🌷 با شرافت ترین مرگ
🔻امام صادق علیهالسلام:
❇️ أَشْرَفُ الْمَوْتِ قَتْلُ الشَّهادَةِ
باشرافتترین مرگها، کشتهشدن با شهادت است.
📚 بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۸، روایت ۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 استقبال ملائکه از شهید
📚 روایات منقول از اهل بیت(ع)، بیانگر آن است که به محض جدا شدن روح از جسم شهید، وی مورد استقبال ملائکۀ الهی و حورالعین بهشتی قرار گرفته و با شادباش ایشان وارد بهشت میشود.
💠 در روایتی آمده سر شهید در دامان دو حوریۀ بهشتی قرار میگیرد و در حالی که غبار از چهرۀ او میزدایند، به او میگویند شهادت در راه خدا و ورود به ضیافت الهی، بر تو مبارک باد.
📝 محبوبه ابراهیمی| #شماره_13
#معارف
#شهادت_طلبی
🆔 @farhang_puya
⭕️ محدودیّت، چرا و چگونه؟!
🌎 روشن است که اکثر کشورهای جهان در برابر جنبۀ منفی فضای مجازی، سرسختی خاصی از خود نشان میدهند. در کشور ما هم همین گونه باید باشد.
✴️ باید نظارت بر فضای مجازی و محدود ساختن آن بر اساس شاخصهای فرهنگی و امنیتی خودمان تعیین و با جدیت اعمال شود.
👈 در این باره، تأکید بر هویت اسلامی ملت ما که مشخصۀ اصلی انقلاب و حکومت ماست، از همه مهم تر است و اعمال این محدودیتها نباید فدای سودجوییهای شخصی و منافع سیاسی برخی گروهها قرار گیرد.
✏️ فائزه فلاطونی| #شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
🔰 قدم اول در عرصۀ مجازی چیست؟
🔶 در عرصۀ فضای مجازی، اولین کار ساختارشکنی است. ساختار و شالودۀ حاکم را باید با حمله به محکمات آنها بشکنیم نه متشابهات!
👈 منتهی حمله به محکمات، کار سادهای نیست. بلکه حمله به محکمات تئوریک، باید با روش تئوریک انجام شود.
⚪️ ما باید طوری فضا را در عرصۀ مجازی بسازیم که کارکردهای زمان، مکان، سازمانها و ساختارهای قدرت، همه تغییر کنند.
📝استاد رحیمپور ازغدی| #شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
🔷 تخیلی برای من و شما!
📱 عالم مجازی تجسم تخیلات کارگزاران آن است؛ کسانی که از طلب و ولع مخاطب به موارد خارقالعاده سوءاستفاده کرده و فضای مجازی را بستری برای جولان تخیلات خود قرار دادهاند.
⭕️ ناشناخته ماندن واقعیت مجازی، مشخص نبودن مرز بین واقعیت و مجاز و التقاط مضامین باعث شده حضور در این فضا تبدیل به دغدغه شود.
💠 انسان عاقل زندگیاش را بر حقایق استوار میکند نه بر اوهام و خیالات؛ باید بر درک قطعی واقعیتها و اعتقاد پایدار به آنها اهتمام ورزد.
🖋 ز.طاهری| #شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
👤 دزدی که ایمان میبرد!
❌ گردانندگان و طراحان فضای مجازی، عوامل غیرخودی و بیگانهای هستند که اصل و فرهنگ آنها بر فضای مجازی حاکم است.
💻 اثرگذاری فرهنگ غربی بر رفتار، کنش، علایق و در مجموع سبک زندگی مسلمان محدود به شمایل و آداب ظاهری نمیشود؛ بلکه به مرور زمان بر ارزشهای دینی و ایمان او هم تأثیر میگذارد.
◼️ ترویج سبک زندگی غربی در عرصههای مختلف فضای مجازی و پذیرش آن توسط مخاطب، هجمهای از جانب دشمن است که ایمان و یقین مسلمانان را نشانه رفته است.
🔖 فاطمه سجادی| #شماره_29
#جامعه
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
🎭 تفاوت مؤمن و منافق
🔻امام كاظم عليهالسلام:
اَلْمُؤْمِنُ قَليلُ الْكَلامِ كَثيرُ الْعَمَلِ، وَ الْمُنافِقُ كَثيرُ الْكَلامِ قَليلُ الْعَمَلِ
◽️مؤمن #كمحرف و #پركار و
◾️منافق پرحرف و كمكار است.
📚 تحف العقول، ص۳۹۷
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🔴 اسلحهای به سوی خانوادۀ تو
📍از آنجایی که برخی از عناصر موجود در فضای مجازی، با فرهنگ خودی و ارزشهای اسلامی-ایرانی مغایر است، فضای مجازی میتواند آسیبهای فراوانی را به همراه داشته باشد.
💥 برای نمونه، ورود فضای مجازی در حوزۀ خانواده موجب تغییر نظام ارزشی خانواده میشود. در یک مطالعۀ تجربی آمده که استفادۀ جوانان از فضای مجازی، به کاهش ارزشهای خانواده انجامیده است.
🖋 هادی عبداللهی| #شماره_29
#جامعه
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
↔️ انسان در دوراهی مجازی
🖇 بیگمان، کسی که با فضای مجازی آشنایی داشته باشد میداند که این فضا مجال را برای انتخاب هر یک از دو راه سعادت و شقاوت بسیار وسیع تر کرده است.
🔶 قابلیت دسترسی به منابع گوناگون در هر کجای جهان همراه با سرعت و دقت فراوان، با کم ترین هزینه، وقت و امکانات، شرایطی بی نظیر فراهم کرده تا مقدمات لازم برای صعود یا سقوط، بسیار آسان باشد.
🔘 در فضای مجازی، امکان انتخاب رستگاری و خوشبختی، یا گمراهی و بدبختی در کسری از ثانیه و حرکت به سمت آن با سرعت نور فراهم است.
🔙 پس فضای مجازی فرصتی است بسیار بزرگ، در عین این که تهدیدی است بسیار جدی.
📝 مجتبی مصباح| #شماره_29
#معارف
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
⚫️ از خلیفة الهی تا مقام مگسی
🔹 پدیدۀ فضای مجازی هرچه که باشد؛ امروز خواسته و ناخواسته به زندگی بشر پا نهاده است و برای اکثریت مخاطبان خود به سان «غفلتکده» بی زمان و مکان است.
🔷 فضای مجازی انسان را با «غفلتآفرینی» از «مقام معرفت» و صعود به سوی خلیفۀ الهی، در شکرستانی کاذب تا مقام مگسی تنزّل داده است.
🌕 چارۀ رهایی از این قفس نوین و این حیات مگسی، تنها بازگشت به شناخت عنصر وجودی خود و رابطۀ آن با این پدیدۀ نوظهور است.
📝 دکتر سید احمد رهنمایی| #شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
🕋 حیات ایمانی، مبنای شهادت
🌹 شهادتطلبان؛ زندگی عزّتمند را برای خود و جامعه در رأس اندیشههایشان قرار دادهاند.
🔰 آنان مبنای تمام حرکاتشان، رسیدن به یک زندگی ایمانی به همراه عزّت و سربلندی برای خود و دیگر افراد جامعه است.
🔴 در طول تاریخ هر جا که با حرکتی ایثارگرانه روبرو میشویم، در دنبالۀ آن عزم برای تغییر و تحول در زندگی و ساختن آیندهای بهتر برای دیگران به شدت به چشم میآید.
🔖 فائزه اسکندری| #شماره_13
#جامعه
#شهادت_طلبی
🆔 @farhang_puya
💢 ارباب برده میخواهد!
🌐 ارباب جهان، تمام تمایلات و خواستههای انسان را با فضای مجازی مدیریت کرده و مانند برنامه و نرمافزاری که بر روی سیستمی نصب شده باشد، اهداف خود را پیاده و پیگیری میکند.
⛓ انسانها ناخواسته اسیر بازی بردهگیری مجازی میشوند و نخواهند توانست از آن بیرون آیند.
❓آیا بردگی غیر از این است که اختیار را از او سلب کند و عنان قدرت و آزادی خود را در دست دیگری دهد که او برایش تصمیم بگیرد و ارادهاش را از وی بگیرد؟
✍🏼 مصطفی بیگ محمدی| #شماره_29
#فرهنگ
#نظم_نوین_جهانی
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya