eitaa logo
فراخوان شعر
2.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
265 ویدیو
160 فایل
کانال #فراخوان_شعر کانال فراخوان شعر، از کیفیت جشنواره‌ها اطلاعی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجتبی خرسندی
🔻اینجا بخوانید؛ یادداشتی از دکتر محمد مرادی بر کتاب شعر «نقطه‌ضعف» مجموعه ۴۰ غزل عاشقانه-اجتماعی 🔹کتاب را از دریافت کنید؛ https://taaghche.com/book/128027 ✔️کانال شاعر در ایتا؛ @Mojtaba_khorsandi
هدایت شده از شبکه اینترنتی عصر
🔉فراخوان هنری رسانه‌ای «پیشوای آزادگان» محورهای اصلی فراخوان: 🔸پیامبر اسلام و مسئله فلسطین 🔸وحدت مسلمین برای آزادی فلسطین 🔸مقاومت اسلامی و فلسطین 🔸اسلام و آزادی‌خواهی در جهان غرب قالب‌های پذیرش آثار: 📝متن: روایت، جستار، شعر، داستان کوتاه، دلنوشته، یادداشت، فیلم‌نامه، نمایش‌نامه 📹تصاویر متحرک: کلیپ، نماهنگ، مستند کوتاه، فیلم کوتاه، پویانمایی 📷تصاویر: عکس، نقاشی، تصویرسازی، پوستر، خوشنویسی، اینفوگرافیک 🎙صوت: پادکست، کلیپ صوتی ▶️ نحوه ارسال آثار: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۰ مهر ماه به آیدی‌های @asrtv_support در ایتا و تلگرام ارسال نمایند. 🎁به آثار برگزیده جوایز ارزنده‌ای از جمله کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس، حمایت در تولید و پخش آثار و جوایز ارزنده دیگر اهدا خواهد شد. ▫️@asrtv_com
هدایت شده از هنرستان
🔎 ⚠️📣 نشست روز ملی و به همراه بزرگداشت استاد ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 📕 همراه با خوانش آثار برگزیده: 🔅 سیدمحمد حسین بهجت تبریزی (شهریار) 🔅 فریدون مشیری 🔅 حسین منزوی و 🔅 ابوسعید ابوالخیر ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🔰 با حضور: استاد وفا وفایی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ⌛️ زمان: چهارشنبه ۲۸ شهریور، از ساعت ۱۵ الی ۱۷ 📍مکان: خیابان هنرستان، نبش کوچه ۲۰، دانشگاه هنر و اندیشه اسلامی، طبقه ۶، سالن جلسات ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ▶️ پخش زنده: aparat.com/itaihe.ac.ir/live ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ✅ حضور برای علاقه‌مندان آزاد است 🔰 با از برنامه‌های فرهنگی هنری استان باخبر باشید 👇👇👇 🆔 @Honarestan_net
هدایت شده از هنرستان
🔎 📣 دعوتید به: شصت و ششمین محفل طنز قمپز 🔶با حضور: 🔸مسلم حسنشاهی 🔸و عباس احمدی 🔹و طنزپردازان استان قم 📆 چهارشنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ 📍قم، خیابان ساحلی، سالن نهادکتابخانه‌ها ✅ ورود برای علاقه‌مندان آزاد است 🔰 با از برنامه‌های فرهنگی هنری استان باخبر باشید 👇👇👇 🆔 @Honarestan_net
هدایت شده از فراخوان شعر
سلام بر دوستان عزیز شاعر و مسئولین محافل و کنگره‌های ادبی 🔻لطفا هرگونه سوال، نکته یا مطلبی درباره‌ی کنگره‌ها و فراخوان‌هایی که توی کانال بارگذاری میشه دارید، از طریق لینک زیر برامون ارسال کنید. ان‌شاءالله توی همین کانال به‌صورت مکتوب یا در قالب صوت‌های کوتاه پاسخ خواهیم داد. https://harfeto.timefriend.net/16943973433572 🔺درضمن اگه دوست‌دارید پرسش‌وپاسخ‌ها و صوت‌های قبلی رو هم ببینید و بشنوید، فقط کافیه روی پیامی که توی کانال سنجاق شده کلیک کنید. 🔻برای دیدن پیام‌ها و شنیدن صوت‌ها هشتگ‌های زیر را دنبال کنید؛ 🔹کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
هدایت شده از فراخوان شعر
. برای شنیدن صوت‌ها و خواندن مطالب درباره‌ی کنگره‌ها، هشتگ‌های زیر را دنبال کنید؛ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
✔️اسامی راه‌یافتگان مرحله نهایی دهمین مهرواره ملی شعر وحدت سرزمین برادری در گرگان. 🔻رتبه های برتر و شایسته تقدیر در دو بخش شعر فارسی و ترکی در اختتامیه اعلام خواهد شد؛ محمدرضا قربانی_ ارومیه علی حنیفه_ زنجان ناصر دوستی_ زنجان سعید مبشر_ اردبیل امیر رسولی_زنجان علی اصغر شيري_قم سیدعلی نقیب_قم زهرا شعبانی_ خوزستان رضا نیکوکار_ گیلان عاطفه جوشقانیان_ قم محبوبه کلبعلی_ سیستان و بلوچستان محمد زارعی_ مرکزی محمدحسین ابوترابی_ قزوین حسین عباسپور_ قم حسین عبدی-دبیر اجرایی مهرواره کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عقیق
🔻حاج سعید حدادیان: حال ادبیات آئینی را با نقدهای ناروا خراب نکنید حاج سعید حدادیان مداح سرشناس کشورمان که در عرصه شعر هم ید طولایی دارد، می‌گوید: من به شدت مخالفم با کسانی که ادبیات آیینی امروز را نفی می‌کنند. این‌ها اطلاعات و مطالعه ندارند. 👇👇👇 aghigh.ir/000Y5u ✅کانال عقیق @aghigh_ir
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
📌 در باب ردیف 🏷️ امشب در تبریز، طبق معمول حرف‌های شاذی از برخی شبه منتقدین شنیدم. گویا بعضی دوستان شاعر عادت کردند به این نقدهای بی سر و ته! البته که این عزیزان (شبه منتقدان) حرف‌های خوبی هم دارند اما این خوب های کم در سایه آن بدهای بزرگ محو می‌شوند. سرکار خانم علیزاده شعری با ردیف «زندگی» خواند و جناب قزوه گفت این ردیف مال دهه شصت است و عوضش کن! 🏷️ مومن! مگر عیار ردیف دست سنجه زمان است😄 یعنی چه! کاری ندارم که فاضل نظری با ردیف «همین است زندگی» غزلی خواندنی دارد. فرضا ردیف «عینک» مال قرن نهم است؟ دیگران حق استفاده ندارند؟ ردیف صبحگاه مال خاقانی بوده و بس؟ ردیف اسمی مال هندی است؟ ردیف فعلی ورافتاده؟ ردیف حرف اضافه جدید تلقی می‌شود؟ هر جدیدی خوب و هر قدیمی منسوخ است؟ 🏷️ بزرگترین علامت سوال زندگی من، این عزیزانی هستند که به نام «منتقد» خودشان را معرفی کردند و حال آنکه حقیقتا آن‌ها تهی می‌بینم! چرا؟ در ادامه به برخی نکات دیگر می‌پردازم... و من الله توفیق ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
📌 حذف رای مفعولی 🏷️ تمام دغدغه منتقدین شده اظهار حرف رای مفعولی و تذکر دادن پیرامون همین امر! می‌فرماید: را «باید» بیاید! حتما بیارش! عزیز منتقد! بزرگوار! استاد! ادیب! فرهیخته! چرا یکبار برای همیشه دندان لق این رای مفعولی را نمی‌کشی؟ چرا پژوهش نمی‌کنی؟ 👈 هرکجا حذف حرف رای مفعولی، فاعل و مفعول را مشتبه کند و این امر مخل فرم باشد ایراد است. و الا در حذفش مخیر هستید. اگر حذف رای مفعولی ولو در مورد مذکور (مشتبه شدن فاعل و مفعول) به فرم بینجامد، نه تنها ایراد نیست بل مستحسن است. بگذارید از آن‌طرف بگویم. ما یک رای زائد داریم در متون کهن که بعد از فاعل می‌آید! بله! حالا می‌پرسید مگر اینجا مفعول مشتبه نمی‌شود؟ چرا! قطعا می‌شود اما نویسنده دنبال همین است و به این می‌گوییم استفاده بلاغی! مورد بسیار است، از اسحاق بن محمد در سیرت مثال بزنم: ۱- هرچند که پیلوان (فیلبان) را چوب می‌زد که باشد که برخیزد، برنمی‌خاست. ۲ـ ما را نیز از تشنگی می‌ترسیم! موارد رای مفعولی بعد از فاعل: ۱ـ این بتان که قریش را می‌پرستند! ۲ـ ایشان را به جز خدای می‌پرستند! و در نهایت حذف رای مفعولی: پانزده تن از کفار، مرتضی علی کشت و باقی حمزه و دیگران! گمانم جهت فرمیک پرواضح است. در شعر هم حذف رای مفعولی در جهت فرم به قدری زیاد است که توهین به شعور دوستان می‌دانم ذکر آن‌ها را. و من الله توفیق! ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
اگر منتقدین فعلی در زمان سعدی بودند، به او در تمامی موارد حذف بلاغی، تذکر می‌دادند که چرا حذف کردی! اینجا از دکتر فتوحی مقاله حذف بلاغی سعدی را گذاشتم: https://eitaa.com/ghafasehh/215 بخوانید دوستان... بخوانید که فردا اگر به جبر رسانه به شما گفتند استاد، به بی‌سوادی متهم نشوید. خسته شدیم از حرف‌های سطحی
✔️آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر حضرت علی بن باقر علیه‌السلام 🔹امروز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات کشوری آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر حضرت علی بن باقر علیه‌السلام از ساعت ۹صبح در حرم مطهر و نورانی آن حضرت در مشهد اردهال برگزار می‌شود. 🔹قرار است در این آیین شاعران برگزیده در زبان های مختلف معرفی شده و مورد تجلیل قرار بگیرند. کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
هدایت شده از yosefpoor.ir
از زحمات دوستان علی الخصوص سرکار خانم حسین نیا ممنونم. همه چیز بسیار عالی بود و زحمت زیادی متحمل شدند. دور هم جمع کردن این همه شاعر، برگزاری اردوی سه روزه، تبریز گردی و... خدا قوت به همه عزیزان https://eitaa.com/yosefpoor_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر شاعر عزیز ☝️ آقای برقعی در وصف حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام
‌ ‌✨ فنی عجیب است، تناسب با ذوق و طبع بشر و از طرفی وزن و ماه و هیات شعر... خلاصه از نظر علمی بحث مفصلی دارد 🔆 اما آنچه مهم است این است که وقتی خدا به شخصی نعمتی داد باید طوری از این نعمت بهره ببرد که روز قیامت حسرت نخورد که آن روز جای جبران نیست.... ❇️ این کسی که طبع و ذوق شعری دارد، اگر طبع خود را در بافتنی‌ها ببافد، طبع او در این امور صرف شده و فردای قیامت حسرت می‌خورد که چرا من به جای این اموری که طبع را در آنها صرف نمودم، ذوق شعری خود را در وصف علیهم‌السلام صرف نکردم... .   🎙برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ▫️ @Fatemyeh_ValiAsr
هدایت شده از خبرنامه شاعران
🏴 آیین گرامیداشت چهلمین روز وداع با شاعر *عشق و اندیشه و حقیقت* ▪️ استاد غلامعلی مهدیخانی (مجرد) 📆 پنجشنبه ۲۹ شهریور - ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ 📍 شیراز، خیابان قصردشت، کوچه ۵۹، باشگاه پیام مخابرات خبرنامه شاعران 🔻 https://eitaa.com/khabarnameshaeranshiz
📷 گزارش تصویری اولین جلسه دور جدید سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن با موضوع «اتّفاق» با حضور دکتر سعید جلیلی و شعرخوانی همشهری عزیز آقای محمدرضا طالبی طرقی با موضوع "وحدت" شهریور ۱۴۰۳ ╠═ کانال خبری طرق رود رسانه ═╣ 🇮🇷 @Targhrood
انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می کند:
گرامیداشت هفتادوهشت سالگی حسین منزوی 🌙ماه بلند غزل معاصر ایران 《باحضور افتخاری خانواده گرامی حسین منزوی》 مهمانان برنامه: 🔹استاد بهروز منزوی 🔹استاد ابراهیم اسماعیلی اراضی 🔹استاد علی محمد بیانی 🎶 اجرای ساز و آواز: میثم علیگو، سجاد سعیدی 🏢محل برگزاری: دانشگاه زنجان،دانشکده‌ علوم اجتماعی، سالن حسین منزوی 🕒زمان: سه شنبه، ۱۰مهرماه، ساعت: ۱۶:۰۰ 🆔: @literature_znu 🆔: @kpfzanjan
. 📝نشست کارگاهی همخوان 🔹با محوریت نقد و برسی آثار شاعران جوان و نوجوان 🔹با حضور استاد ابراهیم اسماعیلی اراضی (شاعر، ترانه سرا، روزنامه نگار و منتقد ادبی خالق دو مجموعه شعر: غزل مزل ونمی دانم ها مولف کتاب: از عشق تا عشق، گفت و گوی بلند با حسین منزوی) 🏢مکان برگزاری: شهرک کارمندان، جنب پارک جوان، اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن کتابخانه مرکز مجتمع 🕒زمان: سه شنبه، ۱۰ مهرماه، ساعت ۱۱ تا ۱۳ ✅برای ثبت نام رایگان در کارگاه به آیدی زیر پیام بدهید: @MahsaVatankhaah ❗️ظرفیت کارگاه محدود می باشد❗️ 🆔: @literature_znu 🆔: @kpfzanjan
هدایت شده از عقیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شعرخوانی «برقعی» در کنگره بین‌المللی علی بن محمد باقر(ع) ✅کانال عقیق @aghigh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دوبیتی
به نام حضرت صاحب‌سخن دوبیت یا دوبیتی!؟ ✍ چندشب پیش توفیق شرکت در یکی از مجالس آموزش مداحی را داشتم. استاد جلسه - که یکی از مادحین خوب و خوش‌نفس اهل‌بیت علیهم‌السلام است - در حال گرفتن امتحان شفاهی از ذاکران جوان و نوجوان حاضر در جلسه بود. البته برخی دیگر از حاضرین هم از پیرغلامان و بزرگ‌ترهایی بودند که گویا مانند هزاران فرد دیگر مجالی برای عرضه‌ی هنر خود نیافته بودند. ✍ امتحان استاد بسیار ساده بود؛ یعنی قرار بود هر ذاکر تنها به خواندن یک بسنده کند. اما نکته‌ی حائز اهمیت این بود که برخی فقط مجال خواندن یک‌بیت یا حتی یک‌مصرع را پیدا می‌کردند. چرا که استاد کلام ایشان را قطع می‌کرد و از آن‌ها می‌خواست میکروفون را در اختیار نفر بعد بگذارند. ✍ من هم که تقریباً از ابتدای این آزمون نسبتاً شاعرانه رسیده بودم، قلم‌و‌کاغذم را به دست گرفتم و شروع به نوشتن اشعار قرائت شده کردم. طبق معمول در حاشیه نوشتن اشعار، مطالب و نکاتی را هم که به ذهنم می‌رسید برای خودم یادداشت می‌کردم. این یک عادت خوب همیشگی است که خدا را بابت آن بسیار شاکرم. ✍ بعد از اتمام خوانش‌ها که تقریباً اجرای ۲۵نفر را شامل می‌شد، استاد جلسه که هم‌واره به این کمترین لطف داشته است، درخواست کرد که اگر نکته‌ای درباره‌ی مطالب ارائه‌شده دارم بیان کنم. رخصت طلبیدم و با کمی جابه‌جا کردن مطالبی که نوشته بودم به آن‌ها نظم تقریبی بخشیدم و اعلام کردم که؛ از تعداد ۲۵ اجرای عزیزان؛ _ ۹نفر به‌صورت کامل اجرا کردند، _ ۷نفر به‌صورت تک‌بیت، _ ۹نفر هم به‌صورت تک مصراع. ✍نگاهی به چهره‌ی استاد جلسه انداختم و بعد از گرفتن مهر تایید از نگاه ایشان ادامه دادم که به‌نظرم؛ الف) آن‌دسته عزیزان که به‌صورت کامل اجرا کردند، دوبیتی را طبق تعریف درست قالبش انتخاب کرده بودند و از مضمون مشترکی که در بین دوبیتی‌های اجرا شده وجود داشت، پیداست که احتمالا استاد از عزیزان خواسته دوبیتی‌هایی را با درون‌مایه‌ی اجرا کنند. چراکه این مورد تقریباً در تمام دوبیتی‌ها نمود مشخصی داشت. ب) عزیزانی که تنها یک‌بیت خواندند نیز قالب دوبیتی را درست انتخاب کرده بودند، اما موضوع دوبیتی‌های انتخابی‌شان متفاوت بود. این بزرگواران اکثرا دوبیتی در مدح حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام خواندند. ج) دیگر عزیزانی هم که درهمان مصرع اول زمین‌گیر شدند و تک‌مصرع خواندند، متاسفانه قالب را درست انتخاب نکرده بودند. یعنی به جای قالب دوبیتی که براساس وزن مشهور «مفاعیلن مفاعلین مفاعیل» سروده می‌شود، «دوبیت‌هایی» را در اوزان عروضی دیگری انتخاب کرده بودند. لذا با این که در برخی از این ابیات انتخابی محور موضوعی هم درست رعایت شده بود، اما باز نتوانستند نمره‌ی لازم را کسب کنند. احتمالا این عزیزان در گیرودار هشتگ‌های مجازی گیر کرده و به کانال‌ها و سایت‌ها اعتماد کرده بودند. کانال اختصاصی دوبیتی در ایتا؛ https://eitaa.com/do_beiti