#بن_بست_آموزش
♨بن بست آموزش و دیدگاه استاد مرتضی مطهری
🔰همان طوری که اگر یک بدن، جوان و سالم بود وارد شدن جراحتی چندان نگرانی ندارد زیرا دوباره نسجها بهم میآید ولی بدن ناسالم و مبتلا به مرض قند مثلًا، مدتها وقت لازم است تا بتواند یک زخم کوچک را جبران کند؛ روحیه سالم و بانشاط و امیدوار نیز چنین است، هر نقصی را جبران میکند. مصیبت آن وقتی است که آفت به ریشه درخت بخورد. اگر آفت به ریشه خورد، محفوظ ماندن شاخه و میوه و برگ و شکوفه اثر ندارد. اگر خدای ناخواسته آدمی در ناحیه روح و قلب و احساسات پژمرده و افسرده باشد، ناراضی و ناخشنود باشد، به جهان بدبین باشد، خودش را تک و تنها و بیغمخوار و مددکاری ببیند، دیگر همچو شخصی نه برای خودش و نه برای دیگران مفید نخواهد بود؛ آنچنان زندگی با مرگ چندان تفاوتی ندارد، هرچند هزاران برگ و نوا داشته باشد.
پ.ن: سختی های معلمی بی شمارند، معلمی می تواند کمر خم نکند که محکم تر از همه ی سختی ها استوار بماند.
📚حکمت ها و اندرزها ج1 ص154
🌷 به فانوس بپیوندید 🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
🌱" نکته "🌱
♨️همه می خواهند بشریت را تغییر دهند، اما هیچ کس در #اندیشه_تغییر_دادن_خود نیست!
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹انسان در سال2020
#قرنطینه
#کرونا
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#نقد_آپ
♨مراحل چهارگانه نقد/ بررسی علت کاهش اعتبار اجتماعی معلمان.
✅قسمت اول1
نویسنده: فانوس
🔸خودمان را به نقد بکشیم قبل از این که دیگران بر سر ما فریاد بزنند🔸
🔸حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا🔸
🔰همه ی ما پس از گذراندن دوران اولیه ی رشد و رسش نسبی، با انتخاب خودمان عضو یک گروه اجتماعی(صنف) می شویم و یک عنوان اجتماعی پیدا می کنیم.
آموزش و پرورش صنف معلمان است و معلمی عنوانی اجتماعی است که بر ما حمل شده است.
هر عنوان و پایگاه اجتماعی نقش هایی را بر عهده ی دارندگان آن قرار می دهد که آن وظایف مورد انتظار جامعه است و با توجه به ادبیات دینی ما از سوی خداوند متعال نیز این انتظار می رود و بخشی از مساله حساب رسی قیامت ناظر به همین مطلب می باشد.
🔰از طرفی انسان موجودی انتخاب گر، کمال پذیر و در جستجوی کمال است و چون از نقص پی کمال می رود و در این مسیر عوامل درونی و بیرونی بسیاری باعث تصمیمات غلط و لغزش های کوچک و بزرگ او می شود، لازم است به طور مداوم قدم به قدم خود را محاسبه کنید.
محاسبه(بخوانید خود انتقادی)بالعکس آنچه ما می پنداریم طفیلی رشد نیست بلکه جزء مسیر رشد، از مهم ترین عوامل رشد و ملاک رشد یافتگی انسان است.
همین قواعد در گروه های اجتماعی و اصناف نیز جاری است..
✅ادامه مطلب را در پست بعدی بخوانید...
#معلم
#جایگاه_معلم
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
فانوس
#نقد_آپ ♨مراحل چهارگانه نقد/ بررسی علت کاهش اعتبار اجتماعی معلمان. ✅قسمت اول1 نویسنده: فانوس 🔸خو
♨مراحل چهارگانه نقد/ بررسی علت کاهش اعتبار اجتماعی معلمان.
✅قسمت دوم2
نویسنده: فانوس
🔰همین قواعد در گروه های اجتماعی تشکیل شده از افراد انسانی نیز جاری است.
این حساب رسی، نقد یا محاسبه دارای چهار مرتبه است:
1.خود انتقادی( انتقاد هر کس از خودش)
2.انتقاد از درون صنف( انتقاد افراد یک گروه و صنف از افراد و فعالیت های خود.)
3.انتقاد برون صنفی( انتقاد دیگر اعضای جامعه از گروهی که در آن عضو نیستند.)
4.حساب رسی اخروی.
🔰نکته ی مهم این جاست که به هر میزان تراکم انتقاد از مرحله ی اول نسبت به مراحل بعد کم تر شود و شدت و کثرت انتقاد در مراحل بعدی بیشتر شود، بی خیالی، رکود، عقب ماندگی و در جا زدن یک گروه یا یک سازمان اجتماعی و اعضای آن بیشتر شده است تا جایی که به تدریج آن صنف اعتبار و جایگاه خود را در جوامع از دست خواهد داد و منجر به حذف تدریجی آن از صحنه ی تحولات اجتماعی خواهد شد.(راجع به مسائل و پیش آمدهای اخروی آن فعلا بحثی نداریم)
پس تا دیر نشده است هر یک از ما معلمان گذشته ی خود در جنبه های مختلفش را خود ارزیابی کنیم و علاوه بر آن با نگاهی دقیق و عالمانه به سنجش و نقد ساختارهای موجود و همکاران خودمان در بستری خیرخواهانه و بدون قصد تخریب بپردازیم.
در دوران دانشجو معلمی همیشه به فعالین فرهنگی می گفتم اگر یکدیگر را و نوع فعالیت ها و روش هایمان را خودمان نقد نکنیم هم شکست ها افزایش می یابد و هم بهانه به دست دیگران خواهیم داد.
#معلم
#دانشجومعلم
#جایگاه_معلم
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellathaق
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️واکنش امام خمینی(ره) به تعابیر تمجید آمیز آیت الله مشکینی در مورد ایشان
▪️سالروز رحلت #امام_خمینی، گرامی باد.
🔸پرورش قبل از آموزش است. اگر هم قبل نباشد، همراه باید باشند و رتبه او مقدم است. اگر نفوس #تزکیه نشوند، #تطهیر نشوند، از آن اوصاف فاسد بیرون نروند، علم اثر سوء در آنها میکند. تمام ادیان باطله را علما اختراع کردند. دانشمندها اختراع کردند. برای اینکه علم وارد شده بود در یک جایی که پرورش نداشته و تزکیه نشده.
امام خمینی (ره)؛ 10 تیر 1359
🤝 به فانوس بپیوندید 🤝
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
308.mp3
8.67M
♨تفاوت قالب و محتوا/ روش صحیح ارائه نصیحت ها و مصلحت ها/ بیان هنرمندانه.
🔸استاد علی حق شناس🔸
💎بعضی از ما حرف حق می زنیم اما حرف حق را مهربانانه نمی زنیم.
💎خیلی های حرف های خوب می زنند اما خوب حرف نمی زنند.
#معلم
#روشهای_تربیتی
#بیان_هنرمندانه
🌛با فانوس همراه شوید🌜
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
30.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#چهار_سوق
♨با دست های خالی: روایت تجربه ای موفقیت آمیز از استقامت، پیگیری و توکل چند جوان که معلم می شوند.
🔹علی یونسی( معلم کار و فناوری و ریاضی)🔹
🔰مهم ترین کار فرهنگی در مدرسه است زیرا...
🔰گزارشی از:
🔸تربیت چند جانبه
🔸رابطه دوسویه محله و مدرسه
🔸ارتباط با ارگان های مختلف برای رشد مدرسه
🔸معلمان پای کار
#معلم
#روشهای_تربیتی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#فهرست_رویداد_چهارسوق
🔰جست و جوی کمال در سوال!/ پرسش! نماد کمال و تربیت یافتگی
🔸دکتر محمود مهر محمدی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/175
🔰فلسفه برای کودک/ زبان عقل و تفکر انتقادی/ تفاوت تربیت غرب و تربیت اسلامی.
🔸استاد طوبی کرمانی(استاد فلسفه دانشگاه تهران)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/182
🔰تربیت کار چه کسی است؟/ مربی، شاگرد یا تعامل؟
دو غلط مشهور در پاسخ به این مساله را ببینید.
🔸دکتر خسرو باقری (استاد دانشگاه تهران)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/191
🔰از سواد رسانه ای تا تربیت رسانه ای!/ توقف گاه اندیشه ی غرب در تربیت انسانی...
🔸حسین غفاری(معلم آپ و کارشناس سواد رسانه ای)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/202
🔰معلم سوم: ساختمان، اجزاء و امکانات مدرسه معلم هستند.
🔸محمد تابش(طراح فضاهای آموزشی)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/245
🔰اهمیت شک در دانش/دانش واقعی/یادگیری در عمل
🔸رضا امیرخانی(نویسنده و فعال فرهنگی)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/249
🔰بدون سقف: گزارشی از رشد مرحله ای شخصیتی، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان یک مدرسه
🔸رضا مهدوی(معلم و مربی مدارس مفید، سراج و شریف)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/309
🔰با دست های خالی: روایت تجربه ای موفقیت آمیز از استقامت، پیگیری و توکل چند معلم جوان
🔹علی یونسی (معلم کار و فناوری و ریاضی)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/386
🤝 به فانوس بپیوندید 🤝
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha