eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 نگاه حداقلی سیاست‌گذاران به فرمایشات رهبری ◾️ ما نسبت به سخنان رهبری نگاه حداقلی داریم. نگاه فعال و ایجابانه‌ای نسبت به بیانات ایشان نداریم و در بسیاری از مسائل هم هیچ توجهی به سخنان ایشان نداریم. ◾️ برای مثال قانون‌گذاری‌ها در مجلس، برنامه‌ریزی‌های پژوهشی، جهت‌گیری‌های رسانه و... بدون توجه و نظرسنجی از ایشان، حداقلی و یا در برخی موارد به صورت نمایشی انجام می‌گیرد. ◾️ در بعضی از سازمان‌ها مانند صدا و سیما و مجلس معاونتی به این عنوان وجود دارد اما عزم جدی برای ورود این نظرات در لایه‌های واقعی سیاست‌گذاری‌ها نیست. 📎 استاد محمدحسین وفاییان، نشست مسئله‌یابی در بیانات رهبر معظم انقلاب 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡ورود انیمیشن به جهان اسلام 🔦نخستین کشور عربی که به انیمیشن روی آورد، مصر با حاکمیت مَلِک فاروق ناسیونالیست بود که نهضتی برای پشت سرگذاشتن جهل و عقب ماندگی را سپری می‌کرد. از‌ این‌رو، نمی‌توان نخستین بارقه های انیمیشن‌های را نتیجه اتفاق نظر علما بر وجوب پرداختن به این هنر برشمرد. 🔦ضرورت تولید اسلامی وقتی خود را نشان داد که - برای نمونه - یک کودک خلیجی با شرم از معلمش پرسید که «خدا بزرگتر است یا گراندایزر؟!» یا کودک دیگری به تقلید از پرواز ابرقهرمان‌های انیمیشنی، از بالای ساختمانی بلند پایین پرید یا زنگ خطر بیداری زودهنگام غریزه جنسی در کودکان به صدا درآمد یا موارد مشابهی که گواه تأثیر عمیق پویانمایی‌ها بر عقاید کودکان و تصورات‌شان درباره عظمت و قدرت خداوند یا جهان بینی آنان است. 🔦نقش تربیتی انکارناپذیر انیمیشن، پذیرش مشروط آن از سوی برخی علمای سلفی را به‌دنبال داشت؛ به گونه‌ای که ابن‌عثیمین در این‌باره گفت: «به نظرم اگر انیمیشن حاصلی جز خیر نداشته باشد، پرداختن به آن اشکالی ندارد؛ به شرطی که همراه با موسیقی نباشد و شخص را از ادای واجباتش غافل نکند» و علمای دیگر نیز ضوابطی برای آن قائل شدند؛ از جمله اینکه فیلم، انبیا و صحابه رسول الله(ص) را به تصویر نکشد و شامل اعمال کفرآمیز یا حرام، مانند بت پرستی و حمل صلیب نباشد. 🔦ادامه جدل‌های فقهی از حوصله این جستار خارج است. کوتاه سخن آنکه جهان اسلام ابتدا انیمیشن را به مثابه ابزاری تربیتی پذیرفت؛ نه صنعت یا هنر، و قصد رقابت با تولید کنندگان جهانی را نداشت. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۸۴ و ۸۵ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🖇 مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ ر
‼️ | پخش زنده نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» با حضور استاد سید مهدی سیدی از طریق کانال ایتا قابل دسترسی می‌باشد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🖇 چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم 👤دکتر حفیظه مهدیان 👤دکتر حوریه بزرگی 📅شنبه 8 بهمن ماه، ساعت 15 🏢قم، هنرستان، موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد، پلاک 245 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @majaziiha ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها - بخش اول
📸 | نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد با موضوع «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» با حضور استاد سید مهدی سیدی در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها - بخش دوم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها - بخش سوم
💬 تصویر سازی از واقعیت‌ها ◽️ما یکسری واقعیت‌هایی داریم و این واقعیت‌ها را انکار نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم توجیه هم کنیم، مثلاً وضعیت اقتصادی که در آن هستیم و موارد این چنینی؛ منتهی آن چیزی که برای ما خطرناک است، آن واقعیت است. از آن واقعیت یک تصویری در ذهن ما می‌سازند و این تصویر برای شما تصمیم می‌سازد. ◽️ما بر اساس واقعیت‌ها تصمیم نمی‌گیریم بلکه بر اساس تصویرها تصمیم می‌گیریم؛ منشأ این تصویرها کجاست؟ اولین و مهم‌ترین منشأ تصویرها جهان بینی انسان است. به تعبیر قرآن إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ؛ وقتی یک رزمنده وارد جبهه می‌شود چون این رزمنده جهان بینی اسلامی است، می‌گوید مرگ یا پیروزی برای من فرقی نمی‌کند. ◽️بنابراین، مدل جنگیدن و ذهنیتی که از جنگ دارد با آن تصویری که یک سرباز در جنگ جهانی اول و دوم دارد کاملا متفاوت است. کتاب‌های دفاع مقدس ما اصلا برای آن‌ها قابل هضم نیست و نمی‌فهمند؛ می‌گوید شما دارید دروغ می‌گویید، چرا نمی‌توانند بپذیرند؟ چون جهان بینی او یک چیز دیگری است پس تصویر او از جنگ هم متفاوت است. 👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در ؛ بایسته‌های » 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬جایگاه روایت غالب در جنگ روایت‌ها ◽️در جنگ روایت‌ها حداقل در کلان مسئله، من فکر می‌کنم دو روایت در تقابل مبهم است. ما داخل هستیم و داخل جنگ سعی می‌کنیم سرزمین دشمن را تصاحب کنیم. اینجا چون جغرافیای موضوع است، قاعدتاً طرفین در نقطه اول شروع می‌کنند روایت خودشان را ارائه می‌دهند. ◽️مثل قضیه ، جمهوری اسلامی روایت خودش را ارائه می‌کند، از آن طرف هم روایت خودش را ارائه می‌کند یا در موضوع جمهوری اسلامی روایت خودش را ارائه می‌کند، رسانه‌های معاند هم روایت خودشان را ارائه می‌کنند. ◽️روایت‌ها عرضه می‌شود، سپس تلاش می‌کنند روایت مقابل را ابطال کنند که همه‌ی این‌ها تکنینک دارد؛ چگونه می‌توانند روایت مقابل را در ذهن مخاطب بی‌پایه کنند؟ و بعد روایت خودشان غلبه می‌کند! به این می‌گوییم روایت غالب. من معتقدم مهم نیست، بلکه مهم است. 👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در ؛ بایسته‌های » 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎙#بشنوید| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت سوم ◾️فیزیکالیسم و ماده‌گرایی ◾️دیدگاه‌ها
مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت 4.mp3
2.11M
🎙| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت چهارم ◾️لائیسم و مبارزه صریح یا غیر صریح با نمادها و مناسک دینی و جایگزینی آنها با اساطیر و مکاتب مادی ◾️دئیسم؛ کنار نهادن خدای شارع و رب 👤استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬ارزش روایت‌سازی ◽️یکی از ایراداتی که الان ما در روایت سازی داریم این است که ما اصلا ندارد! به عنوان مثال روایت سازی برخی مسئولان است که روایت خوب و قهرمانانه نمی‌توانند ارائه کنند و این باید درست شود. ◽️یکی از چیزهایی که می‎تواند در روایت ایجاد کند این است که اینکه روایت به درونیات مخاطب شود. مخاطب یکسری درونیاتی دارد؛ مثلا همیشه هر مخاطبی در همه جای دنیا مفهوم عشق را دوست دارد، اگر روایت شما یک های عاشقانه داشته باشد مخاطب این را می‌گیرد و می‌فهمد. ◽️ همیشه در دنیا مدافع مظلوم است و همواره از ظالم بیزار است. اینگونه است که یک مظلومی را در برابر جمهوری اسلامی قرار می‌دهد و بر اساس این روایت حکومت ما ظالم می‌شود و آن مظلوم می‌شود! حالا این مظلوم ممکن است یک فوتبالیست یا هنرپیشه و... باشد. 👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در ؛ بایسته‌های » 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 | اولین هفته از دوره مقدماتی ژورنالیسم با حضور استاد حجت‌الاسلام اسفندیار با موضوع نویسندگی خلاق و استاد سیاحت با موضوع خبرنویسی در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
گفتاری پیرامون تمایز موضوع و مسئله.mp3
3.84M
🔘 گفتاری پیرامون تمایز موضوع و مسئله 👤 استاد محمد حسین وفاییان 🖇 نشست «مسئله‌یابی در بیانات رهبر معظم انقلاب» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تحریف روایت زندگی پیامبران در جهت منافع صهیونیستی - آمریکایی 🔦 دین و موضوعات دینی در سینما، به ویژه زندگی پیامبران، مهم‌ترین الگودهی در سبک زندگی است. هرچند مواجهه ادیان بر مبنای آموزه‌های کنونی کتب مقدس، با عرصه‌های موسیقی، شعر، رقص و آواز متفاوت بوده، اما بیشترین قداست‌زدایی از دین و متعلقاتش با همین امور در سینما روی داده است. 🔦 داستان‌های پیامبران در انیمیشن هالیوودی، خیانتی چند جهته است: 🔦 ۱. مخاطب اول پویانمایی، یعنی کودکان، افرادی با اندیشه‌های بی‌دفاع هستند. 🔦 ۲.ادعای روایت داستان زندگی انبیا که ما آن‌ها را بالاترین و والاترین انسان‌ها می‌دانیم که گاه از پست‌ترین افراد هم نازل‌تر نمایش داده می‌شوند. 🔦 ۳.تأثیرات نمایشی با کمترین حد تفکر و عقلانیت و تقیدات، یعنی موزیکال. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۹۲ 🔸طراحی یکی از هنرجویان دوره مقدماتی فتوشاپ در موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📍 فراگیری رسانه‌های تخصصی و بومی در فردای رسانه 💬 آینده فضای مجازی و دنیایی رسانه‌ای به نفع رسانه‌های تخصصی و بومی است. آینده رسانه برای این هاست. خبرگزاری‌های کشوری، خبرگزاری‌های مطرح و رسمی دوره‌شان گذشته است. 💬 اگر رسانه‌ها می‌خواهند پیشرفت کنند باید به این سمت بیایند، باید مطالب تخصصی‌تر و جزئی‌تری را در سیر محتوایی خودشان قرار بدهند. 💬 در هر صورت خبر به عنوان رکن اساسی رسانه‌های بومی و تخصصی مورد توجه است و در صورتی که خبر را نادیده بگیریم، دچار بحران مخاطب خواهیم شد. 👤 استاد علی اصغر سیاحت 🖇 دوره مقدماتی ژورنالیسم 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
📸 | دومین جلسه از دوره مقدماتی ژورنالیسم با حضور استاد صدرایی عارف با موضوع فنون مصاحبه در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad