استاد محمدحسین فرجنژاد
💡انیمیشنهای تلویزیونی سوریه 🔦 سوریه پیش از دچار شدن به جنگهای داخلی، یکی از پیشتازان هنر انیمیشن
🔦(الجره حکایات من الشرق): کوزه داستانی از شرق (۲۰۰۱م)، دو داستان هم زمان را دنبال میکند که اساس هردو، نبرد بین خير و شر است. خانواده ای در مزرعه خود گنجی مییابند و قصد دارند آن را به صاحبش بازگردانند و همسایه طمع کارشان مانع میشود. داستان دوم فیلم نیز درباره موشهایی است که هر روز تخم مرغ های مزرعه را میدزدند و حیوانات مزرعه با همکاری یکدیگر دزد را پیدا میکنند.
🔦(خیط الحیاط): طناب زندگی(۲۰۰۵م) داستان پسرک یتیمی را بازگو میکند که آرزو دارد بزرگ شود و بار تامین مخارج زندگی را از دوش مادرش بر گیرد. او طنابی جادویی پیدا میکند و موفق میشود به آینده برود، اما متوجه میشود برخی از دوستانش مردهاند و پسرش نیز قصد دارد به جنگی برود که شاید بازگشتی نداشته باشد. او ترجیح میدهد به زمان خودش برگردد و زندگی خود را از سر گیرد. کودکان عرب با مشاهده این فیلم، زندگی پسرک را درک میکنند و تحت تاثیر قرار میگیرند و مخاطبان غیر عرب نیز با گوشهای از فرهنگ اسلامی و عربی آشنا می شوند.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۹۹ و ۱۰۰
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖حمله هالیوود به عصمت پیامبران و حجیت وحی در فیلمهای هالیوودی
🖇دربارهی پیامبران نوعی رابطه علی و معلولی میان ساده لوحی و پیامبری برقرار است. این تلازم جعلی صهیونیستی، باعث میشود مخاطب، پیامبران را برتر از خود نداند و جذب آنها نشود؛ در نتیجه وحی را به منزله یکی از روش های معرفت نپسندد و اسیر حس گرایی پوزیتیویسم و عقل معیشت اندیش روزمره راسیونالیسم شود.
🖇کنار گذاشتن وحی در زندگی بشری، نتیجه ای جز فقر، فساد، تبعیض گسترده جهانی، اختلاف طبقاتی، آلودگیهای گوناگون و حاکمیت پول و ماشین بر زندگانی آدمی ندارد.
🖇چنان که اکنون شاهدیم در نبود وحی، بازیهایی همچون آزادی رسانهها، دموکراسی فریبنده، مکتبهای مادی و غفلتهای صنعتی و سرگرمیهای مضر و بیفایده، حقیقت تلخ موجود را پوشانده است و مردم دنیا را سرگرم کرده است.
📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۹۴
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| هویت تمدنی در سینمای هر کشور
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| سینمای ایران بعد از انقلاب
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
moarrefi ketab-kamel3.doc
238.6K
👆کاری از مرحوم فرجنژاد
🔅 ليست کتب و منابع مفيد مطالعاتي ساده و متوسط براي جوانان بر اساس موضوع
🖋 این فایل بینهایت با ارزش است. ضمن قرائت فاتحهای به روح جاویدالاثر محمدحسین فرجنژاد، این فایل را ذخیره و به دوستان خود برسانید.
#معرفی_کتاب
#سیر_مطالعاتی
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡نقش رسانه در عصر جدید
🔦 در جهان امروز رسانه با رسالت انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، نقش بزرگی برعهده گرفته است. به طور کلی در جهان امروز، رسانه دو بعد متفاوت دارد؛ رسانه بنابر گفته پاتریک مرداک (میتواند به عنوان قویترین دشمن حکومتهای جابر و ستمگر نقشآفرینی کند) یا اینکه دائما در اختیار حکومتهای ظالم باشد و به جای قویترین دشمن، بهترین موید شمرده شود.
🔦از این رو، میتوان گفت صهیونیست جهانی، همگام با پیشرفت رسانهها، از همه مصداقهای رسانه به نفع خود استفاده کرده و صنعت رسانه و تبلیغات را در خدمت اهداف پلید خود درآورده است. البته آنها همچون گذشته در تلاش برای باقی ماندن هستند، ولی نتوانستهاند به اهداف پلید خود برسند؛ چراکه قرآن کریم وعده نابودی باطل را داده است.
🔦 متفکران صهیونیسم از بدو پیدایش رسانهها، تاکید بسیاری بر مدیریت رسانههای جهان داشتهاند. در سال ۱۷۷۶، یهودی به نام آدم وایزهاپ، استاد علم لاهوت و حقوق بینالملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را (انجمن نورانیان) نامید و برای سیطره بر جهان، اساسنامهای نوشت. در اصل چهارم آن چنین آمده است: (نوارانیان باید مطبوعات و تمام رسانههای دیگر را در سیطره خود داشته باشند.)
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۹
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖مهم ترین دلایل بنیادینِ رشد و پیشرفت سریع تمدن اسلامی
🖇شاید در این بخش، بد نباشد مهم ترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریعج تمدن اسلامی را گوشزد کنیم. این دلایل عبارتند از:
الف)بنای تمدن اسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعیِ انسان مخلوق خداوند.
ب) عقل گرایی و تکیه بررسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخن گفتن نرم به زبان قوم.
ج)محوریت عبودیت خدا در تمام ساحت های حیات و نفی ظلم پذیری از هر انسانی.
د)محوریت عدالت طلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ.
ه)ترسیم الگوی جامع و فراگیر 《سبک زندگی اسلامی》برای اداره میدان های مختلف اندیشه و زندگی.
و)نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخافت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن.
ز)توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علم آموزی، ز گهواره تا گور.
📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۸۱
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖عرفان یا حرمان سینمایی
🖇مغولان بت پرست در حدود قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی به یاری صلیبیون یهودی و مسیحی شتافتند تا جهان اسلام را از سمت شرق زیر فشار بگذارند و در همکاری استراتژیک با مسیحیان و یهودیان جنگ طلب، دولت های مصر و عباسیان را براندازد؛همچنین در ادامه سیاست همسویی مغولان و غریران، در نقشه سعدالدوله یهودی، وزیر دربار ارغون، پادشاه بودایی مغول، برنامه تخریب کعبه و الزام مسلمانان به بت پرستی و کشتار آنها پیش بینی شده بود.
🖇در چند دهه اخیر، برنامه ریزان و زرسالاری جهانی و مجامع کنترل و مهندسی فرهنگ در غرب به این نتیجه رسیده اند که مسیحیت برای کنار آمدن مردم با ماشینیسم و پول پرستی و لذت طلبی و فردگرایی و معناستیزی و حس گرایی کافی نیست. باید چاره ای بیندیشند و به سمت نوعی معناگرایی جهت دار و همساز با سکولاریسم و پست مدرنیسم پیش روند.
🖇آنها آشکارا پروسه شکست مدرنیته را لمس کرده بودند و نمیتوانستند استقبال از دین عقل گرا و عرفانی اسلام را در قلب غرب تحمل کنند. لازم بود به دستگاه های تبلیغاتی گسترده، غرب را به سمت معناگرایی خاصی سوق دهند.
🖇این شدکه موجی حساب شده به سمت عرفان های هند به ویژه بودیسم وذن بودایی و سپس عرفان مسیحی و تصوف یهودی(کابالیسم/قبالائیسم) و عرفان های سرخپوستی و ادیان جدید و معناگرایی عصرنوین و عرفان های اومانیستی و لائیک و حتی شیطان پرستی(سیطنیسم) و کهانت مصر باستان و جادوگرایی و اتقاطی از اینها راه افتاد.
🖇سینمای غرب بخصوص در آمریکا، یکی از اصلی ترین ابزار های ترویج این قبیل عرفان های وارونه بود. فیلم های بسیاری در این راستا ساخته و در همه دنیا با تبلیغات فراوان توزیع و پخش شد. در این میان، سینماگران و فوتبالیست ها و خواننده ها و فاحشه ها، شوالیه های جنگ سرد فرهنگی معاصر شدند. آنان مبلغانی برای عرفان های نوپدید رسانه ای شدند و در این جنگ نرم، زرسالاران صهیونیست و مسیحیان را یاری رساندند.
📚نشریه دیده بان اندیشه،یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه ۸۶و۸۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡ترویج همجنسگرایی و فساد اخلاقی
🔦 دیزنی در بسیاری از تولیدات خود، چه در محتوا و چه در اعمال پشت صحنه، ثابت کرده است که حامی همجنسگرایی و انواع فساد اخلاقی است.
🔦این شرکت به جز فساد فراگیری که در آثار خود را ترویج میکند، صراحتاً و بیحیایی ویژه تفکر صهیونیستی اومانیسم لیبرال، از سال ۱۹۹۱ ( رژه های غرور همجنس گرایان) را پشتیبانی مالی میکند و از ۱۹۹۵ به کارکنان همجنسگرا و جفتهای آنان، بیمه درمانی ارائه کرده است.
🔦هوارد اشمن، سراینده اشعار اسحار کوچک، دیو و دلبر، و علاءالدین که در ۱۹۹۱ در اثر ایدز از دنیا رفت، مورد حمایت دیزنی بود و بعد از مرگش، از او تجلیل قابل توجهی شد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۱
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 1
📆3 اسفند 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad