فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| آزادی بیان به سبک شبکه صهیونیستی اینترنشنال؛ مجری از اظهارات کارشناس برنامه عصبانی شد و صدای او را خفه کرد!
⭕️ کارشناس: اینترنشنال ناراحت است از اینکه مردم رأی دادند و پروژه تحریم انتخابات شکست خورد؛ میخواهید اثبات کنید که ای ملت ایران غلط کردید که رأی دادید!
⭕️ مجری: در مورد شبکه ما صحبت نکنید و دیگر ادامه ندهید!
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید| مستند پنجرههای شکسته
#معرفی_مستند
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
♨️اینترنشنال مصاحبه مدیرعامل بهشتزهرا(س) را تقطیع کرده و تیتر زده است
«تهران به ۶میلیون و ۷۰۰هزار قبر نیاز دارد»
📌 آنوقت مغزهای کوچک زنگزده هم که معمولا فقط به تیترها اکتفا میکنند و حوصله خواندن متن کامل را ندارند، چه کامنت هایی نوشتند!
#جنگ_روایت_ها
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 #گزارش_تصویری| اردوی ۳ روزه علمی - تفریحی دخترانه مدرسه استاد فرجنژاد
📍قم، روستای وشنوه
📅 ۳۱ تیر الی ۲ مرداد
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇حضور ایلان ماسک در سخنرانی نتانیاهو
📌در حالی که بسیاری از نمایندگان کنگره سخنرانی نتانیاهو را تحریم کرده و معترضان نیز اطراف کنگره جمع شده بودند، #ایلان_ماسک به عنوان مهمان در سخنرانی نخستوزیر رژیم اسرائیل شرکت کرده و به تشویق او پرداخت.
پ.ن: اگر تصور میکنید نظامات کاپیتالیستی و سرمایهداری به یک نفر اجازه سلبریتی شدن بدون ارائه خدمات به این ساختار شیطانی را میدهد سخت در اشتباه هستید.
#حاکمان_رسانه
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فعال رسانهای آمریکایی: نتانیاهو میگوید ما غیرنظامیان را هدف قرار ندادیم، به گواه بسیاری از منابع معتبر تو 186هزار فلسطینی را کشتهای! تو با این سخنرانی همه ما را ابله فرض کرده بودی...
#جنگ_روایت_ها
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📊رکوردزنی «حسینیه معلی» در دو سال اخیر تلویزیون / رقابت حسینیه معلی با «عصرجدید» / «خندوانه» جا گذاشته شد
📎به گزارش مرکز تحقیقات صداوسیما، برنامه «حسینیه معلی» با پخش ۱۳ قسمت از شبکه سه در ایام محرم امسال توانست به مخاطب ۴۳/۵ درصدی دست پیدا کند و پربینندهترین برنامه تلویزیون در دو سال اخیر باشد.
📎در تابستان ۱۴۰۱ ، آخرین فصل خندوانه با ۳۹/۲ درصد و آخرین فصل عصرجدید با ۴۴/۴ درصد پُربینندههای سیما بودند.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📺 #ببینید| مستند «رد پای دیجیتال»، بخش دوم ▪️ در پایان قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم بریتانیای کبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید| مستند «رد پای دیجیتال»، بخش سوم
▫️کودک بلاگری
▪️ مدل نوینی از استفاده والدین از فرزندان به نام «کودک بلاگری» در جامعه امروز بوجود آمده که در ظاهر به نمایش گذاشتن عکسها، تفریحات و انواع فعالیت های جذاب کودکانه است اما در باطن این کودکان نوع دیگری از کودکان کار هستند که پدر و مادرها فارغ از آسیبهای روحی و روانی وارده فرزندان به بهرهکشی از آنها میپردازند.
#معرفی_مستند
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💠 بـرگزاری دوره به سوی قله ها
ویژه دانش اموزان پایه نهم، دهم و یازدهم
🔴 با حضور اساتید استانی و کشوری
🔘گعدههای شبانه و حلقههای معرفتی
🔴کوه نوردی ،تیروکمان، تفنگ بادی، طناب کشی و فوتبال
🔘هیئت و خاطره گویی شهدا
سر فصل ها :
🔸️ جنگ شناختی
🔹️ دشمن شناسی
🔸️ غرب شناسی
🔹️ سواد رسانه
🔸️ تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی
⏰️ زمان برگزاری دوره :
📌 ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳
📎مکان برگزاری دوره:
🔽اردوگاه علی آباد
🔗 لینک ثبت نام :
https://artyazdplus.ir/rahnatamam/
ℹ️ ارتباط با ما :
@rahenatamam_ir
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘دین رسانهای
▪️رسانهها شکل جدیدی از دین داری را تولید و رابطه جدیدی بین دین، سیاست، زندگی و اقتصاد انسانها برقرار میکنند. رسانهها میتوانند جهان فرهنگ دینی را به سوی گرایشی خاص سوق و حتی مورد بهرهبرداری سیاسی یا بازار اقتصادی قرار دهند.
▪️دین رسانهای محصول تعامل و داد و ستد دو سرشت ذاتی و هویت مستقل دین و رسانه میباشد. فرضیه شکل گرفته میان تکنولوژی و هستی انسان را به عنوان رابطهای وجودی و تن یافته برجسته و عیان میسازد.
▪️نحوه تعامل دیالکتیکی میان دو ذات مستقل محصول دین رسانهای را پدید میآورد. عوامل پدید آورنده این روند دیالکتیکی مثل گذر دین از حوزه خصوصی به عمومی و تغییر هویت سنتی دینی به هویت بازاری دینی و در نهایت سرعت و شتاب رسانهای شدن و دیجیتالی شدن دین به عنوان عمدهترین مباحثی است که ابعاد رسانهای شدن دین را بر ملا میسازد.
▪️دین رسانهای به عنوان برآیند رسانهای شدن دین، در تلویزیون یا رسانههای موج افشان که شامل فیلم، سینما و رسانههای تلماتیک، هم میشود در هر جامعهای، دارای کارکردهای ویژه خودش میباشد. در نتیجه این آثار و پیامدها اعم از کار کرد و آثار پنهان و آشکار و انواع دیگرش، به عنوان محوریترین مباحث حوزههای پژوهشی میتوان در شرایط حاضر، به خوانش گرفته و مطالعه کرد.
📚کتاب دین و رسانه؛ آثار و پیامدها، ص 14
#پاراکتاب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇تصویب چنین قانونی از سوی آنها به هیچ وجه عجیب نیست، اما اینکه برخی مسئولین و نامسئولین همچنان سر خود را چون کبک در میان برف میکنند، قطعاً عجیب است!
👤محسن انبیائی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📋 #گزارش| تلفات اسرائیل در محور «نتزاریم»
▪️حملات گسترده گردانهای قدس و شهید عزالدین در فلسطین، تلفاتی را در جنوب غزه برای اسرائیل باقی گذاشت که مجبور به جمع کردن تلفات در آن منطقه شدند.
🔗 ادامه مطلب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💠 بـرگزاری دوره راه نـاتــمــام
بزرگداشت استاد محمدحسین فرجنژاد
سرفصلها:
🔸️ جنگ شناختی
🔹️ دشمن شناسی
🔸️ غرب شناسی
🔹️ سواد رسانه
با حضور اساتید استانی و کشوری
ویژه طلاب دانشجویان و دانش آموزان
⏰️ زمان برگزاری دوره:
📌 ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳
🌐 لینک ثبت نام :
artyazdplus.ir/rahnatamam
ℹ️ ارتباط با ما :
@rahenatamam_ir
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| ویژگیهای هنر اسلامی
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📸 #گزارش_تصویری| روز چهارم اردوی علمی- تفریحی «فصل جهش»، در اردوگاه امام خمینی روستای وشنوه 👈اساتید
📸 #گزارش_تصویری| روز پنجم اردوی علمی- تفریحی «فصل جهش»، در اردوگاه امام خمینی روستای وشنوه
👈اساتید:
👤 استاد حسن محمدی با موضوع
«تاریخ و رسانه»
👤 استاد امیررضا پشتیبان با موضوع
«رسانه میانجی فرهنگ»
🏴 به همراه برگزاری مجلس عزاداری سالارشهیدان اباعبدالله الحسین(ع) با سخنرانی حجتالاسلام سلیمی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📺 #ببینید| مستند «رد پای دیجیتال»، بخش سوم ▫️کودک بلاگری ▪️ مدل نوینی از استفاده والدین از فرزندان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺#ببینید | مستند «رد پای دیجیتال»، بخش چهارم
▫️اینفلوئنسرهای کودک
▪️ اینفلوئنسرهای کودک، کودکانی هستند که زندگی و تجربیات خود را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند؛ این کودکان یا مهارت خاصی در یک زمینه مانند ورزش و یا موسیقی داشته و یا روزمرگیها و زندگی معمولشان از سوی والدین به تصویر کشیده می شود.
▪️نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که استفاده ابزاری از کودکان در فضای مجازی با عنوان بلاگری به شخصیت کودکان آسیبهای فراوانی وارد میکند و مسیر رشد طبیعی کودکان را دچار اختلال جبران ناپذیری میکند.
#معرفی_مستند
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🎬رابطه سینما با انسان امروز
🖇نوع رابطهای که سینما با انسان امروز برقرار میکند هرگز نظیری در تاریخ نداشته است. تماشاگر سینما در «توهمی از یک واقعیت» غرق میشود و در یک «بازی شبیه زندگی» شرکت میکند، بیآنکه رنجهای آن زندگی دامن او را بگیرد.
🖇تماشای ریزش برف برای آنکه از پشت پنجرهی یک اتاق گرم بدان مینگرد بسیار زیباست، اما برای آن که خانمانی ندارد تا بدان پناه ببرد، چطور؟ پس «داستان فیلم» نقش اساسی دارد، اگرچه این داستان نهایتاً باید از طریق تصویر بیان شود.
🖇حالتی که کودکان در برابر قصه دارند شاید نزدیکترین مثال برای درک رابطهای باشد که بین فیلم و تماشاگر برقرار است، اگرچه باز هم این قیاس کامل نیست. در اینجا کودک بر قوه تصور و خیال خویش متکی است، اما در آنجا تماشاگر یک «واقعیت مخیل و مصور» را میبیند و به همین دلیل سینما در ابتدا با «داستان مصور» اشتباه میشود.
🖇این تعریف که سینما یک داستان مصور است، تصوری است عام که هویت تاریخی سینما را نیز تعیین کرده است. تلاشهایی که خواستهاند نقش داستان را در فیلم انکار کنند و آن را به تصویر محض مبدل سازند توفیق نداشتهاند و سینما اکنون همین است که هست: «تصویر متحرکی که در خدمت بیان داستان درآمده».
📚آینه جادو، ج1، ص14
#پاراکتاب
#سینما
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📸 #گزارش_تصویری| روز پنجم اردوی علمی- تفریحی «فصل جهش»، در اردوگاه امام خمینی روستای وشنوه 👈اساتید:
📸 #گزارش_تصویری| روز ششم اردوی علمی- تفریحی «فصل جهش»، یک روز زندگی در بیابان
▪️حرکت به سمت محل اسکان
▪️برپایی چادرها
▪️کوهنوردی
▪️تفریح
▪️فعالیت های رزمی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📋 #یادداشت| الگوی تولید سریال کم خرج و آبرومند
▫️ سریال موفق "آقای قاضی" نشان داد که می توان بدون هزینه های سرسام آور و بهره گیری از بازیگران به اصطلاح چهره و علی القاعده گران، اثری آبرومند ساخت که هم منتقدان را راضی نگه دارد و هم مخاطب عام را با رسانه ملی همراه نماید.
▫️ مردم با تماشای سریال "آقای قاضی" میتوانند آموزشهای حقوقی دیده و دست کم بر فکر و اندیشه شان یک تلنگر حقوقی وارد شود.
📎 ادامه مطلب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
بررسی انتقادی کابالیسم در سینمای هالیوود (مطالعه موردی انیمیشین سینمایی ناین).pdf
550.4K
📓#معرفی_مقاله| بررسی انتقادی کابالیسم در سینمای هالیوود (مطالعه موردی انیمیشن سینمایی ناین)
✍استاد محمدحسین فرج نژاد و خانم مهدیان نشریه معرفت فرهنگی اجتماعی، پاییز ۱۳۹۳
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📓#معرفی_مقاله| بررسی انتقادی کابالیسم در سینمای هالیوود (مطالعه موردی انیمیشن سینمایی ناین) ✍استاد
📑 چکیده مقاله:
🔹 دین از ابتدای پیدایش انسان نقش مهمی در زندگی او داشته است. سینماگران نیز بهتبع جامعه و تاریخ، همواره نگاههای دینی را به همراه داشتهاند و با روایت و استفاده از تکنیکهای بصری و صوتی و سوژهسازی و پردازش شخصیتهای موردنیاز خود، بر سبک دینمداری مخاطب مؤثر بودهاند.
🔸 ورود بشر به دوره مدرن و کمتوجهی به دین باعث شد بازگشت بشر به دین در دوره پسامدرن با تحریف و گمراهی بسیاری همراه شود. معنویتِ بدون خدا و جایگزینی جادو بهجای معنویت اصیل از مهمترین این تحریفهاست که توسط سینما بازنمایی و تبلیغ میشود.
🔹 کابالا یا همان تصوف یهودی یکی از این معنویتهای غیراصیل است که در سالهای اخیر در مجامع سینمایی موردتوجه قرار گرفته است. این مقاله با تلقی کابالا بهعنوان یکی از مؤلفههای کلیدی معنویت عصر نوین، سعی نموده است با بررسی موردی انیمیشن «ناین»، روشهای القای نامحسوس مفاهیم کابالیستی، توسط رسانهها را بررسی نماید.
#نقد_فیلم
#سینمای_غرب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 #گزارش_تصویری| دوره دین و سینما، ویژه برادران
👤با تدریس استاد ابراهیم کارگران
📅 شنبه، 6 مرداد 1403
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📺#ببینید | مستند «رد پای دیجیتال»، بخش چهارم ▫️اینفلوئنسرهای کودک ▪️ اینفلوئنسرهای کودک، کودکانی ه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید| مستند «رد پای دیجیتال»، بخش پنجم
▫️گوگل، غول اطلاعات یا دزد پنهان؟
▪️ تا حالا شده تو خونه داری در مورد موضوعی صحبت می کنی و پنج دقیقه بعدش تو اولین سایتی که باز می کنی، تبلیغ همون موضوع رو ببینی؟ یا تو اینستاگرام و توییتر کلمه “گربه” رو سرچ کنی و بعدا تو سایت هایی که باز میکنی، تبلیغ غذای گربه رو ببینی؟ آیا واقعا گوگل داره از ما جاسوسی میکنه؟
#معرفی_مستند
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📋 #یادداشت| نقد فیلم سینمایی «شور عاشقی»
▪️«شور عاشقی» سومین اثر سینمایی داریوش یاری، همچون دو اثر قبلی یک سوژه عاشورایی را دنبال میکند. مهمترین وجه تمایز این فیلم با دیگر فیلمهای عاشورایی، داستان خلاقانه است. داریوش یاری یک ایده بکر را در قالب یک داستان پر افت و خیز، جلوی دوربین برده اما عدم خلاقیت و توانمندی فرمی باعث شده است تا این فیلم دچار ضعف در فرم باشد.
🔗 ادامه مطلب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110