📈جهتدهی به جامعه با سینما
💬سینماگران نیز به سهم خود، به تبع جامعه و تاریخ، همواره بنمایههای نگاه دینی داشته و در آثارشان، بدان توجه کردهاند؛ البته این تعامل، فزار و نشیبهایی نیز داشته است. سینما، با استفاده از روایت و تکنیکهای بصری و صوتی میتواند تأثیر شایانی بر مخاطبین خویش بر جای بگذارد.
◽️عوامل سینمایی، توانستهاند نوع نگاه خاص خود را به مردم شرق و غرب تحمیل کنند و از راه سوژهسازی یا نحوه خاص پردازش سوژهها، هدایت فرهنگی جامعه را به دست بگیرند و برخی حساسیتها را کم کنند یا بزدایند و با نیازسازیهای کاذب، برخی حساسیتهای مورد نظر خویش را توسعه دهند.
🎞خصوصاً در جوامع غربی که مخاطبان سینما بیش از سایر جوامع هستند و تکنولوژی و سرمایهگذاری جدیتری در ساخت فیلم وجود دارد، این تأثیرگذاری افزون بوده است.
📃از سویی سکولاریسم حاکم بر جوامع و کم قوتی نهادِ دین و خانواده در اداره اجتماع، بر اهمیت نقش سینما در جهت دهی به نگاه مردم در آنجا افزوده است؛ تا آنجا که اکنون رقیب بسیار جدی نهادهای منسجم آموزشی غرب، نیز محسوب میشود.
👈لذاست که میتوان بسیاری از تحولات جهان معاصر را از دریچه نگاه سینما نگریست و میزان تعامل سینما، دین و آئینهای شبهدینی را مورد کنکاش قرار داد.
📚دین در سینمای شرق و غرب، محمدحسین فرجنژاد، صفحه 42
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت ششم
◾️علم گرایی منهای وحی (ساینتیسم)
◾️مبارزه بیامان با مکاتب غیرمادی
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔍لزوم پرداختن محققان به سینمای دینی
📕اکنون که بیش از صد سال از عمر سینما میگذر، سینمای دینی، قدسی و معناگرا، به عنوان یکی از پیشروترین و پر مخاطبترین انواع سینمایی مطرح هستند.
🔖توجه رسانههای جهانی، به حضور دین در زندگی بشر به نحو شگفتآوری رشد کرده است و مضامین دینی در فیلمهای ظاهراً سکولار، نیز مورد تأمل و تکرار قرار گرفته، ضروری است که محققین حوزوی و دانشگاهی به سمت فهم و تحلیل دقیق آن بروند و اهالی هنر و رسانه نیز در مطالعات خویش، بیش از پیش به سینمای دینی بپردازند.
📚دین در سینمای شرق و غرب، محمدحسین فرجنژاد، صفحه 42
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت هفتم
◾️سرمایه داری و ثروت سالاری
◾️نظام کاپیتالیستی یا سوسیالیستی
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
⛔️تخریب پیامبران در سینمای شرق و غرب
❗️در اولین مواجهه با فیلمهای دینی در سینمای غرب و هالیوود و حتی بسیاری از آثار سینمای شرق که متأثر از نگاههای غرب هستند، خصوصا فیلمهایی که چهره پیامبران خدا یا مقدسین آئینها و مکاتب مختلف را به تصویر کشیدهاند یا درباره خدا هستند، شاهد نوعی نگاه خاص هستیم.
🔻در فیلمهایی که مبتنی بر عهد عتیق و اسفار تحریف شده تورات به تصویر کشیده شدهاند، نوعی تنزل سطح، مقام و مرتبه را برای اولیاء و پیامبران الهی شاهدیم.
📍در بیشتر چنین آثاری پیامبران و مقدسین، بیش از آنکه به عنوان الگوهایی آسمانی برای زمینیان به تصویر کشیده شده باشند، انسانهای خاکی و کاملاً معمولی و گاهی حتی پایینتر از افراد عادی بازنمایی شدهاند.
📌حتی درباره خدایان در برخی فیلمهای اسطورهای درباره اساطیر یونان، مصر، ژاپن، چین و اروپا، چون «نبرد تایتانها» از سینمای امریکا و «آه خدای من!» از سینمای هند، نیز شاهد به تصویر کشیدن خدایی عرفی شده و انسانمآب هستیم.
📚دین در سینمای شرق و غرب، محمدحسین فرجنژاد، صفحه 52
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💬کابالیسم در قرن بیست و یک
📄بهترین حربه زرسالاران و صهیونیستها برای پر کردن خلأ معنویت در قرن بیست و یکم، عرفانهای انحرافی چون کابالا هستند و هالیوود و سایر ابزارهای تبلیغی غرب، به شدت به دنبال ترویج معناگرایی مبهم و انحرافی هستند.
📃اما درباره تصوف یهودی، دیدن محصولات قبالایی هالیوود رمانهای کابالیستی، تاثیرات منفی بسیاری را بر جا میگذارد.
📋مقاله استاد فرج نژاد در سایت پرسمان، 92/1/24
#یادداشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت هشتم
◾️تأکید بر داروینیسم
◾️پذیرش فمینیسم به عنوان تنها راه دفاع از حقوق زن
◾️جودائیسم
◾️دنیاطلبی
◾️تقابل یهود با دین اسلام
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔴اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
🔻در حکمت صدرالدین شیرازی، خدای یکتا، آفریننده جهان است و فرشتگان با اجازه وی در برخی مراحل، واسطههای فیض او هستند.
🔖حکمت صدرایی، اندیشه دئیسم را نمیپذیرد که خداوند، جهان را آفریده و کناری نشسته باشد و جهان خود به خود بچرخد. در بینش توحیدی خدایگان و الههها جایگاهی ندارند. تنها پروردگار یکتا خدای متعال است.
📌همچنین در اندیشه عقلانی اسلام امکان نیل به یقین و تحقق یقین، قطعی است و هست بودن وجود نیز یقینی است. در اندیشه صدرایی، ذات حق، وجود اصیل و جهان امکان، نماد حقیقی ذات باری است، نه وصفی و اعتباری؛ یعنی همه ذرات هستی را در تمام حالت ها نشانه جمال یا جلال حق می داند.
📍باور حکمت صدرایی ما را به این سمت رهنمود میکند که دانش پوزیتیویستی، مادی و امانیستی، از حق، بهرهای اندک بردهاند و همچنین، اسطورههای جهان باستان، التقاطی و شرک آمیزند و شبه اسطورههای عصر مدرن، لیبرال، سکولار و علم زدهاند. اسطوره های دوران پست مدرن نیز امانیستی، یهودی زده، صهیونیستی، پر از اباحهگری و شکاکیت پیچیده و سود محور هستند.
📕اسطوره های صهیونیستی سینما، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔴دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع)
🔻در برخی فیلم های پروتستانی یا یهودی، مسیح، مردّد بین شیطان و خداست و حتّی در صف گنهکاران انتظار میکشد! مسیح نیز انسانی مانند سایرین و حتی کمی عقب تر از یک فرد معمولی غربی است؛ دیگران معتقدند که وی خداست و پسر خدا؛ ولی معلوم نیست که اساساً وی آسمانی باشد.
🔸حتی در فیلمی مانند «ژان دارک»، اثر لوک بسون، در انتهای فیلم مخاطب درباره قهرمانی که به اسم مسیح جنگهای متعددی را راهبری کرده است، به تردید جدی میافتد که آیا وی با خدا رابطه داشته یا شیطان؟ آیا بهراستی تشویق به جنگ و کشتار بیش از اندازه، توسط قهرمان مونث فیلم، حاصل وحی الهی بوده است یا القای شیطانی!
🔺به نظر لازم است در مبانی و اعتقادات چند قرن گذشته اروپائیان و مدرنیته، تأمل دوبارهای داشته باشیم که چرا نگاهی چنین سخیف به مسیح و قهرمانان متأثر از وی، در فیلمهای هالیوودی امروزین، روا دانسته میشود و حتی چنین فیلمهایی که گاهی مورد اعتراض بسیاری از متدینین سنتی قرار گرفتهاند، به عنوان بهترین آثار دینی جایزه میگیرند!
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 53، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت نهم
◾️دنیاطلبی
◾️یونانگرایی
◾️مصرزدگی
◾️مسیحاگرایی
◾️منجیگرایی یهودی
◾️تأثیر عرفان یهود در مدرنیته
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان
💎بلاشک باید در نظر داشت روح اومانیستی جهان پس از رنسانس، باعث شد، انسان در جایگاه خدا قرار گیرد و با اصالت ذهن انسان، بشر به سمت نسبیگرایی مطلق رفته و «قراردار اجتماعی» یا «وجدان جمعی» یا «قدرت مسلط» و چماق قویترس بتواند جایگاه حقیقت را تصرف کند.
🔹پس از مدرنیته، در تعاریف فیلسوفان و جامعه شناسان مدرن، انسانها نمیتوانند به عروةالوثقای حق و صراط مستقیم الهی چنگ زنند و دعا کنند یا از شر شیطان، به خدای حکیم پناه ببرند!
🌀بعد از مدرینته، انسان مادی، اصالت پیدا میکند؛ چون شأن و رتبه همه انسانها همانند یکدیگر است و خیرالبشری برای هدایت بقیه به سوی آرمانهای الهی و آسمانی، وجود ندارد، پس همه انسانها اصالت دارند و لذا برای رفع تزاحم و اختلاف میان انسانها، باید قوانین قراردادی صرف را به رسمیت شناخت، تا اراده آزاد انسانها با یکدیگر تزاحم پیدا نکند!
🔊نسبی گرایی، از ژرفای مدرنیته فریاد میزند و طبیعی است به دلیل ذات مادی مدرنیته باید برخی اندیشهسازان مدرن، متافیزیک غیرعینی را غیرقابل فهم، ترجمه کنند و امر قدسی فقط را به مثابه قرارداد اجتماعی یا پذیرش وجدان جامعه تلقی کنند، نه اینکه قدوسیت را از صفات آفریدگار حاضر در عالم به حساب آورند.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 54، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️شب جمعهای نثار روح استاد معظم و خانواده محترم ایشان فاتحهای ختم کنیم.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام
✴️امر دینی و قدسی در سینمای مسیحی و یهودی، با امر دینی و قدسی در سینمای اسلامی متفاوت است. مسیحیت و یهودیت امروزین، متأثر از فضای اسطورهای و افسانههای میترائی، رومی، یونانی، بابلی است و عناصر تحریف شده ای چون تثلیث (سه گانه گرایی)، گناه ذاتی انسان، انسان - خدایی، تصلیب مسیح، شرگرایی و شرک خفی یا جلی در آن دیده میشود که این امور از منظر قرآن، به عنوان محور امور قدسی مسلمین، پذیرفته نیست.
🔔از منظر قرآنی - اسلامی، سینمایی که در قالب دین، به این امور غیردینی میپردازد، هر چند از منظر مسیحیان و یهودیان، سنتگرا یا دینی باشد، ابزار پخش خرافات، اساطیر و باطیل است و سینمای قدسی و دینی نمیتواند باشد.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 59، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت دهم
◾️مسیحیت ممزوج با یهودیت
◾️بسط مدرنیته در عالم
◾️پروتستانیزم در عالم
◾️تأثیر یهودی گری در فرهنگ غرب
◾️فیلم سازی یهودیان لیبرال
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فالوور یا تحلیلگر؟!
💠هر فردی که مخاطب رسانههاست، باید تحلیلگری حداقلی نیز باشد تا از پوسته صنایع فرهنگی و رسانههای غربی، به عمق غرب و اهداف استثماری آن پی ببرد.
🌐با چنین برنامهای، هجوم رسانهای دشمن، حتی در اوج قوت، تبدیل به ضدّ خود خواهد شد و برای جامعه بیداریبخشی و رسواکنندگی خواهد داشت.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 66، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙فرم زدگی افراطی در سینمای غرب
🔸بعد از مدرنیته و سکولار شدن انسان غربی - مبتنی بر اندیشه جدایی حوزه عقل و متافیزیک و هنر که کانت در سه کتاب معروفش «نقد عقل نظری» و «نقد علم عملی» و «نقد قوه حکم» بیان داشت - برخی منتقدین ادبی به سمت یکی دانستن فرم و صورت اثر هنری و حتی نفی محتوای اثر هنری رفتند؛ فرمگرایی به سبکی رایج در ادبیات و هنر تبدیل شد.
🔸ولی برای ما که نقدهای کانت بر عقل نظری، عملی و قوه حکم، را کامل نمیدانیم و حتی مخدوش میدانیم؛ هیچ الزامی وجود ندارد که فرمگرایی و تکنیک زدگی افراطی را بپذیریم و روح خود را در بند تکنیک محصور کنیم و از معنا، مبنا و تأثیرشناسی اثر هنری باز بمانیم.
🔸دیگران میتوانند خود را در فهم برخی نکات تکنیکی و فرمی فیلمها محدود کنند، ولی حق ندارند که برای همه محققین سینما و منتقدان، که غایات و دغدغههای مختلفی دارند، تعیین تکلیف کنند.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 69، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔴بستر سینمای غرب
🔻زیست بوم تهیهکنندگان و کارگردانان انیمیشنها و فیلمهای مطرح هالیوودی، مسیحیت و یهودیت امروزی است که در واقع جهان خلق فیلمها و آثار پویانمایی شاخص غرب است.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 113، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💠سواد رسانهای چیست و وضعیت مطلوب آن برای جامعه ایرانی چه شاخصههایی دارد؟
(قسمت اول)
🔰سواد رسانه ای مفهومی است که ادبیات آن جدید است ولی اندیشهها و افکاری که در رابطه با این موضوع بوده است، خیلی هم جدید نیست. لازم هست که با نگاه بومی به خیلی از این مباحث پرداخت.
🔰تقریباً اکثر کتبی که در این حوزه الآن در کشور موجود هست، ترجمه است و تألیف نیست. البته کتابهای نسبتاً خوبی هم ترجمه شده است مثل کتاب «رویکردهایی به سواد رسانهای» که اداره کل پژوهش های صداوسیما چاپ کرده یا کتاب سواد رسانهای جیمز پاتر(James Potter) که در سال ۹۲، مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما آن را چاپ کرد. چند کتاب تألیفی هم هست ولی باید کارهای جدی تری صورت گیرد.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💠سواد رسانهای چیست و وضعیت مطلوب آن برای جامعه ایرانی چه شاخصههایی دارد؟ (قسمت اول) 🔰سواد رسانه ا
💠سواد رسانهای چیست و وضعیت مطلوب آن برای جامعه ایرانی چه شاخصههایی دارد؟
(قسمت دوم)
🔰مفهوم سواد رسانه ای از کانادا و سپس ژاپن شروع میشود و رویکردهای مختلفی در آن وجود دارد. چیزی که موجود است خیلی نگاه نومارکسیستی در آن جدی و پررنگ است یعنی یک نوع تفکر انتقادی که از نگاههای نومارکسیستی برخاسته است، در آن مشهود است.
🔰البته طبیعی هست که زمانی که بیشتر از دو نظام فکری جدی در دنیا نبود همین نگاه نومارکسیستی علیه نگاه رسانههای اصلی که غالباً رسانههای سرمایهداری آمریکایی یا انگلیسی هستند، ایستادگی کند.
🔰برای ایران که میخواهد نگاه دینی تری داشته باشد و از نگاههای جدی تری برخوردار باشد، نیاز هست که به این نکات توجه داشته باشد و تفاوت نظریه مطلوب با آنچه که موجود هست را درک کند. الزاماً نیازی نیست که همان اصطلاح معمول را به کار برد و اصطلاح «بصیرت رسانهای» با نگاه جامعه علمی ایرانی خوانایی بیشتری دارد.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴اگه یکی از ما نبود، بقیه یادش بکنن تو اربعین کربلا
#استوری
#اربعین
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🎬ویژه برنامه روشنا - معرفی شخصیت استاد فرج نژاد
🎥قسمت اول:
https://eitaa.com/farajnezhad110/641
🎥قسمت دوم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/677
🎥قسمت سوم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/679
🎥قسمت چهارم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/683
🎥قسمت پنجم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/687
🎥قسمت ششم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/700
🎥قسمت هفتم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/746
🎥قسمت هشتم:
https://eitaa.com/farajnezhad110/752
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘پایه های تاریخی تمدن مدرن غربی
🔹منظور از تمدن غرب یا تمدن مدرن، تمدنی است که پس از رنسانس با محوریت اومانیسم (انسان - خدا انگاری) و نقد مسیحیت، از شمال ایتالیا و جنوب فرانسه آغاز شد.
🔹این تمدن که به تدریج از وجوه ادبی و هنری به سمت وجوه فلسفی رفت و سپس تکنولوژی مورد نظر خود را ایجاد کرد، سیستم فکری، اقتصادی و سیاسی خاصی را در جهان طرحریزی کرده و پیشرفت را منحصراً در غربی شدن میداند و سایر تعاریف «پیشرفت» در مباحث فلسفه تاریخ را از رسمیت انداخت.
🔹البته اگر با دید تحقیقی به پایههای شکلگیری این تمدن دقت شود، تأثیر اندیشههای قرون وسطایی بر آن غیرقابل تردید است. مسیحیت ممسوخی که در قرون وسطی در جریان بود، ممزوجی از اساطیر هِلنی، بابلی، رومی، میترائی، گنوسی و فلسفههای نوافلاطونی، رواقی و اپیکوری بود، همچنین آمیخته به نوعی یهود زدگی و کابالیسم بود.
🔹یهودیتی که در قرون چهاردهم الی شانزدهم میلادی در اروپا رواج داشت، نیز مرکب از عناصر گنوسی، هلنی و فرهنگ نژادِ یهودی بود؛ از معنا تهی و متأثر از کابالیسم خاص آن دوران بود.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 113، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💠سواد رسانهای چیست و وضعیت مطلوب آن برای جامعه ایرانی چه شاخصههایی دارد؟ (قسمت دوم) 🔰مفهوم سواد ر
💠سواد رسانهای چیست و وضعیت مطلوب آن برای جامعه ایرانی چه شاخصههایی دارد؟
(قسمت سوم)
🔰بصیرت رسانهای علاوه بر رویکردهای مرسوم که تحت تأثیر فرمالیستها یا افراد متخصص علوم تربیتی یا نومارکسیستهای غربی هست، عمق تاریخی، دشمن شناسی و دینی هم دارد. ۴ الی ۵ رویکرد اصلی به سواد رسانه ای در همین کتاب «رویکردهایی به سواد رسانهای» وجود دارد.
🔰رویکرد تحلیلهای ایدئولوژیک که میخواهد جهان بینی و ایدئولوژی رسانه را با توجه به محصولات تعیین کند که در کتاب به صورت مفصل توضیح داده شده است که چه فوایدی دارد و چه روشهایی دارد؟ رویکرد حسب حال گونه، رویکرد ارتباطات غیرکلامی، رویکرد اسطوره شناختی و رویکرد عناصر تولید هم متأثر از یک پارادایم و هدفی هستند. رویکردهای دیگری هم به سواد رسانه ای وجود دارد.
🔰انجمن سواد رسانه ای حوزه علمیه قم چند سالی است در دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس شده است و در جامعه الزهرا و جامعه المصطفی بحثها و دروههای جدی در حوزه سواد رسانهای در ۱۳-۱۲ سال گذشته برگزار کرده است.
🔰رویکردهایی که در این حوزه اضافه شده است، رویکردهای عمیق حکمی، تاریخی و دشمن شناسی و سبک زندگی بوده است که به نظر میرسد که این رویکردها به شدت تحت تأثیر نگاه قرآنی و نگاه حکمی فلسفی مکتب تهران و مکتب قم است.
🔰در واقع از باطن تا ظاهر انسان و از بنیاد تا کاربرد را باید در بحثهای رسانهای با مخاطب در میان گذاشت و مخاطب را نسبت به رویکرد فعال درباره رسانه حساس کرد و او را از آن رویکرد انفعالی و به گفته شهید آوینی خلسه نارسیستی نجات داد.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
حسین جان این روزا چقدر جای تو خالی است
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad