eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین در رابطه با مرحوم دکتر محمد حسین فرج‌نژاد، همسر و فرزندان محترم ایشان در 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📘وظیفه نهادهای آموزشی کشور درباره آموزش سواد رسانه‌ای چیست و عملکرد آن‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
📘ورود آن‌ها باید به چه شکل صورت گیرد؟ 🔹این ورود بیشتر با رویکردهای نزدیک به تحلیل عناصر تولید و برخی از رویکردهای مثل تحلیل ارتباطات غیرکلامی است. متأسفانه خیلی از رویکردها در این نگاه نبوده و نباید صرفاً به یک کتاب اکتفا کرد و حتماً برای رشته‌های مختلف در دبیرستان‌ها باید کتاب‌های مختلف تدوین شود. 🔹کتابی با نام «نحوه نگاه به معنویت در رسانه‌های جهان» تدوین شده است که می‌تواند برای رشته فلسفه و عرفان و برخی دیگر از رشته‌های علوم انسانی در دبیرستان‌ها مؤثر باشد. 🔹بحث فلسفه تکنولوژی و ارتباط آن با رسانه‌های جدید برای رشته‌های فنی مناسب است و اخیراً روی آن کار شده است. باید متون متناسب با هر دوره سنی با همکاری مشترک و گرفتن نظر جمعی اندیشمندان، تدوین شود. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇استاد خسروپناه: فرج‌نژاد یک علامه بود. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🖇استاد خسروپناه: فرج‌نژاد یک علامه بود. #خردورزی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.far
🔸 نهمین شمارۀ نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» ◽️حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه: هنر شهید آوینی این بود که سینما را از منظر یک عقبه فکری و معرفتی می‌دید و به نظر من ایشان هم راه شهید آوینی را بسیار عمیق‌تر و قوی‌تر و دقیق‌تر ادامه دادند، البته شهید آوینی هم سن زیادی نداشت و نسبت به سنشان حکیم بودند. ◽️مرحوم استاد فرج نژاد هم این راه را با دغدغه‌های دین‌شناختی، دغدغه‌های فلسفی و فقهی ادامه دادند، یک نکته و یک خواهشی که از دوستان دارم این است بدانید ایشان الان نیز در راه است در راه و مسیر رسیدن به کمال، مثل حاج قاسم عزیز. ◽️مجتهد و فیلسوف علوم انسانی و مدرس خارج فقه نظام ولایی و سیاسی: یکی دیگر از ویژگی‌های این شخصیت که همه به آن اعتراف می‌کنند وِلایی بودن و با بصیرت بودن او بود، عزیزان لازم است بدانید ولایتمدار واقعی بودن به حرف زدن نیست. ◽️بعضی از ولایت‌مداران ما دکان‌دار هستند و نانشان را در ولایت مداری به دست می‌آورند. این به‌عنوان ویژگی‌دوم است و ویژگی سوم روحیه جهادی و مجاهدبودن او است. ◽️انسان مجاهد زندگی‌اش، مالش، جانش و حتی خانواده‌اش را وقف جهاد می‌کند همانطور که آیه ۹۵ سوره نساء می‌فرماید: «لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا» که دقیقاً مصداق این آیه، آقا محمدحسین است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘الگوی شخصیتی مرحوم فرج نژاد 🔹الگوی شخصیتی مرحوم فرج نژاد همان طوری [است] که سی سال پیش الگوی شخصیتی شهید آوینی انگیزه بخش برای نسل جوان ما بود و نسل جوان ما متوجه شد چگونه باید برود سراغ فرهنگ و هنر آوینی که یک الگو بود و قاسم سلیمانی یک الگو و اسوه شد و نشان داد که چگونه می شود حرّیت را در عرصه بین الملل رغم زد. 🔹امروز جوانان ما نیاز دارند که با تکنیک روز و سطح نسبت بین هنر و علم و فرهنگ چگونه مبانی نظری را جلو ببرن و تعیین کنند و این الگو را می شود در شخصیت فرج نژاد دید. 🎙سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم یادبود استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇آیت الله علیدوست: زمان‌آگاهی، جزء ویژگی‌های شخصیتی استاد فرج‌نژاد بود. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔸 نهمین شمارۀ نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» ◽️آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست: رسانه ما اصلاً مسئولیت خود را در ارتباط با نیروهای باظرفیت و توانا انجام نمی‌دهد. ◽️نمی‌گویم چه کسی مقصر است در عوض می‌گویم که این یک مشکل و معضل اساسی و مسئله‌ای است که رسانه‌های ما به معرفی نیروهای توانمند نمی‌پردازند مثلاً یک نیروی فوق‌العاده حوزوی باید شناسانده شود همانند یک فوتبالیست و یک بازیگر. ◽️البته من اصلاً جسارت نمی‌کنم و در منطق بنده جسارتی وجود ندارد ولی زمانی که یک نظریه تولید می‌شود چه ایرادی دارد رسانه ما از صاحب این نظریه دعوت کند و او را به جامعه بشناساند؟ ◽️عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: حاکمیت هم در این زمینه موظف است برای مثال در مورد فرسایش مغزها بخش مهمی از آن به حاکمیت بر می‌گردد که باید مواظبت کنند، اکنون که ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد چقدر از نیروهایی که تربیت شدند برای مسئولیت‌ها استفاده می‌کنیم؟ نیروهای دست‌پاک، توانا که از نظر حوزه و دانشگاه قوی و توانمند هستند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇سخت کوشی و خستگی ناپذیری استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔸نهمین شمارۀ نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» ◽️دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی: آن موقع 23 یا 24 سال بیشتر نداشت من هم ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم. در آن زمان حسین به ما خیلی انگیزه می‌داد، انگیزه‌هایی فارغ از اینکه چه رشته تخصصی را می‌خواهیم در آینده کار کنیم، اینکه باید برای کشور خدمت کنیم را خیلی به ذهن‌ها می‌آورد. ◽️ایشان یک کار را رها نمی‌کرد و از ابتدا این اخلاص در وجودش بود و باعث می‌شد که فرد جذب او شود، ایشان بدون غل‌وغش کارش را انجام می‌داد و می‌دانستیم که او چیزی برای خودش نمی‌خواهد و قصد دارد به ما و به کشور کمک کند و می‌خواهد به انقلاب کمک کند. ◽️استاد دانشگاه و مدیر مؤسسه فرهنگی - رسانه‌ای شناخت: تمام ویژگی‌های حسین فرج‌نژاد کاملاً محسوس بود و من از تجربه خودم می‌گویم، اگر بخواهم از تجربه دیگران بگویم خیلی‌ها را می‌توانم اسم ببرم و تعریف کنم. ◽️چون بعدها که باهم کار می‌کردیم، می‌دیدم افراد دیگری می‌آمدند و ایشان چگونه شاگردپروری می‌کردند. نوع رفتاری که حسین با شاگردانش داشت، حقیقتاً خیلی خوب بود. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📘ورود آن‌ها باید به چه شکل صورت گیرد؟ 🔹این ورود بیشتر با رویکردهای نزدیک به تحلیل عناصر تولید و برخ
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت اول) 🔻به نظر می‌رسد که جامعه، رسانه را کمتر جدی گرفته و تأثیرات رسانه‌ای را یک مقدار دیر متوجه شده است. متأسفانه به دلیل سکولاریسمی که از عصر مشروطه به بعد به صورت جدی با تلاش روشنفکران بیمار ایجاد شد، بحث‌های رسانه جدی گرفته نشد. 🔻مدل دروس دانشگاهی و چینش آنها و مدل نگاه جامعه به رسانه‌ها و ساختارهای رسانه‌ای طوری توسط استعمارگران تعبیه شد که در ایران اکثر قریب به اتفاق رسانه‌ها به دست طیف‌های لیبرال و غرب زده و بعد هم نومارکسیست‌ها افتاد و عناصر انقلابی خیلی کم، رسانه داشتند. 🔻در گذشته اینطور نبود. در گذشته رسانه‌های سنتی و تأثیرگذار مانند منبر در جامعه بوده است که پروفسور مولانا هنوز آن را تأثیرگذارترین رسانه می‌دانند که حرف به حقی هم هست. دنیا هم در بحث ارتباطات الآن به همین رسیده است که ارتباط چهره به چهره خیلی تأثیرگذار است. 🔻نه فقط منبر بلکه رسانه‌های جمعی‌تر مثل کتاب که جهان اسلام در آن حداقل ۵۰۰ سال از جهان غرب جلوتر بود و رسانه سفرای فرهنگی که در جهان اسلام خیلی جدی گرفته می‌شوند، از نمونه های دیگر این رسانه ها بودند. می‌دانید که خیلی از جاهای هند یا کشمیر یا فیلیپین توسط تجار ایرانی مسلمان شده‌اند. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت اول) 🔻به نظر می‌رسد که جا
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت دوم) 🔻میلیون‌ها نفر انسان در شرق آسیا و جنوب آسیا توسط تجار ایرانی یا تجار عرب مسلمان شده‌اند و این‌ها رسانه‌های بسیار قدرتمندی بود که در جهان اسلام بوده است. حتی عرفان شیعی یا عرفان به صورت کلی، یکی از رسانه‌های پررنگ در هند و جاهای دیگر بودند که رسانه‌های جهان اسلام برای تبلیغ اسلام بودند. 🔻شیوه‌های تبلیغ مسلمانان انصافاً شیوه‌های تبلیغی بسیار قابل مطالعه‌ای است که باید در قرون مختلف انجام شود. اما از زمانی که مدرنیته آمد و انسان گرگ صفتِ حریصِ اومانیستِ سکولار خواست که بر تمام جوانب زندگی بشر حاکم شود و قاعدتاً دین مزاحم او بود، افراد و حکومت‌های دینی به شدت تضعیف شدند. 🔻ارتباطات بین هند و ایران را بعد از قتل مرحوم امیرکبیر از بین بردند و روشنفکران که این کار را در اینجا انجام دادند، توانستند رسانه‌ها را در دست گیرند و صنعت چاپ، کتاب، روزنامه و بعد هم رسانه‌های رادیویی و سینما، رادیو و تلویزیون، همه در دست عناصر غرب زده و گاهی هم در دست عناصر نومارکسیست قرار داشت. 🔻اما از حدود ۳۰ سال قبل از انقلاب اسلامی نهضت اسلامی جهانی به رهبری حضرت امام(ره) در ایران، عراق، ترکیه، فرانسه، اروپا و بعد هم در هند و دنیای عرب، اسلام گرایان شیعه و سنی رسانه های متعددی را در دست گرفتند و حرکت‌های سالم تری توسط شیعیان انقلابی، اخوانی‌ها و مودودی‌ها انجام گفت. 👈اهمیت این نگاه تاریخی در این است که سواد رسانه ای در ایران، غربی متولد شد چون اصلاً خود رسانه هم در کشور به این صورت ورود پیدا کرد. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💠 اردوی علمی_رزمی مسیر جهش چهارمین اردوی علمی_رزمی قرارگاه فرهنگی شهید چمران به‌نام و به یاد استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌‌شود سرفصل‌های دوره: جریان شناسی فکری - فرهنگی انسان در مسیر شدن خودشناسی نگاهی به تاریخ مهلت ثبت نام: 8 لغایت 11 مهرماه زمان: 13 لغایت 16 مهرماه سال 1400 مکان: استان مرکزی، شهرستان فراهان 🔆 ویژه دانش‌آموزان پایه و 🔆 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09105836641 تماس حاصل فرمایید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙الگویی برای جهاد کبیر 🔸دکتر حسن عباسی: اگر شخصیت ایشان توسط کسانی که با ایشان حشر و نشر داشتند، غیر احساسی و غیر هیجانی و دقیق و با گزاره‌های علمی تعیین بشود، می‌توانیم از شخصیت ایشان الگوی فرهنگی و علمی نه تنها برای جنگ نرم بلکه برای جهاد کبیر که دغدغه و مسأله امروز ما است، الگوگذاری کنیم. 📻سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم بزرگداشت استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad