eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
♨بازرس اول_ بازرس دوم/ آموزش و پرورش قبل از انقلاب. نویسنده: ابراهیم شفیعی 🔰بازرس اول در سال 1345 آمزگار کلاس پنجم ابتدایی دبستان هدایت بودم. یک روز خبر دادند که از مرکز استان برای بازرسی از مدارس دیلم می آید. چون احتمال می دادیم به کلاس ما هم بیاید، به بچه ها سفارشات لازم را نمودیم و آن ها را کاملا آماده کردیم. آن سال ها دانش آموزان طبق مقررات مدرسه، موی سر خود را ماشین می کردند و با سر تراشیده به کلاس می آمدند. وقتی بازرس وارد کلاس شد، ملاحظه کرد که همه با موی کوتاه حضور دارند و فقط من که معلم بودم موی بلند داشتم. لذا به طرف من آمد و گفت: تو چرا مویت را کوتاه نکردی؟ من متوجه شدم که وی به دلیل کهولت سن و حواس پرتی موضوع کوتاه کردن موی دانش آموزان را به معلمین تعمیم داده است و متوجه نیست که تراشیدن سر برای بچه ها اجباری است نه برای معلمان. 🔰بازرس دوم در سال 1348 دبیر مدرسه راهنمایی تحصیلی بودم و قرآن و علوم دینی را تدریس می کردم. یک روز بازرسی از استان برای بازدید مدرسه و پرسش از دانش آموزا ن به کلاس ما وارد شد. او که معلوم بود اطلاعات ضعیفی از مباحث دینی دارد و از روشنفکر نماهایی است که به معتقدات مذهبی پوزخند می زند، طبق بحثی که در کلاس درس مطرح بود، به یکی از دانش آموزان گفت: « یُمِیتُ» یعنی چه؟دانش آموز که دست پاچه شده و خود را باخته بود گفت: « نمی دانم» از بچه ها پرسید، آن ها جواب دادند یعنی می میراند. گفت: « بله و ضد آن یُحِیتُ یعنی زنده می کند» که البته این کلمه غلط است و کلمه « یُحیی» ضدآن است و او اشتباه می کرد. بعد در اظهار نظر دیگری که درباره تفوق و برتری مردان و کثرت قدرت آن ها نسبت به زنان بود، چنین گفت:« قرآن می گوید: الرجال قوامون علی النساء ولی من می گویم: النساء قوامون علی الرجال» که در حقیقت گفته ی او در حد شرک بود. البته موارد اشتباه را برای دانش آموزان توضیح دادم و آن ها را متوجه نمودم. آری، اینها افرادی بودند که رژیم طاغوت برای ارشاد و راهنمایی معلمان و دانش آموزان اعزام می نمود. 📚فصل های بی تکرار، ص159 🌷 به فانوس بپیوندید 🌷 👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
🌸موضوع تدریس، هراندازه کسل کننده باشد، باز باید کاری کرد که برای شاگرد، تدریس جذابی باشد. •┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈• @fanoosemellatha
✅ دو خاطره ی ارزشمند از رابطه ی صمیمی و برادرانه ی شهید رجایی با شاگردان خود 👇👇👇👇👇
♨️با شاگردان خود رابطه برادرانه داشت راوی:اسماعیل فولادی ✅ در ایامی که آقای رجائی هفته ای سه روز برای تدریس به قزوین می‌آمد و در مدرسه محمد قزوینی تدریس ریاضی داشت با معلومات بالا و تسلطی که بر کار خود داشت آن چنان با شاگردان خود رابطه صمیمی و برادرانه برقرار می کرد که حتی اگر احیانا دانش آموزی از درس او نمره کمی می آورد نه تنها ناراحت نمی شد بلکه از آقای رجائی هم‌ به خاطر زحمات زیادی که در آموزش کلاس داشت، تشکر هم می‌کرد. از ابتکارات ایشان در دوران تدریس قزوین تاسیس یک‌ صندوق قرض الحسنه در مدرسه محمد قزوینی بود که هم اکنون به عنوان شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان به فعالیتش ادامه می دهد. 📚 آینه ی سادگی ها، ص۱۶۷ ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
♨️یکی هم برای من بگیرید راوی: سید علی بنایی ✅ آقای رجائی سعی می‌ کرد به رغم محبوبیتی که بین بچه ها داشت که برخی از آن‌به علت جدیت، صلابت و تبحرشان در درس ریاضی بود، هر چه بیشتر روابط عاطفی خود را با آن ها توسعه بخشد، مثلا گاهی که می دید چند تن از دانش آموزان او به مغازه روبروی مدرسه رفته اند تا مواد خوراکی یا چیزی بگیرند و بخورند قاطی آن ها می‌شد و با شوخی به آن ها می‌گفت: تنهایی می خواهید بخورید!؟ یکی هم‌برای من بگیرید. بچه ها هم که از خدایشان بود با او هم خوراک بشوند یکی‌هم برای او می گرفتند، ولی در پایان کار ایشان حساب همه ی بچه ها را می‌ داد. 📚 آینه ی سادگی ها، ۱۶۸ ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
🎙استاد علی صفایی حائری 💎بلوغ فکری 👇👇 ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
پیشنهادات عزاداری در محرم 1442.pdf
310.8K
♨️پیشنهادهای متنوع تعظیم‌ شعائر حسینی در محرم ۱۴۴۲شور حسینی تعطیل شدنی نیست فقط قالب ها و شکل عزاداری بنابر شرایط زمانی متغیر است. ۱۴۴۲ ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
♨️تاثیرات انبیاء/از وظائف معلمان: ✅ هنگامی که اوضاع و احوال بشر را در اعصار بسیار قدیم مطالعه می‌کنیم، آنگاه نظری هم به زندگی و شئون حیاتی امروز نسل بشر می‌افکنیم (از علوم و فنون، آداب و عادات، صنایع، و قوانین و نظامات) آنگاه بین آنها مقایسه می‌کنیم، دچار بهت و حیرت می‌شویم زیرا که تفاوت به قدری زیاد است که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. مثلا یک روز انسان در برابر مظاهر طبیعت (آب و آتش و نور و درخت و سنگ) زانو به زمین می‌زد، کوهها و دریاها و ستاره‌ها و ماه و خورشید و اشخاصی مانند خودش از افراد انسان را به عنوان عبادت ستایش می‌کرد و با منتهای خضوع و خشوع و تسلیم یک سلسله اعمالی را به منظور جلب رضایت آنها انجام می‌داد و دائما از بیم قهر و غضب آنها بر خود می‌لرزید. ✅ امروز جرئت و جسارت و قدرت فکری بشر به جایی رسیده که همان معبودها و مسجودهای دیروز را مسخّر و خادم خویش و مورد آزمایشهای علمی و استفاده‌های فنی خود قرار داده. مؤثرترین عاملی که با آن گونه افکار و عقاید مبارزه کرد و آن بیمها و ترسهای بی‌مورد را زایل ساخت، دعوتها و تعلیمات انبیا بود. در تعلیمات انبیا دو چیز بیش از همه چیز مورد توجه بوده: یکی خداشناسی و دیگری خودشناسی. ✅مردان پاک الهی بودند که به بشر فهماندند همه چیز غیر از خدا از تو پایین‌تر است و تو از همه آنها برتر و بالاتری، تو منبع قدرتها و نیروهای بی‌حدی هستی. قرآن کریم می‌فرماید: هُوَ الَّذی خَلَقَ لَکمْ ما فِی الاْرْضِ جَمیعا یعنی خدا آنچه در زمین است برای استفاده شما و محض خاطر شما آفرید. و باز در سوره بنی‌اسرائیل می‌فرماید: وَ لَقَدْ کرَّمْنا بَنی ادَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ یعنی ما فرزندان آدم را بزرگ و گرامی داشتیم، آنان را بر دریا و صحرا و تر و خشک تسلط دادیم.این بود شمّه‌ای از تعلیمات انبیا، و این گونه تعلیمات بود که آن عقاید شوم را ـ که مانند زنجیرهای سنگین بر دست و پا و گردن بشر پیچیده بود ـ نابود ساخت و در عوض، آزادی فکری که یکی از نعم بزرگ خدایی است به او داد. پ.ن: اگر معلمی شغل انبیاء است که هست یکی‌ از مهمترین وظایف ما‌ مبارزه با خرافه ها و به طور کلی عقیده هایی است که زنجیر اسارت اندیشه ی جامعه‌ و به ویژه دانش‌ آموزان ما هستند. باید در رشد عقلانی جامعه موثر باشیم که این مساله از اهداف انبیاء بوده است. همچنین خودشناسی و خداشناسی را که به یک‌ معنی ایمان نامیده می شود باید در کنار آموزش علمی به دانش آموزان عرضه کرد. در پست‌های دیگر تربیت مطهر راجع به رشد دادن اندیشه ها مطالبی ارسال شده است. ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
♨️نکته♨️ ❇️ مردم فاقد نیرو نیستند، فقط فاقد اراده اند!
هدایت شده از در نوبت
اطلاعیه ♨️سلسله جلسات عرفان معلم به زودی در کانال فانوس ✅ عرفان‌ معلم و مساله ی سلوک معرفتی معلمان از مسائل بنیادی و اثرگذار در حیات هر معلم و از مهمترین‌ شئون‌ آموزگاران است که تا کنون مورد بررسی قرار نگرفته است. ✅این‌ اصطلاح که از ابداعات استاد علی حق شناس است به زودی در کانال فانوس ارائه خواهد شد تا ان شآء الله فتح البابی باشد برای پیگیری این‌ مساله از سوی معلمان، محققان و اندیشمندان جامعه. ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
♨️اطلاعیه محرم ۱۴۴۲ کانال فانوس با توجه به درگیری جامعه با بیماری کرونا قصد‌ دارد در دهه محرم حسینیه مجازی برگزار کند. ان‌ شآء الله بخشی از برنامه ی کانال از پنج شنبه ۳۰مرداد تا پایان دهه به پخش سخنرانی و روضه خوانی مختصری اختصاص خواهد یافت. برنامه های دهه ی محرم را با هشتگ ۱۴۴۲ و دنبال کنید. ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha