#فهرست
#صفایی_حائری
▪️روش تربیتی اسلام
شکل ها و شاغول ها
https://eitaa.com/fanoosemellatha/598
▪️مسئولیت
https://eitaa.com/fanoosemellatha/636
▪️روش تربیت اسلام در قبل و بعد از بلوغ (انسان در دو فصل)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/669
▪️نقش مربی در تربیت انسان
https://eitaa.com/fanoosemellatha/712
▪️بلوغ فکری
https://eitaa.com/fanoosemellatha/767
▪️روش تربیتی اسلام
https://eitaa.com/fanoosemellatha/935
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
♨️من ۵۷سال است که معلمم...
✅مصاحبه ای کوتاه با استاد علی حق شناس.
🌺 من اعتراف می کنم، دوران دانشگاه مرا معلم نساخت؛ کش و قوس های روزگار، تجربه های زندگی و برخوردها و کنش و واکنشهای دانشآموزان و دانشجویان مرا معلم ساخت🌺
💥به فانوس بپیوندید💥
eitaa.com/fanoosemellatha
t.me/fanoosemellatha
#پیام_مخاطبین
سلام و وقت بخیر
ترم اولی هست که در دانشگاه تدریس گرفته ام و کاملا اتفاقی با کانال فانوس آشنا شدم اگر چه دیر اما خوش موقع ...
اجرتون با صاحب این ایام ان شاالله
مطالب بسیار عالی و کاربردی ست 🌸
💥به فانوس بپیوندید💥
eitaa.com/fanoosemellatha
t.me/fanoosemellatha
♨شغل معلمی را انتخاب میکردم
نویسنده: عباس صاحب الزمانی
در دوران نخست وزیری آقای رجایی یک روز می گفت: من بر اساس تکلیف شرعی که به من کردند مسئولیت مهم معلمی را رها کردم و اینجا آمدم ولی اگر مرا مخیر میکردند و میگفتند بین ریاست جمهوری و نخست وزیری و وزارت آموزش و پرورش و معلمی یکی را انتخاب کن شغل معلمی را انتخاب میکردم. چون در بین همه شغل ها و مسئولیتها این فقط معلمی است که کار او انسان سازی است و بقیه مسئولیتها تاثیرات موقتی دارند. بعد میگفت در ایامی که در نیروی هوایی بودم در یکی از جلسات مسجد هدایت آقای طالقانی بحثی راجع به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام مطرح کرد و همین در من جاذبه ای ایجاد کرد که ارتش را رها کنم و به سمت معلمی بروم.چون پیش خودم حساب می کردم در نیروی هوایی در نهایت چند درجه به من داده میشود ولی آخرش چه بهتر که بروم دنبال معلمی تا بتوانم انسانهایی را در مسیر رشد و کمال و ترقی شان کمک و یاری دهم.
📚آینه ی سادگی ها، صفحه ۱۶۲ و ۱۶۱
#معلم
#جایگاه_معلمی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨اهدافت را فراموش نکن...
(برای دوستان خوبم، ورودی های ۹۸که یک سال از حضورشان در دانشگاه فرهنگیان می گذرد.)
نویسنده:رضانوری فر
🔰جوانی و مثل بقیه ی هم سنّ و سالانت با هزار امید و آرزو به دانشگا ه آمده ای . شک ندا رم و مطمئنّم می خواهی از هر جهت از همه جلوتر باشی، دوست داری روزی را ببینی که رؤیاهایت درباره ی خودت به واقعیت پیوسته است و حتی بیشتر از آن می خواهی به جایی برسی که خودت هم فکرش را نمی کنی. با خودت خلوت کن آیا درست نمی گویم؟ این خاصیت جوانی است.بلند همّتی و آرزوهای بزرگ.چند روز اوّل ورودت به دانشگاه این همهامید را در دلت مدام مرور می کنی و امّا...
بگذار از جای دیگری شروع کنم.
🔰اصلا به این خراب شده هم می توان گفت دانشگاه؟این از وضعیت سلف و غذا، آن هم از وضعیت گرمی هوا.آب هم که مدام قطع است، کسی هم فکری نمی کند، ببین تو ورودی جدید هستی نمی دانی من چند ترم است اینجا هستم، تو چه درس بخوانی چه نخوانی فرق نمی کند چون که در هر صورت استخدام می شو ی با هر نمره و معدلی ؟ ، اصلا وقتی کسی به فکرت نیست چرا مطالعه؟ ، اساتید هم کهتعریفی ندارند و...
🔰اینها حرف هایی است که شاید در روزهای اول حضورت در دانشگاه از بعضی ها شنیده باشی ناامیدانی که خودشان مطمئنا بدون علاقه وارد دانشگاه و شغل معلّمی شده اند و یا با علاقه آمده اند و دیگران با همین حرف ها سرشان کلاه گذاشته اند. دوست خوبم در مقابل این حرفها و این همه مشکل اهدافت یادت نرود و تو به خوسته هایت می رسی حتی اگر همه ی ش رائط مخالف جریان حرکت تو باشد..
خداوند منتظر گام های توست...
#دانشجو_معلم
#هدف_دانشجویی
🌷با فانوس همراه شوید🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
#ُتربیت_مطهر
🔸 استاد شهید مطهری🔸
جملهای دارند امیرالمؤمنین که در نهج البلاغه است و من مدتها پیش، ذهنم متوجه این مطلب شده بود و شواهدی هم برایش جمع کردهام. میفرمایند: الْعِلْمُ عِلْمانِ (و در یک نقل دیگر: الْعَقْلُ عَقْلانِ): عِلْمٌ مَطْبوعٌ وَ عِلْمٌ مَسْموعٌ (یا: عَقْلٌ مَطْبوعٌ وَ عَقْلٌ مَسْموعٌ) وَ لاینْفَعُ الْمَسْموعُ اذا لَمْ یکنِ الْمَطْبوعُ. علم دو علم است: یکی علم شنیده شده یعنی فرا گرفته شده از خارج، و دیگر علم مطبوع.
علم مطبوع یعنی آن علمی که از طبیعت و سرشت انسان سرچشمه میگیرد، علمی که انسان از دیگری یاد نگرفته و معلوم است که همان قوّه ابتکار شخص است. بعد میفرماید: و علم مسموع اگر علم مطبوع نباشد فایده ندارد، و واقعاً هم همین جور است. این را در تجربهها درک کردهاید؛ افرادی هستند که اصلًا علم مطبوع ندارند. منشأ آن هم اغلب سوء تعلیم و سوء تربیت است، نه اینکه استعدادش را نداشتهاند. تربیت و تعلیم جوری نبوده که آن نیروی مطبوع او را به حرکت درآورد و پرورش بدهد.
📚 استاد مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص17
#نقد_آپ
#پرورش_عقل
💥به فانوس بپیوندید💥
eitaa.com/fanoosemellatha
t.me/fanoosemellatha
807.mp3
5.3M
♨️تفاوت توکل و اعتماد به نفس/ معلم متوکل
🔸 استاد علی حق شناس🔸
#اخلاق_معلمی
#فضیلت_توکل
💥به فانوس بپیوندید💥
eitaa.com/fanoosemellatha
t.me/fanoosemellatha
...هیچگاه از او امید برنخواهند گرفت.
(3)
#محمدعلی_اسلامی_ندوشن
▪️از صفحه اینستاگرام دکترشفیعی کدکنی
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
#معرفی_کتاب
♨️لبخندی به رنگ شهادت
( زندگینامه و خاطرات جوان مومن انقلابی، مدافع حرم پاسدار شهید عباس دانشگر)
✅این کتاب را به نوجوانان و جوانان دانشآموز خود معرفی کنید...
👇👇👇👇👇👇
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha