eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
🎥 | دوره تربیت مربی سواد رسانه 💢 جریان‌شناسی سینمای شرق و غرب (جلسه سوم) 👤 استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔻لینک تماشای جلسه سوم: 💢 fekrat.net/?p=8609 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @Fekrat_Net
radio-goftego-97_02_21- آخرالزمان در بین مولفه های سینمای مسیحیت- معادشناسی و رابطه آن با آخرالزمان- استفاده های ابزاری از دین در جهان غرب- مبانی و پیش فرض های سینمای هالیوود در مورد آخرالزمان 1.mp3
28.79M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙آخرالزمان در بین مولفه های سینمای مسیحیت- معادشناسی و رابطه آن با آخرالزمان- استفاده های ابزاری از دین در جهان غرب- مبانی و پیش فرض های سینمای هالیوود در مورد آخرالزمان 1 📆21 اردیبهشت 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_02_21- آخرالزمان در بین مولفه های سینمای مسیحیت- معادشناسی و رابطه آن با آخرالزمان- استفاده های ابزاری از دین در جهان غرب- مبانی و پیش فرض های سینمای هالیوود در مورد آخرالزمان 2.mp3
28.8M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙آخرالزمان در بین مولفه های سینمای مسیحیت- معادشناسی و رابطه آن با آخرالزمان- استفاده های ابزاری از دین در جهان غرب- مبانی و پیش فرض های سینمای هالیوود در مورد آخرالزمان 2 📆21 اردیبهشت 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_02_28- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هند 1.mp3
28.79M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هند 1 📆28 اردیبهشت 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_02_28- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هند 2.mp3
28.8M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هند 2 📆28 اردیبهشت 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انقلاب اسلامی عرصه تجلی گمنامان است / ناگفته‌های نادر طالب‌زاده از درس‌های رسانه‌ای 🏴 بخشی کوچکی از زوایای فعالیت نادر طالب‌زاده، از روایت روزهای حوزه هنری و شهید آوینی تا صحبت‌های امام در جمع خبرنگاران که تیتر یک رسانه‌ها شد... 🆔 @savad_rasaneh
💡انیمیشن فریج 🔦سریال پر‌طرفدار فریج (۲۰۰۶م)، در ۴۵ قسمت پانزده دقیقه‌ای، به لهجه خلیجی، در ژانر کمدی و به کارگردانی ( محمد سعید حارب) اولین سریال پویانمایی سه بعدی خاور میانه است که استودیوی لمترا به همکاری شرکت UTV Toons آن را تولید کرده و هزینه تولید هر قسمت آن، تقریبا ۱۳۰ هزار دلار است و تولید آن همچنان ادامه دارد. 🔦(فریج) ماجراهای چهار پیرزن است که در خانه قدیمی خود در وسط شهر دبی، مشکلات را با شیوه خودشان و در جلسات قهوه خوران حل می‌کنند. این سریال، خانوادگی است و همه اعضای خانواده را دور هم جمع می‌کند؛ عاری از خشونت بوده، غنی از فرهنگ بومی، اشعار و ضرب المثل است. 🔦معیار زیبایی‌شناسی مادی و مبتنی بر نژاد آنگلوساکسون درباره جنس مونث در پویانمایی‌های غربی، لاغری کمر، قد بلند، چشم درشت و رنگی، مژه بلند، لب برجسته، لباس‌های تنگ و نیمه عریان، رفتار‌های تلویحاً جنسی و ... است. 🔦همه این معیار‌های صرفا دنیوی، کودکان سایر نژاد‌ها را در خصوص ظاهر دگرگون خویش دچار سرخوردگی می‌کند و نژاد اروپایی را مانند نیمه خدایان جلوه‌گر می‌سازد و آن‌ها را به بلوغ زودرس جنسی نزدیک می‌نماید، ولی این مادربزرگ‌های چاق و کوتاه که لبریز از شور زندگی و زیبایی عقلی و باطنی و معنوی هستند، الگوهای مناسبی برای جایگزینی نمونه‌های غربی به شمار می‌روند. 📚دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۰۱ و ۱۰۲ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡کارخانه رویا پردازی هالیوود 🔦کارخانه رویا‌پردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در قالب‌های شبه یهودی و شبه مسیحی و شبه معنویت‌های شرقی، ولی مدرن‌ شده‌ای چون قهرمان‌ پردازی‌های خیره کننده ماروِل و دی.سی.کابالیسمِ حقیقت‌نما، عرفان‌های نوپدید جذاب، آخرالزمان گرایی پر حادثه، ملودرام‌های سکولار و گاه ضد اخلاقی، خشونت‌های رقیق‌ شده برای کودکان، جادوگرایی معجزه‌وار و سایر شگرد‌های اغوا و پروپاگاندا به کار گرفته است. 🔦چنانچه مؤمنان و متدینان دل‌سوز جهان، برای خدا قیام نکنند و آثاری زیبا‌تر و کیفی‌تر و پرتیراژ را به جهانیان ارائه ندهند، ذهن جوانان از اغوای یاران باطل به واسطه انیمیشن‌های پر زرق و برق و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، پر خواهد شد و خیال پلک فرزندان و نوجوانانمان از افق خیال اعلی، به عالم توهم ادنی در‌خواهد غلتید. 🔦آن روز است که آرمان های انسانی و میراث الهی‌مان به یغما خواهد رفت و نسل جدیدمان در طبیعت‌گرایی‌های شبه دینی و اوهام شیطانی و توهمات بشری و الگوهای غرب‌زده و مقلدانه غرق خواهد شد و در سبک زندگی مادی آمریکایی، به ورطه تباهی و خلسه نارسیستی پست مدرنیسم کور، گرفتار خواهد شد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۹ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔻روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎤محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔻روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎤محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔸در رسانه‌ها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی. 🔸در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است . 🔸 از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده می‌شود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده می‌کند. 🔸 لذا با استفاده از روش‌های کمی که در کتاب‌های روش تحلیل رسانه‌ای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست می‌یابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل. 🔸در روش‌های تحلیل کیفی فیلم‌های شاخص یا فیلم‌هایی که ذیلِ جریان خاص ساخته می‌شوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب می‌کنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیل‌های کیفی می‌رسید که ارزش بسیار جدی دارد و می‌توانید تحلیل‌های بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید. 🔸تعداد روش‌های تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، می‌توانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
✳️ 🔻بازتاب چهره شهید حاج در رسانه 💠دکتر محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡برخی از راهکار های استراتژیک برای آینده انیمیشن انقلاب اسلامی 🔦راهکار‌های اولیه مقابله با سلطه تفکر غربی بر انیمیشن و سینمای دینی، باید با تربیت کارگردانان آغاز شود تا آگاهانه یا ناآگاهانه، اندیشه‌های انسان‌گرایانه و سکولار را به مخاطبان القا نکنند. 🔦قسمتی از وظایف در عرصه انیمیشن سازی در ایران: 1)تکنیک و فرم در کنار محتوا و تاکتیک، می‌تواند موسسات انیمیشن سازی ما را به راهبردهای جمهوری اسلامی نزدیک‌تر کند. 2)باید در تحلیل مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور، جامع نگر بود و برای تولیدات به روز، نیاز سنجی کرد. 3)توجه به میراث غنی دینی _ سنتی که برای تولید انیمیشن لازم است. 4)به تولیدات صهیونیستی هالیوود و بررسی ابعاد استراتژیک سینمای غرب و استکبار جهانی توجه کرد. 5)سبک زندگی دینی را در مقابل سبک زندگی غربی به نمایش گذاشت و الگوهای متناسب با نگاه دینی را معرفی کرد. 6)با تولید آثاری در تعمیق باور به متعلقات ایمان، به سینمای الهی در مقابل سینمای الحادی بازگشت. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۲۵ و ۱۲۶ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡سهام‌داران اصلی شرکت سونی 🔦سه شرکتی که بیشترین سهام سونی را در اختیار دارند، یهودی هستند. (سی.تی.بانک) بیشترین سهام این شرکت را دارد، ولی خود نیز زیر مجموعه شرکت مادر (سی.تی.گروپ) است. سهامداران اصلی سی.تی.گروپ، دو شرکت بزرگ مالی یهودی آمریکایی (ونگارد) و (جی.پی.مورگان) هستند. 🔦سهام‌داران دوم این شرکت، موسسه‌ای به ظاهر ژاپنی است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های هلدینگ و موسسات مالی و اعتباری که سهام آن را خریده‌اند، چه از نظر حقوقی و چه حقیقی، متعلق به چند یهودی سرمایه‌دار آمریکایی و ... هستند. از دیگر سهامداران این موسسه، شرکت Resona Holdings, Inc است. 🔦سومین سهامدار سونی، بانک (جی.پی.مورگان) به مدیریت صهیونیست‌هاست. میزان دارایی این شرکت در سال ۲۰۱۱، ۲۲۶۵ تریلیون دلار بود. جیکوب فرنکل، مدیر عامل این بانک، دانش آموخته دانشگاه اورشلیم است و به دلیل خدماتی که به صهیونیست‌ها ارائه داده است، برنده جایزه (اسرائیل پرایز) در روز استقلال این رژیم شده است‌. او همچنین یک دوره، کاندیدای ریاست بانک مرکزی اسرائیل بوده است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۷ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
✅روز معلم از هر چیز بالاتر، یادگاری های استاد عشق است که در خاطراتم خودنمایی می‌کند. معلمی که هنوز هم که هنوز است داغِ شهادت او، دلمان را ناآرام ‌می‌کند. یادش بخیر... 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن سینمایی بلال 🔦فیلم (بلال) از بوته نقد اسلامی میانه‌رو هم، ناسره بیرون می‌آید‌. این فیلم اگر چه جامه‌ای اسلامی بر تن دارد، اما هیچ اشاره‌ای به دین اسلام ندارد. 🔦بلال برای بردگی به سرزمینی فرستاده می‌شود که دین جدیدی در آن ظهور کرده است و آنجا برای آزادی خود می‌جنگند، اما مگر ممکن است شرح حال یکی از بزرگترین صحابه پیامبر اکرم(ص) را بدون ذکر نام بیان کرد؟ 🔦مگر ممکن است سرگذشت اولین موذن اسلام را بدون نواهای اسلامی و قرائت قرآن و صدای اذان بازگو کرد؟ بلال که به کثرت عبادت مشهور است، در فیلم حتی یک رکعت نماز نمی‌خواند و در تمام طول فیلم، انگیزه‌اش برای آزادی، یادآوری سخنان مادرش در این باره است، نه آیات و احادیث اسلامی! 🔦بلال به علت شدت علاقه‌اش به رسول الله (ص) پس از رحلت ایشان هرگز نتوانست اذان بگوید؛ زیرا با رسیدن به جمله (أشهد أنَّ محمداً رسول الله) اشک امانش نمی‌داد، اما در این فیلم، هیچ ارتباطی با پیامبر ندارد. 🔦این مسئله مثل این است که فیلمی از زندگی فوتبالیست مشهوری ساخته شود، اما سخنی از بازی فوتبال او بیان نشود. بنا‌براین، (نبرد برده‌ای برای آزادی) در صحنه‌ای که چیدمان تاریخی صدر اسلام را دارد، به نمایش درمی‌آید. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۹۶ و ۹۷ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن‌های پیش از انقلاب اسلامی 🔦در گذشته، رسانه به دلیل اوضاع اجتماعی جهان و تجربیات جنگ سرد شوروی و آمریکا، اهمیت چندانی نداشت و سطح درگیری‌ها در حوزه جاسوسی و تخریب افکار عمومی به هر وسیله‌ ممکن بود‌. 🔦جنگ نرم، مفهوم امروزی خود را پیدا نکرده بود و از همین رو، رسانه، بال و پری نداشت و کار تخصصی در حوزه کودک و نوجوان انجام نشده بود. 🔦مهم ترین مسئله‌ای که در اوضاع نابسامان فرهنگی پیش از انقلاب اسلامی وجود دارد،(فیلم فارسی) است که تجلی عمیق در آثار گوناگون سینمایی پیدا کرده بود. آثاری پر از شهوت و خشونت تولید می‌شد و گیشه همواره با این دست آثار پر می‌شد و معدود آثاری همچون (گاو) پیدا می‌شد که به روی پرده برود. 🔦اساساً سیاست‌های دوران پهلوی بر مدار فعالیت فرهنگی ایرانی نبوده و تنها شعار می توانست ذوق کارگردانان را آرام کند و این، صدای هنر پیشه‌ها و صاحب‌اثران مطرح بود که در آن دوران بلند بود. در نهایت باید گفت تا زمانی که فیلم فارسی بر گیشه سینما حکمرانی می‌کرد، دولت‌های پهلوی نیازی نمی‌دیدند وارد عرصه‌های جدی فرهنگ و هنر شوند. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۱۹ و ۱۲۰ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📸 | ضبط مستند استاد محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن‌‌های تلویزیونی لبنان 🔦تلویزیون (المستقبل) لبنان از سال ۱۹۹۳م انیمیشن ساده و متفاوتی به نام (کلیله و دمنه) با رویکرد نقد اجتماعی و به همت (جورج خوری) ساخت که به صورت دستی در رایانه نقاشی می‌شد. 🔦بعد‌ها (فادی ابی سمرا) و (ربیع مروه) به همین سبک (تعلیق الیوم) (یادداشت امروز) را به مدت سه سال رو آنت شبکه المستقبل لبنان بردند که حوادث سیاسی را روزانه نقد می‌کرد. 🔦انیمیشن(The Prophet) پیامبر (۲۰۱۴م) به مدت ۴۸ دقیقه بر پایه کتاب (پیامبر) اثر (جبران خلیل جبران) نویسنده لبنانی ساخته شد‌. زبان اصلی این انیمیشن دو بعدی، انگلیسی است. (سلما هایک) هنرمند لبنانی، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت و (راجر آلرز) کارگردان انیمیشن (شیر شاه) فیلم نامه نویسی و نظارت کلی (پیامبر) را انجام داد. البته نمی‌توان این فیلم را کاملا لبنانی دانست؛ 🔦زیرا کانادا، فرانسه، ایرلند، لبنان، قطر و آمریکا هم در تولید آن نقش داشتند، لیکن به دلیل نقش موثر تهیه کننده لبنانی و الهام گرفتن اثر از کتاب معروف (جبران خلیل جبران) در شمار فیلم‌های لبنان محسوب می‌شود. این فیلم لبریز از ارزش‌های انسانی فرادینی‌ است که ذهن را به تفکر نوین و دین نوین تقریب می‌دهد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۰۸ و ۱۰۹ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡روپرت مرداک سهام دار اصلی نیوز کورپوریشن 🔦روپرت مرداک، یهودی صهیونیستی است که گاه خود را مسیحی می‌داند. او کار خود را با روزنامه کوچکی در ملبورن استرالیا آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی، با کمک یهودیان انگلیسی و سران شبکه رسانه‌ای صهیونیستی انگلیسی -آمریکایی، یک امپراتوری رسانه‌ای را پایه گذاشت. 🔦او همیشه در حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل و خاندان‌های سرمایه‌دار یهودی، همچون روچیلدها تلاش کرده است. در زمان رقابت (آریل شارون) و (بنیامین نتانیاهو) برای رهبری حزب لیکود در سپتامبر ۲۰۰۵، از شارون حمایت کرد و طی ضیافتی با شارون، به دفاع از او پرداخت. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۰ و ۷۱ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad