی مطهری🔸
🔰اعمالی که به وسیله انسان انجام میگیرد دو قسم است: یک قسم اعمال طبیعی و غیر ارادی مانند عمل هضم و عمل دَوَران خون و امثال اینها. در این گونه اعمال میل و اراده و خواستن و نخواستن انسان دخالت ندارد...
قسم دیگر اعمال ارادی است، یعنی اعمالی که با نیروی عزم و اراده صورت میگیرد، قوّه تمیز و تشخیص و قوّه اراده و تصمیم ما در تکوین آنها دخیل است، اگر بخواهیم انجام شود میشود و اگر نخواهیم انجام نمیشود مانند راه رفتن، غذا خوردن، درس خواندن، سخن گفتن و امثال اینها.
انسان در اعمال ارادی خویش آزاد است، قدرت انتخاب کردن دارد، مثلا قدرت دارد این درس را بخواند یا نخواند، آن غذا را بخورد یا نخورد، فلان سخن را بگوید یا نگوید. اینجاست که یک نحو آزادی مخصوص برای انسان در میان سایر موجودات این عالم ثابت میشود که اصطلاحا «آزادی اراده» نامیده میشود و لهذا انسان در این گونه اعمال همیشه دو راه در پیش دارد: سعادت یا شقاوت، و ارزش و قیمت انسان مربوط به این گونه اعمال است.
🔰...در اخلاق و روانشناسی ثابت شده که اعمال انسان پایهها و اساسهای نفسانی دارند، مانند غریزه و عادت، که بر روی آنها قرار گرفتهاند. البته ما آن پایهها و اساسها را با حواس خودمان ادراک نمیکنیم، لکن از راه آثار آنها که همین اعمال ارادیه است و به اصطلاح منطقیین از طریق برهان انّی به وجود آنها پی میبریم.
بنابراین برای کسی که بخواهد... عهدهدار تربیت و اصلاحات معنوی جامعه بشود، لازم است که تنها به ظواهر اعمال قناعت نکند بلکه ریشهها و پایههای آنها را جست و جو نماید. قرآن کریم این اصل را تأیید میکند، میفرماید: قُلْ کلٌّ یعْمَلُ عَلی شاکلَتِهِ یعنی هر کسی هر عملی را انجام میدهد بر طبق حالات و صفات درونی خود اوست. فایده تربیت این است که آن پایهها و اساسها را طوری در روح افراد تکوین میکند که هیچگاه اراده انسان متوجه کارهای زشت و پست نمیشود، همیشه کارهای خیر و شایسته و به تعبیر قرآن «عمل صالح» غایت و هدف انسان قرار میگیرد.از اینجا سنگینی و دشواری این کار یعنی عهدهداری تربیت جامعه روشن می شود.
📚حکمتها و اندرزها ج2 ص30
#معلم
#روشهای_تربیتی
#تربیت_اخلاقی
💥به فانوس بپیوندید💥
eitaa.com/fanoosemellatha
t.me/fanoosemellatha
فانوس
💠استاد و درس (3) 🖌علی صفایی حائری ▶️ 🔅بگذار صمیمانه از تو بپرسم، این سوال را، ڪه، راستی، «چرا معلم
💠استاد و درس (4)
🖌علی صفایی حائری
▶️
✳️معمولاً سوال می شود که در کلاس چگونه باید بود؟ در حالی که سوال مهم تر این است که اساساً چرا باید معلم بود؟...
🌐ما تا نقش انسان در هستی را درک نکرده باشیم، نقش معلم در کلاس را نخواهیم فهمید. تا «چرا بودن انسان» پاسخ نگیرد، «چگونه بودن او» جواب نخواهد گرفت.
❓آیا نقش تو، تعیین کننده ی شغلت بوده است؟ چگونه می توان از یک معلم، «صبر» و «تحمل» و«فداکاری» و «از خود گذشتگی» انتظار داشت، در حالی که نداند «چرا بایدصبور و ایثارگر باشد»؟!
✳️ «و کَیفَ تَصبِرُ علی ما لَم تُحِط بِهِ خُبراً (کهف،68) »؛ و چگونه صبر می کنی به آنچه احاطه نکرده ای به آن از راه دانش؟!
🔅این است که برای تحمل بار سنگین معلمی، «زمینه هایی» لازم است...
⏸
👣ادامه دارد... 👣
🌼با فانوس همراه شوید🌼
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پرونده_TED
🔰باور برای پیشرفت
🔹تشویق کردن بچه ها به خاطر(تلاش)، (استراتژی) و (روند کار) آن ها
🌱تاثیر (هنوز) در روند پیشرفت بچه ها
🌸رشد ذهنی بر مبنای (نه هنوز)!
💥به فانوس بپیوندید💥
▪️eitaa.com/fanoosemellatha
▪️t.me/fanoosemellatha
#پرونده_TED
🔺آیا مدرسه خلاقیت را نابود می کند؟
https://eitaa.com/fanoosemellatha/402
🔺یک مدرسه بسازیم تا یک زندان تعطیل شود!
https://eitaa.com/fanoosemellatha/442
🔺باور برای پیشرفت
https://eitaa.com/fanoosemellatha/488
307.mp3
12.59M
♨اکسیر محبت در معلمی/ حدود محبت/ تفاوت محبت با تهاون و انفعال/تفاوت میل و مصلحت/ مدیریت کلاس.
💎محبت سازگاری هست اما سازش کاری نیست.
💎هیچ گاه مطابق امیال انسان ها بر خورد نکن تا دلشان را بدست بیاوری بلکه مطابق مصلحت هایشان رفتار کن.
#معلم
#اخلاق_معلمی
#مدیرت_کلاس
🌛با فانوس همراه شوید🌜
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
💠معلم مراغهای که از غیبت چندروزه دانش آموزش نگران میشود، متوجه میشود این دانشآموز و خانوادهاش از خانه اجارهای خود بیرون افتادهاند و چند روز است بدون سرپناه هستند و این معلم به در اقدامی خداپسندانه برای حل مشکل دانشآموز خود برای خانواده وی خانه خرید.
▫️به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، آمنه خوشخلق معلم مراغهای در اقدامی خداپسندانه پسازآنکه از مشکل مسکن دانش آموزش آگاه میشود با استفاده از پساندازهای شخصیاش بهصورت نقد یا مسکوکات برای دانشآموز خود خانه خرید .
▫️وی افزود: خانهای که این معلم خیر خریداری کرده ۶۰مترمربع زیربنا دارد و برای خرید آن در محله پهرآباد ۴۵۰میلیون ریال هزینه کرده است.
▫️رضا آسیابی در ادامه گفت: این دانشآموز در یک خانواده چهار نفره زندگی میکند.
▫️این خانه به نام پسر بزرگ خانواده که دانشآموز کلاس چهارم خریداریشده است و سندش به خانواده دانشآموز اهدا شد.
منبع:کانال آموزش و پرورش
@www_medu_ir
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha