eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.7هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️عبودیت و عدالت؛ رمز بقای نظام اسلامی از نگاه امامین انقلاب ◽امام خمینی در طول حیات نورانی خود همواره بر تحقق این دو اصل {عبودیت و عدالت} کوشیدند و مسئولان و مدیران را از دور شدن از اصل عبودیت و عدالت بر حذر داشتند و نه تنها این دو اصل را شاخص اصلی کارآمدی نظام بلکه ضامن بقای آن برمی‌شمردند و نادیده گرفتن آن را نوعی بازگشت به جاهلیت نظام پهلوی می‌خواندند. 🔚مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب حفظه الله در طول سی سال زعامت دینی و سیاسی خود همواره بر آن تاکید داشته و چون امام خمینی عدم تحقق این دو اصل را مساوی با ارتجاع و دور شدن از اهداف اصلی انقلاب خوانده‌اند تا جایی که ایشان نسبت به ارتجاع واقعی هشدار دادند و فرمودند: «ارتجاع وقتی اتفاق می افتد، معنایش این است که همان آدم‌های انقلابی سابق سرکارند‌ اما خط را عوض کرده‌اند، راه را عوض کرده‌اند؛ کأنّه انقلاب شده بود برای این‌که آن‌ها بروند و ما بیاییم سرکار! برای این کار که انقلاب نشد؛ انقلاب یعنی دگرگونی، انقلاب یعنی تغییر مسیر، انقلاب یعنی یک هدف والایی را درنظر گرفتن و به سوی آن حرکت کردن. اگر این هدف‌ها را فراموش کردیم دیگر انقلاب نیست.» ✍حسن ابراهیم زاده 🆔️@farhang_puya
💠 حضرت امیرالمومنین (علی بن ابی طالب علیه السلام) : شنیدن گوش با غفلت دل، سودی نمی‌بخشد. 📚 غررالحکم، حدیث ۵۶۱۸ 🆔 @farhang_puya
▪️فمنیسم در ایران بعد از انقلاب (قسمت اول) ◽قبل از پیروزی انقلاب، این تفکر {فمینیسم} در کشور مورد استقبال قرار گرفته بود، اما بعد از پیروزی انقلاب، این استقبال به دوره‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ در دهه‌ی اول انقلاب که این تفکر اصلا نمی.تواند جایگاهی در جامعه ‌باز کند؛ چرا که اندیشه‌های حضرت امام و اسلام بسیار زیاد در روح جامعه جاری است و همه تنها به دنبال اسلام هستند و به دنبال هیچ تفکر دیگری نمی‌روند. 🔚اما متأسفانه در بعد از دهه دوم انقلاب، شما نشریات‌ و کتبی را می‌بینید و البته شاهد غفلت‌هایی در وزارت ارشاد و در نشر و به نمایش گذاشتن فیلم‌هایی هستید که در این ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب به وفور دیده می‌شود، نه فقط در مسئله زن؛ بلکه در دیگر مسائل هم. 🎙مصاحبه با سرکار خانم نیره قوی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران 🆔️@farhang_puya
💠 حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) : نیکی به پدر و مادر واجب است، هرچند مشرک باشند؛ ولی در راه معصیت آفریدگار اطاعتی از آن دو نیست. 📚 بحارالانوار، ج۷۱، صفحه۷۲ 🆔 @farhang_puya
Mehdi RasouliMehdi Rasouli - Yekami Harf Bezan.mp3
زمان: حجم: 3.67M
💠 پاشو اینجوری منو نده عذاب 🎙 کربلایی حاج مهدی رسولی 🆔 @farhang_puya
💠پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمودند: خداوند با خشم تو به خشم می‌آید و با خشنودی تو خشنود می‌شود. 📚کنزالعمال، ج۱۳، ص۶۷۴، حدیث۳۷۷۲۵ 🆔 @farhang_puya
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠ارزش چادر حضرت زهرا سلام الله علیها از تمام کهکشان‌ها بالاتر است 🎙 بخشی از سخنان علامه مصباح به همراه مداحی کربلایی محمدحسین پویانفر 🆔 @farhang_puya
💠 حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) : سه چیز از دنیای شما محبوب من است: 1⃣ تلاوت قرآن 2⃣ نگاه کردن به چهره‌ی رسول خدا صل الله علیه و آله 3⃣ و انفاق در راه خدا 📚نهج‌الحیاة، صفحه۲۷۱ 🆔 @farhang_puya
▪️تعریف علوم دینی ◽علوم دینی علومی است که به پشتوانه معارف اسلامی از جمله قرآن و روایات اهل‌بیت علیهم السلام تنظیم می‌شود و ساختارش را از آنجا می‌گیرد. در عین حال با برخورداری از این ساختار و محتوای دینی، یک نگرش دینی بر آن حاکم می‌شود و دلیلش این است که می‌خواهیم از آن دسته علومی که احیاناً ما به صرف مراجعه به یک روایت یا آیه می‌خواهیم رنگ دینی به آن بدهیم، متمایزش‌ کنیم. ◽بعضی از دانشگاهی‌ها در روان‌شناسی و در فلسفه تربیت، اجمالاً همان مطالب غربی را با حفظ ساختار و محتوای غربی‌اش آورده‌اند و هرزگاهی هم که به ذهنشان رسیده این جاها را قرآن و روایات تایید می‌کند، مؤیّدی از روایات آورده‌اند و اسم آن را روان‌شناسی اسلامی یا فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی گذاشته‌اند. این نمی‌تواند اسلامی باشد؛ بلکه نگرش حاکم بر کتاب و علم کاملا عوض و نگرش، اسلامی بشود. حتی در بسیاری از موارد شیوه‌ها اسلامی بشود، محتوا که جای خود دارد‌. 🎙مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی روز‌ بهانی 🆔️@farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
▪️فمنیسم در ایران بعد از انقلاب (قسمت اول) ◽قبل از پیروزی انقلاب، این تفکر {فمینیسم} در کشور مورد ا
▪️فمنیسم در ایران بعد از انقلاب(قسمت دوم) ◽در این بین افرادی هم هستند که به شدت دنباله‌رو فرهنگ غرب هستند، چرا که آن‌ها آزادی را با تعاریف و تعابیر غربی ترجمه می‌کنند. مثلا در بحث حجاب، چون آن‌‌ها حجاب را محدودیت می‌دانند، پس شروع می‌کنند به مقابله با حجاب و به این ترتیب شبهاتی وارد می‌کنند . 🔚 و از آن‌جا که جرئت ندارند در کشور اسلامی به طور کامل اسلام را نهی کنند، آمده‌اند آن تفکرات غربی را بومی کرده و یک پسوند اسلامی را هم به آن اضافه می‌کنند تا بدین ترتیب توجیهی برای فعالیت‌های‌شان هم داشته باشند، غافل از این‌که مبانی اسلام در کل با تفکرات اومانیسم و لیبرالیسم و... غرب به هیچ عنوان هم‌خوانی نداشته و ندارد. 🎙مصاحبه با سرکار خانم نیره قوی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران 🆔️ @farhang_puya
💠حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) : ❌هرکس به تو بی‌احترامی کرد، خودت را در مرتبه او قرار مده. 📚 میزان‌الحکمة، ج۱۰، ص۱۶۴ 🆔 @farhang_puya
▪️رویکرد به جوانان ◽ آیت‌الله صدوقی که در ۴۵ سالگی به یزد بازگشت، نسبت به جوانان رویکرد مثبتی داشت، به‌گونه‌ای که در اندک زمانی پس از ورود، مسجد حظیره برخوردار از نمازهای جماعت با صف‌های مملو از جوانان شد. گاهی جوانان در ایام امتحانات برای درس خواندن به مسجد می‌آمدند و به اقتضای شور جوانی، سر و صدا می‌کردند و این بر برخی نمازگزاران گران آمد. ◽از این رونامه‌ای به آیت‌الله صدوقی نوشتند که: «مسجد، خانه خداست نه جای بی‌ادبی، فکری به حال این جوان‌ها بکنید که به مسجد نیایند.» آیت‌الله صدوقی به شدت از این طرز فکر ناراحت شدند و گفتند: «بگذارید جوان‌ها با مسجد انس بگیرند و آشنا شوند. مسجد که فقط برای کهنسالان و بازنشستگان نیست. این‌ها امید کشورند. روزی می‌آید که این‌ها چرخ عظیم اجتماع را به حرکت در می‌آورند.« ◽طولی نکشید که الفت او با جوانان بیش‌تر شد و سه شنبه شب.ها جلساتی با حضور ۵۰ تا ۶۰ جوان درباره مسائل دینی و اجتماعی شکل گرفت. طبق گزارش‌های ساواک معمولا مبارزان اطراف وی از جوانان بودند. ✍حجت الاسلام محسن مومنی 🆔️@farhang_puya