استاد محمدحسین فرجنژاد
📻قسمت ششم، دشمن در پساکرونا و نقش ما #طب 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
قسمت هفتم، دشمن در پساکرونا و نقش ما.mp3
6.19M
📻قسمت هفتم، دشمن در پساکرونا و نقش ما
#طب_اسلامی
#طب_سنتی
#طب_ایرانی
#کرونا
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت اول) 🔻به نظر میرسد که جا
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟
(قسمت دوم)
🔻میلیونها نفر انسان در شرق آسیا و جنوب آسیا توسط تجار ایرانی یا تجار عرب مسلمان شدهاند و اینها رسانههای بسیار قدرتمندی بود که در جهان اسلام بوده است. حتی عرفان شیعی یا عرفان به صورت کلی، یکی از رسانههای پررنگ در هند و جاهای دیگر بودند که رسانههای جهان اسلام برای تبلیغ اسلام بودند.
🔻شیوههای تبلیغ مسلمانان انصافاً شیوههای تبلیغی بسیار قابل مطالعهای است که باید در قرون مختلف انجام شود. اما از زمانی که مدرنیته آمد و انسان گرگ صفتِ حریصِ اومانیستِ سکولار خواست که بر تمام جوانب زندگی بشر حاکم شود و قاعدتاً دین مزاحم او بود، افراد و حکومتهای دینی به شدت تضعیف شدند.
🔻ارتباطات بین هند و ایران را بعد از قتل مرحوم امیرکبیر از بین بردند و روشنفکران که این کار را در اینجا انجام دادند، توانستند رسانهها را در دست گیرند و صنعت چاپ، کتاب، روزنامه و بعد هم رسانههای رادیویی و سینما، رادیو و تلویزیون، همه در دست عناصر غرب زده و گاهی هم در دست عناصر نومارکسیست قرار داشت.
🔻اما از حدود ۳۰ سال قبل از انقلاب اسلامی نهضت اسلامی جهانی به رهبری حضرت امام(ره) در ایران، عراق، ترکیه، فرانسه، اروپا و بعد هم در هند و دنیای عرب، اسلام گرایان شیعه و سنی رسانه های متعددی را در دست گرفتند و حرکتهای سالم تری توسط شیعیان انقلابی، اخوانیها و مودودیها انجام گفت.
👈اهمیت این نگاه تاریخی در این است که سواد رسانه ای در ایران، غربی متولد شد چون اصلاً خود رسانه هم در کشور به این صورت ورود پیدا کرد.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💠 اردوی علمی_رزمی مسیر جهش
چهارمین اردوی علمی_رزمی قرارگاه فرهنگی شهید چمران بهنام و به یاد استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میشود
سرفصلهای دوره:
جریان شناسی فکری - فرهنگی
انسان در مسیر شدن
خودشناسی
نگاهی به تاریخ
مهلت ثبت نام: 8 لغایت 11 مهرماه
زمان: 13 لغایت 16 مهرماه سال 1400
مکان: استان مرکزی، شهرستان فراهان
🔆 ویژه دانشآموزان پایه #هفتم و #هشتم 🔆
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09105836641 تماس حاصل فرمایید.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙الگویی برای جهاد کبیر
🔸دکتر حسن عباسی: اگر شخصیت ایشان توسط کسانی که با ایشان حشر و نشر داشتند، غیر احساسی و غیر هیجانی و دقیق و با گزارههای علمی تعیین بشود، میتوانیم از شخصیت ایشان الگوی فرهنگی و علمی نه تنها برای جنگ نرم بلکه برای جهاد کبیر که دغدغه و مسأله امروز ما است، الگوگذاری کنیم.
📻سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم بزرگداشت استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
قسمت هشتم، دشمن در پساکرونا و نقش ما.mp3
6.49M
📻قسمت هشتم، دشمن در پساکرونا و نقش ما
#پساکرونا
#قم_هراسی
#آمارهای_دروغ
#استقلال_ملی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
قسمت نهم، دشمن در پساکرونا و نقش ما.mp3
8.58M
📻قسمت نهم، دشمن در پساکرونا و نقش ما
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
قسمت دهم، دشمن در پساکرونا و نقش ما.mp3
6.09M
📻قسمت دهم، دشمن در پساکرونا و نقش ما
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
قسمت آخر، دشمن در پساکرونا و نقش ما.mp3
8M
📻قسمت آخر، دشمن در پساکرونا و نقش ما
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔸 نهمین شمارۀ نشریه تخصصی اندیشههای جاری انقلاب اسلامی «خردورزی»
◽️دکتر یعقوب توکلی: ما در حوزه تألیف شاهد شکلگیری نوعی عقل تألیفی هستیم، این عقل تألیفی؛ یعنی گردآوری و ایجاد ربط بین اطلاعات موجود در بیرون بر اثر پژوهش که ممکن است کشف و اتفاق جدیدی صورت نپذیرد.
◽️ولی درهرصورت یک گام روبه جلو است، ما در کشور و البته در تمام دنیا بهلحاظ منطق نوشتن و منطق نگارش، آثار فراوانی داریم که این آثار عمدتاً آثار تألیفی هستند؛ یعنی بازآفرینی مجدد نوشتههای دیگر در قالب جدید و یا بهاصطلاح پیدا کردن یکسری اسناد قدیمیتر یا بازآفرینی متون قدیمی برجایمانده که خود یک هنر است و پژوهش گستردهای را میطلبد.
◽️محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر و کارشناس مسائل سیاسی: زمانی که یکی دو اثر از مرحوم آقای فرجنژاد را دیدم، متوجه شدم که ایشان توانسته از بسیاری حوزههای پژوهشی با زحمت، تلاش و مطالعات فراوان عبور کند و به نتیجه برساند و مطالعههایی مربوط به حوزههای مختلف صهیونیسم و رسانههای صهیونیستی و درواقع ابزارهای سیطره فکری در ایران و در جهان انجام داد و یک بستر جدیدی را برای مطالعات گسترده باز کرد که این کار، اجر بسیار بالایی دارد.
#خردورزی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت دوم) 🔻میلیونها نفر انسان
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟
(قسمت آخر)
🔻به برکت انقلاب اسلامی تحولاتی در کشور ایجاد شده است ولی باید نه تنها در حوزهها و دانشگاهها و دبیرستانهای خود بلکه در جاهایی مانند جامعه المصطفی این حرکت پیش رود. باید وزارت خارجه یک دیپلماسی عمومی سواد رسانهای با نگاه خود در دنیا پخش کند.
🔻بخشهای خارجی صداوسیما، سپاه قدس و هر ارگان یا سازمان یا نهادی که در ایران مرتبط با افراد غیر ایرانی است، باید به این حوزه آمده و کار جدی را شروع کنند و آموزش هستههای جدی در کشورهای دیگر آغاز شود.
🔻بیبیسی در دوران اصلاحات در ایران در دوبی و ترکیه روزنامه نگاران ایرانی را با سبک لیبرال آموزش میداد و بعد ۴۰ روزنامه با پول سازمان اطلاعاتی غرب و احزاب فاسد و سرمایهسالار در ایران به وجود میآیند و حدود ۸۰۰-۷۰۰ نشریه در ۲۰ سال اخیر منتشر میشود. چرا ایران نتواند در ترکیه، هند، پاکستان و جاهای دیگر این کار را انجام دهد؟
🔻در کشورهای دیگر از این نگاهها استقبال میشود. از کلاسهای بسیار محدودی که در جاهای مختلف برای بچههای غیرایرانی یا حتی دانشجویان غیرایرانی که در ایران هستند یا توریستها توسط ایران برگزار میشود، استقبال میشود و به نگاه فطری، عقلی و طبیعت الهی که ایران دارد، خیلی ابراز علاقه میشود.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رمز پیروزی ایران در منطقه
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
#گزارش_تصویری
🔸اردوی جهادی آموزشی به یاد استاد فرج نژاد در مناطق محروم شهرستان ابرکوه
🔺این اردو توسط جهادگران دانشگاههای آزاد و پیام نور به مدت دو هفته با استقبال دانش آموزان تحت عنوان کلاس های آموزشی برگزار شد.
#عملیات_جهادی
#بسیج_دانشجویی
#شهرستان_ابرکوه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانهای چیست؟
(قسمت اول)
🔸باید رویکردهای جدی تری به سواد رسانه داشت و رویکردهای فعلی کافی نیست. گرچه این رویکردهای فعلی هم در ایران خیلی کم کار شده است. یکی از موانع این است که نیروی انسانی تربیت شده کم است.
🔸چه اشکالی دارد که دانشگاه فرهنگیان رشته رسانه را به صورت جدی و با رویکردهای دینی و نه رویکردهای نومارکسیستی یا لیبرال آموزش دهد. چه اشکالی دارد که دانشگاه وزارت اطلاعات و سپاه به صورت جدی به رشته رسانه ورود پیدا کنند؟
🔸دانشگاهها کمتر به این موضوع ورود پیدا کردهاند یا اصلاً ورود پیدا نکردند. باید دانشگاه عالی دفاع ملی مدیر رسانهای درست تربیت کند و رشته مدیریت رسانه به صورت جدی و استراتژیک در آن وجود داشته باشد. در دانشگاه امام حسین(ع)، باقرالعلوم، جامعه المصطفی و صداوسیما چند رشته جدید تأسیس شده است ولی باید خیلی گسترش یابد.
🔸دانشگاه فرهنگیان باید مدرس سواد رسانهای تربیت کند و دورههای ۶ ماهه را تعبیه کند. حوزه علمیه باید در چندین رشته خود مثل عرفان، فلسفه، اقتصاد، تاریخ و علوم سیاسی رشتههای رسانه را تعبیه کند.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانهای چیست؟ (قسمت اول) 🔸باید رو
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانهای چیست؟
(قسمت دوم)
🔸الحمدالله حوزه در خیلی از کارها پیش افتاده است و بیرون از حوزه خیلی از افراد از این موضوع اطلاع ندارند که حوزه چقدر جلوتر از ۲۰ سال پیش است. نیاز هست که گرایشات مختلف بحثهای رسانهای و بصیرت رسانهای در دانشگاههای وابسته به حوزه، وزارت علوم یا وزارت بهداشت شکل گیرد.
🔸اصلاً شبکه سازی علم در دنیا و ترویج مدل سبک زندگی غربی جز با کمک رسانه ممکن نیست. شبکه سازی علم، جذب اندیشمندان جهانی، جلوگیری از فرار نخبگان و … وجوه رسانهای و سواد رسانهای دارد.
🔸جنبش فلسفه برای کودک چند سالی است که در ایران راه افتاده و موفقیتهای جدی هم داشته است گرچه خیلی مانده است تا کار به نتیجه رسد. در مجوع اصلاح متون و نگاه، دوم تربیت نیروی انسانی، سوم ساختارسازی و رشته سازی و چهارم تولید محصول درست، از راهکارهای این حوزه است.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانهای چیست؟ (قسمت دوم) 🔸الحمدا
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانهای چیست؟
(قسمت آخر)
🔸در زمانی که فیلم ۳۰۰ پخش شد، در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها یک دوره تقریباً ۱۵ ساعته برای اساتید طراحی شد و در ۱۰۰ دانشگاه از فیلم ۳۰۰ که فیلم کاملاً ضد ایرانی بود و بالاخره تهدید بود و دشمن میخواست با این فیلم به ایران آسیب زند، یک فرصت طلایی درست شد و به دانشجویان گفته شد که واقعیت غرب چیست و آنها چقدر سطحی به ایران نگاه میکنند و راه حلهایی که علیه ایران دارند چقدر سطحی است؟ استقبال بسیار بسیار اساسی از این حرکت انجام شد. حتی بچههای تند ناسیونالیست و حتی پان ترکیست استقبال میکردند و نگاه آنها درست میشد.
🔸متأسفانه در حوزه سواد رسانهای، صدا و سیما یک مقدار عقبتر از حوزههای علمیه است. صداوسیما باید در حوزه سواد رسانهای جدی تر عمل کند. به طور مثال در گذشته شبکه نمایش سلسله برنامههایی برای نقد جدی فیلمها داشت.
🔸حال چه اشکالی دارد که این شبکه در بحث سواد رسانهای در حوزه فیلم و سینما برنامه تولید کند؟ همچنین کتابهای خوبی مثل «اصول اخلاقی حاکم بر رسانهها از دیدگاه اسلام با تأکید بر سیمای جمهوری اسلامی» نوشته محمد فولادی وندا نوشته شده است که باید در رسانه ملی مورد استفاده قرار گیرد.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانهای چیست؟ (قسمت آخر) 🔸در زمان
📒عملکرد مسئولان را در زمینه آموزش سواد رسانهای چطور ارزیابی میکنید؟
🔅مطمئناً تا کنون خیلی قوی نبوده است به دلیل اینکه اصلاً ضرورت آن در جامعه علمی و همچنین در جامعه فرهنگی کشور جا نیفتاده است. برنامه ریزی راهبردی داشتن، تهیه سندهای جامع، ریل گذاری صحیح، سندهای درست نوشتن، تشویق و تنبیههای به جا، قانونگذاری و نظارت و اجرا درست از وظایف مسئولان است. توجه به رسانههای سنتی و برجسته سازی و قدر آنها را دانستن و برنامه ریزی برای آنها مهم است.
🔅نهادهای امنیتی، فکری، سیاسی، اجتماعی و وزارت خارجه باید به عنوان یک فرصت جدی در سطح بین الملل به نگاه مثبتی که به ایران وجود دارد، نگاه کنند و حتی از آن نگاههای منفی که در برخی از کشورهای غربی به ایران وجود دارد، استفاده کنند و تهدید را تبدیل به فرصت کنند و جمهوری اسلامی و ایران را سرافرازتر از گذشته کنند.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📒عملکرد مسئولان را در زمینه آموزش سواد رسانهای چطور ارزیابی میکنید؟ 🔅مطمئناً تا کنون خیلی قوی نبو
⚠️در صورتی که وضعیت آموزش سواد رسانهای به همین روال ادامه پیدا کند، چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر این موانع برطرف شود و راهکارهایی که حضرتعالی گفتید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، چطور میشود؟
(قسمت اول)
⚡️روالی که تا حدود ۳ سال پیش بود، خیلی متفاوت از روالی است که اخیراً ایجاد شده است. اگر روال به صورت ۳ سال پیش میبود، خیلی ایجاد ضرر میشد. وقتی رسانههایی که مردم انتخاب میکنند، در اثر تبلیغات سرمایه سالارانه و شرکت محور و سطحی رسانهها و نوع نگرشی که به مخاطب میدهند، باشد وضع به همان صورت خواهد بود.
⚡️فکر مردم هر روز ضعیف تر و مبتذل تر میشد و در واقع به صورت متسلسل و بدی به سمت سطحی تر شدن پیش میرفتیم. چنانکه در کشورهایی که تحت تأثیر سرمایه داری و روشنفکرنمایی بیمار هستند، این مسئله در حال مشاهده است.
⚡️حتی در شهرهای بزرگ ایران نیز این موضوع مشاهده می شود که میزان طلاق و اعتیاد به مواد مخدر چقدر است و آرای سیاسی آنها به سمت عناصر ضعیفتر، ذلیلتر و بیعزتتر متمایل است. هر چه رویکرد بومی به رسانه تقویت شود و قدر رسانههای سنتی دانسته شود و به سواد رسانهای افراد عمق و حکمت داده شود، نتیجه بهتر است.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
⚠️در صورتی که وضعیت آموزش سواد رسانهای به همین روال ادامه پیدا کند، چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر این
⚠️در صورتی که وضعیت آموزش سواد رسانهای به همین روال ادامه پیدا کند، چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر این موانع برطرف شود و راهکارهایی که حضرتعالی گفتید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، چطور میشود؟
(قسمت دوم)
⚡️در تجربهای که در برخی از مهدکودکها یا حتی پیش از مهدکودک که نامش را بازی کده گذاشتهاند، به دست آمده است شیوههای رسانهای جدید و بازیهای جدیدی ابداع شده است که بسیار مؤثر بوده و از سنین بسیار پایین با مشاوره روانشناسانه خیلی مسلح و دین مدار، کار را به سمتی پیش برده اند که بچههای ۸-۷ ساله دقیقاً نگاه انتقادی جدی به رسانههای داخلی و خارجی دارند و برخورد فعالانه با رسانه دارند.
⚡️در برخی از مدارسی که به این موضوع اهمیت میدهند، بچه ۱۵ ساله وجود دارد که کتابی را در مورد سینمای کره نوشته است که در مرحله بررسی و چاپ است. یعنی اینقدر میتوان موفق شد.
⚡️با رویکرد سه ساله اخیر امیدواری بیشتری به وجود آمده است که با آموزشهای بسیار جدی و متنوعی که خصوصاً در حوزههای علمیه هست و فعال تر از دانشگاهها عمل کردهاند، اساتید متعددی تربیت شوند و قشر جدیدی از مربیان و اساتیدی که در مراکز مختلف وابسته به حوزه تربیت شده اند، پا به میدان گذارند.
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
⚠️در صورتی که وضعیت آموزش سواد رسانهای به همین روال ادامه پیدا کند، چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر این
📚خلاصه راهکارها:
۱- در حوزه سواد رسانهای باید کتب قویتری توسط اندیشمندان داخلی متناسب با نیاز فرهنگ داخلی تالیف و منتشر شود.
۲- نهادهای کشور در حوزه سواد رسانه ای متأثر از رویکرد تحلیل عناصر تولید و فرمالیستی هستند. باید به رویکردهای تاریخی، حکمی، دشمن شناسی، سبک زندگی و مدیریتی بازگشت.
۳- برای آموزش سواد رسانه ای باید متون متناسب با هر دوره سنی با همکاری اندیشمندان مختلف تألیف شود.
۴- حوزه علمیه و دانشگاه باید مسئله سواد رسانهای را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و برای آن نیرو تربیت کنند.
۵- مسئولین باید با اتخاذ رویکردهای مناسب سواد رسانهای را در میان خانوادهها نهادینه کنند تا آنها مفید بودن و ضرورت آن را احساس کنند.
۶- موضوع سواد رسانه ای باید به صورت کاربردی در متن دروس علمی مختلف و به صورت غیر مستقیم آموزش داده شود.
—-پایان مصاحبه—-
🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💠دکتر حسن عباسی: مرحوم فرج نژاد را زود از دست دادیم
🔰ما در اسلام ۴۰ - ۵۰ گناه کبیره داریم؛ اما مسیحیان به ۷ گناه معتقدند، که در ۱۰ سال پیش اعلام کردند که تعدادی انیمیشن با ۷ شخصیت داشتند که هر کدام نماد یک گناه مسیحی بوده؛ مانند انیمیشن باب اسفنجی.
🔰ویژگی مرحوم فرج نژاد این بود که این نوآوریها را جدی میگرفت و با این (هفت شخصیت انیمیشنها بر طبق هفت گناه) میرفت در اردو های دانش آموزی این شخصیتها را به دانش آموزان میآموخت که دانش آموزان هوشیار باشند.
🔰ما تا به زمانی برسیم که حوزه علمیه متکلم این جوری صادر کند متوسط ۲۰ - ۲۵ سال می گذرد؛ به این دلیل میگویم مرحوم فرج نژاد را زود از دست دادیم.
🔰الگویی که باید جوانان مؤمن از مرحوم فرج نژاد بگیرند این است که زمان به شما چه میگوید و در زمان و روز باید عمل کرد.
📻سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم بزرگداشت استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad