هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار میکند:
🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇
🔶 راهی به رضوان
📣 موضوع: آثار غفلت و راه رهایی از آن ۴
💡 کارشناس: حجتالاسلام جعفر رحمانی
استاد حوزه و دانشگا و محقق اخلاق اسلامی
⏰ دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ساعت ۱۷:۰۰
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه مجازی👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856
جدیدباترافیکرایگان👆
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
📢 همچنین میتوانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشیهای تلفن همراه، نیز دنبال کنید.
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
🛑 امام على عليه السلام:
كسى كه بيشترين چيزى كه در او هست خردش نباشد، با بيشترين چيزى كه در وجود او هست مرگش فراهم آيد
📚 ميزان الحكمه ج۷ ص۵۰۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 نظریه «نتیجهگرایی» و نقد به آن
🔹 بر اساس نتیجهگرایی، آن چه اهمیت دارد، دستیابی به هدفی است که فعال سیاسی در نظر دارد برای رسیدن به این هدف باید شیوههای مختلف حرکت و فعالیت مورد توجه قرار گیرد و در نهایت، نوع حرکتی مورد تأیید قرار می گیرد که پایان آن دستیابی قطعی یا در حد قطع به نتیجه و هدف باشد.
🔸 در نتیجهگرایی، اگرچه کار همراه با تفکر است، اما عامل محوری حرکت انسان، غایتی بیرونی است. نقص این مبنا آن است که دستیابی به هر هدفی را از طریق هر روشی مجاز میسازد. نتیجهگرایی در حوزه سیاست، مبتنی بر آرای ماکیاولی است.
📝 دکتر مهدی امیدی
#علوم_انسانی
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 نظریه «نتیجهگرایی» و نقد به آن 🔹 بر اساس نتیجهگرایی، آن چه اهمیت دارد، دستیابی به هدفی است که ف
💠 ما مکلف به ادای تکلیفیم نه حصول نتیجه
🔹 نکته مهم این است که عمده احکام دینی ما عقلی نیست، بلکه از نقل برداشت شده است؛ از این رو در عمده احکام دینی باید فقط به تکلیف عمل کنیم و به دنبال نتیجه مشخصی نباشیم و بدانیم مصالحی که خداوند از طریق این تکلیف برای ما در نظر گرفته بسیار فراتر از آن چیزی است که ما تصور میکنیم.
🔸 از این روست که حضرت امام (ره) میفرمایند: «ما مکلف به ادای تکلیفیم نه حصول نتیجه» اما این جمله امام بدین معنا نیست که ما هیچ نگاهی به نتیجه نداریم.
🖊 سید مصطفی میرباباپور
#معارف
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
❌ صنعت موسیقی، ابزاری در خدمت اردوگاه شیطان
🔹 استفاده از موسیقی، مهمترین ابزار فرقههای انحرافی و شیطانی در جهت تبلیغ عقاید خود و نیز تحت تأثیر قرار دادن جامعه به خصوص قشر جوان است. این گروهها گاهی خود به عقاید مبتذل و ضد ارزشی خود اذعان کرده و گاهی نیز بدون این ادعا به تضعیف بنیانهای ارزشی و دینی و تبلیغ افعال شیطانی خویش میپردازند.
🔸 در صنعت موزیک، در بسیاری از آهنگها، مفاهیم کاملاً ضد انسانی و غیر اخلاقی از جمله اعتیاد، دزدی، قتل، مسائل جنسی، تقدیس شیطان، توهین به تعالیم پیامبران و ... مطرح میشود که عمدتا به صورت تبلیغی و تشویقی بیان میشوند.
🔹 تکرار مکرر این آهنگها و مفاهیم است که زمینه تغییر تدریجی فرهنگ جوامع را فراهم می آورد و این چنین میشود که معنویت و مسائل اخلاقی و انسانی به مدد آهنگهای پرمحتوای خوانندههای دست نشانده شیطان، به مرور زمان از جوامع انسانی رخت بسته و ذره ذره بشریت را به سوی نابودی سوق میدهد.
🖊 هادی شجاعی
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۰
🆔 @farhang_puya
💠 امام على عليه السلام: انسان شريف، به هر مقامى، هر چند بزرگ، برسد سرمست نمىشود؛ مانند كوهى كه هيچ بادى آن را به لرزه در نمىآورد؛ اما فرومايه با دست يافتن به كمترين مقام، سرمست مىشود؛ همانند بوته علفى كه وزش نسيمى آن را مى جنباند
📚 غرر الحكم، حدیث۵۱۹۷
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 جنبش نرمافزاری؛ رمز موفقیت دانشجویان
🔹 هویت انسان در اندیشه اوست و شرع مقدس هم متن انسانیت را تعقل و خردورزی میداند اما رویکرد بشر امروزی و تمام اقتدار کاذب او بر پایه عقل خودبنیاد، اندیشه، تفکر و خردورزی است.
🔸 گاهی طغیان میکند و تمام دنیا را به مقابله میخواند؛ پس تحمل بشر مقتدر غربی در بعد علوم تجربی و تکنولوژی، نیازمند مسلح شدن به اندیشه است. رمز موفقیتی به نام درک کردن جهان معاصر که با هیچ ابزاری جز اطلاعات نمیتوان در آن دوام آورد. «راز موفقیت در عصر ارتباطات برای دانشجوی مسلمان، در جنبش نرم افزاری
است.»
📝 فاطمه زهرا علوی
#علوم_انسانی
#شماره۲۲
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 تکلیفمداری، معطوف به نتیجه
🔹 عمل به تکلیف و تبلیغ، اصل اولیه است؛ در عین حال، بدون شک خود تکلیف برای رسیدن به نتیجهای است و در آن مصلحت، اهم و مهم، شرایط زمان و مکان و وجود ظرفیت اعلان تكليف لحاظ شده است.
🔸 در مواردی خاص؛ تکلیف تقیه میباشد؛ گاهی تکلیف، سکوت است و گاه فریاد؛ در زمانی قیام است و در زمانی قعود؛ موقعی صلح میباشد و
وقتی مبارزه و جهاد.
علمای هر زمان به ویژه فقهای عصر مشروطه؛ از جمله شیخ شهید نیز از این دایره بیرون نیفتادهاند.
🔹 یعنی ایشان نیز تکلیف داشتند و با عنایت و نظر به نتیجه حرکت کردند؛ چون کاری که بدون نظر به نتیجه انجام بگیرد، کار نیست و فاعل آن نیز عاقل نخواهد بود. مگر میشود بدون امید به نتیجه، دستی بر زد و کاری کرد؟
🖊 علی احمدی خواه
#معارف
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
🔴 کامنت جالب کاربر عرب
«ایران موشک میسازد و اعراب وسط مکه مکرمه کنسرت برگزار میکنند؛ این همان فرق بین فرزندان معاویه و فرزندان اسدالله الغالب علی ابن ابی طالب است»
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
💠 امام رضا عليه السلام: هر كس در ماه رمضان يك آيه از كتاب خدای عزّوجلّ بخواند، مثل كسى است كه در غير آن، ختم قرآن كرده باشد.
📚 بحارالأنوار، جلد ۹۶
#حدیث
🆔 @farhang_puya
❌ ستاره ششگوش، نماد الحادی در مسیر شیطانی
🔹 هر چند این علامت [ستاره ششگوش] در افکار عمومی به عنوان نماد «یهود» شناخته شده و به آن «ستاره داوود» یا «مهر سلیمان» نیز میگویند؛ اما این نماد جزء نمادهای الحادی بوده و بر اساس تفکرات الحادى مصر باستان ساخته شده است.
🔸 آنها این نماد را تعادل طبیعت بین زن و مرد، طبع سرد و گرم و... میدانند. علامت مذکور در مکتبهای الحادی دیگر، مانند هندوییسم نیز با مفاهیم مشابهی به کار میرود. نظریه تعادل عالم خلقت در اسلام نیز وجود دارد، اما با این تفاوت که در دیدگاه اسلام این تعادل مخلوق خداوند یکتاست؛ ولی در مکاتب شرکآمیز این تعادل را خدایان مختلفی با کمک هم ایجاد کردهاند.
🔹 نکته قابل توجه این است که شیطان پرستان علامت مذکور را قوی ترین علامت خود میدانند و از آن در مراسم خود استفاده میکنند.
🖊 علیرضا دهشیری
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۰
🆔 @farhang_puya
💠 تعرف الاشياء بأضدادها
🔹 حضرت امام(ره) يكى از راهكارهاى زيباى
منطقى براى شناسايى انحراف و جلوگيرى
از بازى خوردن در جريانهاى موازى را در
بيانى ساده ارائه كردهاند: «اگر ديديد دشمن
براى شما سوت و كف مىزند، اگر ديديد از شما تعريف مىكند، درخود تأمل كنيد
كه راه را كجا اشتباه رفتهايد.»
🔸 اين كلام، بيانى همه فهم از قاعده «شناخت اشيا از طريق اضدادشان» است. اگر بخواهيم
براى كسى كه مفهوم «روز» را نمىداند، «روز» را معرفى كنيم، مىتوانيم بگوييم آن وقت كه
شب نيست روز است!
🔸جريانهاى موازى هيچ گاه از حق خالى نيستند بلكه بسيارى از مفاهيم و معيارهاى
حق را همراه دارند، فقط در برخى موارد،
اختلاف هايى دارند كه بى توجهى به آن مىتواند براى مشاهده كنندگان منحرف كننده باشد.
🖊 علیرضا فرهادی
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۴
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار میکند:
🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇
🔶 راهی به رضوان
📣 موضوع: سو ظن به خدا ریشه رذائل اخلاقی ۲
💡 کارشناس: حجتالاسلام دکتر هادی حسینخانی
استاد حوزه و دانشگا و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
⏰ پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ساعت ۱۷:۰۰
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه مجازی👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856
جدیدباترافیکرایگان👆
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
📢 همچنین میتوانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشیهای تلفن همراه، نیز دنبال کنید.
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 امیرالمؤمنين امام علی علیه السلام: اظهار توانگرى گونهاى شكر است. فقير نشان دادن، فقر مىآورد.
📚 ميزان الحكمه، جلد ۸، صفحه ۵۳۳
#حدیث
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 جامعهپذیری 🔹 جامعهپذیری یا اجتماعی شدن معادل «Socialization» از نظر لغوی به معنای انطباق با جام
💠 مراحل جامعهپذیری
🔹 جامعهپذیری در دو مرحله کلی صورت میپذیرد:
1⃣ جامعه پذیری نخستین(Primary Socialization)؛ فرایندی است میان فرد و گروهی که با وی در تماس نزدیک و صمیمی هستند و اغلب در سالهای اولیه زندگی رخ میدهد. عوامل اصلی این مرحله، خانواده و گروه همسالان هستند.
2⃣ جامعه پذیری ثانوی یا مجدد(Secondary Socialization)؛ این فرایند در وضعیتهای رسمیتر روی میدهد ولی هیچ یک از این وضعیتها شخصی نیست. در این مرحله عوامل جامعهپذیری بخشی از مسؤولیتهای خانواده را به عهده میگیرند؛ عوامل اصلی در این مرحله، مدرسه و رسانههای ارتباط جمعی هستند.
🖊 محمدرضا انواری
#جامعه
#شماره۲۸
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🏴 فرا رسیدن دهم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام، تسلیت باد
#مناسبتی
#حضرت_خدیجه
🆔 @farhang_puya
❌ فضای مجازی، فرصت خوبی برای طعمهگیری توسط گرگهای فراماسون
🔹 امروزه و در عصر انفجار اطلاعات و با گسترش رسانههای ارتباط جمعی، بالاخص اینترنت که به خاطر ارزان و سهل الوصول بودن، مخاطبان بیشماری را به خود جلب کرده است، شرایطی فراهم گردیده که گروهها، دستهها و فرقه های گوناگون بتوانند به آسانی با کاربران ارتباط برقرار کرده و به تبلیغ عقاید خود و عضوگیری از این طریق بپردازند.
🔸 شکار نخبگان جوامع در سطوح مختلف اجتماعی با استفاده از ابزار اینترنت اکنون به شدت در حال افزایش است. در حال حاضر در حدود پنج میلیون فراماسون در سراسر جهان وجود دارند که بخش اعظم آنها در ایالات متحده و بقیه این افراد در اروپا و دیگر کشورهای جهان هستند و عمدتا نیز از این طریق جذب این شبکهها میشوند.
🖊 محمد عبداللهی
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۰
🆔 @farhang_puya
🖇 قوه خیال
🔹 قوه خیال یکی از شؤون نفس است و به خودی خود نمیتواند تصوری را تولید کند؛ بلکه تنها کاری که انجام میدهد این است که اگر با واقعیتی از واقعیتها اتصال وجودی پیدا کرد، صورتی از آن واقعیت میسازد و به حافظه میسپارد.
🔸 از آن جا که قوه خیال یکی از شؤون نفس انسانی است، هنگامی میتواند با واقعیتها اتصال وجودی پیدا کند که خود نفس با آن واقعیت اتصال وجودی پیدا کند. قوه خیال کارش تمثل دادن به معانی است؛ یعنی معانی را خواه جزئی، خواه کلی به صورت اشیای محسوس در میآورد.
📝 ز.طاهری
#علوم_انسانی
#شماره۲۹
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | روایت ابومهدی از محاصره توسط داعش؛ من و حاجقاسم در آستانه اسارت بودیم
#استکبار_ستیزی
#مقاومت
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار میکند:
🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇
🔶 راهی به رضوان
📣 موضوع: نفاق ویرانگر انسانیت ۱
💡 کارشناس: حجتالاسلام دکتر سیدمحمدرضا موسوینسب
استاد حوزه و دانشگا و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
⏰ جمعه ۱۴۰۳/۱/۳ساعت ۱۷:۰۰
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه مجازی👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856
جدیدباترافیکرایگان👆
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
📢 همچنین میتوانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشیهای تلفن همراه، نیز دنبال کنید.
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 مبارزه با نفاق، یعنی مبارزه با کفر مستور
🔹 مشکلترین مبارزهها، مبارزه با نفاق است که مبارزه با زیرکیهایی است که احمقها را وسیله قرار میدهند. این پیکار از پیکار با کفر به مراتب مشکلتر است؛ زیرا در جنگ با کفر، مبارزه با یک جریان مکشوف ظاهر و بیپرده است؛ اما مبارزه با نفاق، در حقیقت مبارزه با کفر مستور است.
🔸 نفاق دو رو دارد؛ یک رو ظاهر که اسلام است و مسلمانی و یک رو باطن که کفر است و شیطنت و درک آن برای تودهها و مردم عادی، بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن است و لذا مبارزه با نفاقها غالباً به شکست برخورده است؛ زیرا تودهها شعاع درکشان از سر حد ظاهر نمی گذرد و نهفته را روشن نمیسازد و آن قدر برد ندارد که تا اعماق باطنها نفوذ کند.
📝 استاد شهید مطهری
#استکبار_ستیزی
#شماره۲۳
🆔 @farhang_puya