💢 #تحلیل| آیا نظرسنجیهای انتخاباتی مبتنی بر وب قابل اطمینان اند؟
🔸بازارِ داغِ نظرسنجیها
معمولا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ریاست جمهوری، بازار انتشار نظرسنجیهایی که غالباً در شبکههای اجتماعی انجام میشوند داغتر میشود.
در نظرسنجیهای اینترنتی و مبتنی بر وب، چیزی که بیشتر از قبل خودش را نشان میدهد (پروپاگاندای یارانشی) است.
🔸پروپاگاندای یارانشی چیست؟
پروپاگاندای یارانشی یک روش ارتباطی است به معنای استفاده از الگوریتمها، فرآیندهای خودکار انسانی با مدیریت فضای کلی رسانههای اجتماعی، با توزیع اطلاعات گمراهکننده ...
🔺در پروپاگاندای یارانشی دو اتفاق مهم میفتد:
1⃣ شست و شوی اطلاعات: به این معنا که اطلاعات گمراهکننده در اختیار مخاطب قرار میگیرد.
2⃣ توهم اجماع : کاری میکنه که مخاطبین تصور کنن همه با فلان کاندیدا موافق هستند. (این مورد محل بحث ماست)
🔻این اجماع از سه طریق انجام میگیرد:
▪️اجماع مبتنی بر هواداران :
این اجماع از طریق ربات های سیاسی، حساب های کاربری جعلی و میکروسلبریتیها انجام میگیرد که به طور دائم از یک کاندیدا حمایت میکنند.
▪️اجماع مبتنی بر ترندها:
در این اجماع یک هشتگ بصورت رگباری مورد استفاده قرار میگیرد. نکته مهمِ این اجماع اینجاست که ترندها معمولاً به عنوان بازتاب افکار عمومی قلمداد میشود. درصورتی که با سازوکارهایی مثل پروپاگاندای یارانشی قابل دستکاریست.
▪️اجماع مبتنی بر پایگاه خبری :
در این اجماع رسانههای خبری از محتوای تولید شده توسط پروپاگاندای یارانشی استفاده، و اقدام به تولید اخبار آن میکنند.
🔸نتیجه:
اتفاقی که در نتیجهی پروپاگاندای یارانشی میفتد (اثر گلهای) است که به موجب آن محتوایی که توسط ابزارهای آنلاین و رباتها تولید شده معتبر شمرده میشوند، در صورتی که در میدان اتفاق دیگری میفتد!
و اتفاق بدتر اینست که مردم برای قرار نگرفتن در اقلیت تحت تاثیر نظرسنجیهای اینترنتی به کسی رای میدهند که طبق نظرسنجیها احتمال رای آن بیشتر می باشد!
به همین دلیل این نوع نظرسنجیهایی که گاهاً سفارشی تهیه میشوند، قابل اطمینان نمیباشند.
✍ گرالیت
#انتخابات
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
▪️چهرهها و نامهای گوناگون شیطان در سینما (قسمت اول)
🔦 1- شیطان: نام عام و هم نام خاص است. میان اهل کتاب به معنای دشمن و ترجمهٔ لفظی یونانی آن دیابولس، به معنای سخنچین است و از لفظ یونانی Diabolo به معنای تهمت زننده و پنهان کننده، گرفته شده است.
🔦 2- شیطان را الههٔ سیاه هم گفتهاند و اهریمن که در آیین زرتشت، مظهر شر و ناخوشی و پلیدی است و Monster به معنای هیولای بزرگ، میتواند بر شیطان و یارانش اطلاق شود.
📚 اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه 142 و 141، محمدحسین فرجنژاد
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📚 #پاراکتاب| عوامل شکل گیری و تأثیر گذاری بر افکار عمومی
▫️عوامل مختلفی در شکل گیری و تأثیرگذاری افکار عمومی نقش دارند که مهم ترین آنها به شرح ذیل میباشند:
▪️عوامل بلافصل محیطی
▪️ احزاب و گروههای فشار
▪️رسانه های گروهی
▪️ رهبران فکری
▪️دولت و نقش آن بر افکار توده ها
#افکار_عمومی
#فنون_اقناع
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
📚 #پاراکتاب| عوامل شکل گیری و تأثیر گذاری بر افکار عمومی ▫️عوامل مختلفی در شکل گیری و تأثیرگذاری اف
🛑 عوامل شکل گیری و تأثیر گذاری بر افکار عمومی
🔺1.عوامل بلافصل محیطی: عوامل محیط اجتماعی نقش بسیار مهمی در شکل گیری و اثرگذاری بر افکار عمومی دارد از جمله این عوامل می توان به خانواده ،دوستان، همسایگان محل کار اماکن مذهبی، مدرسه و دانشگاه و مؤسسات آموزشی اشاره کرد.
🔺2.رسانه های گروهی: نقش مطبوعات رادیو و تلویزیون اگر در مقایسه با محیط ها یا پایگاههای بلافصل اجتماعی از اهمیت کمتری برخوردار است، توجه آنها به مسائل و شخصیتهای خاص سبب میشود تا بسیاری از افراد درباره این موضوع ها دیدگاههای خاص پیدا کنند رسانه های گروهی میتوانند آرای پنهانی را فعال و تقویت کنند.
📌مثلاً عقاید سیاسی به طور دقیق پیش از انتخابات فعال و تقویت میشود و ممکن است کسانی که اصلاً انگیزه ای برای رأی دادن ندارند نه تنها انگیزه رأی در آنها تقویت شود بلکه کاندیدا یا فرد مورد نظر خود را با کمکهای نقدی و غیر نقدی مورد پشتیبانی قرار دهند.
🔺3.احزاب و گروههای فشار: این گروهها در شکل گیری و گسترش افکار عمومی در راستای منافع خود و بهره برداری جریانی از آنها نقش مهمی دارند.
📌این گروه ها ممکن است از طریق ارتباط و سیطره بر مسائل سیاسی اقتصادی و.... در چنگ گرفتن رسانه های گروهی و نشریات و مطبوعات در اختیار افکار و دیدگاه های خود را منعکس و بر افکار عمومی تأثیر گذار شوند که هر چه توان بالاتری وجود داشته باشد استفاده از روش تبلیغات نیز سهل تر خواهد بود برخی از صاحب نظران تبلیغات را تلاشی برای تأثیرگذاری بر افراد و کنترل رفتار آنها به منظور رسیدن به اهدافی در برهه ای خاص از زمان در نزد یک جامعه میدانند.
📚 ذهن و جایگاه آن در جنگ شناختی، صفحه ۱۳۸
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
▪️چهرهها و نامهای گوناگون شیطان در سینما (قسمت اول) 🔦 1- شیطان: نام عام و هم نام خاص است. میان اه
▪️چهرهها و نامهای گوناگون شیطان در سینما (قسمت دوم)
🔦 کلمهٔ «Demon» که در افسانههای «یونان» به معنای خدای با قدرت و روح شریر جنی و شیطان به کار میرفته، در برخی متون و فیلمهای غربی به جای شیطان و یارانش به کار میرود.
🔦 برای مثال در فیلم طالع نحس، نام کودکی که شیطان در قالب او حلول میکند و رئیس گروه شیطانپرستان میشود و عدد شیطانی ۶۶۶ بر سر او هک شده است، دیمن است.
🔦 در سنتهای مسیحی-یهودی به موجودات معنوی و روحانی که در مخالفت و شورش علیه خدا و آسیب رساندن به انسانها مانند شیطان هستند، Demons گفته میشود.
📚 اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه 142، محمدحسین فرجنژاد
#سینمای_غرب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
⚠️اگر برای متقاعد کردن مخاطب صد دلیل بیاورید او را سردرگم میکنید. سه دلیل قوی انتخاب کنید و قویترین را اول بیان کنید.
#فنون_اقناع
#انتخابات
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌در این ساعات پایانی، مستندسازی کنید برای تأمین مهمات #جنگ_روایت_ها
👤محمد جوانی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 اعترافی تلخ برای بیبیسی؛ مشارکت بالای مردم در انتخابات، تلویزیون وزارت خارجه انگلیس را هم مجبور به اعتراف کرد!
پ.ن: #جهاد_تبیین تازه شروع شده و اثر آن هم دیده شد. جهادی که به یک هزار تومانی هم نیاز نداشت. نتیجه یک هفته جهاد را همه دیدیم و باید ادامه دهیم و به کم قانع نباشیم. رسانههای دشمن به زانو درآمدند و حضور مردم در میدان بیشتر شد و همه آمدیم #برای_ایران.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
▪️چهرهها و نامهای گوناگون شیطان در سینما (قسمت دوم) 🔦 کلمهٔ «Demon» که در افسانههای «یونان» به م
📝 چهرهها و نامهای گوناگون شیطان در سینما (قسمت سوم)
🔦 4- وحش: شیطان در کتاب مقدس، به وحش، جانور عجیبی که از چاه بیانتها بیرون خواهد آمد، اطلاق شده است؛ البته وحش در «کتاب مقدس» به دو جانور عجیب اطلاق شده که متابعان اژدها (شیطان) هستند و مردم را به تبعیت از دستورهای شیطانی فرا میخوانند.
🔦 یکی از آنان هفت سر دارد و ده شاخ و روی هر شاخ او یک تاج است و روی هر سر او نام کفرآمیزی نوشته شده است. این جانور شبیه پلنگ است با پاهایی مثل خرس و دهانی چون شیر که اژدها تمام قدرتش را به او میدهد و تمام مردم دنیا به جز دینداران [مسیحی] او را پرستش میکنند. این جانور، از دریا بالا میآید.
📚 اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه 142، محمدحسین فرجنژاد
#سینمای_غرب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘تصویری شبیهسازیشده از دنیای مدرن
▪️بر کسی پوشیده نیست از بدو اختراعات و فناوریهای جدید بشر، چالشهای زندگی انسانها بسیار کم شده است. با این وجود، از القای تصویر غلطی که از هوش مصنوعی و کاربرد و کارکردش در فیلم"هیولا" به تصویر کشیده می شود نمیتوان چشمپوشی کرد. تماشای "هیولا" با تعلیقها، بازیها و فلشبکهای جذابش تنها به مخاطبی توصیه میشود که از آفات زندگی بیشازحد ماشینی بشر امروزی بهخوبی آگاه باشد.
#هوش_مصنوعی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🎮 #یادداشت| شیطان در سینمای هالیوود
آنچه هر روز در سینمای هالیوود با آن روبرو هستیم این است که جن و جادو و شیاطین، از سوژههای دائم ساخت فیلمها قرار گرفتهاند و استاد محمدحسین فرجنژاد نیز بیان میکردند برخی از سازندگان این فیلمها درگیر این مسائل بوده و در برخی از فیلمها اسامی و حتی تصاویر شبهواقعی برخی جنیان حقیقی نمایش داده میشود و برخی از اینها در قالب انیمیشن برای کودکان نیز هستند.
🔗 ادامه مطلب
#سینمای_غرب
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| اقرار کارشناسان اینترنشنال به شکست پروژه تحریم انتخابات!
این میزان شرکت مردم در انتخابات به دنیا نشان میدهد که ایران هنوز مشروعیت دارد؛ ما هنوز راه درازی در پیش داریم، ادبیات از سر تکبرمان فقط مردم را بیشتر از ما دور کرد!
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110