💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما داد. من میخواهم این الگو را به صورت یک مصداق از کتاب دین در سینمای شرق و غرب که توسط مرحوم فرج نژاد و جمعی از دوستان تهیه شده، از بخشهایی که با قلم خودشان نوشته شده، مطالبی را عرض کنم.
🔦در بخش سوم کتاب که مکاتب غربی و مؤلفههای یهودی یا مسیحی در سینما را مطرح کرده است و در فصل اول یهودیت در سینما را توضیح دادند، یکی از کارهایی که معمولاً محققین انجام میدهند در یک رشته خاص میپردازند. مثل یک فیلسوف که درباره یک مسئله فلسفی صحبت می کند (اصل علیت را تجزیه و تحلیل میکند) البته کار دشواری است . ولی دشوارتر از آن کاری است که کسی بیاید یک موضوع را حیثیت تحلیلی آن را بررسی کند.
🔦 مثلاً فرض کنید سینما و علل و عواملی که تاثیر گذار است بر سینما، مثلاً سینما هالیوود و سینمای بالیوود را با مبانی فکری و فلسفی که تاثیر گذار بر سینما است توضیح بدهند. این کار به مراتب سختتر است از کاری که فقط از یک رشته خاص پرداخته شده است. چون در آن کار پژوهشی یک مسئله از فلسفه وارد برسی قرار میگیرد اما در کاری که یک موضوع را حیثیت تحلیلی آن را بحث میکند این خیلی کار دشواری و سخت و سنگینتری است.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
🖇رشد هنر - رسانه انیمیشن در امریکا و حتی چین و ژاپن، مولود رشد صنایع و فناوری ها و مدیریت و تفکر راهبردی فرهنگی - سیاسی - اقتصادی آنهاست و یک شبه اتفاق نیفتاده است.
🖇این نظام ترسناک، با در کنار هم قرار گرفتن نظامهای منسجم ظاهر و پنهان برنامه ریزی، انباشت ثروت، تولید اندیشه راهبردی هنری و فلسفی، شناسایی و تربیت نیروی انسانی همفکرِ مدیران ثروتمند کمپانیها، تولید، پخش، تبلیغات عظیم و شبکه اکران و توزیع گسترده در هالیوود و شرق آسیا، برپا شده است.
🖇از اینرو با وجود مشتریانی که پیشتر به وسیله پروپاگاندای کارتلهای رسانهای، همچون «نیوز کورپوریشن»، «سونی»، «کام کست»، «وریزون»، «کاکس»، «اِی.تی اَند تی»، «ویاکام»، «سی.بی.سی کورپوریشون» به تسخیر این سیستم درآمدهاند.
🖇بهتازگی شاهد بودهایم که برخی از انیمشینها مانند «یخ زده» و مجموعه چند قسمتی «پاندای کونگفوکار»، حدود یکمیلیاردواندی دلار فروش داشتهاند؛ البته برخی از این انیمیشنها، همزمان در مجموعه سینماهای زنجیرهای مختلفِ بسیاری از مناطق زمین، گاهی بین چهار تا دوازده هزار سینما در چندین کشور، اکران میشوند و نهتنها مانعی در توزیع آنها در کشورهای مختلف وجود ندارد، بلکه ذهنهایی که از تبلیغات اغواگر کارتلهای بزرگ «صنعتی - سینمایی - رسانهای» اشراب شدهاند، در صف اکران آنها منتظرند.
📚دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 20
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استادفرج نژاد.mp3
زمان:
حجم:
3.44M
🎙مشکل اصلی و راه چاره از نظر استاد فرجنژاد چه بود؟
🗨استاد فرجنژاد:
در حوزه چقدر به قرآن اهمیت میدهیم؟
دشمن شناسی یعنی تاریخ و قرآن؛ آنوقت در حوزه چقدر تاریخ و قرآن خوانده میشوند؟کم کاری حوزه در بحث دشمن شناسی مشهود است.
🔙راه حل آنست که 5 مسأله را دنبال کنیم:
1. ولایت فقیه
2. دشمن شناسی
3. تاریخ
4. قرآن
5. معنویت و ارتباط با شهدا
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استادفرج نژاد (2).mp3
زمان:
حجم:
3.65M
📻 #بشنوید| پاسخ استاد فرج نژاد به یک پرسش اساسی
💡برای تربیت نخبگان باسواد و انقلابی چه باید کرد؟
🕰ما پس از پنجهزار ساعت وقت گذاشتن، به یک درخت معرفت رسیدهایم و معتقدیم که این علوم را باید بیاموزیم:
👈 قرآن، حکمت و تاریخ
که ریشه هستند.
👈دشمن شناسی
که حاصل این سه علم است.
👈در درجه بعد ادبیات، فقه،
اصول و معارف هستند.
👈درمرحله بعد، اقتصاد،
روانشناسی و جامعه شناسی.
📙من به این نتیجه رسیدم که پولدار شدن با عالم شدن قابل جمع شدن نیست. اگر مسیر علم را انتخاب را کردید روزی 16 ساعت وقت بگذارید و بهانه تابستان و تعطیلات و جمعه و... را هم بگذارید کنار.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1) 🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما د
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحتهای مختلف یعنی از ساحت معنا شناختی و مبنی شناختی و کارکرد شناختی برسی بکند یعنی یک موضوع را از سه ساحت و از سه پنجره مختلف ببیند. این دیگر به مراتب از کار دومی که حیثیت تحلیلی آن بحث میشود سخت تر است. البته شناختی دقیقتر و عمیقتر به انسان میدهد.
🔦 مرحوم فرجنژاد شخصیتی بود که هیچگاه مثل یک فیلسوف محض و فلسفهدان محض به مسألههای فلسفی مستقلاً نمیپرداخت و به عنوان جامعهشناس مسئله را جامعه شناختی بررسی نمیکرد؛ بلکه موضوع را میگرفت از ساحتهای مختلف به آن موضوع مینگریخت تا ابعاد مختلف آن را بشناسد.
🔦این مطلب را بنده در مطلبهای معرفتشناسی از او تعبیر کردم «رئالیست پنجرهای» یعنی وقتی انسان واقعیتی را میخواهد ببیند از پنجرههای مختلف، از ساحتهای مختلف بنگرد و ببیند. مرحوم فرج نژاد این شخصیت فرهیخته، واقعاً یک تعبیر که ملاصدرا دارد «النفس في وحدتها کل القوي» و البته نفس میتواند ساحتهای نازلتر و عالیتر داشته باشد؛ این شخصیت یک چنین توانی داشت که میتوانست با کودکان با زبان کودکان سخن گوید، با اهل علم هم با زبان علم سخن بگوید. (این هنر هر کسی نیست.)
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| پاراکتابهای کار شده در کانال:
📘پایه های تاریخی تمدن مدرن غربی
eitaa.com/farajnezhad110/807
📘بستر سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/801
📘فرم زدگی افراطی در سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/799
📘فالوور یا تحلیلگر؟!
eitaa.com/farajnezhad110/798
📘تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام
eitaa.com/farajnezhad110/796
📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان
eitaa.com/farajnezhad110/789
📘دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع)
eitaa.com/farajnezhad110/785
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/782
📘تخریب پیامبران در سینمای شرق و غرب
eitaa.com/farajnezhad110/777
📘لزوم پرداختن محققان به سینمای دینی
eitaa.com/farajnezhad110/775
📘جهتدهی به جامعه با سینما
eitaa.com/farajnezhad110/768
📘دین، ماهیتی ثابت دارد
eitaa.com/farajnezhad110/762
📘بازگشت به دین در عصر جدید
eitaa.com/farajnezhad110/761
📘واژه شناسی و اصطلاح شناسی اسطوره
eitaa.com/farajnezhad110/754
📘لزوم بازشناسی سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/751
📘نگاهی به تقسیمبندی یهودی-صهیونی تاریخ
eitaa.com/farajnezhad110/987
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/1060
📘عصر پیدایش اسطورهها
eitaa.com/farajnezhad110/1061
📘عصر پیدایش اسطورههای یهودیت
eitaa.com/farajnezhad110/1063
📘عصر اسطورههای مسیحیت یهودی شده
eitaa.com/farajnezhad110/1064
📘عصر اسلام و توسعه علم حکمتآمیز
eitaa.com/farajnezhad110/1088
📘عصر رنسانس و تاریکی اروپا
eitaa.com/farajnezhad110/1092
📘یهود و پافشاری بر اهدافش در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1093
📘مسیحیت صهیونیستی در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1094
📘هالیوود و صهیونیسم
eitaa.com/farajnezhad110/1096
📘به کارگیری اسطورهها در راه اهداف یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1123
📘اسطوره پردازی، ساحل نجات یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1138
📘رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1142
📘سو استفاده یهود از ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1144
📘خودبزرگبینی یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1145
📘پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
eitaa.com/farajnezhad110/1156
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| دورههای کار شده در کانال:
◾️دین و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/998
◾️دین و سینما (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/999
◾️دین و سینما (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1012
◾️دین و سینما (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1018
◾️دین و سینما (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1038
◾️دین و سینما (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1053
◾️دین و سینما (بخش هفتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1054
◾️دین و سینما (بخش هشتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1055
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1098
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1113
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1127
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1130
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1131
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1137
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️معاد و تناسخ در قرآن و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1150
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| معرفی استاد:
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1155
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1159
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1210
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1213
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1214
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1044
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1045
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1046
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (4)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1047
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (5)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1049
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1146
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1151
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1022
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1023
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1024
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1027
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1028
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1029
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1030
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡سینما یا سیاهچال توهم
🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در قالب های شبه یهودی و شبه مسیحی و شبه معنویت های شرقی، ولی مدرن شده ای چون قهرمان پردازی های خیره کننده مارول و دی. سی، کابالیسم حقیقت نما، عرفان های نوپدید جذاب، آخرالزمان گرایی پرحادثه، ملودرام های سکولار و گاه ضداخلاقی، خشونت های رقیق شده برای کودکان، جادوگرایی معجزه وار و سایر شگردهای اغوا و پروپاگاندا به کار گرفته است.
🔦پس چنانچه مؤمنان و متدینان دل سوز جهان، برای خدا قیام نکنند و آثاری زیباتر و کیفی ترو پرتیراژ را به جهانیان ارائه ندهند، ذهن جوانان از اغوای یاران باطل به واسطه انیمیشن های پر زرق و برق و جلوه های ویژه رایانه ای، پر خواهد شد و خیال پاک فرزندان و نوجوانانمان از افق خیال اعلى، به عالم توهم ادنی درخواهد غلتید.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡سینما یا سیاهچال توهم 🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در
🔦آن روز است که آرمان های انسانی و میراث الهی مان به یغما خواهد رفت و نسل جدیدمان در طبیعت گرایی های شبه دینی و اوهام شیطانی و توهمات بشری و الگوهای غرب زده و مقلدانه غرق خواهد شد و در سبک زندگی مادی آمریکایی، به ورطه تباهی و خلسه نارسیستی پست مدرنیسم کور، گرفتار خواهد آمد.
🔦پس آنگاه خواهد بود که جامعه ما نیز همچون مستضعفان ژاپنی و اروپایی، بند بردگی صنایع عظیم نظامی - فرهنگی آمریکا را به گردن خواهد انداخت و در نظامات ناقص زندگی غربی، به سوی هلاکت حرکت خواهد کرد و به جایی خواهد رسید که یا باید در غرب هضم شود یا اینکه همچون آفریقا و هند و ترکیه، همه وجود خود را به هیچ بینگارد و حتی از زبان و میراث مادری خویش نیز بگذرد و از میلیاردها صفحه از مکتوبات فرهنگی خود نتواند استفاده کند. پس رواست که بیش از گذشته به پویانمایی و تولید و توزیع آثار و محصولات ویژه کودکان و نوجوانان خود بپردازیم و از کاوش های مطالعاتی بیشتر و دقیق تر دراین خصوص ابا نداشته باشیم.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖 مولفههای کابالا(قبالا)؛جادومحوری
🖇با آن که تورات در فقرات مختلفی، سحر را ممنوع اعلام کرده بود، اما قبالاییان بی توجه به هشدارهای تورات، مشتاقانه آن را فرا گرفتند.
🖇آگریپا در اثر خود به نام «سه کتاب در باب فلسفه مکتوب» به تفصیل کلمه کالابا، کارهای شگفت انگیزی که با مکتوبات عبری انجام شده است، مربعهای جادویی و نام فرشتگانی که از طریق محاسبه و استخراج کشف شدهاند، همه را شرح میدهد. آگریپا اعمال کابالایی را بخشی از جادوی طبیعی میداند که تاکنون در مورد آن غفلت شده است.
🖇در حقیقت صوفی یهودی در جهت مهار نفس سرکش خود و فرمانبرداری از خداوند گام برنمی دارد، بلکه میکوشد تا از راه تامل و معرفت اشراقی به ماهیت خداوند پی ببرد، تا بتواند در خدا تاثیر بگذارد و بر جهان سلطهای امپریالیستی پیدا کند. در اینجاست که رابطه تصوف یهودی یا قبالا با سحر و جادوگری مشخص میشود.
📚نشریه دیدهبان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژهنامه طلبهطراز، صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی کمپانی والت دیزنی
🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی انیماتور تهیه کننده و کارگردان آمریکایی و با مشارکت بابا و برادرش روی اولیور دیزنی در قالب یک استودیو کوچک انیمیشنسازی تأسیس شد این کمپانی اکنون غول تجاری هالیوود دانسته میشود دفتر مرکزی این شرکت و استودیوی اصلی آن در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا و یکی از اعضای اصلی میانگین صنعتی داوجونز است.
🔦مایکل ایسنر و رابرت ای باب ایگر در سال ۱۹۸۴ همزمان با مرگ والتر الیاس والت دیزنی یک یهودی به نام مایکل ایزنر ریاست شرکت دیزنی را برعهده گرفت. وی بلافاصله هم کیشان یهودی خود را وارد شرکت کرد و به قول مایکل مدود منتقد سینمایی به زودی یهودیان سراسر دیزنی را در بر گرفتند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad