فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما معرفی نکردیم!
استفاده از انضمام آیات در استنباط معارف وحیانی
مهدی عباسی از امام موسیبن جعفر علیهالسلام پرسید: «بهچه دلیل قرآنی، خمر حرام است؟»
امام فرمود: چون خدا اثم را حرام کرد: «انَّما حَرَّمَ رَبّی الفَواحِشَ ماظَهَرَ منها و ما بَطَنَ و الاثمَ» و خمررا اثم دانست: «یَسئَلُونَک عن الخَمرِ و المَیسِرِ قل فیهما اِثمٌ کبیرٌ».
امام از اقتران این دو آیه به این نتیجه رسیدند که قرآن خمر را حرام کرده، توجه به چند نکته خوباست؛
1- اقترانی که امام این دو آیه را در آن قرار دادهاند اقتران قیاسی شکل اول است.«الخمر اثم و الاثم حرام فالخمر حرام»
2- در اقترانی که امام انجام دادند کُبرا بر صُغرا مقدم شده، در صورتی که در منطق، صغرا بر کبرا مقدم میشود، اگر سیر طبیعی آناست که منطقیها گفتهاند، بیان امام میتواند بهجهت ساختار محاورهای باشد، اما اگر سیر امام، سیر طبیعیاست(ابتدا قاعدهی کلی، سپس تطبیق آن بر مورد) باید سیر منطقی اصلاح شود.
3- امام نتیجهی به دست آمده را به قرآن نسبت دادند.
4- ائمهی هدی علیهمالسلام اقترانات مختلفی بین آیات انجام دادهاند که یکی از آنها اقتران قیاسیاست، اقترانهای دیگری نیز یافت میشود، این موارد باید استقصاء شود.
پینوشت؛
«قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- قُلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ الْإِثْمَ...أَمَّا الْإِثْمُ فَإِنَّهَا الْخَمْرَةُ بِعَيْنِهَا وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي مَوْضِعٍ آخَرَ- يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِما إِثْمٌ كَبِيرٌ»(کلینی،ج6، ص406)
https://eitaa.com/farbehi
من نمیدانستم مخارج خوشگذرانی در کشور ما چقدر است تا اینکه عدهای از آنها به دستگاه امام حسین اعتراضکرده و گفتند؛
چرا این هزینههایی که برای مجالس ابیعبدالله خرج میکنید را در راه فقرا مصرف نمیکنید؟!
تازه متوجه شدم، برخی از این معترضین، خودشان چهپولهایی در چهراههایی حیف و میل میکنند!
*🔴کنسرتهایی که برگزار میشود و بلیط آن برای هر نفر چندصدهزار توماناست، که برخی از آنها جنبهی خوشگذرانی دارد.
*🔵سالانه چند میلیارد دلار لوازم آرایشی بهطور رسمی یا قاچاق خریداری میشود!.
*🔵 میلیاردها تومان هزینهی سفرها به کشورهای دیگر، برای خوشگذرانیهایی که اهمیتش کمتر از کمک به فقراست.
بدونشک اگر اینافراد با فرهنگ امامحسین علیهالسلام آشناتر بودند، اینهزینهها را صرف خوشگذرانی نمیکردند.
باید برای امام حسین، بههمان کیفیتی که اهلبیت گفتهاند خرج کرد، تا روح و روان، برای اینکه پولها بهجای حیف و میل شدن، خرج فقرا شود، آمادهگردد.
همچنین میخواستم بگویم؛
هرکه بهغیر انصاف به دستگاه امام حسین اعتراض، و منعخیر کند، خدا پنهانیهایش را آشکار میکند!
البته همه باید تلاش کنند مراسمات بههمانگونهای برگزار، و هزینهها بههمانگونهای صرف شود که احیاء شعائر و سنتهای اهلبیت شود.
https://eitaa.com/farbehi
درهای نجات را با مزاح و شوخی بر دیگران نبندیم!
برخی رفتارهایی که در مراسم نهم ربیع انجام میشود، زمینه را برای توجه به پیامدهای سقیفه منتفی میکند. «ادبیات مستهجن» گاه چنان بر فضای این مراسمات سایه میافکند که فرصت فکر کردن دربارهی عملکرد عوامل سقیفه و پیامدهای آنرا به مخاطبان نمیدهد. برخی میگویند، بین هر دو جمع میکنیم! ولی مواجههی استهزائی با عوامل سقیفه، از سوئی هزینه نقد کردن را بهشدت بالا برده بهگونهای که سخن گفتن در نقد خلیفهی دوم در ذهن برخی مسلمانان، به رفتاری زشت تبدیل شده، و از سوی دیگر به برخی افراد جرأت جسارت به ناقدان و شیعیان را دادهاست.
اگر بهجای آمیختهکردن این مجالس به آن رفتارها، اجتهادات خلیفهی دوم بهطور عالمانه نقد، و پیامدهای آن بررسی میشد، حقایق آشکارتر، و گرایش به مکتب اهلبیت علیهمالسلام بیشتر میشد.
خدا رحمت کند علامهی عسکری را، از خودشان شنیدم که میگفت:
«در طول تاریخ به اندازهای که اهلسنت با کتابهای من به مکتب اهلبیت گرایش پیدا کردهاند با کتابهای هیچ عالم دیگری چنین گرایشی نقل نشدهاست! علت آن این است که من تعابیر نامناسب را از کتبم حذف کرده و بهجای آن عملکرد خلفاء را عالمانه نقد کردهام.»
امام حسن عسکری علیهالسلام فرموند: «لاتمازح فیجترأ علیک»(المَزْح: ضِدُّ الجِدّ، جمهرة) بدون شک برخی مزاحهایی که در نهم ربیع انجام میشود باعث جرأت و جسارت علیه مزاحکنندگان شده، و این امر باعث پنهان ماندن برخی حقایق، و بلکه جرأت و جسارت علیه مذهب حق شدهاست.
https://eitaa.com/farbehi
بسمالله
فایلهای صوتی را در کانال درسگفتار بارگزاری میکنم.
درسگفتار؛ احمد فربهی
https://eitaa.com/farbehy
هدایت شده از سلام
🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، مجمع عالی حکمت اسلامی، انجمن معرفتشناسی حوزه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در روزهای 4 و 5 آبان ماه 1401 برگزار مینماید.
#مدرسه_پاییزی_شبههپژوهی_تفکر_صحیح
▪️به صورت حضوری و مجازی
▪️ 4 و 5 آبان ماه 1401
▪️همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره
▪️ویژه طلاب سطوح عالی و سطح ۴، دانشجویان مقطع ارشد و دکتری
⭕️ با حضور اساتید حوزه:
▫️حجت الاسلام و المسلمین حسن معلمی:
➖چگونگی تفکر صحیح و نوآوری
▫️حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی
➖موانع درونی تفکر
▫️حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح:
➖ضرورت و چگونگی بهرهمندی از استاد فکر
▫️حجت الاسلام و المسلمین امیر خواص:
➖روششناسی تفکر انتقادی
▫️حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی:
➖آسیبشناسی وضعیت تفکرورزی در جامعه امروز
▫️حجت الاسلام و المسلمین محمود فتحعلی:
➖موانع بیرونی تفکر
▫️حجت الاسلام و المسلمین محمد کاشیزاده:
➖قواعد، اصول و ویژگیهای تفکر صحیح
▫️حجت الاسلام و المسلمین احمد فربهی:
➖آثار و نتایج تفکر صحیح
➖دبیر علمی: دکتر قاسم بابایی
🗓 زمان برگزاری: چهار شنبه و پنجشنبه 4 و 5 آبان 1401
⏰ مهلت ثبت نام: 28 شهریور لغایت 3 آبان 1401
⏰ ساعت برگزاری: 14:30 تا 19
📍آدرس: قم - ابتدای بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه ۴ و ۶ - پلاک ۷۲ - دانشگاه معارف اسلامی، سالن شهید سلیمانی
ثبت نام از طریق سایت نجاح و پیامرسان ایتا:
🆔 @tafakoresahih_shobhepashuhi
و یا از طریق فرم زیر اقدام کنید:
🆔 https://forma
هدایت شده از احمد فربهی درسگفتار
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیاری از کسانیکه با طلبهها و مذهبیها دشمنی میکنند شامیهایی هستند که رسانههای دشمن آنها را فریب داده.
همگی باید رسانه باشیم و رسانههای رسمی کشور را نیز به انجام رسالتشان وادار کنیم.
ضرورت تلاش برای آزادی اُسرای در دست رسانهها
از امام باقر علیهالسلام سؤال شد؛
اگر یکی از محبین ما، در دست دشمنانی اسیر شده که اگر نجات نیابد، با قدرتِ بیان و زبان، او را گمراه میکنند و از سوی دیگر شخص دیگری گرفتار دشمنانی شده که اگر نجاتش ندهیم او را میکشند!، حال اگر نتوانیم هر دو را نجات دهیم برای نجات کدامیک تلاش کنیم؟
امام علیهالسلام فرمودند:
اگر یکی از بهترین مؤمنان، در حال غرق شدن بود و از سوی دیگر گنجشکی در طرف دیگر در حال غرق شدن بود و تو نتوانی هر دو را نجات دهی، برای نجات کدامیک تلاش میکنی؟!
راوی جواب داد:
آنکه از بهترین مؤمناناست را نجات میدهم!
امام فرمودند:
همچنانکه نجات یک گنجشک از غرق شدن خوب است اما نه به اندازهی اینکه نجات یکی از بهترین انسانها را رها کنی و با مشغول شدن به یک گنجشک آن انسان غرق شود! همچنین نجات جان یک انسان خوب است اما نه به اندازهای که نجات یک انسان را از گمراهشدن رها کنی و با مشغول شدن به نجات جان یک انسان، آن دیگری گمراه شود!
البته اگر یک گنجشک را نجات دهی و به خاطر آن، یکی از بهترین انسانها غرق شود، اشتباه کمتری مرتکب شدهای تا اینکه یک انسان را از کشتهشدن نجات دهی و بهخاطر آن، یک انسان دیگر گمراه شود!
پینوشت؛
وَ سُئِلَ الْبَاقِرُ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ ع: إِنْقَاذُ الْأَسِيرِ الْمُؤْمِنِ مِنْ مُحِبِّينَا مِنْ يَدِ النَّاصِبِ يُرِيدُ أَنْ يُضِلَّهُ بِفَضْلِ لِسَانِهِ وَ بَيَانِهِ أَفْضَلُ، أَمْ إِنْقَاذُ الْأَسِيرِ مِنْ أَيْدِي [أَهْلِ] الرُّومِ قَالَ الْبَاقِرُ ع لِلرَّجُلِ: أَخْبِرْنِي أَنْتَ عَمَّنْ رَأَى رَجُلًا مِنْ خِيَارِ الْمُؤْمِنِينَ يَغْرَقُ وَ عُصْفُورَةٌ تَغْرَقُ لَا يَقْدِرُ عَلَى تَخْلِيصِهِمَا- بِأَيِّهِمَا اشْتَغَلَ فَاتَهُ الْآخَرُ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ أَنْ يُخَلِّصَهُ قَالَ: الرَّجُلُ مِنْ خِيَارِ الْمُؤْمِنِينَ.
قَالَ ع: فَبُعْدُ مَا سَأَلْتَ فِي الْفَضْلِ- أَكْثَرُ مِنْ بُعْدِ مَا بَيْنَ هَذَيْنِ، إِنَّ ذَاكَ يُوَفِّرُ عَلَيْهِ دِينَهُ وَ جِنَانَ رَبِّهِ، وَ يُنْقِذُهُ مِنَ النِّيرَانِ، وَ هَذَا الْمَظْلُومُ إِلَى الْجِنَانِ يَصِير(تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیهالسلام ص349)
https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از احمد فربهی درسگفتار
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدلله و سلام علی عبادهالذیناصطفی
امروز بهمناسبت ۱۷دی، روز تصویب قانون منع حجاب، کلاس نهایه به بحث از ضرورت حفظ هنجار حجاب اختصاص یافت
#نهایةالحکمة ج۶۵
#استادفربهی
شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱
المرحلة الرابعة
https://eitaa.com/farbehy
چند نکته دربارهی فقه و اصول خواندن فلسفهپژوهان
1- کسی که میخواهد در «مباحث فلسفیِ مستنبط از منابع وحیانی» کار کند باید سه چیز را مسلط باشد؛
اصول استنباط فقهالمعارف،
مهارت استنباط در زمینهی فقهالمعارف،
منابع استنباطِ متناسب با فقهالمعارف
2- بخشی از اصول استنباط فقهالاحکام(اصول فقه مصطلح) برای فقه معارف قابل استفاده است مانند بخش وسیعی از مباحث الفاظ و مباحث حجج و مباحث تعارض ادله ازاینرو بهتناسب علم نافع، باید مباحث اصولی را کار کرد و نسبت به سرفصلهای مورد نیاز در فقهالمعارف تخصص پیدا کرد.
3- کتابهای فقهالاحکام زمینهی مناسبی برای کسب مهارت استنباطاند اگر چه موضوعات آنها ناظر به احکام است ولی فرایند استنباطی که در آنها بهکار رفته، قابل الگوگیری درفقهالمعارف هست.
4- در فقه و اصول مصطلح هر مقدار که مشترک با فقهالمعارف است روی آن باید کار تخصصی کرد و سایر مباحث را بهاندازهی اطلاعات میانرشتهای و نیز اطلاعات نیمهتخصصی که متناسب با یک عالم دینی است بخواند.
5- برداشتم از فرمایشات آقای جوادی این است که طلبه باید یک درس فقهالاحکام و یک اصول و یک فلسفه داشته باشد خود ایشان هم رفتارشان همینطور بوده، بدون شک برای اعتبار اجتماعی در جامعهی دینی، این رفتار خیلی خوب است اما نمیدانم بهترین گزینه باشد در هر صورت جامعیت مطلق عادتا ممکن نیست و جامعیت نسبی هم ممکن است و هم مطلوب.
6- استفاده حکماء از روایات عادتا استفادهی محتوایی، ارشادی و تعلّمی بوده از اینرو احتیاج شدیدی به بحث رجال نداشته اند اگر چه کلیات آن ضروری و جزئیات آن بهقدر امکان مطلوب است اما در هر صورت هر جا که استفادهی یک حکیم از روایات، استفادهی تعبدی برای استناد تعبدی است احراز صدور لازم است.
7- اگر کسی اهداف اجتماعی در سر دارد تسلط در فقهالاحکام زمینهی خوبی برای اعتماد به او و مقبولیت اجتماعی است بهطوری که بدون این تسلط، اعتبار اجتماعی یافتن در جامعهی دینی کار سختی میشود.
8- باید اصولی متناسب با فقهالمعارف تولید کرد بخشی از آن از طریق کار در کتابهای اصولی متداول قابل تحصیل است و بخشی از آن باید ابتداءا تولید شود.
9- فقهالمعارف در حوزه، مرسوم نیست در صورتی که باید مرسوم شود بهطوری که بزرگان حکمت در انتها باید به درس خارج فقهالمعارف برسند ولی الان اینطوری نیست باید تلاش کرد فقهالمعارف، گفتمانسازی سپس جریانسازی و در انتها مدرسهسازی شود. در اینصورت فقه و اصول در بین فلسفهخوانها هم جدیتر میشود.
10 برای امتداد اجتماعی بخشیدن به فلسفه، مطالعهی فلسفه های مضاف و تفسیرهای موضوعی ناظر به آن لازم است یعنی مثلا فلسفهی علوم اجتماعی و نیز مباحث جامعه و تاریخ در قرآن و روایات بایدخوانده شود.
https://eitaa.com/farbehy
هدایت شده از احمد فربهی درسگفتار
بسمالله
با توجه به اینکه کلاس نهایه در محل خوابگاه برگزار میشود شنبه و یکشنبه درس برقرار است.
فرمایشاتی از مقام معظم رهبری دربارهی جهاد تبیین
خب حالا چه کار کنیم در مقابل این حرکت دشمن؟ جهاد تبیین؛ همین که شماها هم در بیاناتتان در این دو روز، مکرّر گفتید؛ بنده هم قبلاً چند بار تا حالا تکرار کردهام و بحث جهاد تبیین را گفتهام.
...نکتهی دوّم این است که در جنگهای سخت با سلاحهای قدیمی دیگر نمیشود جنگید. امروز با شمشیر و با نیزه و با این چیزها، نمیشود به جنگِ توپ و موشک و مانند اینها رفت. در جهاد تبیین هم همین جور است؛ با شیوههای قدیمی [نمیشود کار کرد]
.۱۴۰۰/۱۲/۱۹
البتّه ما امروز در این زمینه سلاحهای سختافزاریمان خوب است؛ یعنی بخش فضای مجازی و امثال اینها بالاخره فعّالند و کار میکنند و اگر چه فضای مجازی مشکلاتی دارد ــ که انشاءالله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود ــ لکن به هر حال در دسترس است؛ کارهایی که بایستی انجام بگیرد، از لحاظ سختافزاری در دسترس است؛ مهم بخش نرمافزاری قضیّه است. سلاح تبیین یک بخش نرمافزاری مهمّی دارد؛ در اینجا بایستی نوآوری صورت بگیرد، بایستی سخن نو گفته بشود و شیوهی نو در بیان ذکر بشود.
بهنظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینههای مختلف...
اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.۱۴۰۰/۱۲/۱۹
نقش ملاصدرا در تغییر جایگاه و سِمَت فلسفه
صدرالمتألهین با تأکیدات فراوانی که دربارهی ضرورت تحصیل حکمت در مدرسهی شریعت داشت، فلسفهپژوهی را ذیل تفقه دینی جای داد ایشان محور قرار دادن قرآن را شرط عالمشدن دانسته و چنین میگوید: «...ان لا يترك القرآن من حيث تلاوته و التدبر فى آياته و سُوَرِه و استفادة العلوم كلها منه...اذ فيه علم الاولين و الآخرين لمن كان له فهم وفقه»، سپس در ادامه میگوید:
«فمن اعرض عن القرآن و حاول اكتساب العلم و العرفان من كتب الفلاسفة و غيرهم فهو ليس بفقيه و لا عالم» شرح اصول کافی ج2 ص125
روشن است از نگاه ملاصدرا، اهلبیت علیهمالسلام «منبع دیگری» به شمار نمیآیند بلکه رجوع به آنها شرط لازم برای فهم رموز قرآن است؛
«فهمُ رموز القران و اغواره و اسراره مما لایمکن حصوله بدقةالفکر و کثرةالبحث و النظر من غیر طریق التصفیه و المراجعة الی اهل بیت الولایة و اقتباس انوار الحکمة من مشکاة علوم النبوة» (رسائل فلسفی مقدمه ص6)
از اینرو ملاصدرا در فلسفهپژوهیِ خود، سراغ کسانی میرفت که معتقد بود حکمتشان را نزد انبیاء الهی آموختهاند همچنین در کتب فلسفی خود، به آیات و روایات فراوانی توجه نمود بهگونهای که در کتاب اسفار، حدود هزار آیه و روایات ذکر نمود. ایشان در ایام نوشتن تفسیر قرآن و شرح اصول کافی رحلت کرد. حشر او با موالیانش باد.
او به ما آموخت فلسفه، در صورتی علم حقیقیاست که ذیل تفقه دینی بگنجد و الا به تعبیر او «فهو لیس بفقیه و لا عالم»
https://eitaa.com/farbehi
«علی»، بهترین مرجع دینی برای همهی لایههای تمدنی
امیرمؤمنان علی علیهالسلام چهار خصوصیت داشت که او را بهترین مرجع دینی برای همهی لایههای تمدنی نمود؛
1) حضوری مستمر؛ ایشان در تشبیهی رسا فرمودند: «و لقد کنتُ اَتَّبِعُه اِتّباعَ الفَصیل اَثَر امّه»(نهج،خ192) و نیز فرمودند:«کنت آتیه کلَّ سحر»(مکاتیب، ج1، ص409)
2) عقلی جوّال؛ امیرمؤمنان فرمودند: «إِنْ رَبِّي وَهَبَ لِي قَلْباً عَقُولاً»(مواعظ لیثی)، عقلی جوّال در بستر حضوری مستمر نزد رسول خدا، بهرهمندی را بالا میبرد.
3) زبانی پرسشگر؛ امیرمؤمنان زبانی بسیار پرسشگر داشت؛ «إِنَّ رَبِّي وَهَبَ لِي قَلْباً عَقُولًا وَ لِسَاناً سَؤُولاً»(شواهدالتنزیل ج1ص45)این صفت هنگامی که در کنار «حضوری مستمر» و «عقلی جوّال» قرار گیرد، موجب بهرهمندی از همهی ظرفیتها میگردد.
4) بیانی گویا و زیبا؛ آنحضرت در کلامی فرمودند: «إِنْ رَبِّي وَهَبَ لِي قَلْباً عَقُولًا وَ لِسَاناً قَؤُولا» (مواعظ لیثی)، همهی آنخصوصیات، هنگامی که در کنار «بیانی گویا و زیبا» قرار گیرد، او را تبدیل به بهترین و گستردهترین مفسّر دینی در همهی لایههای انسانی و تمدنی میکند.
این چهار صفت هنگامی که در کنار «عنایت ویژهی نبی مکرم اسلام» قرار گیرد، از او شخصیتی بینظیر میسازد، هنگامی که از او پرسیدند: «مالَكَ أكثرُ أصحاب رسول الله، حديثا؟»، آن حضرت فرمودند: «إني كنتُ إذا سألتُه أنبأني و إذا سَكَتُّ اِبتَدَأني!»(مکاتیبالرسول ج1ص404).
بدون شک او بهترین مرجع دینی برای همهی لایههای تمدنی است.«جَعَلَنِي مِمَّنْ يَقْتَصُّ آثَارَكُم»
https://eitaa.com/farbehi
نقش حضرت زینب سلامالله علیها در کربلا
1) عمقبخشی به بعد عاطفی کربلا
2) روحیهبخشی
3) قافلهسالاری
4) پیامرسانی
5) رسوائی و سرزنش ستمکاران
https://eitaa.com/farbehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«گروه سرود»، یکی از قویترین ابزارها در جهادتبیین
اوائل انقلاب، بسیاری از مساجد گروه سرود داشتند، همین امر در تثبیت نظام اسلامی تأثیری چشمگیر داشت امروز بسیاری از مساجد گروه سرود ندارند و با این حجم از کار رسانهای دشمن، طبیعی است که آنها در جنگ شناختی به پیروزیهای چشمگیری برسند.
امید است گروه سرود در همهی مساجد، فعال شده تا از اینظرفیت نیز در جهاد تبیین بیشتر بهرهبرداری شود.
https://eitaa.com/farbehi
نهاد «نهي از منكر» نهادي امنيتساز
«پلیس میگوید، وقتی یک غریبه هفته گذشته به یک زن در قطاری در نزدیکی فیلادلفیا تجاوز کرد، تماشاگران هیچ کاری نکردند.
یک مقام حمل و نقل به آسوشیتد پرس گفت: مردم در قطار "شاهد این عمل وحشتناک بودند" و حتی با 911 هم تماس نگرفتند!»
مايكل كوك، اسلامپژوه آمريكائي در سال ۲۰۰۰ كتابي در زمينه امر به معروف و نهي از منكر منتشر كرده، او ميگويد، در روزنامه خبري خوانده كه خانمي در قطار شهري ايستگاه شيكاگو مورد تجاوز قرار ميگيرد و در حالي كه از مردم كمك ميخواهد عابران از كنار او بيتوجه رد ميشوند! تنها يك نفر با پليس براي گرفتن شخص مجرم همكاري ميكند.
به اين روحيه، «بيتفاوتي اجتماعي»، يا «تولرانس» گفته ميشود. همان روحيهاي كه عدهای تلاش میکنند آنرا در كشور ما گسترش دهند.
يكي از اركان نظام دستوري اسلام، نظارت اجتماعي مردم است، ثمرهي اين الگوي رفتاري، «امنيت و اصلاح جامعه» و نتيجه بيتفاوتي اجتماعي، «بيپناه شدن انسانها در بستر طغيان انسانهاي هنجارشكن» است.
https://eitaa.com/farbehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این طنز نیست، یک واقعیت غمانگیز است
انقلاب جنسی در دنیای غرب مراحلی طی کرده که آن مراحل، امروز مشخص و تعریفشده اند، اولین مرحلهِ انقلاب جنسی؛ بنابر آنچه در گزارشاتشان دیده میشود، «اعتراض علیه پوشش قانونی»است. مراحلِ دیگر آن نیز یکی پس از دیگری طی شده تا از «آزادی جنسی» به «تجارت جنسی» و تجربههایی از قبیل «همجنسگرائی» رسیده.
به موازات طی شدن مراحل انقلاب جنسی، مجازاتها نیز «کاهشیافته» و «تلطیف» شدهاند و به موازات آن، خانوادههای متدین و پاکیزه نیز توسط بدننمایان و سوداگران جنسی تحت «فشار اجتماعی» قرار گرفتهاند.
امروز در کشور ما بهجهت کمکاری عوامل مؤثر در کنترل اینپدیده زشت و ویرانگر، اولین مرحله انقلاب جنسی در حال تحقق است. متأسفانه برخوردی که از سوی مسؤولان دیده میشود نیز در حال تلطیف شدن است.
اگر این سیر ادامه یابد، زندگی بر قشر متدین و انسانهایی که به دنبال پاکیزگی و استحکام بنیان خانوادهاند سختتر میشود امروز اگر مسؤولان نظام اسلامی «شیب برهنگی» که در حال تند شدن است را ذیل طرحی ملی کنترل نکنند خیانتی بزرگ به نسل امروز و آینده روا داشتهاند.
امروز در مسأله حجاب مهمترین نهی از منکر «نهی از منکر مسؤولان نظام اسلامی» است؛ وظیفهای که خدا بر دوش عالمان دینی نهاده.
اگر امروز وزرا و وکلا امر به معروف و نهی از منکر نشوند، فردایی نهچندان دور، خانوادههای مذهبی تحت فشار اجتماعی و هنجاری قرار خواهند گرفت.
https://eitaa.com/farbehi