eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
81 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
💡انیمیشن انقلاب اسلامی چگونه مورد تهدید قرار می‌گیرد؟ 🔦اسطوره‌گرایی: برخی سست‌اندیشان پان‌ایرانیست، پان‌ترکیست، پان عربیست‌ و معتقدان به شوونیسم زبان و فرهنگ ایرانی، تفکر اسلامی را در مقابل باستان‌گرایی قرار داده‌اند؛ در حالی که خدمات متقابل بسیاری میان ایران و اسلام حاکم است. 🔦قهرمان‌گرایی: فیلم‌هایی چون مرد عنکبوتی و بتمن، تلاش می‌کنند تا قدرت آمریکا را به ما یاد‌‌‌آور شوند و آن را به عنوان الگویی تمام‌نما برای نسل جدید معرفی کنند.در آثاری چون (شاهزاده روم) و (نبرد خلیج فارس) نیز کمابیش قهرمان‌گرایی دیده می‌شود. 🔦 نماد‌گرایی: (فهرست مقدس) فیلمی قهرمان محور است. شخصیت های این اثر، موجوداتی بین انسان و حیوان هستند که داستانشان در آیاتی از سوره مبارکه عروج بیان شده است. این فیلم روایتی از نخستین هولوکاست واقعی تاریخ به دست رِبّیان یهودی است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگ، صفحه ۱۲۲ و ۱۲۳ و ۱۲۴ و ۱۲۵ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡انیمیشن انقلاب اسلامی چگونه مورد تهدید قرار می‌گیرد؟ 🔦اسطوره‌گرایی: برخی سست‌اندیشان پان‌ایرانیست،
🔦 باور به متعلقات ایمان: حمله سینمای کفر به متعلقات ایمان و تولید آثاری در این موضوعات، اندکی باور نسل جدید را به ایمان تغییر داده است. آواتاریسم نیز ایدئولوژی جدیدی است که جانشین ایدئولوژی‌های دیگر شده است و بر باور مهدویت، گردی می‌پاشد. پس باید به الگوی جایگزین ما در مقابل این تفکر توجه داشت. 🔦معنویت محوری: سال‌هاست بشر به این نتیجه رسیده است که بدون دین نمی‌تواند زندگی کند و مردم ناگزیر از دینی پیروی خواهند کرد و این جزء لاینکف فطرت انسانی است؛ به همین دلیل، موج اسلامی خواهی اروپا آغاز شده است. 🔦تنزین گیتاسو دالایی‌لامای چهاردهم که رهبر کنونی تبتیان است، در اروپا کرسی تدریس دارد و با کمک غربی‌ها، جایگاه مناسبی در عرصه عرفان‌های تبتی و بودیستی یافته است. به نظر می‌رسد این آسیبی است که می‌تواند به تدریج انیمیشن‌های ایرانی را نیز تهدید کند و به دلیل جذابیت ظاهری که دارد، در انیمیشن‌های ایرانی نفوذ کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگ، صفحه ۱۲۲ و ۱۲۳ و ۱۲۴ و ۱۲۵ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_24- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 1.mp3
زمان: حجم: 28.77M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 1 📆24 خرداد 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_24- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 2.mp3
زمان: حجم: 28.75M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- سینمای هندوئیسم 2 📆24 خرداد 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
13524-fa-ostoorehaye sahyoonesti dar sinama.pdf
حجم: 3.33M
📚پی دی اف کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡خدا اِنگاری در انیمیشن‌های یهودی 🔦در انیمیشن کابالیستی (ناین)، (تالیسمن) با استفاده از کتاب جادوی پاراسیلوس، طلسم انتقال روح می‌سازد و برای نجات بشر و ادامه یافتن روح انسانی در زمین، جان خود را به نه عروسک دست ساز می‌بخشد. 🔦منجی فیلم یعنی (نه) به وسیله جادو خلق می‌شود و با استفاده از طلسم جادو، ماشین بزرگ را نابود می‌کند و با انجام اعمال جادویی‌ است که می‌تواند تکه‌های تسخیر شده روح الهی به وسیله شیطان را بازستاند و به آسمان برگردد. 🔦در این انیمیشن، دانش و دانایی فرابشری که ضلع مهمی از مثلث (بی‌کرانگی) است، مربوط به عالم جادو و در تقابل با شریعت است. در سکانس‌های مختلف، تقابل میان شریعت و دانایی به تصویر کشیده شده است، از جمله زمانی که نه کتاب پاراسیلسوس را می‌یابد و نقش طلسم انتقال روح و نحوه این انتقال را مشاهده می‌کند. 🔦در این هنگام (یک) که در انیمیشن نماد شریعت است از راه می‌رسد و می‌گوید: علوم تاریک! این آشغال بی‌مصرف به چه درد ما می‌خورد؟ فراموشش نکنید. یک برای کنترل هر چه بهتر دیگر عروسک‌ها، نمی‌خواهد آنان حقیقتی را که از راه (جادو و کتاب کابالیستی) بر آن‌ها منکشف می‌شود، درک کنند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۷ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡مطرح‌ترین شرکت انیمیشنی خاور‌میانه 🔦مطرح‌ترین شرکت انیمیشنی خاورميانه پس از النجم، شرکت تولید و پخش انیمیشن آلاء (موسسه آلاء للإنتاج الفني التوزيع لرسوم المتحركه) است که سال ۱۹۹۲م به همت تاجر عربستانی، (اسامه خلیفه) (۱۹۹۵ م) تاسیس شد و از آن زمان به طور میانگین، سالانه یک فیلم بلند انیمیشنی تولید کرده است. 🔦شرکت آلاء در سایت خود، مهم‌ترین اهدافش را چنین معرفی می‌کند: پروراندن مفاهیم دینی در ضمیر کودکان به عنوان فرهنگ مادر، معرفی جامعه اسلامی، عناصر، اهداف، موسسات، ارزش‌ها و ویژگی‌های اجتماعی آن به کودکان، تقویت اعتماد به نفس و میهن دوستی در کودک از طریق آشنایی با تمدن اسلامی و نمایش ریشه‌های تمدن غرب. 🔦اسامه خلیفه، امکانات و استعدادهای موجود در یکایک کشورهای عربی را بررسی کرد تا مناسب‌ترین شهر را برای استودیوی خود برگزیند و به گفته خودش، ناچار نباشد کار را از صفر آغاز کند. به عقیده وی، کیفیت آثار مصری در سطح مطلوبی بوده، اما این کشور فاقد ظرفیت تولید فیلم‌های بلند و پروژهای بزرگ است. 🔦از این رو، استانبول را به عنوان مقر استودیوی شرکت آلاء برگزید؛ زیرا ترکیه استودیوهای پیشرفته‌ای داشت و نزدیک‌ترین کشور خاورمیانه به اروپا بود و بسیاری از هنرمندانش در اروپا آموزش دیده بودند. 📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۸۹ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_31- 1 عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا.mp3
زمان: حجم: 28.76M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا 1 📆31 خرداد 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
radio-goftego-97_03_31- 2 عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا.mp3
زمان: حجم: 28.76M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، آئین بودا 2 📆31 خرداد 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡منجی‌گرایی عاملی برای جذابیت انیمیشن 🔦ابرانسان، قهرمان و منجی، برای انسان‌ها اعجاب برانگیز و البته دوست‌داشتنی است و دنیای انیمیشن، دنیای خلق قهرمان‌ها و اسطوره‌است. یکی از ویژگی‌های جذاب قهرمان در بسیاری از انیمیشن‌ها، (برگزیده بودن) است. 🔦در این گونه انیمیشن‌ها، شخصیت اصلی به خاطر ویژگی خاص بودگی، فردی (انتخاب شده) است. این تقدیر‌گرایی قهرمان‌گونه و جاگیری ویژگی‌های منحصر به فرد در موجودی انسانی یا غیر انسانی، برای مخاطب، جذاب است. 🔦قهرمان فیلم به خاطر وراثت، ویژگی‌های جادویی، نیروهای درونی، زیبایی خاص و دیگر عوامل غیر الهی، به عنوان قهرمان و منجی انتخاب می‌شود و چه بسا فرد برگزیده، پیش از انتخاب شدن، فردی ساده لوح و عقب‌تر از افراد جامعه باشد. این خاص بودگی در داستان‌های مختلف، گوناگون است. 🔦غالبا در آثاری با درون‌مایه‌ی یهودی - صهیونی، قهرمان داستان دارای نژاد اصیل یا خون برتر است که از طریق وراثت به وی رسیده است.از این رو، فردی از پیش برگزیده است که توانایی نجات بشر را دارد؛ همان‌گونه که در فیلم‌های (هری‌پاتر) هرکس پدر و مادر غیر جادوگر داشته باشد، اصیل نیست و (موگول) به معنای مشنگ خطاب می‌شود و خاندان سالاری و نژاد، نقشی اساسی در پیش‌برد داستان دارد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۲ و ۱۳۳ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad