eitaa logo
فرهنگی فیروزآباد
70 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
8.5هزار ویدیو
753 فایل
نقل مطالب از دیگران به هیچ وجه به منزله تایید یا اطلاع از تمام افکار و وابستگی های احتمالی اشخاص نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 لوح | سمّ مضاعف 🔺️ رهبرانقلاب: #مذاکره با آمریکا سَم است. تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست -به تعبیر امام، تا وقتی آدم نشده- مذاکره‌ی ما با این دولت کنونی آمریکا، یک سَمّ مضاعف است. ۹۸/۲/۲۴ 🖨 نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=42545
📛 تایوان اولین کشوری در آسیاست که ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان را از طریق پارلمانش تصویب و قانونی!! می‌کند. 📛 هلند نیز اولین کشور در اروپا و جهان است که به تأسی از #قوم_سدوم، در سال ۲۰۰۱میلادی، گناه هم‌باشیِ (ازدواج) #همجنس_بازان را تصویب کرد!! #گناه_همجنس_بازی #سدومیان_تایوان ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
📛 اخیراً پیش‌نویس طرح ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان در تایوان به مجلس این کشور رفت! ⭕️ دادگاه قانون اساسی تایوان تا ماه مه۲۰۱۹ به دولت فرصت داده است تا ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان را به رسمیت بشناسد. 🗓 در نوامبر گذشته نیز یک همه‌پرسی برای تصویب همجنس‌بازی، در این کشور برگزار شد که با مخالفت عموم مردم مواجه شد! 💢 مردم در این کشور از زمان برگزاری همه‌پرسی تمام تلاش خود را می‌کنند تا از قانونی شدن عمل قوم لوط ممانعت به عمل آوردند، با این وجود، حتی در صورت تصویب نشدن این لایحه تا تاریخ ۲۴ام ماه می، ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان خود به خود قانونی اعلام خواهد شد!! 📌 پس از تصویب ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان در بیش از ۲۷کشور غربی، حالا وارثان قوم سدوم و اصحاب رس، به سراغ آسیا آمده‌اند! امّا هم‌چنان مسؤولین کشورها نسبت به این گناه شنیع، غفلت می‌کنند!! #جامعه_لوط #سدومیان_تایوان #گناه_همجنس_بازی ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
⭕️ در روز ۱۷می "روز مبارزه با همجنسگراستیزی" یه یادی کنیم از کتاب کاپلان و سادوک که باوجود ترویج جزء کتب درسی دانشگاه‌های ایران است!!! ❌ کتاب «روان‌پزشکی کاپلان و سادوک» منبع رسمی رشته‌های پزشکی، روان‌پزشکی و روان‌شناسی در دانشگاه‌های ماست، در جلد دوم این کتاب، در فصل «تمایلات جنسی به‌هنجار» موضوع همجنس‌گرایی مطرح شده است! و در صفحه ۳۲۳ به نقل از فروید گفته شده: «همجنس‌گرایی نه فساد است نه انحطاط، نمی‌توان آن‌ را بیماری شمرد...» !! 📌 در اسلام حرام و غیر شرعی است اما در کتب دانشگاهی ما به عنوان امری عادی و بلا اشکال تدریس می‌شود و دانشجو مجبور است برای این محتواهای غیر شرعی امتحان بدهد!! 📛 وزارت علوم و وزرای علوم فعلی و قبلی باید پاسخ دهند چرا و چگونه کتاب کاپلان و سادوک که مروّج گناه همجنس‌بازی، زنای ذهنی و استمناء است، جزء کتب رسمیِ درسی در دانشگاه‌ها است و تا به حال حذف نشده است؟! ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
📛 ترویج همجنس‌بازی در کتاب رسمی رشته روان‌پزشکی و روان‌شناسی دانشگاه‌های ایران! وزارت علوم پاسخ دهد‼️ 💢 فروید همجنس‌بازی را بیماری روانی تلقی نمی‌کند! وی در «سه رساله در زمینه نظریات تمایلات جنسی» نوشته است: همجنس‌بازی در افرادی مشاهده می‌شود که انحراف جدی دیگری از بهنجاری نشان نمی‌دهند... کارایی آن‌ها تأثیر نپذیرفته است و در واقع با رشد هوشی و اخلاقی بالا مشخص هستند. فروید در «نامه‌ای به یک مادر آمریکایی» چنین نوشت: مطمئناً همجنس‌بازی مزیتی ندارد، اما چیزی که مایه شرم باشد نیست، نه فساد است نه انحطاط، نمی‌توان آن را بیماری شمرد 📚 منبع: کاپلان و سادوک، خلاصه روان‌پزشکی۲، ص۳۲۳ #قوم_لوط #قلب_مریض ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
📛 هرجا قبیله‌ای بدوی کشف می‌شه،برهنه یا نیمه برهنه هستن، هم‌دیگه رو می‌کشن و میخورن. و بعضاً در ملأعام(...) 🔻در واقع حیواناتی هستن که ظاهر انسان دارن 🔻عجیبه که عده‌ای، برخی این رذائل رو نشونه فهمیدگی می‌دونن، در حالی‌که نشونه توحشه. بازگشت برخی جوامع مدرن به این سمت هم، نشونه سقوط فرهنگیه. 🔗 https://twitter.com/Sasan_Soroosh/status/1129304600606064641?s=19 ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
بسم الله الرحمن الرحیم در 🔶خداوند متعال پیامی روشن به مؤمنان داده، که در عین ایمان به صدق وعده های الهی، برای تحقق آن اهداف تلاش کنند، لذا بالاخص به یکی از بزرگترین وعده ها و اهداف خلقتش اینطور فرمود: 🔻وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي اَلزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ اَلذِّكْرِ أَنَّ اَلْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ اَلصّالِحُونَ * إِنَّ فِي هذا لَبَلاغاً لِقَوْمٍ عابِدِينَ (سوره انبیاء، آیات ۱۰۵و ١٠٦) ✨ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺯﺑﻮﺭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺫﻛﺮ ﻧﻮﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻦ را ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺻﺎلح و شایسته ﻣﻦ به میراث میبرند * بی شک ﺩﺭ ﺍﻳﻦ (وعده و هدفی که یاد کردیم) ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺑﻠﺎﻍ پیامی ﺭوشن ﺍﺳﺖ. 🔶 🔻 این پیامی به ما بندگان خداست، که در مقام بندگی چنان راسخ و پایدار باشیم که به آن افق موعود زمین میرسیم، و باید امروز گامهای رسیدن به آن هدف را برداریم، که هم بندگی را قویتر کنیم (در کیفیت و صالح شدن بندگان)، و هم بندگان را بیشتر کنیم (در کمیّت و تکثیر بندگان صالح)، تا در نهایت در آن دوره موعود «کثرت بندگان صالح» چنان باشد که «کوثر الهی» فراگیر شود و صالحین وارث زمین بشوند. 🔶 🔻در نتیجه، یکی از وظایف بندگی در تکثیر نسل بندگان صالح است، که این امر توأمان با «کیفیت و کمیت» هردو باهم، صورت میگیرد. ✨ یعنی نه فرزند زیاد بدون تربیت شایسته ایمانی، که کیفیت را فدای رسیدن به کمیت بالاتر کنیم! ✨و نه تربیت شایسته ایمانی بر فرزندان بسیار کم، که کمیت را فدای رسیدن به کیفیت بالاتر بکنیم! 🔻 این هردو ناصواب است، و حرکت صحیح «کمیت مطلوب» در عین «کیفیت مطلوب» است، که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) هم به جهت تلفیق این دوجهت در پیروان راستینش، به کثرت بندگان صالح امتش در قیامت مباهات میکند، چون آنها میوه های بسیار از ، یا همان ثمرات کثیر از هستند، که خداوندمتعال این شجره مبارکه را به پیامبر اعطا کرد (انّا اعطيناک الکوثر) و آن «بندگان صالح خودش» را «وارثان زمین خودش» قرار داد. 🔻پس آنقدر را تکرار کنید که چشم شیطان و اتباعش را کور کنید، و چشم امام زمان (علیه السلام) و اولیائش را روشن کنید، تا از هر یک نفر بیشتر گوینده ی «لا اله الا الله» روی زمین، این میعادگاه به بندگان صالح خدا به ارث برسد. 🌹🌹🌹 (ادامه👇) @Salehi786
(ادامه از👆 و در ) 🔶 در اینجا به نکاتی تفسیری اشاره کنم، که متوجه باشیم: 🔻الهی شدن زندگی، به ثمره سالم در میرسد، در برابر شیطانی شدن زندگی، که به ثمره فاسد در ختم میشود. هردو در ثمره است، اما این کجا و آن کجا!! (یکی سبدی پر از میوه های سالم و رسیده، و دیگری سبدی پر از میوه های فاسد و گندیده) ⬇ 🌹🌹 (از بیانات استاد قرائتی) 🔶 : 🔻 ﻫﺮ ﮐﺜﯿﺮﻯ ﻧﯿﺴﺖ. ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻰﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: کثرت ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻭﺍﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻭﻻﺩ ﻋﺬﺍﺏ ﮐﻨﺪ: ✨ «ﻓﻼ ﺗﻌﺠﺒﮏ ﺍﻣﻮﺍﻟﻬﻢ ﻭ ﻻ ﺍﻭﻻﺩﻫﻢ ﺍﻧﻤﺎ ﯾﺮﯾﺪ ﺍﻟﻠّﻪ ﻟﯿﻌﺬّﺑﻬﻢ ﺑﻬﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﺤﯿﺎﺓ ﺍﻟﺪﻧﯿﺎ» (ﺗﻮﺑﻪ55) 🌹🌹 🔶 : 🔻 ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﻮﺭﻩﺍﻯ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺳﻮﺭﻩﺍﻯ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ✨ ﺍﻣّﺎ «ﮐﻮﺛﺮ» ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ «ﺗﮑﺎﺛﺮ» ﺿﺪّ ﺍﺭﺯﺵ، 💎ﺯﯾﺮﺍ : 1⃣ ﺍﻭﻟﻰ ﻋﻄﯿّﻪ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﻪﺍﺵ ﺫﮐﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ : «ﺍﻋﻄﯿﻨﺎﮎ ﺍﻟﮑﻮﺛﺮ » ﻭ ﺩﻭﻣﻰ ﯾﮏ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻣﻨﻔﻰ ﮐﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﻪﺍﺵ ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﺳﺖ : «ﺍﻟﻬﺎﮐﻢ ﺍﻟﺘﮑﺎﺛﺮ» 2⃣ «ﮐﻮﺛﺮ» ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ : «ﻓﺼﻞّ ﻟﺮﺑّﮏ» ﻭ «ﺗﮑﺎﺛﺮ» ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻮﺭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺮﺷﻤﺎﺭﻯ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ «ﺣﺘّﻰ ﺯُﺭﺗﻢ ﺍﻟﻤﻘﺎﺑﺮ» 3⃣ ﺩﺭ ﻋﻄﺎﻯ «ﮐﻮﺛﺮ» ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ: «ﺍﻧّﺎ ﺍﻋﻄﯿﻨﺎﮎ ﺍﻟﮑﻮﺛﺮ» ﻭ ﺩﺭ «ﺗﮑﺎﺛﺮ» ﺗﻬﺪﯾﺪﻫﺎﻯ ﭘﻰ ﺩﺭ ﭘﻰ: « ﮐﻼّ ﺳﻮﻑ ﺗﻌﻠﻤﻮﻥ ﺛﻢّ ﮐﻼّ ﺳﻮﻑ ﺗﻌﻠﻤﻮﻥ» 4⃣ «ﮐﻮﺛﺮ» ، ﻋﺎﻣﻞ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻟﻖ ﺍﺳﺖ: «ﺍﻋﻄﯿﻨﺎﮎ ﺍﻟﮑﻮﺛﺮ ﻓﺼﻞ»، ﻭ «ﺗﮑﺎﺛﺮ» ﻭﺳﯿﻠﻪﺍﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺮﮔﺮﻣﻰ ﺑﺎ ﻣﺨﻠﻮﻕ : «ﺍﻟﻬﺎﮐﻢ ﺍﻟﺘّﮑﺎﺛﺮ» ⬇️ (ﻣﻨﺒﻊ : ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻧﻮﺭ : ﺝ۱۰ ﺹ۶۱۴و ۶۱۵) 🌹🌹 🔶 : (از بیانات آیت الله جوادی آملی) 🔻 نوعی «توسعه در نیروی انسانی و اجتماعی» است که هم در فضای فرهنگی موجب تحکیم فرهنگ مرتبط با آن اجتماع میشود، و هم در فضای اقتصادی موجب تحکیم توان و قدرت اقتصادی مرتبط با آن اجتماع. 🔻اما این «ﺗﻮﺳﻌﻪ در نیروی انسانی» در فرهنگ اسلامی ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺩﻭ نوع ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ: ⬇️ ۱- «ﺗﻮﺳﻌﻪ » ﮐﻪ ﻣﺬﻣﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ۲- «ﺗﻮﺳﻌﻪ » ﮐﻪ ﻣﻤﺪﻭﺡ ﺍﺳﺖ 🌹 💎 ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺩﺍﺭﺍﯼ « ﻓﺼﻞ » ﻣﺘﻤﺎﯾﺰﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. 🔻 «ﺗﻮﺳﻌﻪﯼ ﮐﻮﺛﺮﯼ» ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﻫﻤﻪﺟﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺗﻮﺳﻌﻪﯼ ﮐﻮﺛﺮﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ «ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ» ﻭ «ﻫﻤﻪﺟﺎﻧﺒﻪ» ﺑﺎﺷﺪ. مؤمن تولیدش بالا و مصرف فردیش کم است. ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ : « ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺧﻮﺩﻣﺤﻮﺭﯼ ﻭ مصرف گرایی، است و ﻣﺬﻣﻮﻡ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺩﺍﺷﺘﻦ تولید بالا در ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﺠﺎﺕ ﻭ ﻣﺰﺭﻋﻪ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻣﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺭﻓﻊ ﻧﯿﺎﺯ فقرا (با منفعت رسانی عمومی نه شخصی)، ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻭ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺩﯾﻦ [و ] ﺍﺳﺖ». 🌹 🔻 در رابطه با «توسعه در » هم، ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺯ «ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻭﻻﺩ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭘﺮﻭﺭﯼ»، ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺍﺳﺖ. 🔻 ﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ، ﺍﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻣﺮﺩﻥ ﭘﻮﺳﯿﺪﻥﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺩﯾﻦ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﻣﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﺁﻣﺪﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭ «ﻓﺮﺯﻧﺪآوری» فقط ﻣﺸﮑﻞ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺣﻞ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ بالاتر، ﻣﺸﮑﻞ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺣﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ. 🔻 [تسکین و طمأنينه قلبی و] سکینت جامعه بر عهده زنان است، اگر زن نتواند سکینت جامعه را تامین کند، رسالت الهی خود را انجام نداده است. 🔻 مسئولیتی است بر عهده زنان و دولت باید در این راه گام بردارد. ﺍﮔﺮ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭ ﺗﮑﺜﯿﺮ ﻧﺴﻞ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻮﺍﻧﺐ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﺩ [ انتهای بیانات ﺁﯾﺖﺍﻟﻠﻪ ﺟﻮﺍﺩﯼ ﺁﻣﻠﯽ بر ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ زنان و ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ برای ، در : 1. مصاحبه با مرکز پژوهشهای علوم انسانی صدرا و موسسه همشهری در ویژه‌نامه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت (تحت عنوان شاخص‌های توسعه‌ی اسلامی)- اردیبهشت۱۳۸۹  2. دیدار مدیر و اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران - سه شنبه فروردین۱۳۹۱ ] 🌹🌹🌹 @Salehi786@SalehiBooks
📸 yon.ir/s2fhc 📽 🔹 برای بازتولید عمل شیطانیِ (قوم لوط) شبانه‌روز می‌جنگند، کارناوال‌های افتخار برگزار می‌کنند و هر روز کف خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند، آیا ما این‌گونه برای سخن قرآن که گناه شنیع را کرده و برای پیامبر خدا (حضرت لوط ع) می‌جنگیم و علیه این گناه، تظاهرات می‌کنیم؟! 🔸 چرا علیه قانونی‌کردن همجنس‌بازی در برخی کشورها موضع فعال ندارد؟ مگر قانونی کردن همجنس‌بازی، نقض صریح امنیت ملی مسلمانان ایران در جهان نیست؟! مگر شورای عالی امنیت ملی از تبلیغات سازمان‌یافته‌ی وسیع همجنس‌بازی و تمرکز ویژه بر روی ایران خبر ندارد؟! 🔸 چرا کشور اسلامی ایران به وظیفه‌ی اسلامی‌اش در قبال همجنس‌بازان عمل نمی‌کند؟! چرا سفرای کشورهایی که ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان را به رسمیت شناخته و قانونی کرده‌اند، فرا نمی‌خواند؟! 🔸 با وجود این‌که همجنس‌بازی در مجالس و توسط نمایندگان مجلسِ کشورها تصویب می‌شود، چرا نمایندگان توقف روابط و تحریمِ کشورهایی که همجنس‌بازی را به رسمیت شناخته‌اند، در دستور کار مجلس قرار نمی‌دهند؟! حتی دریغ از قرائت یک بیانیه علیه همجنس‌بازی در صحن علنی مجلس!! 🔸 چرا علیه نقض صریح قوانین ادیان الهی و در مجامع بین‌المللی اقامه دعوی نمی‌کند؟ آیا قضات و وکلای محترم قوه‌ی قضائیه، وظیفه‌ی شکایت از کشورهایی که همجنس‌بازی و ازدواج همجنس‌بازان را قانونی کرده‌اند، ندارند؟ اگر قوه‌ی قضائیه به وظایف اسلامی‌اش عمل نکند، فساد جامعه را می‌گیرد! 🔸 از ، و صداوسیما هم گله‌مندیم! ناقض ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
🔰 سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(ص) ⬅️ بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود ۲۵ تا ۲۸سال دانسته اند. ⬅️ با این حساب تفاوت سنی بین پیامبر‌ اکرم و حضرت خدیجه نبوده وهر دو حدود ۲۵سال داشته‌اند. 🔹درباره سن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم نظرات مختلفی وجود دارد برخی مانند بیهقی (از علمای بزرگ اهل سنت) ایشان را ۲۵ساله می‌دانند. 🔹بیهقی می‌گوید: «... بلغت خدیجة خمسا وستین سنة، و یقال: خمسین سنة، و هو أصح» ...بعضی می‌گویند: سن حضرت خدیجه (در هنگام وفات) ۶۵‌ساله بود و برخی دیگر گفته‌اند در آن وقت ایشان ۵۰ساله بوده است که قول صحیح هم همین است. ( احمد بن الحسین بن علی بن موسی، البیهقی، دلائل النبوة، ج۲، ص ۷۱) 🔹وی سپس در جای دیگر می‌نویسد: «أن النبی تزوج بها و هو ابن خمس و عشرین سنة قبل أن یبعثه اللّه نبیا بخمس عشرة سنة». ازدواج رسول خدا با حضرت خدیجه ۱۵سال قبل از بعثت بوده است. ( همان، ص۷۲) ✅ بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت، ۵۰ساله باشند و ۱۵سال قبل از بعثت هم ازدواج نموده باشند با این حساب سن حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم ۲۵سال بوده است. 🔹اما اکثر محققین و مورخین سن ایشان را در زمان ازدواج ۲۸سال می‌دانند. 🔹العکبری از بزرگان اهل سنت و نویسنده شذرات الذهب می‌گوید: «و رجح کثیرون أنها ابنة ثمان وعشرین». بسیاری از مورخین قول ۲۸سال را برای حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم - ترجیح داده‌اند.(عبد الحی بن أحمد بن محمد العکری الحنبلی، شذرات الذهب فی أخبار من ذهب، ج۱، ص۱۴، حوادث سال۱۱) 🔹حاکم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابن اسحاق (سیره نویس مشهور) نقل می‌کند.( محمد بن عبداللّه الحاکم، النیشابوری، المستدرک على الصحیحین، ج۳، ص۲۰۰، ح۴۸۳۷) 🔹ابن عساکر و ذهبی و مرحوم إربلی به نقل از ابن عباس می‌گویند: خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت ۲۸ساله بود.(علی بن الحسن إبن هبة اللّه بن عبداللّه الشافعی، ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، ج۳، ص۱۹۳؛ شمس الدین، ذهبی، سیرأعلام النبلاء، ج۲، ص۱۱۱، ذیل ترجمه خدیجه ام‌المؤمنین، رقم ۱۶؛ علی بن عیسى بن أبی الفتح، الأربلی، کشف الغمة، ج۲، ص۱۳۵، باب: فصل فی مناقب خدیجه) 🔹مرحوم إربلی در جای دیگر به نقل از ابن حماد می فرماید: حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت ۲۸ساله بود.(علی بن عیسى بن أبی الفتح، الأربلی، کشف الغمة، ج۲، ص۱۳۳، باب: فصل فی مناقب خدیجة) 🔹با این حساب روشن شد که بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود ۲۵ تا ۲۸سال دانسته‌اند. ✅ با این حساب تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده وهر دو حدود ۲۵سال داشته‌اند. 🔗 http://yon.ir/7vR2B ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
📣 میز نقد در برنامه تلویزیونی | بخش اول ⭕️ امیررضا مافی: 🔺«به دنیا آمدن درباره اختلاف یک زوج بر سر فرزندآوری است. فیلم از این جهت اهمیت دارد که پرسش‌های اساسی را در در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. در غرب نظرات متعددی در مورد چیستی امر اخلاقی وجود دارد. و معتقدند که امری که فایده جمعی را پوشش دهد، امری اخلاقی ست اما ایده‌آلیست‌ها امر اخلاقی را امری مطلق می‌دانند. از دید آن‌ها دروغ تحت هر شرایطی مطلقا امر بدی است. میان و فاصله زیادی وجود دارد. 🔺در این فیلم با زن و شوهری مواجه هستیم که با عملی روبه‌رو شده‌اند که باید برخورد اخلاقی داشته باشند. فیلمی که پدر و مادر بر سر نگه داشتن فرزند دچار اختلاف هستند. پدری که به نظر می‌رسد خودانگار است، خواهان از بین بردن بچه است و مادری که دلش نمی‌آید فرزندی که در بطن دارد را از بین ببرد. فیلم دوگانه‌ای را مطرح می‌کند که وقتی تماشاچیان از سینما خارج می‌شوند راجع به آن از هم سوال می‌کند و از این جهت فیلم بسیار مهم است. از جهت دیگر فیلم الکن است یعنی ایده و پاسخ روشنی ندارد. کارگردان تنها وضعیتی را ترسیم کرده و در جایی به لحاظ احساسی به نفع یکی از این دو غلطیده است. 🔺فیلم فاکتورهای متعدد را نشان می‌دهد که همه آن‌ها ‌ زبانی هستند و منطقی که باید مخاطب را با یکی از اندیشه‌های اخلاقی همراه کند دیده نمی‌شود. «به دنیا آمدن» کوششی است که سعی کرده مخاطب؛ هر دو موقعیت متضاد را با هم درک کند. ما در سنت خود امر اخلاقی را در مقام نظر، مطلق می‌دانیم، اما در مقام عمل دچار نسبیت‌گرایی می‌شویم که به مصلحت، تئوری دینی و سنت مربوط می‌شود.» ⭕️ بهروز افخمی: «موضوع فیلم «به دنیا آمدن»، کوشش برای تجربه کردن یک موقعیت عاطفی و احساسی است. فیلم‌ساز موقعیت هر دو شحصیت اصلی فیلم را از بعد عاطفی، به خوبی درآورده است. فیلم با تحلیل سر و کار ندارد. تحلیل کردن یا تقلیل دادن آدم‌ها به علم اخلاق یا موقعیت طبقاتی ربطی به فیلم ندارد.» @MovieReviewMag