📌 پیوند با ولایت رمز پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی حزبالله
🖇 سید حسن نصر الله در این باره میگوید: «به
نظر من هرگونه مقابله، مبارزه, مقاومت و جهاد بدون ولایت و امامت و اطاعت از رهبری میسر نخواهد بود.» دکتر صفی الدین نماینده حزب الله در تهران نیز در تحلیل دلایل موفقیت حزب الله میگوید: «ما هر چه داریم از انقلاب اسلامی امام (ره)، مقام معظم رهبری و ولایت مطلقه فقیه است و هر چه داریم از اطاعت محض از ولایت فقیه است.»
📎 پذیرش کامل نظریه ولایت فقیه و حاکم نمودن آن بر شئون مردمی و سازمانی، مبنا قرار دادن آن در همگرایی و واگراییها، ملاک دانستن و انطباق بایدها و نبایدهای خود با آن، لحاظ نمودن جایگاه علمای دینی و روحانیون در رفتارهای سازمانی و جهتگیریهای مقاومتی، نمونه هایی از حلقههای وصل حزب الله با مقام ولایت
است.
📎 حزب الله مهمترین ویژگی خود را در پیوند دادن مردم با ولی فقیه میداند؛ ولی فقیهی که نباید ضرورتا لبنانی باشد زیرا این جغرافیای اسلام است و نه جغرافیای لبنان که مرز و عرصه فعالیتهای حزب الله را مشخص میسازد.
✍ حبیب زمانی
#استکبار_ستیزی
#شماره۵
🆔 @farhang_puya
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ انتقاد قاطع و دقیق حجتالاسلام احمد پناهیان از تحرکات مشکوک برخی افراد و رسانه های به ظاهر انقلابی برای ایجاد تردید و سست کردن دستور صریح رهبر معظم انقلاب برای #انتقام و #پاسخ_سخت
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
💢 این نهضت با شهادت زنده تر می شود
🖇 روز نوزدهم دی ماه ١٣٥٦، دروس حوزه و بازار تعطیل شد و بازاریان به صفوف طلاب که از چند روز پیش اجتماع کرده و شعارهایی علیه نظام میدادند پیوستند و بدینسان موجی از اقشار مردم، زنان، کارگران، کسبه، دانشجویان و دانش آموزان در مقابل مدرسه خان و میدان آستانه و خیابان صفاییه در صبح و بعد از
مختلف
جمعیت در روزهای پیش از نوزدهم دیماه ظهر تجمع کردند و شهر قم حالت روز عاشورا بود.
📎 به منزل مراجع میرفتند و با شنیدن سخنرانی مراجع، روحیه شهادتطلبی در آنها قوت بیشتری به خود میگرفت تا اینکه هنگام غروب روز دوشنبه نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶، جمعیت مورد حمله نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفت. با شروع پیکار خونین، جمعیت به خاک و خون کشیده شدند، طوری که به شهادت آمار، حدود پانزده نفر از اقشار مردم، در آن روز به یاد ماندنی شهید و یا زخمی شدند.
📎 با قیام قم، آهنگ حرکت انقلاب به صورت استراتژی چهلمهای پشت سر هم با صورت و محتوای کاملاً اسلامی شتاب فراینده و گستردهتری به خود گرفت و رهبری امام در این حرکت به عنوان نقش اصلی مبارزه با رژیم شاه ظاهر شد.
🔹 رمز پیروزی امت اسلام در صدر اسلام و درعصر کنونی نیز داشتن روحیه شهادت طلبی است. نمونه برجسته دیگر از ایثارگریها و شهادت طلبیها، دوران پرشکوه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم ایران است.
✍ نورا چمران
#استکبار_ستیزی
#شماره۱۳
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژهبرنامهای را به مناسبت بصیرتافزایی و انتخابات پیشرو برگزار میکند
🌹 در این برنامههای گفتگومحور، کارشناسان و صاحبنظران ضمن پاسخ به شبهات انتخاباتی، مشارکت حداکثری را تبیین میکنند
📋 زمان: از چهارشنبه 1402/10/20 ساعت 18:30
🗂 موضوع:
🔴 بصیرت، امنیت و سلامت در انتخابات
💡 کارشناس: حجتالاسلام سیدعبدالمجید اشکوری؛
استاد حوزه و دانشگاه
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه مجازی👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856
جدیدباترافیکرایگان👆
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
📢 همچنین میتوانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشیهای تلفن همراه، نیز دنبال کنید.
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
📌 روایت فن شعر از بوطیقا تا حکمای اسلام
🔹 فن شعر یا بوطیقای ارسطو، اثری است که همواره مورد توجه محققان عرصههای فلسفه هنر، نقد ادبی و فن شعر بوده است. در زمانه ارسطو شعرا مدیحهسرا نبوده و نقشی مهم در عرصه اجتماع بر عهده داشتهاند.
🔸ایامی که مقارن با عصر شکوفایی اجرای آثار نمایشی بوده و حرفه شاعری نه تنها محدود به فعالان این عرصه نبوده بلکه نمایشنامهنویسان با احراز جایگاهی درخور، عضوی از جامعه شاعران آن دوران محسوب می شدهاند. چه بسا همین جایگاه شده موجب شده ارسطو نیز در فن شعر خود، به نمایشنامههای آنان توجه کند.
🔹 در جهان اسلام نفوذ اندیشههای ارسطو در فلسفه و دانشهای عقلی بسیار گسترش یافته و مورد توجه جدی حکمای اسلامی بود. اما تعالیم او در فن شعر برخلاف اروپای پس از رنسانس در قلمرو شعر و نقد ادبی چندان به کار گرفته نشد. بااین حال پس از اسلام نخستین بار فن شعر از زبان یونانی به زبان سریانی و از سریانی به زبان عربی ترجمه شد.
✍ اسماعیل بنیاردلان
#هنر
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
💢 تدبیر و مدیریت در حکومتداری رهبری
▫️ در بحران جنگ خلیج فارس - در سال ۱۳۶۹ - مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند واحدهای نظامی در منطقه جنوب و غرب گسترش پیدا کنند.
📎 ما جزو واحدهایی بودیم که در منطقه جنوب حوالی پادگان حمید اردو زده بودیم. این حرکت در پی همان فرمان بود؛ فرمانی که در آن آورده بودند: به هیچ وجه نباید پذیرفت که کسی حتی به اندازه یک وجب به خاک ما تجاوز کند. این دستور قاطع فرماندهی کلقوا همهما را هم مصمم کرده بود که کوچکترین رخنه و نفوذ را نپذیریم ما هر آنچه در توان داشتیم، به میدان آوردیم و آماده مقابله احتمالی با دشمن شدیم.
📎 آمریکاییها تصمیم داشتند با تصویب مصوبهای در کنگره خود، از خاک جمهوری اسلامی ایران برای حمله به عراق استفاده کنند. تدبیر فرمانده معظم کل قوا و در پی آن حضور گسترده نیروها در مناطق غرب و جنوب، آمریکاییها را از تصمیمشان بازداشت.
✍ فاطمه عرب
#امامین_انقلاب
#شماره۳۵
🆔 @farhang_puya
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 حمایت شبکۀ وهابی از هاشمی رفسنجانی و اصلاحطلبان!
📌 چرا حامیان داعش از رفسنجانی و اصلاحطلبان حمایت میکنند؟!
#سیاست
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
📌 مراتب موجودات عالم هستی
🖇 موجودات در یک تقسیم به «مادی»، «نفوس»، «مثالی» و «مجرد» تقسیم میشوند:
1⃣ دسته اول موجودات مادی که همان موجودات بیجان هستند که شامل انواع موجودات امتدادپذیر، تقسیم پذیر و دارای بعد میشوند. این موجودات در هرم هستی شناسی اسلامی، پایینترین سطح هستی را تشکیل میدهند (صدرالمتألهین، بی تا، ج ۵، ص ۳۶)
2⃣ دسته دوم نفوساند که مطابق نظر معروف شامل حیوانات و انسان میشوند؛ موجوداتی هستند متشکل از دو جوهر (ماده و نفس) که به گونهای با همدیگر ارتباط دارند.
3⃣ دسته سوم از موجودات، جوهرهای مثالی هستند که برخی خصوصیات ماده (مانند شکل و بعد) را دارند، ولی سایر خصوصیات مانند زمانمندی مکانمندی و تقسیم پذیری را ندارند. عالم مثال میان عالم فراتر (عقل) و فروتر (ماده) قرار دارد (همان، ص ۱۵)
4⃣ دسته چهارم، مجردات تام یا عقول هستند. در سر سلسله این هرم، موجودی مجرد تمام بسیط، تمام عالم، تمام قادر قرار دارد که مراتب دیگر همه مخلوق او هستند و در الهیات اسلامی از آن به «خدا» یاد میشود
(ابن سینا، ۱۳۷۵، ج ۲، ص ۲۶۴)
✍ رحیم میردریکوندی
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
📌 مبانی هستیشناختی روانشناختی
🔹 مراد از «مبانی هستیشناختی روانشناسی» اندیشههای پایه و کلی است که روانشناسان درباره عالم هستی پذیرفته و دانش خود را بر آنها مبتنی ساختهاند. عمده روانشناسان جهان هستی را واقعیتی مستقل از سازمان ادراکی انسان در نظر گرفتهاند.
🔸 هرچند برخی روانشناسان مانند جرج کلی، به سبب دیدگاه خاصی که درباره سازمان شناختی انسان داشتهاند، دستیابی انسان به واقعیت محض و مطلق را ناممکن دانسته اند.
روان شناسان معمولاً عالم هستی را یک سطحی دانسته و آن را به عالم ماده محدود کرده اند و در نتیجه انسان را به مثابه موجودی مادی بررسی نموده اند.
🔹البته برخی روان شناسان مانند ویلیام جیمز به صراحت از چندسطحی بودن عالم هستی سخن به میان آوردهاند و جهان مادی را نازلترین سطح هستی و کاملاً تحت تأثیر سطح برتر و معنوی به حساب آوردهاند.
🔸 به طور طبیعی عمده روانشناسان علیت را به علتهای مادی محدود کرده و خواسته اند کنشهای انسان را در چارچوب قوانین حاکم بر ماده تبیین کنند این روان شناسان معمولاً هدفی خاص برای جهان هستی شرح نداده اند.
✍ رحیم میردریکوندی
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
⚡️در کانال سیره علما ارتباط خود را با عقبه بسیار نورانی روحانیت شیعه بازیابی می کنیم.
.
📆تقویم ومناسبت های روز
📖زندگی نامه
📩خاطرات
📢دیدگاه ها و مواضع
💯در این کانال با سیره علما زندگی کنید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/219021491C28141508f2
🛑 امام جواد علیه السلام: اينگونه مباش كه در ظاهر با خدا دوستى كنى و در پنـهانى دشـمنى.
📚 بحار الانوار ۷۸/۳۶۵
#حدیث
🆔 @farhang_puya