فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | اینستاگرام چگونه با شنود مکالمات اکسپلور شما را جهتدهی میکند؟
#جاسوسی
#هوش_مصنوعی
🆔 @farhang_puya
💠 امیرالمؤمنین علیه السلام: حرف بزنید تا معرفی شوید؛ زیرا که شخصیت انسان زیر زبان او پنهان است.
📚 نهج البلاغه: حکمت ۳۸۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 آسه برو، آسه بیا گربه شاخت نزنه! | ویژگی شهروندان دهکده جهانی
🔹 دهکده جهانی واقعیت پیدا خواهد کرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم. این حقیقت، تنها ما را که شهروندان مطیعی برای این دهکده بزرگ نیستیم، مضطرب نمیدارد و بلکه غرب را هم چه بسا بیشتر از ما به اضطراب میاندازد. ما شهروندان مطیعی برای دهکده جهانی نیستیم؛ این سخن نیاز به کمی توضیح دارد.
🔸 شهروند مطیع کسی است که وجود فردیاش مستحیل در جامعهای است که پیرامون او وجود دارد. اعتراضی ندارد. استدلالهای رسمی را میپذیرد و در صدق گفتار سیاستمداران تردید روا نمیدارد. تا آنجا تسلیم قوانین محلی است که عدالت را نه قبله قانون، که تابع آن میبیند. به آنچه فرا میخوانندش روی میآورد و از آنچه باز میدارندش پرهیز میکند.
🔹 دروازههای گوش و چشم و عقلش برای پیامهای پروپاگاندا باز است و مثلاً در ایران خودمان وقتی میشنود که «بانک فلان بانک شماست»، باور میکند و پولش را در بانکی انبار میکند که جایزه بیشتری میدهد... و از این قبیل و خوب! دهکده جهانی هم برای آن که سر پا بماند به آنکه شهروندان مطیعی نیاز دارد که سرشان در آخور خودشان باشد.
📝 شهید آوینی
#جامعه
#شماره۸_۹
🆔 @farhang_puya
🔗 راه فراری نیست؛ باید بجنگی!
📌 باید از این اندیشه که حصارهایی بتوانند ما را از شر ماهوارهها محفوظ دارند بیرون شد و «خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد.» باید در روبه رو شدن با واقعیت به اندازه کافی جرات و شجاعت داشت. غرب چنین است که در عین ضعف، بیشتر از همیشه رجز میخواند تا خود را در پناه وهم حفظ
کند.
🖊 شهید آوینی
#جامعه
#شماره۸_۹
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | مسجد سنگر است
🖊 اگر میخواهید در اردوگاه بمانید و در این راه باقی باشید، مساجد را ترک نکنید!
🗣 شهید فؤاد علی شکر
#اخلاق
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
🖇 ضعف نظریه ماکیاولی
🔶 بر اساس نتیجهگرایی آنچه اهمیت دارد، دستیابی به هدفی است که فعال سیاسی در نظر دارد برای رسیدن به این هدف باید شیوههای مختلف حرکت و فعالیت مورد توجه قرار گیرد و در نهایت نوع حرکتی مورد تأیید قرار میگیرد که پایان آن دستیابی قطعی یا درحد قطع به نتیجه و هدف باشد.
⬅️ در نتیجهگرایی اگرچه کار همراه با تفکر است اما عامل محوری حرکت انسان غایتی بیرونی است.
🔷 نقص این مبنا آن است که دستیابی به هر هدفی را از طریق هر روشی مجاز میسازد، نتیجهگرایی در حوزه سیاست مبتنی بر آرای ماکیاولی است، هر چند مبانی آن از تفکر سکولار و نوع تلقی لذتجویانه انسان
مـدرن از دنيـا و جهـان مـادی سرچشـمه میگيرد.
🖋دکتر مهدی امیدی
#شماره۲۸
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
🖇 سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته | نخستین گروهِ اصلاحطلبان
🔹 این جریان در عرصه سیاست به دنبال نوعی جمهوریخواهی سکولار با آمیختهای از هویت ملی(ایرانی) بوده و میباشد؛ به عبارت دیگر در عرصۀ سیاست و اجتماع به زندگی معنوی نمیاندیشد و بین آسمان و زمین جدایی انداخته، خود را نیازمند برنامهای برای وحدت بین آن دو نمیبیند.
🔹 این جریان در تحلیل وضع موجود بر این باور است که جامعه اسلامی ایران به دلیل مواجه بودن با مشکلات عدیده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی به طور طبیعی قبل از خرداد ۷۶ به سمت تولد یافتن جمهوری سکولار در حال حرکت بود؛ به همین دلیل در خرداد ۷۶ جو کاذبی به وجود آمد.
🔹 این جو کاذب نیروهای اصیل خواهانِ جمهوری سکولار را دچار ذوقزدگی کرد. بدین ترتیب آنها برای از دست ندادن فرصت، به اعتراف خودشان به این فکر افتادند که به سزارین این مولود اقدام کنند که البته میتوانست به طور طبیعی در آینده به دنیا بیاید.
🖊 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۳
#سیاست
🆔 @farhang_puya
🛑 امام علی علیه السلام: از کسی که از تو عیادت نمی کند، عیادت کن!
📚 میزان الحکمه، جلد ۱۳
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 جریان زرسالاران برانداز
🖇 در میان جریان های نفوذ جریانی که اهل بیت(ع) بر آن انگشت گذاشتند و همواره به مسلمانان تذکر دادند که مواظبشان باشید پستها را به آنان ندهید و رازهایتان را به آنها نگویید، جریان زرسالاران برانداز بود. زرسالاران برانداز همان «امویها» بودند که به ظاهر میگفتند اسلام آوردیم ولی در باطن اسلام را قبول نداشتند.
🔚 این جریان چند ویژگی داشت که این ویژگیها را در زمان خودمان در آمریکا، اسرائیل، آل سعود و... میبینیم: «تمامیت خواه» بودند و میخواستند بر همه جهان اسلام تسلط داشته باشند، جریانساز بودند، طراح و برنامهریز بودند.
🔚 آنها اهل زد و بند بودند؛ میتوانستند در لابلای تعامل در مراکز تصمیمگیری حکومت اسلامی نفوذ کنند؛ ویژگی مهمتر از همه اینها این بود که دنبال سرنگون کردن اسلام و انقلاب اسلامی رسول خدا(ص) بودند و میخواستند اوضاع را به دوران جاهلیت بازگردانند. این ویژگی آنها را با گروههای دیگر متفاوت میکرد.
✍ سجاد سلیمانی
#شماره۳۱
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | ارتش یمن به تازگی با انتشار کلیپی از نیروهای ویژه خود در تونلهای زیر زمینی خبر از آمادگی کامل برای یک نبرد زمینی با رژیم صهیونیستی را داده است
#استکبار_ستیزی
#طریق_القدس
🆔 @farhang_puya
📌 ریشه بلای خانمانسوز داعش
🖇 در میان جریانهای صدر اسلام دو جریان کاتالیزورهای نفوذ به شمار میآمدند؛ یعنی عملیات نفوذ و استحاله انقلاب رسول خدا(ص) توسط جریان زرسالار برانداز را سرعت بخشیدند، به طوری که ظرف سه دهه بعد از رحلت رسول خدا(ص) آنها به تمام جهان اسلام مسلط شدند و با اندیشه و فرهنگ بازی کرده و بر سیاست و اقتصادی امت اسلامی غلبه یافتند.
🔸 اگر جریانهای تسریع کننده نفوذ نبود شاید هرگز اسلام از مسیر خود منحرف نمیشد و کار جهان اسلام به اینجا نمیرسید که امروز بزرگترین جنایتهای تاریخ بشریت به نام اسلام اصیل و سنت رسول خدا(ص) نمایان شود. جنایتهای چنگیز و هیتلر در تاریخ با نام دین نبود؛ ولی وهابیت و داعش و جیش النصره به نام دین و بازگشت به سنت سلف صالح چنین میکنند.
✍ سجاد سلیمانی
#شماره۳۱
#استکبار_ستیزی
🆔
@farhang_puya
🖇 وظایف رسانههای لیبرال
🔹 یکی از اینها اطلاعرسانی است. در موضوع اطلاعرسانی لیبرالیزم به این معتقد میشود که میتوان اطلاعات را به صورت حقیقت پیدا کرد و ارائه داد؛. وظیفه دوم این میشود که یک محیط بحث و مناظره در جامعه به وجود آید تا مسائل مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد بحث قرار گیرد.
🔸 وظیفه سوم رسانههای لیبرال این است که در مدتی طولانی بتوانند به فرهنگ کمک کنند و این فرهنگ از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود، همان طوری که نهاد خانواده یا نهاد
مسجد و کلیسا این کار را میکرد. براساس راهبرد دیگر رسانههای لیبرال که خیلی روی آن تکیه می شود، رسانه باید
یک وسیله سرگرمی و تفریح برای عموم باشد.
🔹 گرچه اطلاعرسانی مهم است ولی مردم باید تفریح کنند. شما بدون این که مسائل سیاسی را مطرح کنید، میتوانید خودتان به تفریح بپردازید.
راهبرد آخر که شاید بزرگترین نقش را در رسانههای لیبرال ایفا میکند، داد و ستد و سوداگری است.
غیر مستقیم می.خواهند بگویند که محتویات رسانه یک کالا است، نه توشه اجتماعی.
📝 پروفسور حميد مولانا
#فرهنگ
#شماره۸_۹
🆔 @farhang_puya
💠 آزادی مطبوعات در گرو قدرت اقتصادی
🔹 از قرون ۱۷، ۱۸ تا قرن ۲۰، توانایی اجتماعی و فرهنگی انسانسازی رسانههای لیبرال کاهش مییابد و قدرت اقتصادی و سیاسی آنها اضافه میشود؛ به گونهای که وقتی پس از جنگ دوم جهانی که آرامشی به دست میآید و در آمریکا و اروپا هممتفکران، همدولتمردان، همنخبگان و صنعتمداران به این موضوع رسانه توجه میکنند.
🔸 آنها به خوبی به آسیب آن رسانهها در جامعه خودشان پی میبرند و میبینند که رسانهها یک کنترل جدی و انحصار در جامعه به وجود آوردهاند. زیرساختهای آنها چنان بزرگ شده است که اگر کسی بخواهد وارد این مرحله قدرت شود، توانایی اقتصادی بالایی را لازم دارد.
🔚 بنابراین آزادی مطبوعات با توانایی میلیونها دلار ثروت
مساوی میشود؛ یعنی کسی آزادی دارد که بتواند میلیونها دلار سرمایهگذاری کند.
📝 پروفسور حميد مولانا
#شماره۸_۹
#فرهنگ
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔚 مراقب نفاق آشتی ملی باشیم
#نفاق_آشتی_ملی
🆔 @farhang_puya
🛑 امام علی علیه السلام: بپرهیزید از این که دنیا بر جانتان چیره شود؛ زیرا پیامد زودهنگام آن، ناگواری است و نتیجه دیررس آن، اندوه است
📚 عیون الحکم والمواعظ
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 اصل اساسی تمام فتنهها
🖇فرزندم! از خودخواهی و خودبینی به درآی که این ارث شیطان است که به واسطه خودبینی و خودخواهی از امر خدای تعالی به خضوع برای ولی و صفي او - جل و علا سر باز زد و بدان که تمام گرفتاریهای بنی آدم از این ارث شیطانی است که اصل اصول فتنه است.
🖇 شاید آیه شریفه «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكونَ الدِّينُ لِلَّه»، در بعض مراحل آن اشاره به جهاد اکبر و مقاتله با ریشه فتنه که شیطان بزرگ و جنود آن که در تمام اعماق قلوب انسانها شاخه و ریشه دارد، باشد و هر کس برای رفع فتنه از درون و برون خویش باید مجاهده نماید و این جهاد است که اگر به پیروزی رسید، همه چیز و همه کس اصلاح میشود.
✍ امام خمینی (ره)
#شماره۱۵
#اخلاق
🆔 @farhang_puya
🖇 مناسک اجتماعی اسلام ابزاری برای نبرد رسانهای
🔹 یکی از عوامل کاستن اضطراب، صحبت کردن چهره به چهره است؛ اما در اینترنت و وبلاگ، ارتباط چهره به چهره وجود ندارد. هر قدر ارتباطات چهره به چهره در زندگیمان زیاد شود، اضطرابها کاهش می یابد و توافقهای فراوانی حاصل میشود.
🔸 ما باید هر چه زودتر آشنا
با آفات و برکات وبلاگ و اینترنت شویم. اگر این کار را نکنیم، پیشبینی می کنم آفات آن بیش از برکاتش باشد. خوشبختانه ما مسلمانان و ايرانيها فرهنگ ارتباطات میان خودمان را نسبتا حفظ کردهایم و این بزرگترین حربه ای است که ما داریم.
🔹 اگر آن را از دست بدهیم، از جنبه پزشکی، سلامتی، ایمنی، اقتصادی، سیاسی و نظامی متلاشی خواهیم شد. کارمان به حدی عادی شده است که تشخیص نمیدهیم چرا به نماز جماعت، حج و... دعوت شدهایم.
📝 پروفسور حمید مولانا
#شماره۸_۹
#جامعه
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را به محضر امام زمان (عج) و تمامی شیعیان تسلیت میگوییم
#مناسبتی
#امام_حسن_عسکری
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 برایم سخت بود تا باور کنم... (بخش سوم) 🔹 با ذهنیت قبلی میگفتم این امری عادی است؛ منظور این است ک
🖇 برایم سخت بود تا باور کنم... (بخش چهارم)
🔹 گرچه حقیقت این است که تحلیل این مسأله کار مشکلی است و روانشناسی اجتماعی پیشرفتهای لازم است که بتوان درست تحلیل کرد که چه طور میشود کسی با دین دیگری مخالف بشود؛ بررسی این مسأله که اصلا دین شامل چه عناصری است؛ آیا فقط اعتقاد به خدا و ماوراء طبیعت است یا وسیعتر از آن است و احکام را هم شامل میشود؟
🔹 گرایش به دین چه انگیزههای روانی دارد، چه چیزی موجب تعصب در دین میشود و چه انگیزهای باعث میشود که کسی بخواهد دین دیگری را از بین ببرد؛ در مرحله بعد این که چگونه این انگیزه در سطح اجتماع گسترش پیدا میکند تا جامعهای بخواهد جامعه دیگری را در دین مغلوب کند؟ این مسأله بسیار پیچیدهای است که با یک فرمول ساده روانشناسی یا جامعهشناسی نمیشود آن را تحلیل کرد؛ ولی مسأله قابل مطالعه و تحقیقی است.
📝 علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#شماره۴۶
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 برایم سخت بود تا باور کنم... (بخش چهارم) 🔹 گرچه حقیقت این است که تحلیل این مسأله کار مشکلی است و
🖇 برایم سخت بود تا باور کنم... (بخش آخر) | علت مبارزه جبهه استکبار با دین
🔹 ممکن است عوامل و منافع مادی هم در این امر دخیل باشد؛ در واقع عوامل گوناگونی میتوانند در یک پدیده اجتماعی مؤثر باشند؛ همچنان که در انقلاب ما عوامل مختلفی مؤثر بود. همه میدانیم نگرانیهای مردم از ظلمها و تبعیضها در مخالفت با رژیم گذشته بیاثر نبود.
🔹 عقب افتادگیهای مادی، علمی و اقتصادی هم برای این که مردم را به مبارزه با رژیم وادار کند بیاثر نبود؛ اما ما معتقدیم
عنصر اصلی را امام رضوان الله علیه کشف کرد، بر آن تأکید کرد و آن را تقویت کرد؛ و این عنصر دین بود. ما میتوانیم از آموزههای دینی و آیات صریح قرآن برای تحلیل مسائل اجتماعی و حتی برای پیشبینی حوادث اجتماعی بهره بگیریم.
🖊 علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
#شماره۴۶
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
🛑 امام علی علیه السلام: بپرهیزید از این که دنیا بر جانتان چیره شود؛ زیرا پیامد زودهنگام آن، ناگواری است و نتیجه دیررس آن، اندوه است
📚اعیون الحکم والمواعظ
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 پا روی نفس بگذارید!
🖇 شمایی که امروز هستید در مجلس و در صحنه، شما هم این نصیحت عاجزانه من را قبول کنید و یک پا روی نفسانیت بگذارید و این گروههایی که ایران را میخواهند به تباهی بکشند، قیام مسلحانه بر ضد اسلام کردند، اینها را از خود برانید و از آنها تبری کنید و آنهایی که اسلام را برای حالا دیگر صحیح نمیدانند، آنها را هم از خودتان برانید و از آنها تبری کنید.
🖇 جای توبه باز است. بزرگترین گناه این است که انسان طرفداری بکند از کسانی که به ضد اسلام قیام کردهاند یا به ضد اسلام اعلامیه میدهند. من خیر شما را میخواهم. من حق خودم را بخشیدم به شما. هرچه بد گفتید بخشیدم. لکن خیر شما را میخواهم که از این خطاها که تاکنون شده است دست بردارید و با ملت حسابتان را یکی کنید.
🖇 با این گروههای مختلفی که میخواهند از حیثیت شما برای خودشان
کسب وجاهت کنند و هر چه آنها کسب وجاهت کنند، شما وجاهتتان را از دست میدهید، از اینها ببرید و به اسلام، به چیزی که عقیده به آن دارید لکن هوای نفس نمیگذارد، برگردید.
✍ امام خمینی (ره)
#شماره١۵
#سیاست
🆔 @farhang_puya
4_5987644904132581231.mp3
3.38M
🎧 #کلیپ_صوتی | سربازی امام زمان(عج)
✏️ رهبر انقلاب: بزرگترین وظیفهی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند...
🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)
#مناسبتی
#امام_زمان
🆔 @farhang_puya
🖇 دوران «گذار»
🔹 دوران «گذار» یک مرحله موقتی است که طی آن یک نظام یا ساختار بینالمللی از بین رفته و هنوز نظام و ساختار جدیدی جایگزین آن نگردیده است. این فرآیند زمان مشخصی نداشته ولی بی انتها نیز نیست و در نهایت یک ساختار جدیدی باید جایگزین آن گردد.
🔸 «ویلیام بریجز» در کتاب گذارها، گذار را طی یک مرحله به مرحله ی دیگر دانسته و برای آن سه مرحله تعریف مینماید: ۱. مرحله پایانی نظام قدیم ۲. مرحله ی بی تفاوتی ۳. بنیانسازی نوین (William Bridges, April ۱۹۹۷).
🔹 تفاوت عمدهای که دوران گذار با دورانهای تثبیت نظام دارد در این است که در دوران تثبیت و استقرار نظام بازیگران خود را تابعی از نظام حاکم بینالملل میدانند و در چارچوبه قانونمندی آن نظام به تعامل با یکدیگر میپردازند، در حالی که در دوران گذار هر بازیگری سعی می
کند
نظام بینالملل را بر اساس تمایلات و خواستههای خود شکل بدهد.
🖊 دکتر منوچهر محمدی
#شماره۴۶
#سیاست
🆔 @farhang_puya
🖇 تکلیفگرایی و انواع آن
🔷 وظیفهگرایی به معنای حرکت و فعالیت بر مبنای وظیفه تعیین شده از سوی قواعد خاص یا الزام دیگران است. این وظیفه ممکن است با تأمل عقلانی در شرایط و اوضاع به اجرا در آید یا بدون لحاظ چنین تأملی صورت گیرد.
⬅️ در فرض اول، وظیفهگرایی با تکلیفگرایی پیوند مییابد و در فرض دوم، وظیفهگرایی متحجرانه و زمخت، شکل میگیرد.
🔶 پس وظیفهگرایی میتواند در قالب انجام وظیفه با چشمان بسته و اطاعت محض بدون دخالت عقل نیز صورت گیرد؛ اما تکلیفگرا در انجام وظیفه همواره به دخالت عقل در افعال خویش نظر دارد.
🖋 دکتر مهدی امیدی
#شماره۲۸
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya