eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
☘ نکته ☘ 🔺راهی که سرنوشت انسان را می سازد، انتخاب هایش است نه استعدادهایش !
🌼نکته🌼 🌻سعی نکن متفاوت باشی، فقط خوب باش؛ این روزها خوب بودن، به اندازه کافی متفاوت است !
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 9) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️4.ف
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 10) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️5.فرصت امکانات و تجهیزات مناسب مدرسه گاه مدرسه ای دارای ساختمان و کلاس های مجهز و زیباست و کتابخانه معتبر و تجهیزات تکنولوژی و فضای خوب و ابزار نوین آموزشی دارد. همین ها نوعی فرصت آموزشی برای معلم‌هاست که باید غنیمت دانست در حالی که مدارس و کلاس‌هایی هستند که گاه فاقد کمترین نوع امکانات هستند و تدریس در فضای بسیار محدود و در کلاس هایی غیر مأنوس برگزار می گردد. ❇️6. فرصت بیان رسا باکلاس گرم معلم نعمت بیان گرم و موسیقی لذت بخش و آهنگ شورانگیز کلام را همه معلمین ندارند و قطعاً وجود بیان خوب و صدای گرم برای معلم، نوعی فرصت و نوعی ابزار برای انتقال بهتر و بیشتر مفاهیم علمی و اخلاقی است. البته در اینجا نباید شبهه پیش آید که اگر معلمی فاقد این نعمت است، پس او نمی تواند با کلاس ارتباط مفیدی داشته باشد! خیر؛ قبلا گفتیم که بنا نیست همه معلمین از همه فرصت‌ها برخوردار باشند؛ بنابراین برای ارتباط مفید با کلاس برای معلمی که فاقد کلام گرم و رساست، راه ها و مجال های دیگری وجود دارد. به عبارت دیگر، فرصت ها نسبی است. 🍃 به فانوس بپیوندید 🍃 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
🔰«معلم»ها 🔹انسان‌ها به دو گونه معلم نیاز دارند: معلم‌های کاهنده و معلم‌های افزاینده. کاهندگان، بیش از آنکه بیاموزانند، آموزش‌های پیشین را می‌ستُرند و می‌کَنند. آنان غلط‌ها را نشان می‌دهند، بر خطاها انگشت می‌گذارند، جان‌های انباری را سبک‌بار و رودخانۀ جامعه را لایروبی می‌کنند. سپس نوبت به افزایندگان می‌رسد که آموزه‌های نو بیاورند و اندیشه‌های بکر بیافرینند. بدون معلم‌های کاهنده، از درۀ حماقت و بلاهت بیرون نمی‌آییم و بدون معلم‌های افزاینده، به هیچ قله‌ای نمی‌رسیم. 🔹مُزد معلم‌های کاهنده، خون دل است و بدنامی و اتهامات رنگارنگ و فقر و مرگ آهسته. این گروه از آموزگاران، نه جایی استخدام می‌شوند، نه جیره و مواجب دارند و نه حرمت و احترام. آنان، به جرم کاستن و کندن، آماج تیر ابلهان و شمشیر ابله‌سواران و نیزۀ بلاهت‌پرستانند. هیچ روزی از سال، به نام ایشان نیست؛ اما آینده بر گردۀ زخمی آنان سوار است. ✍مرحوم رضا بابایی 🙏 به فانوس بپیوندید 🙏 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
🔰کادوی روز معلم ✍محمدجواداسعدی روز معلم برای ما مثل طعم گریپ‌فروت، شیرین با کمی ته‌مزه‌ی تلخ... برای ما اینجوری بود... شیرینیش مال این بود که یک روز در سال، تلخ‌ترین معلم‌ها هم خوش‌اخلاق می‌شدند، هیچ‌کس کتک نمی‌خورد و تا زنگ آخر به شیرینی خوردن و بگو بخند با معلم‌ها می‌گذشت. تلخیش هم جنگ و دعوای توی خانه برای کادو خریدن بود و فحش دادنِ باباها به گور پدر کسی که این مسخره‌بازی‌ها را مُد کرد! و سر آخر یک چیزی را با چشم اشکبار کادوپیچ کردن و چپاندن توی کیف و بردن به مدرسه... کلاس سوم، معلممان تلخ و دست به کتک بود. روز معلم شد؛ پدرم یکی از کتاب‌های تر و تمیزش را از کتابخانه برداشت و داد به من که یک انشای خوبی صفحه‌ی اولش بنویسم و بعد کادو کرد و داد زیر بغلم که ببرم مدرسه. زنگ اول، معلم که آمد سر کلاس، بلند شدیم و یک شعرِ لوسی خواندیم و بعد مثل اینهایی که پیشکشی می‌برند برای پادشاه، یکی‌یکی کادویمان را بردیم گذاشتیم روی میز؛ کادوهای رنگ‌و وارنگ... دوسه نفر هم روزنامه پیچیده بودند. آقای معلم خوشحال بود. یک دوستی داشتیم که وضعش از بقیه‌ی ماها بهتر بود. پدرش ساعت‌فروشی داشت، جا‌مدادی‌اش ازین دوطرفه‌ها بود با آپشنِ مدادتراشِ کشویی! وقتی بقیه با فراوانیِ پنیرِ ساندویچشان به هم فخر می‌فروختند، او لقمه‌ی کره‌عسل با خودش می‌آورد. او کادویش را نگه‌داشته بود آخر از همه ببرد. جولان دادنِ بقیه که تمام شد، کادویش را دستش گرفت و از وسط کلاس، خرامان‌خرامان آورد و با کمی فاصله از بقیه‌ی کادوها گذاشت روی میز. همه به کادوی او نگاه می‌کردیم، لعنتی حتی کاغذکادویش بقیه‌ی کادوهای روی میز را می‌خرید و آزاد می‌کرد. مثل همان ساندویچ کره‌عسل بود کنار سی‌وچهار تا لقمه‌ی نان‌پنیر! از این زروَرقی‌ها بود که وقتی می‌چرخاندی رنگش عوض می‌شد! آقای معلم خیلی حواسش بود که به آن تحفه‌ی‌چین، بیشتر از بقیه‌ی کادوها نگاه نکند. از او هم به اندازه‌ی بقیه‌ی بچه‌ها تشکر کرد و کادویش را آرام با دستش هُل داد و چسباند کنار بقیه. من مبصر کلاس بودم. زنگ ‌آخر که خورد و همه‌ی بچه‌ها رفتند، جعبه‌ی گچ و تخته پاک‌کن را بردم گذاشتم توی دفتر. وقتی رفتم توی حیاط، آقای معلم را از بیرونِ پنجره‌ی کلاس دیدم که کادوها را دارد تلَنبار می‌کند روی دستِ سرایدار که برایش بیاورد تا دم در‌. کادوی پسرک پولدار را ولی خودش دستش گرفت و وقتی داشت از کلاس می‌رفت بیرون، کادو را چند بار دمِ گوشش تکان داد... 🍃 به فانوس بپیوندید 🍃 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 10) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️5.
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت11) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️7. فرصت تشویق‌های اجتماعی گاه معلمانی هستند که از تشویق های همه جانبه عوامل مدرسه و یا اعضای خانواده خود یا مجموعه های اجتماعی دیگر برخوردارند که کارهای آنها را خوب پاس می دارند و خوب تشویق و تقدیر می نمایند که این خود یک فرصت است که برای همه معلمین فراهم نمی‌شود. و ممکن است معلمینی از جانب مجموعه های انسانی محیط کار و زندگی خود، پیام ها و اقدامات تشویقی و تقدیری را نبینند، که این عدم فرصت است. ❇️8. فرصت دانش و معرفت علمی شایسته معلم برخی معلمین هستند که به دلایلی همچون برخورداری از اساتید برجسته و شایسته ی دوران تحصیل خود آنها در گذشته و یا به جهات فردی و اجتماعی دیگر، صاحب اندوخته‌های وسیع علمی هستند و قطعاً این معلمین در صحنه ی کلاس، با آمادگی بیشتر و اعتماد به نفس بهتری ورود پیدا می کنند که این خود یک فرصت و نعمت است. برعکس گاه معلمی از این نعمت فرصت محروم است و این سلب فرصت خواهد بود. هرچند که باز هم یادآوری می شود که فقدان یک یا چند فرصت، به معنای عدم موفقیت معلمین فاقد آن فرصت ها نخواهد بود و آنها فرصت ها و موقعیت های دیگری دارند که می توانند استفاده نمایند. 🙏 به فانوس بپیوندید 🙏 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
307.mp3
12.59M
♨اکسیر محبت در معلمی/ حدود محبت/ تفاوت محبت با تهاون و انفعال/تفاوت میل و مصلحت/ مدیریت کلاس. 💎محبت سازگاری هست اما سازش کاری نیست. 💎هیچ گاه مطابق امیال انسان ها بر خورد نکن تا دلشان را بدست بیاوری بلکه مطابق مصلحت هایشان رفتار کن. 🌛با فانوس همراه شوید🌜 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
🌱" نکته "🌱 🔷آنچه از دست می رود وقت نیست، خود ما هستیم. وقت، همیشه وجود دارد، ما موقتی هستیم.
♨شیطنت بچه ها/ مدیریت کلاس/ ضعف دانشگاه فرهنگیان. نویسنده: محمد عابدی 🔰بیشتر فارغ التحصیلان تربیت معلم مهارت کلاس داری را نیاموخته اند. از این رو به دلیل کم تجربگی، تکالیف زیاد می دادم. بعضی از دانش آموزان به بهانه های مختلف انجام نمی دادند. یک روز عصبانی شده و گفتم: از فردا هر کس به هر دلیل تکلیف نداشت، جایش بیرون از کلاس است، غافل از اینکه این جمله چه تبعاتی می تواند داشته باشد. 🔰 روز بعد همه تکالیف خود را روی میز گذاشتند، غیر از یک نفر که بلند شد و گفت:« آقا من فراموش کرده ام» صدای « آقا بیرونش کن» کلاس را پر کرد.در یک لحظه با دیدن چهره ی وی متوجه نقشه شدم و دریافتم که احتمالا بزرگان کلاس یا دفتر او را برداشته اند یا مجبورش کرده اند بگوید ندارم، تا ببیند آیا زرنگ ترین شاگرد مدرسه را از کلاس بیرون می کنم یا خیر؟ پس از لحظه ای مکث، گفتم: آقای... استثناأ. و از این طریق از دام شیطنت دانش آموزان رهایی یافتم. 📚فصل های بی تکرار، ص172 🌷 به فانوس بپیوندید 🌷 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت11) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️7.
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 12) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️9.فرصت هنری برخی معلمین دارای ظرافت ها و ملاحت های خاص هنری در ارتباط با دانش آموزان و انتقال مفاهیم درسی هستند. البته همه معلمین در این حد نمی توانند اثرگذار باشند و قطعاً معلمین واجد جاذبیت های هنری و واجد تکنیک های ظریف کلاس داریِ هنرمندانه، بهتر می توانند در تحول فکری و علمی بچه ها اثر گذار باشند. البته یک بار دیگر تاکید می شود که فرصت ها نسبی هستند و معلمین فاقد این نوع فرصت حتی می‌توانند در برخی فرصت های دیگر توانمندتر ایفای نقش کنند. ❇️10.فرصت و نعمت حافظه ی خوب حافظه نعمتی والاست که همه آدمها و در اینجا همه معلمین از این نعمت الهی به نحو مساوی برخوردار نیستند. بنابراین معلمینی که پُر حافظه اند، بهتر و بیشتر مسئول اند و بهتر و بیشتر می‌توانند در انتقال اهداف درسی و اخلاقی خود، موثر باشند که بدیهی است این به معنای سلب مسئولیت و توجیه کم کاری معلمینِ فاقد این نعمت و فرصت نیست. آنها از طرفی به تقویت حافظه خود می پردازند و از طرفی می توانند از سایر فرصت ها ی خود در سطح بالا استفاده نمایند. 🤝با فانوس همراه شوید🤝 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha
♨معلمی که قواعد عمومی و اختصاصی تربیت و اصول روانشناسی را می داند، اما از عشق به تعلیم و تربیت آتشی به جان ندارد، در شغل خود هزاران بار بیشتر در خطر و اشتباه است تا زمانی که از این قواعد و این اصول چیزی نمی دانست. (کمنیوس) 📚نیمه ی پنهان آموزش و پرورش، دکتر عبدالعظیم کریمی
404.mp3
9.68M
♨هنر معلمی/ فرق هنرمند و هنر پیشه/ تربیت با رفتار است! 🔸استاد علی حق شناس🔸 🔰هنرمند با هنرش عاشقی می کند و هنر پیشه با هنرش کاسبی می کند. 🔰کونوا دعاه الناس باعمالکم؛ در هر رشته ای که باشید بحث این نیست در کلاس آیه و روایت بگویید خیر، شما تجسم یک آیه باشید، رفتارت عین یک سوره باشد. 🌛با فانوس همراه شوید🌜 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha 📲 instagram.com/fanoosemellatha