eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 | نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد با موضوع «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» با حضور استاد سید مهدی سیدی در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها - بخش دوم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لایو نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها - بخش سوم
💬 تصویر سازی از واقعیت‌ها ◽️ما یکسری واقعیت‌هایی داریم و این واقعیت‌ها را انکار نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم توجیه هم کنیم، مثلاً وضعیت اقتصادی که در آن هستیم و موارد این چنینی؛ منتهی آن چیزی که برای ما خطرناک است، آن واقعیت است. از آن واقعیت یک تصویری در ذهن ما می‌سازند و این تصویر برای شما تصمیم می‌سازد. ◽️ما بر اساس واقعیت‌ها تصمیم نمی‌گیریم بلکه بر اساس تصویرها تصمیم می‌گیریم؛ منشأ این تصویرها کجاست؟ اولین و مهم‌ترین منشأ تصویرها جهان بینی انسان است. به تعبیر قرآن إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ؛ وقتی یک رزمنده وارد جبهه می‌شود چون این رزمنده جهان بینی اسلامی است، می‌گوید مرگ یا پیروزی برای من فرقی نمی‌کند. ◽️بنابراین، مدل جنگیدن و ذهنیتی که از جنگ دارد با آن تصویری که یک سرباز در جنگ جهانی اول و دوم دارد کاملا متفاوت است. کتاب‌های دفاع مقدس ما اصلا برای آن‌ها قابل هضم نیست و نمی‌فهمند؛ می‌گوید شما دارید دروغ می‌گویید، چرا نمی‌توانند بپذیرند؟ چون جهان بینی او یک چیز دیگری است پس تصویر او از جنگ هم متفاوت است. 👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در ؛ بایسته‌های » 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬جایگاه روایت غالب در جنگ روایت‌ها ◽️در جنگ روایت‌ها حداقل در کلان مسئله، من فکر می‌کنم دو روایت در تقابل مبهم است. ما داخل هستیم و داخل جنگ سعی می‌کنیم سرزمین دشمن را تصاحب کنیم. اینجا چون جغرافیای موضوع است، قاعدتاً طرفین در نقطه اول شروع می‌کنند روایت خودشان را ارائه می‌دهند. ◽️مثل قضیه ، جمهوری اسلامی روایت خودش را ارائه می‌کند، از آن طرف هم روایت خودش را ارائه می‌کند یا در موضوع جمهوری اسلامی روایت خودش را ارائه می‌کند، رسانه‌های معاند هم روایت خودشان را ارائه می‌کنند. ◽️روایت‌ها عرضه می‌شود، سپس تلاش می‌کنند روایت مقابل را ابطال کنند که همه‌ی این‌ها تکنینک دارد؛ چگونه می‌توانند روایت مقابل را در ذهن مخاطب بی‌پایه کنند؟ و بعد روایت خودشان غلبه می‌کند! به این می‌گوییم روایت غالب. من معتقدم مهم نیست، بلکه مهم است. 👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در ؛ بایسته‌های » 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎙#بشنوید| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت سوم ◾️فیزیکالیسم و ماده‌گرایی ◾️دیدگاه‌ها
مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت 4.mp3
2.11M
🎙| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت چهارم ◾️لائیسم و مبارزه صریح یا غیر صریح با نمادها و مناسک دینی و جایگزینی آنها با اساطیر و مکاتب مادی ◾️دئیسم؛ کنار نهادن خدای شارع و رب 👤استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬ارزش روایت‌سازی ◽️یکی از ایراداتی که الان ما در روایت سازی داریم این است که ما اصلا ندارد! به عنوان مثال روایت سازی برخی مسئولان است که روایت خوب و قهرمانانه نمی‌توانند ارائه کنند و این باید درست شود. ◽️یکی از چیزهایی که می‎تواند در روایت ایجاد کند این است که اینکه روایت به درونیات مخاطب شود. مخاطب یکسری درونیاتی دارد؛ مثلا همیشه هر مخاطبی در همه جای دنیا مفهوم عشق را دوست دارد، اگر روایت شما یک های عاشقانه داشته باشد مخاطب این را می‌گیرد و می‌فهمد. ◽️ همیشه در دنیا مدافع مظلوم است و همواره از ظالم بیزار است. اینگونه است که یک مظلومی را در برابر جمهوری اسلامی قرار می‌دهد و بر اساس این روایت حکومت ما ظالم می‌شود و آن مظلوم می‌شود! حالا این مظلوم ممکن است یک فوتبالیست یا هنرپیشه و... باشد. 👤 استاد سید مهدی سیدی، نشست «مدیریت تصویر در ؛ بایسته‌های » 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad