🖇 تلفنهای همراه تبدیل به بمبهای سیار میشوند
🔻مهدی انجیدنی از نخبگان حوزه سایبر در ویراستی نوشت:
◾️الجزیره حمله سایبری را به روش ایجاد یک پردازش آلوده روی SOC پیجرها و در نتیجه فشار نامتعارف روی باتری لیتیومپلیمر و در نهایت انفجار این باتری را اعلام کرد.
الجزیره همچنان افزود که اینگونه حملهها قابل انجام روی انواع تلفنهای همراه با باتری یونپلیمر نیز میباشد.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌تسلط صهیونیستها بر شبکههای تلویزیونی انگلیس
◾️در کشور انگلیس نیز شرکت بزرگ تهیه برنامههای تلویزیونی به نام شرکت «گرانادا» در تملک «سیرنی برنشتاین» یهودی است همین شخص «اینگرید برگمن» ستاره مشهور سینما را متقاعد کرد که نقش گلدا مایر نخست وزیر اسبق #اسرائیل را بازی کند. در این سریال که زنی به نام گلدا نام داشت، گلدا مایر به صورت قهرمانی اسطورهای نشان داده شده است.
◾️در آماری که روزنامه العرب چاپ قطر در تاریخ ۱۹۸۱/۸/۹ منتشر کرد، آمده است که تلویزیون انگلیس در فاصله ماه مارس ۱۹۷۹ و ماه مه ۱۹۸۰، حدود ۱۳۸ ساعت برنامه در ستایش صهیونیستها و نکوهش مسلمانان پخش کرده است.
◾️گفتنی است که یکی از سه سیاستگزار برنامههای رادیو و تلویزیون انگلیس #یهودی است. کرد لوگرید مالک شرکت تهیه برنامههای تلویزیون، که انگلیسیها او را یهودی کوتاه قامت مینامند به همراه برادر خود لرد و لفونت امپراتوران صنعت برنامههای تجاری تلویزیون انگلیس به شمار میآیند.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه، صفحه ۱۱۷
#پاراکتاب
#دشمن_شناسی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💬کمدیهای الان حرکات موزون شده است
◽️حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نگاه به کارهای طنز با گذشته فرق کرده است، نیت این نیست که دنبال طنز نباشند اما نمی خواهند این کارها به سمت بدآموزی برود.
◽️الان در سینماها کمدیهایی داریم که یا در حال #حرکات_موزون هستند یا کمدیهایی داریم که نمی توانم جزئیاتش را بگویم. درحالی که ما کمدیهایی در سینما داشتیم که مثل «اجاره نشینها» ماندگار شدند. سینمای طنز الان شبیه کارهای #فیلمفارسی قدیمی است.
#سینمای_ایران
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎬نقد فیلم به سبک استاد فرجنژاد ◾️نقد فیلمهای تدریسی در حوزههای علمیه و دانشگاهها، نقد فیلمهای
💬آقای غلامرضا یوسفزاده در «کتاب درآمدی بر روایت دینی در سینما و داستان» سطوح متن #روایت را ۶ سطح میداند که پنج مورد ابتدایی را به عنوان روساخت و مورد ششم را به عنوان ژرفساخت میشناسد.
#آموزش_نقد_فیلم
#نقد_فیلم
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| تحریف تاریخ ژاپن توسط آمریکا
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی
▪️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف میشود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید.
▪️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم.
▪️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف میشود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهرهبرداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزشها و فرهنگ افراد، گروهها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل میشود».
▪️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند.
▪️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویسهای فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطهای مجری این جنگ شدهاند.
▪️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب #استعمار_پلتفرمی در سال ۲۰۲۳ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمیبینیم.
▪️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگریهای اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکاییهاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت دادههای اروپاییها توسط پلتفرمهای آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و...
▪️ نکته آخر اینجاست که پلتفرمهای پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرمها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟
✍️سید علیرضا آلداود
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعامل والدین و فرزندان جهت تأمین امنیت روانی خانواده زمان استفاده از رسانه
👤دکتر سعید عزیزی
#تربیت_رسانه_ای
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد عباسی .حب وبغض.mp3
1.39M
🎙#بشنوید| چگونه قلبها را اقناع کنیم؟
▫️تفاوت اقناع قلب و مغز چیست؟
▫️مشکل حزبالهیها در اقناع کجاست؟
👤استاد حسن عباسی
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌خونبازی، بازی جدید شبکهنمایشخانگی!
🔸در بین سازندگان فیلم و سریالها واگیر شده که یک فیلمنامهی ضعیفِ بیارزش را دست بگیرند و با خودکار قرمز حاشیهنگاری کنند و برای چند زیباروی شلحجاب، با حرکات موزونی و کنارش یک زد و خوردی، قتلی، خونریزی و سلاخی و... نقش تعریف کنند.
🔸انگار که فیلم زمین کشتی کج یا بوکس و امثال آن است و حال و احوال و سن مخاطب اصلا مورد توجه نیست! انگار تبدیل به یک واگیر شده است که طعمه «عبور از خط قرمزهای دینی و فرهنگی» را بگذارند برای شکار بیننده، ببینندهای که حرص و ولع تماشای جسارت گذر از خط قرمزها او را تا آخرین قسمت پای فیلمنامهی آبکی و داستان بیسروته و هیچچیز ندار یک نویسنده مینشاند و بازیچهی دست کارگردانی زرنگ میکند!
🔸بگوییم پولپاشی میشود برای خون و خشونت! و این میان آنچه بزرگترین لطمه را میبیند هویت و روح و روان مخاطب ایرانی است.
📝 روبش
#شبکه_نمایش_خانگی
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تربیت رسانهای - بخش اول
◽️وقتی میگوییم مدیریت رسانه برای کودکان، یعنی میخواهیم مدیریت بکنیم دانشهایی که دارد برای اینها به وجود میآید، دانشهایی که روی سرشون میریزد، بعد سوگیری دلی که برای اینها به وجود میآید، چه کسی را دوست دارند و به چه کسی علاقمند میشوند و بعد از آن هم از چه کسی اطاعت میکنند.
👤 دکتر مجید اسماعیلی
#تربیت_رسانه_ای
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تربیت رسانهای - بخش دوم
◽️تلویزیون یکی از مهمترین چیزهایی است که داره به بچههای ما دانش میده، معرفت میده، آگاهی میده، شناخت میده این رو باید مراقبت بکنید. من خواهش میکنم، نسبت به تلویزیون در خانواده خودتون حساسیت داشته باشید. اجازه ندهید که تلویزیون بشه رقیب شما برای اینکه در آگاهی بخشیدن از شما جلو بزنه.
◽️مراقبت بکنید بچههای شما حتماً بعد از یک مدتی وارد فضاهای مجازی میشوند، یعنی با تمام تلاشهایی که خانوادهها میکنند، ولی همه وارد این فضاها میشوند. اگر میتوانید جلویش را بگیرید، بگیرید. ولی اگر نمیتوانید حتما ممانعت کلامی نکنید، چون بدتر میشود.
👤 دکتر مجید اسماعیلی
#تربیت_رسانه_ای
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💬 نقد انیمیشن درون و بیرون
◽️انیمیشن درون و بیرون از پرفروشترین و مهمترین آثاری است که با ریشههای جدی فلسفی و روانشناختی از طرف شرکت والت دیزنی ساخته شده است، در این قسمت از نقد انیمیشن درون و بیرون بر اساس نظریۀ اریکسون در روانشناسی تحلیل میشود.
🔗ادامه مطلب
#نقد_انیمیشن
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
💬 نقد انیمیشن درون و بیرون ◽️انیمیشن درون و بیرون از پرفروشترین و مهمترین آثاری است که با ریشهها
◽️در طول فیلم، ذهن رایلی به عنوان فضایی وسیع و پیچیده نشان داده میشود که در آن جزایر یا بخشهای مختلفی به عنوان جزایر شخصیتی(Personality Islands) وجود دارند.
◽️این جزایر، نماینده الگوهای تکرار شوندۀ هیجانی شناختی اساسی و مهم در شخصیت رایلی هستند که شامل مواردی مانند «خانواده»، «دوستی»، «شوخی»، «درستکاری» و «هاکی» میشود. این جزایر تحت تأثیر احساسات رایلی و تغییرات او در مواجهه با موقعیتهای جدید(مثل نقل مکان خانوادهاش به شهر جدید) دستخوش تغییرات یا فروپاشی میشوند.
◽️به عنوان مثال وقتی رایلی تجربههای تلخی مانند تنهایی یا دوری از دوستانش را تجربه میکند، برخی از این جزایر شخصیتی در ذهن او فرو میریزند. این استعارهای از فروپاشی یا تغییر طرحوارههای ذهنی فرد در شرایط استرسزا است.
◽️انیمیشن درون و بیرون به خوبی نشان میدهد که چگونه چهارچوبهای هیجانی شناختی ذهن در طول زندگی دچار تغییر میشوند و چگونه احساسات میتوانند بر نحوۀ عملکرد این چهارچوبها تأثیر بگذارند.
🔗ادامه مطلب
#نقد_انیمیشن
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ #انفجارهای مبتنی بر #اطلاعات
حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به محل حضور فرماندهان جبهه مقاومت و شهادت تعداد قابل توجهی این فرماندهان حاکی از اطلاع این رژیم از محل حضور آنها دارد.
بخش مهمی از این اطلاعات از طریق پلتفرمها بدست می آید. اشراف بر پلتفرمها یعنی اشراف بر بسیاری از اطلاعات حیاتی. مجموعه عظیم کلان داده های کشور وقتی توسط #هوش_مصنوعی تحلیل میشود مینواند بسیاری از اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را فاش کند.
متاسفانه بخاطر تساهل و تسامح مسئولین در حوزه #کلان_داده_ها امروز این مجموعه حیاتی در اختیار #رژیم_صهیونیستی است.
اشراف بر کلان داده ها یعنی اشراف بر مسئولین، اشراف بر نخبگان، اشراف بر هنرمندان و اشراف بر #فرماندهان_جبهه_مقاومت.
اگر میخواهیم شاهد چنین انفجارهایی نباشیم باید ابتدا دست دشمن را از حوزه کلان داده ها قطع کنیم.
فعالیت مسئولین کشور در پلتفرمهائی مانند #واتس_اپ، #ایکس، #اینستاگرام و #تلگرام اطلاعات حساسی را در اختیار صهیونیستها قرار میدهد.
⚠️ این اطلاعات مقدمه انفجارهای آینده است.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔻 تلگرام مجری خط عملیات روانی دشمن است
📌هر گونه مطالبه گری برای پاسخ به جنایات اسرائیل را بعنوان جنگ طلبی مطرح میکنند و به آن حمله میکنند. خط نفوذ صهیون در داخل را باید در بین حامیان امنیتی و سیاسی #تلگرام پیدا کرد. اینجا سکوی اطلاعاتی دشمن است.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸حذف پستهای مربوط به تصاویر شهید سیدحسن نصرالله توسط اینستاگرام صهیونیستی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬آغاز راه نصرالله در فضای مجازی
🔹کاربران فضای مجازی در صفحات خود از تداوم مکتب و اندیشه شهید سیدحسن نصرالله نوشتند.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
◾️در ادامه سیاستهای رسانه سعودی: ایجاد اختلاف و شکاف بین ایران و حزباللهِ لبنان، به مراتب خطرناکتر از شهادت شهید سید حسن نصرالله خواهد بود.
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💢 عملیات رسانهای که نباید فریب خورد!
❇️ یک خط رسانهای ناصواب از چند روز پیش شروع شده است که قصد دارند حماسه «طوفانالاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را واقعهای از روی نسنجیدگی و عدم پختگی و در برخی از مکتوبات آن را نقشه خود رژیم صهیونیستی معرفی میکنند. در اینباره به چند نکته باید اشاره شود:
1️⃣ درباره پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ نیز همین باطلگوییها مطرح میشد. اینکه امام خمینی(ره) با انگلیس و امریکا در ارتباط بوده است و نقشه تغییر حکومت از ابتدا توسط انگلیس (مشهور به روباه پیر) و دستگاه اطلاعاتی MI6 ترتیب داده شده بود.
2️⃣ مقام معظم رهبری در اولین مراسم بعد از عملیات حماس در خاک رژیم صهیونیستی فرمودند، رژیم غاصب صهیونیستی در طوفانالاقصی نه تنها شکست خورد بلکه بر «غیر قابل ترمیم بودن» این شکست تاکید کردند. زلزلۀ ویرانگری که توانسته بود بعضی از سازههای اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند.
3️⃣ برخی مطرح میکنند که مگر امکان دارد که رژیم صهیونیستی با داشتن توانایی و تکنولوژی از عملیات حماس خبر نداشته باشد؟! پاسخ این پرسش آری است. بله امکان دارد. چرا این قلمبهدستان در محاسبههای خودشان، قدرت خدا را در نظر نمیگیرند. همانطور که مدد الهی در عملیات والفجر۸ در فاو باعث غفلت لشکر صدام حسین شد، در حماسه طوفانالاقصی نیز این مدد رخنمایی کرد.
4️⃣ نه به ادعای ما بلکه به گفته تحلیلگران و کارشناسان غربی، رژیم منحوس صهیونیستی در مسیر نابودی قرار دارد و از هفتم اکتبر، دیگر رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست. طبیعی است در این اضمحلال، دستوپا میزند و به هر خشونت و تجاوزی متوسل میشود تا بلکه خود را از این گرداب بیرون بکشد.
5️⃣ قطعاً هوشیاری و همراهی مردم و مسئولین در کشورهای منطقه باعث میشود تا روند نابودی رژیمی که از ابتدا هیچ مشروعیتی نداشته تسریع گردد. همانگونه از ابتدای انقلاب اسلامی با جبهه استکبار در مبارزه هستیم، با سگ نگهبان آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی نیز در نبرد جدی قرار داریم و این مبارزه تا پیروزی جبهه حق ادامه دارد.
✍️ حسن مرادپور
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔻آخرین نظرسنجی دورهای ایسپا در شهریور ماه امسال و داشبوردهای پیام رسانهای وطنی نشان میدهد که در چندماه گذشته به سیاق دو سال اخیر همچنان میزان استفاده از پیام رسانهای داخلی رشد داشته است.
🔻پاسخگویی و نوآوری و ارائه خدمات جدید توسط سکوها و تصویب لایحه حفاظت از دادههای شخصی میتواند به این روند شتاب بیشتری هم بدهد.
👤عیسی زارعپور
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 خطر اتفاق پیجرها برای آیفونداران ایرانی
🔹رضا تقی پور، نماینده مجلس و وزیر اسبق ارتباطات در گفتگو با رسانه تصویری «آن»: متاسفانه این آسیبپذیری وجود دارد و سیستم عامل آیفون اصلا اجازه نصب نرم افزارهای امنیتی بومی را نمیدهد؛ هر لحظه میتواند حمله مشابهی که روی پیجرهای لبنان صورت گرفت بر روی اینها هم بیافتد.
#امنیت_سایبری
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
64.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| مستند لابی اسرائیل در آمریکا
◾️ قسمت اول: جنگ مخفیانه (١)
◽️خبرنگار سازندهٔ این مستند با نام مستعار «تونی»، برای آنکه بتواند به لابیهای صهیونیستی فعال در آمریکا نفوذ کند، خود را فردی حامی رژیم صهیونیستی جا زده است.
◽️این مستند که از منظر افشای حقایق لابیهای صهیونیستی تقریباً بیسابقه است، نشان میدهد که رژیم صهیونیستی چگونه از طریق اندیشکدهها و لابیهای بهظاهر آمریکایی، از شهروندان آمریکایی حامی فلسطین جاسوسی کرده، آنها را تهدید کرده و برای دور زدن از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار میدهد.
#دشمن_شناسی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎬 #ببینید| مستند لابی اسرائیل در آمریکا ◾️ قسمت اول: جنگ مخفیانه (١) ◽️خبرنگار سازندهٔ این مستند ب
63.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| مستند لابی اسرائیل در آمریکا
◾️ قسمت اول: جنگ مخفیانه (2)
#دشمن_شناسی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110