🎥سینما ابزار بازاندیشی هویتی
✍️دکتر مهدیان
🔸سینما رسانهای مرکزیتیافته و منبع تغذیه برای سایر رسانههاست و همچون یک آفرینندۀ خلاق برای کل فرهنگ عمل میکند. تکوین و بازتولید جامعۀ جدید از خلال تصاویر صورت میگیرد و فیلم، غنیترین و تأثیرگذارترین منبع خلق تصویر در ذهن مخاطب است.
🔹سینما میانجی و حد واسطی است بین هستی و آگاهی ما از هستی و به این دلیل است که میتواند انگارههای ذهنی مخاطب را تغییر داده و انگارههای جدیدی را خلق کند و نیز به این دلیل است که می تواند مخاطب را به بازاندیشی هویتی وادارد.
#عکس_نوشته
#سینمای_ایران
#سینما_و_تلویزیون
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💢 رویداد آموزشی «به نام پدر»
🔻بازنمایی مرد در سینمای ایران
🔹کارشناس:
🎙دکتر رفیع الدین اسماعیلی
رئیس مدرسه استاد فرج نژاد
🗓 دوشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۳
⏳ ساعت ۲۱
#فاتح_خیبر
📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا
👇👇👇
https://rubika.ir/baseeratt
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
#نشست
#سینما_و_تلویزیون_ایران
#سینمای_ایران
#رسانه_ملی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🌐اسمارت دوبی و تأثیرات آن بر منطقه
🔻بخش اول
✍️ بیگلری
🔸منشأ نام دوبی به دلیل ضعف ادبیات مکتوب و اسناد بسیار اندک از پیشینه این شهر ساحلی نامعلوم است و حتی «دوبی» را نامی فارسی و معرب «دوپی» دانستهاند که به معنای شهری در دو پی و بنیاد در دو سوی رود است.
🔹اما فقدان ادبیات مکتوب در گذشته این شنزار ساحلی موجب نشد که سازندگان دوبی مدرن از پی گذاشتن بنیادی نرم افزاری در این سرزمین دوتکه چشمپوشی کنند.
🔸این روزها از سیاستورزیها و توسعهطلبیهای امارات در کشورهای مختلف جهان بسیار میشنویم. مسئلهسازی امارات در آبهای خلیج فارس، حضور در مناقشۀ یمن و صحنهگردانی در سوریه از جمله کنشگریهای این شهر امیرنشین است.
🔹سؤال اینجاست که کشور امارات با سابقۀ ناچیز تاریخی به غیر از امکانات مالی خود بر اساس کدام مؤلفه قدرتساز، حضور سخت نظامی و کنشگری نرم سیاسی خود را در جهان دنبال میکند؟
🔸بخشی از پاسخ این سؤال در پروژههای فناورانه امارات متحده عربی قرار دارد. به عنوان مثال دوبی هوشمند یا «اسمارت دوبی» پروژهای است که امیرنشین ثروتمند حاشیه خلیجفارس با صرف هزینههای هنگفت در سودای اجرای آن است.
🔹اینگونه است که اماراتیها از حاشیۀ حوزه تمدنی فلات ایران، چشم به افقهایی دورتر از صحرا دوختهاند و امیدوارند طوفانی از فناوری به راه بیندازند و چشم جهان را مبهوت شهرنشینی دیجیتال خود کنند.
#یادداشت
#تحولات_منطقه
#سیاست_و_دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💠تاریخچه جنگ ادراکی
🔸در اواخر قرن بیستم تحولاتی همچون پیدایش امکانات برای شناخت انسان بهخصوص مطالعه درباره مغز انسان و عملکردهای آن، مطرح شدن نظریات جدیدی در حوزه محاسبات، گسترش ارتباطات دیجیتال و فناوریهای آن رخ داد. از دیگر تحولات این قرن ساخت اولین رایانه جهان بود.
🔹در اثر پیدایش این تحولات و ارتباط آنها با یکدیگر، جنگ ادراکی شکل میگیرد که جنگ ادراکی آخرین جنگ پیش از جنگ شناختی است.
#عکس_نوشته
#دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
30.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌یهود و هولوکاست
👤حجتالاسلام سیدسلیمانی
🎥گوشهای از دوره زمستانه پسران
🔸هولوکاست را ساختند برای اینکه اذهان را از روی یهود به عنوان جانی عالم معکوس گرایی بکنند و بشود مظلوم عالم .
🔹در دین اسلام آیات مکرر داریم که یکذبون اول کارشان این بود که تکذیب میکردند و بعد یک دیگر را میکشتند و کارشان کشتار بوده و هست.
#دوره_زمستان_و_بهار_پسران
#ببینید
#دشمن_شناسی
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔔فراخوان دوره زمستانه مدرسه رسانهای پسران 🔔
✅ ویژه پسران هفتم، هشتم و نهمی
📌سرفصلها:
🔹داستان و نمایش خلاق
🔸مهارتهای ارتباطی
🔹دشمن شناسی
🔸تاریخ انقلاب اسلامی
🔹نقد فیلم و انیمیشن
🔸گزارش نویسی رسانهای
🔹نویسندگی خلاق
🔸کلیپ سازی و تدوین
🔹نقد بازی
🔸عکاسی
🔹جهاد هنر
🔸کاربرد هوش مصنوعی
🔹 عملیات روانی
📆 زمان برگزاری:
۴بهمن تا ۲۵ اردیبهشت، عصر پنجشنبهها ساعت ۱۴ تا ۱۸
💳هزینه شرکت در دوره با تخفیف ۶۰ درصدی:
۴۰۰ هزارتومان
✍️مهلت ثبت نام:
۲۰ دی تا ۳۰ دیماه ۱۴۰۳
📍مکان:
قم٬بلوار بسیج، بعد از خیابان شهید تراب نجفزاده، پلاک۲۴۵، موسسه فرهنگیرسانهای استاد فرجنژاد
#تنها_شعبه_رسمی_در_قم
⬅️ جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @FARAJNEJAD در پیامرسان ایتا مراجعه و یا با شماره ۰۹۹۱۷۶۲۳۵۸۲ تماس حاصل نمایید.
#دوره
#سواد_رسانه
#استاد_فرج_نژاد
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✅اولین ورود انیمیشن به جهان اسلام
🔸نخستین کشور عربی که به انیمیشن روی آورد، مصر با حاکمیت مَلِک فاروق ناسیونالیست بود که نهضتی برای پشت سرگذاشتن جهل و عقب ماندگی را سپری میکرد. از اینرو نمیتوان نخستین بارقههای انیمیشنهای جهان اسلام را نتیجه اتفاق نظر علما بر وجوب پرداختن به این هنر برشمرد.
🔹نقش تربیتی انکارناپذیر انیمیشن، پذیرش مشروط آن از سوی برخی علمای سلفی را بهدنبال داشت؛ به گونهای که ابنعثیمین در اینباره گفت: «به نظرم اگر انیمیشن حاصلی جز خیر نداشته باشد، پرداختن به آن اشکالی ندارد؛ به شرطی که همراه با موسیقی نباشد و شخص را از ادای واجباتش غافل نکند» و علمای دیگر نیز ضوابطی برای آن قائل شدند؛ از جمله اینکه فیلم، انبیا و صحابه رسول الله(ص) را به تصویر نکشد و شامل اعمال کفرآمیز یا حرام، مانند بت پرستی و حمل صلیب نباشد.
#عکس_نوشته
#سینما_و_تلویزیون
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸نه خدا توانمش خواند
🌸نه بشر توانمش گفت
🌸متحیّرم چه نامم
🌸شه مُلک لا فتی را
🌹🎊میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمؤمنین مولی الموحدین علی بن ابیطالب علی علیه السلام و روز پدر مبارک🎊🌹
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا