📸 #گزارش_تصویری| نشست مسئلهیابی در بیانات رهبر معظم انقلاب با حضور استاد محمد حسین وفاییان در موسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار شد.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| هوش مصنوعی در مسیر شیطان
👤دکتر بهروز مینایی، دوره رسانه و جنگ شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 دیدگاه راهبردی استاد فرج نژاد
#استاد_فرج_نژاد
#سرو_بیقرار
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 وحی و پیامبری در پویانماییهای یهودی (بخش اول)
🔦 پویـانـمـایـی «یـوسـف؛ پادشاه رؤیاهـا» کـه بـازنـمـایــی زنـدگی حضرت یوسف(ع) است، تعریف جدیدی از پیامبری ارائه میدهد که مطابق با اخلاق غربی است. در این اثر، یوسف ویژگی خاصی ندارد و برخلاف ادیان توحیدی که پیامبران را دارای معنویت برجسته و ویژگیهای خاص میدانند، ایشان را فردی عادی معرفی، و بالعکس، به چهره پیامبران خدشه وارد کرده است.
🔦 برای تحلیل این فیلم، از روش جان فیسک استفاده شده است؛ چرا که این روش علاوه بر فرم به محتوای ایدئولوژیک فیلم نیز توجه میکند. این پویانمایی درامی است که سویههای تراژیک دارد و تراژدی بودن آن، به دلیل اسیری و درد و رنج شخص اول داستان و غم انگیز بودن زندگی اوست، اما همچون تراژدی، با شکست قهرمان پایان نمییابد.
🔦 فیلم البته به ملودرام نیز نزدیک میشود؛ چرا که داستان حاوی مؤلفههای عمیق احساسی، ایدئالیستی و قهرمانی است. شخصیتهای این پویانمایی، کاملا مشخص و تیپ یافته هستند؛ یعنی مردمانی که همه یا خوباند یا بد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۲۱ و ۲۲۲
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡 وحی و پیامبری در پویانماییهای یهودی (بخش اول) 🔦 پویـانـمـایـی «یـوسـف؛ پادشاه رؤیاهـا» کـه بـازن
💡وحی و پیامبری در پویانماییهای یهودی (بخش دوم)
👈غالب روایات داستانی سه پرده دارد؛
1️⃣پرده اول، قسمتی از فیلم است که قهرمان داستان با «عامل آشفتگی و مانع» برخورد میکند. ویژگی «مانع» این است که هنگام بروز، بالاترین خطر را ایجاد میکند و به کشمکش میانجامد و دست کم با یک اوج یا حادثه، داستان را به اتمام میرساند مانع در این فیلم، عاملی درونی و معنوی است و آن حسادت برادران یوسف به اوست.
◀️در پرده اول، یوسف از زنی که توقع بچه دار شدن از او نمیرفت، به دنیا میآید. توجه زیاد یعقوب و همسرش به یوسف، باعث ایجاد حس حسادت در برادران ناتنیاش شده، سرانجام این حسادت سبب میشود برادران، او را درون چاه بیندازند و چونان بردهای بفروشند.
2️⃣در پرده دوم، شخص اول داستان، با مانع ایجاد شده مقابله و کشمکش میکند و داستان به اوج خود میرسد در این پویانمایی نیز یوسف که چونان برده فروخته شده، به مقام عزیز مصر میرسد.
📘دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۲۲
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لزوم تأمل نظری در بیانات رهبر معظم انقلاب.mp3
857.3K
🎙 #بشنوید| لزوم تأمل نظری در بیانات رهبر معظم انقلاب
👤استاد محمد حسین وفاییان
🖇نشست مسأله یابی در بیانات رهبر معظم انقلاب
📅1 بهمن 1401
#امامین_انقلاب
#رهبر_معظم_انقلاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 نگاه حداقلی سیاستگذاران به فرمایشات رهبری
◾️ ما نسبت به سخنان رهبری نگاه حداقلی داریم. نگاه فعال و ایجابانهای نسبت به بیانات ایشان نداریم و در بسیاری از مسائل هم هیچ توجهی به سخنان ایشان نداریم.
◾️ برای مثال قانونگذاریها در مجلس، برنامهریزیهای پژوهشی، جهتگیریهای رسانه و... بدون توجه و نظرسنجی از ایشان، حداقلی و یا در برخی موارد به صورت نمایشی انجام میگیرد.
◾️ در بعضی از سازمانها مانند صدا و سیما و مجلس معاونتی به این عنوان وجود دارد اما عزم جدی برای ورود این نظرات در لایههای واقعی سیاستگذاریها نیست.
📎 استاد محمدحسین وفاییان، نشست مسئلهیابی در بیانات رهبر معظم انقلاب
#امامین_انقلاب
#رهبر_معظم_انقلاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡ورود انیمیشن به جهان اسلام
🔦نخستین کشور عربی که به انیمیشن روی آورد، مصر با حاکمیت مَلِک فاروق ناسیونالیست بود که نهضتی برای پشت سرگذاشتن جهل و عقب ماندگی را سپری میکرد. از اینرو، نمیتوان نخستین بارقه های انیمیشنهای #جهان_اسلام را نتیجه اتفاق نظر علما بر وجوب پرداختن به این هنر برشمرد.
🔦ضرورت تولید #انیمیشن اسلامی وقتی خود را نشان داد که - برای نمونه - یک کودک خلیجی با شرم از معلمش پرسید که «خدا بزرگتر است یا گراندایزر؟!» یا کودک دیگری به تقلید از پرواز ابرقهرمانهای انیمیشنی، از بالای ساختمانی بلند پایین پرید یا زنگ خطر بیداری زودهنگام غریزه جنسی در کودکان به صدا درآمد یا موارد مشابهی که گواه تأثیر عمیق پویانماییها بر عقاید کودکان و تصوراتشان درباره عظمت و قدرت خداوند یا جهان بینی آنان است.
🔦نقش تربیتی انکارناپذیر انیمیشن، پذیرش مشروط آن از سوی برخی علمای سلفی را بهدنبال داشت؛ به گونهای که ابنعثیمین در اینباره گفت: «به نظرم اگر انیمیشن حاصلی جز خیر نداشته باشد، پرداختن به آن اشکالی ندارد؛ به شرطی که همراه با موسیقی نباشد و شخص را از ادای واجباتش غافل نکند» و علمای دیگر نیز ضوابطی برای آن قائل شدند؛ از جمله اینکه فیلم، انبیا و صحابه رسول الله(ص) را به تصویر نکشد و شامل اعمال کفرآمیز یا حرام، مانند بت پرستی و حمل صلیب نباشد.
🔦ادامه جدلهای فقهی از حوصله این جستار خارج است. کوتاه سخن آنکه جهان اسلام ابتدا انیمیشن را به مثابه ابزاری تربیتی پذیرفت؛ نه صنعت یا هنر، و قصد رقابت با تولید کنندگان جهانی را نداشت.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۸۴ و ۸۵
#تاریخ_انیمیشن
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد 🖇 مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ ر
‼️ #اطلاعیه| پخش زنده نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها» با حضور استاد سید مهدی سیدی از طریق کانال ایتا قابل دسترسی میباشد.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد
🖇 چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم
👤دکتر حفیظه مهدیان
👤دکتر حوریه بزرگی
📅شنبه 8 بهمن ماه، ساعت 15
🏢قم، هنرستان، موسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد، پلاک 245
📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @majaziiha ارسال کنید.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها - بخش اول
📸 #گزارش_تصویری| نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد با موضوع «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها» با حضور استاد سید مهدی سیدی در حال برگزاری است.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها - بخش دوم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها - بخش سوم
💬 تصویر سازی از واقعیتها
◽️ما یکسری واقعیتهایی داریم و این واقعیتها را انکار نمیکنیم و نمیخواهیم توجیه هم کنیم، مثلاً وضعیت اقتصادی که در آن هستیم و موارد این چنینی؛ منتهی آن چیزی که برای ما خطرناک است، #روایت آن واقعیت است. از آن واقعیت یک تصویری در ذهن ما میسازند و این تصویر برای شما تصمیم میسازد.
◽️ما بر اساس واقعیتها تصمیم نمیگیریم بلکه بر اساس تصویرها تصمیم میگیریم؛ منشأ این تصویرها کجاست؟ اولین و مهمترین منشأ تصویرها جهان بینی انسان است. به تعبیر قرآن إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ؛ وقتی یک رزمنده وارد جبهه میشود چون #تصویر این رزمنده جهان بینی اسلامی است، میگوید مرگ یا پیروزی برای من فرقی نمیکند.
◽️بنابراین، مدل جنگیدن و ذهنیتی که از جنگ دارد با آن تصویری که یک سرباز در جنگ جهانی اول و دوم دارد کاملا متفاوت است. کتابهای دفاع مقدس ما اصلا برای آنها قابل هضم نیست و نمیفهمند؛ میگوید شما دارید دروغ میگویید، چرا نمیتوانند بپذیرند؟ چون جهان بینی او یک چیز دیگری است پس تصویر او از جنگ هم متفاوت است.
👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در #جنگ_رسانهای؛ بایستههای #جنگ_روایتها»
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬جایگاه روایت غالب در جنگ روایتها
◽️در جنگ روایتها حداقل در کلان مسئله، من فکر میکنم دو روایت در تقابل مبهم است. ما داخل #جنگ هستیم و داخل جنگ سعی میکنیم سرزمین دشمن را تصاحب کنیم. اینجا چون جغرافیای موضوع #روایت است، قاعدتاً طرفین در نقطه اول شروع میکنند روایت خودشان را ارائه میدهند.
◽️مثل قضیه #مهسا_امینی، جمهوری اسلامی روایت خودش را ارائه میکند، از آن طرف هم #اینترنشنال روایت خودش را ارائه میکند یا در موضوع #متروپل جمهوری اسلامی روایت خودش را ارائه میکند، رسانههای معاند هم روایت خودشان را ارائه میکنند.
◽️روایتها عرضه میشود، سپس تلاش میکنند روایت مقابل را ابطال کنند که همهی اینها تکنینک دارد؛ چگونه میتوانند روایت مقابل را در ذهن مخاطب بیپایه کنند؟ و بعد روایت خودشان غلبه میکند! به این میگوییم روایت غالب. من معتقدم #روایت_اول مهم نیست، بلکه #روایت_غالب مهم است.
👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در #جنگ_رسانهای؛ بایستههای #جنگ_روایتها»
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎙#بشنوید| مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت سوم ◾️فیزیکالیسم و مادهگرایی ◾️دیدگاهها
مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت 4.mp3
2.11M
🎙#بشنوید| مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت چهارم
◾️لائیسم و مبارزه صریح یا غیر صریح با نمادها و مناسک دینی و جایگزینی آنها با اساطیر و مکاتب مادی
◾️دئیسم؛ کنار نهادن خدای شارع و رب
👤استاد فرج نژاد
#غرب_شناسی
#دشمن_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬ارزش روایتسازی
◽️یکی از ایراداتی که الان ما در روایت سازی داریم این است که #روایت_سازی ما اصلا #قهرمان ندارد! به عنوان مثال روایت سازی برخی مسئولان است که روایت خوب و قهرمانانه نمیتوانند ارائه کنند و این باید درست شود.
◽️یکی از چیزهایی که میتواند در روایت #پذیرش ایجاد کند این است که اینکه روایت به درونیات مخاطب #قلاب شود. مخاطب یکسری درونیاتی دارد؛ مثلا همیشه هر مخاطبی در همه جای دنیا مفهوم عشق را دوست دارد، اگر روایت شما یک #کدگذاری های عاشقانه داشته باشد مخاطب این را میگیرد و میفهمد.
◽️ #مخاطب همیشه در دنیا مدافع مظلوم است و همواره از ظالم بیزار است. #روایت_غربیها اینگونه است که یک مظلومی را در برابر جمهوری اسلامی قرار میدهد و بر اساس این روایت حکومت ما ظالم میشود و آن مظلوم میشود! حالا این مظلوم ممکن است یک فوتبالیست یا هنرپیشه و... باشد.
👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در #جنگ_رسانهای؛ بایستههای #جنگ_روایتها»
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad