eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مرا توبه دِه و گفت: مرتضی علی فرموده، رَضِی الله عنه، که «الهی! اگر همه یک روز بُوَد پیش از مرگ مرا توبه دِه» ▪️ذکرشیخ ابوالحسن خرقانی ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
📗 حذف مفاخر ایرانی-اسلامی در کتب درسی❗️ 💥طی سال های اخیر، در کتاب های درسی فیزیک (مقطع متوسطه دوم)، اسامی دانشمندان ایرانی - اسلامی حذف شده اما در عوض، اسامی دانشمندان غربی از اسنل در قرن شانزدهم تا کریستین هوینگس قرن هفدهم تکرار شده است❗️ 🔹 در فصل چهارم کتاب فیزیک دوازدهم ریاضی و تجربی، ، علی رغم این همه تاکیدات و اعترافات مستشرقین بر نقش ابن هیثم در علم فیزیک و علوم دیگر خصوصا در بحث امواج و نور (مانند جرج سارتن،گوستاولوبون،ویل دورانت و....)، اما هیچ اشاره ای به اسم این دانشمند مسلمان بزرگ نشده است. 🔅 قوانینی که امثال ابن هیثم یا ابن سهل، پایه گذار یا ریل گذار یا کارهای اولیه و اصلی کرده اند مثل بازتاب و شکست نور و تشکیل تصویر در اتاق تاریک و محاسبه سرعت صوت و... در این کتاب حذف شده اند (جدای از مباحث نجومی و ریاضی آنها) 📌سوال اینست که حذف مفاخر خودی و برجسته کردن دانشمندان بیگانه با چه هدفی صورت می گیرد؟ آیا اعترافات مستشرقینی مثل جرج سارتن یا ویل دورانت یا گوستاولوبون یا زیگرید هونکه یا روسو یا کاجوری یا فیلیپ حتی و.... را هم قبول ندارند؟ این‌طور میخواهیم امیدو و خودباوری را تقویت کنیم❓ 💥تصویر فوق، طراحی بنده در جزوه درسی است که شخصیت علمی ابن هیثم معرفی شده است. 📝مصطفی ن - دبیرفیزیک 📢 نسل روشن، پاتوقی برای معلمان و دانش‌آموزان👇 🆔 @Nasleroshan http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰نجف دریابندری درگذشته 15 اردیبهشت 1399 استاد شفیعی کدکنی: نجف، مصداق راستین روشنفکر ایرانی است. ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
🔰به مناسبت ، گروه فرهنگی فانوس تصمیم گرفت تا برخی سوالات مهم را که برای بسیاری از معلمان طرح شده است، با چند تن از اساتید و معلمان پر تجربه این مرز و بوم در میان بگذارد و پاسخ آن ها را برای شما عزیزان نیز منتشر کند. ▪️سوال اولی که از پرسیدیم به شرح زیر است: ♨️چگونه می توان با وجود مشکلات گسترده نظام آموزش و پرورش که باعث کاهش انگیزه و سرد شدن معلمان می شوند تا مدت سی سال همچنان با روحیه‌ی روزهای اول و بلکه بیشتر در مدرسه حاضر شویم؟ ✅اما پاسخ تفصیلی ایشان به این سوال: 👇👇
31.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸به امید روزی که در امنیت کامل در این مکان قدم بزنیم. •┈••✾•🍀🌹☘️•✾•┈• @fanoosemellatha
4_5796149642596974800.pdf
614K
❇️علامه بدیع الزمان فروزان فر استاد بی نظیری که هنوز آسمان دانشگاه تهران بر سر چنویی سایه نگسترده است... ✍استاد احمد مهدوی دامغانی ▪️به مناسبت سالروز درگذشت استاد فروزان فر •┈••✾•🍀🌹☘️•✾•┈• @fanoosemellatha
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مدرسه‌ای در خانه ی خانم معلم 🔹🔹🔹 @fanoosemellatha @Farsna
🔰عزت نفس و احساس ارزشمندی در دانش‌آموز ✍رضا نوری‌فر ✅مواجهه با دانش آموزان پر سر و صدا، بی نظم و گاه بی ادب کابوس به واقعیت پیوسته‌ی بیشتر معلمان است. رفتار این دسته از دانش آموزان می‌تواند علت های متفاوتی مانند فقر، مشکلات خانوادگی، اختلال‌های روانی و احساس بی ارزش بودن که محور مورد بحث این مقاله است داشته باشد. کودک و نوجوان پیش از آن که دانش آموز یک مدرسه باشند، فرزنده خانواده‌ی خودشان هستند و احساس ارزشمندی یا حقارت دقیقا از همین نقطه آغاز می شود. کودک و نوجوانی که زبان رسمی و رایج فضای خانواده‌اش تحقیر، زور، کتک و ناسزاست اگر معلمی در کلاس احترام او را نگه‌دارد درست مانند انگلیسی زبانی است که با او فارسی صحبت شود که نه تنها این زبان را نمی فهمد بلکه صاحب آن را خنده‌دار و این رفتار را نشانه‌ی ترس معلم می پندارد. در اینجا یک معلم عادی با قدرت مدیریت کلاس متوسط خصوصا اگر ثبات شخصیت کافی نداشته باشد در پروژه تعامل با این دانش آموزان شکست می خورد در حالی که همین معلم در کلاس‌هایی که دانش آموزان عزتمندی دارد ممکن است فوق العاده توانمند ظاهر شود. استاد معلم که بود بی آزار خرسک بازند کودکان در بازار نوع تعامل معلمان با این دانش آموزان متفاوت و سرنوشت‌ساز است. به طور کلی آموزگاران در مواجهه با این دسته از دانش آموزان به دو شکل منفعلانه و فعالانه رفتار می کنند. معلمان دسته‌ی اول خیلی زود در مقابل این دانش آموزان کم می آورند و اما آموزگارانی‌ که با این قضیه برخوردی فعالانه دارند نتیجه‌ی بازی را به نفع خود تمام می کنند با این تفاوت که گروهی از آنان با این دانش آموزان با روشی دفعی، هیجانی و غیر اصولی و با همان زبان زور و کتک (خصوصا در روزهای اول) رفتار می کنند و بخش دیگری با حفظ صلابت و ایجاد ثبات در رفتار اصولی خود به تدریج الفبای زبان عزت را به آن‌ها می آموزند و تلاش می کنند در طول سال زبان عزت و ارزشمندی را در دانش آموز خود تقویت کنند. در این روش بسیار مهم است که معلم به گونه‌ای رفتار کند که دانش آموز مدّنظر متوجه شود که معلم با وجود این که توانایی حال گیری و انتقام جویی را دارد ولی باز هم حرمت او را نگه می دارد و در غیر این صورت اگر دانش آموز متوجه شود که معلم صرفا برای ساکت کردن او از روی ترس به او احترام می گذارد، خیلی زود زحمات معلم اثر معکوس خواهد گذاشت. •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اعتماد یا دوست داشتن دانش آموز؟ 🔸 استاد علی حق‌شناس🔸 •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا باید معلم پژوهشگر باشد؟! 🔹دکتر سمیه صمیمی🔹 (معلم و مدرس دانشگاه) ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ @fanoosemellatha ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯