هدایت شده از مدرسه فلسطین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
زبان و نژاد و حتی گاهی مذهب و دینمان یکی نیست
اما دردها، آرزوها و حماسههایمان شبیه هم است
ما باهم مزه تحقیر را چشیدهایم وقتی که سرزمینمان با تمام منابعش زیر پای استعمارگران بوده
ما با هم عزت و آزادی و استقلال را آرزو کردهایم
لالایی مادران ما پر است از حماسههای قهرمانهایی که از گوشه و کنار برخاستهاند و در برابر ظلم قد علم کردهاند
همین تاریخ مشترک غم و شادیمان را مشترک ساخته
با هم عزادار میشویم و اشک میریزیم و با هم جشن میگیریم و شادی میکنیم
ما اهالی یک منطقهایم و همین هم سرنوشتمان را به هم گره زده و غم و شادیمان را یکی ساخته...
🔻شادی مردم را باهم ببینیم☺️
#هم_سرنوشتیم
#منطقه_ما
#امت_واحده
🇵🇸به مدرسه فلسطین بپیوندید:
🌐|| @palestinestory
هدایت شده از ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
#معلم_مقاومت | سلسله جلسات معلم مقاومت
🗣حجت الاسلام نخعی
▪️خوانش مدرسهای جریان مقاومت
⏳️ چهارشنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۲۰
🔴لینک نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.
🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان
● [بله] ● [ایتا] ● [شاد] ● [اینستاگرام]●
🔹 تجربه معلمی که دبیر پویش ۴۸_۴۸ نماینده مجلس هم است
به مناسبت روزهای ابتدایی سال تحصیلی
🔸همیشه در مدرسه از بچه ها خواسته ام که از خواسته های خود کوتاه نیایند و به دنبال حق خودشان باشند .از سویی نیاز است این مفهوم را بیاموزیم که قرار نیست همیشه برای حل مشکلات طلبکار باشیم ، اساسا خیلی از مسائل با همدلی و مسئولیت پذیری قابلیت حل کردن دارد .
🔹این ایام موضوع پارکینگ موتورسیکلت دانش آموزان دغدغه اکثریت دانش آموزان هنرستان شده ، دیروز من را به کلاسشان دعوت کردند و خواستند به سبک پویش ۴۸.۴۸ نماینده مجلس پاسخگوی خواسته آنها باشم (بالاخره کوزه گر در کوزه افتاد) ، آنها معتقد بودند هزینه هایی که در مدرسه صورت گرفته اولویت نداشته (مثلا سامانه حضور و غیاب و ثبت موارد انضباطی) ، به یاد سند نظام مسائل شهری افتادم که معتقدیم باید توسط مردم تدوین شود ، اولویت ها متفاوت هست الآن مسئله اصلی دانش آموز هنرستان من جای پارک موتورش هست و خنک بودن کلاس و کارگاهش ، اما از نگاه خودش قطعا اولویت ها از نگاه هرکس متفاوت هست ، معلم اولویتش تجهیز کارگاه هست و کادر مدرسه موارد اداری و انضباطی و...
🔸دلایل اقدامات را بیان کردم قطعا همه جمع قانع نشدند اما مطمئم هستم سطح تنش و نارضایتی تا حد زیادی کمتر شد(حداقل نگاه تک بعدی به نگاه چند جانبه تغییر کرد) از طرفی یکی از دانش آموزان مامور شده پیش بینی هزینه کند و امکان سنجی اقدام نسب تور سایه بانی برای پارکینگ موتورها انجام شود . برای حل مشکل باید مسئولیت پذیرفت ، اگر کسی بگوید به من ربطی ندارد ، قطعا همین جمله را در جواب خواهد شنید
🔸دانش آموزان از بخش های دیگر مدرسه هم سئوالاتی داشتند که در حوزه اختیار من نبود به مسئول مربوطه ارجاع دادم (قرار نیست در هر زمینه ای اظهار نظر کنیم) ، انگار امیدی به پاسخ نداشتند و بیخیال شدند😔 .
🔹از این خوشحالم که دانش آموزانم در مقابلم ترسی ندارند و آزادانه مسائل را طرح می کنند ، همین افراد در مقابل دیگران سکوت می کنند و مهر بر لب می گذارند .
🔸آنها امید دارند که مسائلشان با طرح کردن با من حل شود اما واقعیت این هست که همه مسائل قابل حل نیست مثلا مستهلک شدن اغلب کولرهای مدرسه ، این را باید صادقانه گفت و امید واهی ایجاد نکرد، نگاه آرمانی باید با نگاه واقع گرایانه معتدل شود.
✍ نگاشت محمد وطن دوست | معاون آموزش هنرستان ثامن الائمه برازجان
#تربیت_به_سبک_خمینی
#پویش_4848
#روایت_مدرسه
____
https://eitaa.com/farhangian_dashtestan
📌 سلسله نشست معلم مقاومت
💢 نشست دوم
⏳️ پنج شنبه ۱۲مهرماه ساعت ۱۷
📎 لینک نشست:
📍 https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125364/l/fa
🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان
● [بله] ● [ایتا] ● [شاد] ● [اینستاگرام]●
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فرصتهای حیاتی که در کلاسهای درس از دست میرود!
چگونه یک کلاس درس، میتواند افق دید نسل آینده را تغییر دهد؟
حجتالاسلام خاکی: در درس هیدروکربنها با اجازهی معلم علوم، به کلاس آمدم و قصه صنعت پتروشیمی از دوران استعمار تا انقلاب اسلامی را گفتم. نتیجهی چنین خلاقیتی، دو هفته مطالعه و بحث جدی دانش آموزان بر روی قصه نفت ادامه داشت.
🔻تصور کنید معلمان در درسهای مختلف، فراتر از فرمولها میرفتند؛
هدف نهایی ما فراتر از انتقال صرف اطلاعات است. ما در پی پرورش نسلی هستیم که توانایی تحلیل عمیق و درک جامع از پیچیدگیهای جهان معاصر را داشته باشد. نسلی که نه تنها میداند، بلکه میفهمد و میتواند تغییر ایجاد کند.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
📌 سلسله نشست معلم مقاومت
💢 نشست سوم
🗣 عباس بازدار
▪️روایتهای معلمانهای از محور مقاومت
⏳️یکشنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰
📎 لینک نشست:
📍 https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125364/l/fa
🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان
● [بله] ● [ایتا] ● [شاد] ● [اینستاگرام]●
12.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا امروز دانشجویان ما، به اندازه این کودک دبستانی، کار تبیینی میکنند؟
در صف صبحگاه مدرسه
کودکی دبستانی از قصهی #استعمار_نفت میگوید!
کودکی دبستانی، از او تصویربرداری میکند!
کودکی دبستانی در کنارش #پرچم_فلسطین به دست گرفته است!
کودکِ راوی هم از #تاریخ تجاوز بریتانیا به جنوب و مقاومت رئیسعلی میگوید،
هم جغرافیای منطقه را توصیف میکند،
هم اقتصاد سیاسی غرب آسیا را توضیح میدهد،
و هم منطق #حمایت_از_مظلوم و #وظیفه_ما را میآموزد!
اینجا برازجان، استان بوشهر
🔻هنوز هم برای بعضیها سؤال است که چطور میتوان به کلام #رهبر_انقلاب درباره حمایت از مردم #لبنان و #فلسطین عمل کرد؟
🆔 @Storytellers_of_Palestine
🎬 @Mostazafin_TV
💠 #گفتوگو_معلمانه_۷۰
🔹موضوع :
💠 پیشنهاد شما به عنوان یک معلم مسلمان ، برای ایستادن کنار مردم فلسطین و لبنان چیست؟
🔸از همه معلمان و دغدغه مندان عرصه مقاومت
دعوت می شود تا در این نشست حضور بهم رسانند.
🌐 مکان : سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان
⏱ زمان : سهشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت : ۲۰
🔺 پخش زنده :
از طریق کانال روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در پیام رسان شاد :
https://shad.ir/dashtestan_bu
🎬 رسانه فرهنگیان دشتستان :
@farhangian_dashtestan
🖋 گروه گفتگو معلمانه :
https://eitaa.com/joinchat/2560033010Ceaca270b80
🔴 دومین جلسه پاسخگویی پویش ۴۸.۴۸ نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
🎙 با حضور : دکتر ابراهیم رضایی
نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی
و
مردم پرشور و فهیم شهرستان دشتستان
⏰ تاریخ : یک شنبه 22 مهر ماه ۱۴۰۳
ساعت 19.30
🕌 مکان : مصلی نماز جمعه شهر برازجان
📺 لینک پخش زنده مراسم از طریق سایت آپارات :
https://www.aparat.com/namayande4848_dashtestan/live
💠 نوبت دهی جهت ثبت نام در ابتدای جلسه صورت می گیرد، در صورت تعداد بالای متقاضی و محدودیت وقت، جهت انتخاب افراد قرعه کشی انجام خواهد داد.
https://eitaa.com/pouyesh4848_magles_dashtestan
🎬 ببینید
💠 #گفتگو_معلمانه
#نشست_۷۰
📌پیشنهاد شما به عنوان یک معلم مسلمان، برای ایستادن کنار مردم فلسطین و لبنان چیست؟
🎙 با حضور :
🔸 آقای حسین سیستانی
📌پژوهشگر تعلیم و تربیت
🎬 لینک کلیپ در کانال آپارات :
https://aparat.com/v/ajm2t5c
___
🎬 رسانه فرهنگیان دشتستان
@farhangian_dashtestan
💠 #گفتوگو_معلمانه_۷۱
🔹موضوع :
💠 #روایت_معلمانه_روزهای_مقاومت_فلسطین
🎙 با حضور :
• آقای کمالی - معاون پرورشی دبیرستان شاهد
• آقای بوستانی - آموزگار پایه ششم
• حاج آقا نوروزی - معاون پرورشی
• خانم خوشابی - هنرآموز نقاشی ایرانی
📅 زمان: ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ | ساعت: ۱۹:۳۰
📍 مکان: سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان
🔴 پخش زنده: کانال روابط عمومی آموزش و پرورش دشتستان در شاد
📺 رسانه فرهنگیان دشتستان:
@farhangian_dashtestan
[عضویت در گروه گفتوگو معلمانه]
از تمامی معلمان و علاقهمندان به موضوع مقاومت دعوت میشود در این نشست شرکت کنند.
📌 گزارش هفتاد و یکمین نشست "گفتوگوی معلمانه"
هفتاد و یکمین نشست "گفتوگوی معلمانه" با موضوع "روایت معلمانه از روزهای مقاومت" با ارائه ۶ نفر از معلمان و مدیران مدارس (۴ نفر حضوری و ۲ نفر مجازی) برگزار شد.
🔹 محورهای اصلی نشست:
- روشهای خلاقانه در آموزش مفاهیم اجتماعی با مسئله مقاومت
- استفاده از ظرفیت هنر در انتقال مفاهیم
- نقش مدرسه در تربیتاجتماعی و کنشگری دانشآموزان برای مسائل امروز جامعه جهانی
- تجربیات موفق در فعالیتها و کنش گری های معلمانه و دانش آموزی در مهمترین مسئله امروز جهان ( فلسطین )
📍 خلاصه سخنان ارائهدهندگان:
▪️ آقای بوستانی ؛ آموزگار دبستان معرفت ، بر استفاده از ظرفیت کتب درسی تأکید کرد. او با اشاره به دروس مطالعات اجتماعی و هدیههای آسمان، روشهای پیوند مفاهیم درسی با مسائل روز را تشریح کرد. و به ارائه تجربه خود در این خصوص اشاره کردند.
▪️ خانم رضازاده ؛ معلم ، تجربیات خود در استفاده از روشهای خلاقانه مانند نقاشی و داستاننویسی را به اشتراک گذاشت و بر نقش کلیدی خانوادهها در پیشبرد حرکتهای فرهنگی تربیتی پیرامون مسئله مقاومت و امروز فلسطین تأکید کرد.
▪️حاج آقا نوروزی ؛ معاون پرورشی دبستان سعدی
از تعیین یک روز در هفته با موضوع یکشنبه های فلسطینی برای زنده نگه داشتن و اهمیت پرداختن به این مسئله گفتند و برنامه ای برای تعیین سفیر فلسطین در هر کلاس که قرار است هر کلاس برنامه و روایت ویژه ای در صف صبحگاه برای این مسئله داشته باشد
▪️ خانم حسنیان ؛ مدیر مدرسهای در شاهرود، از اجرای موفق طرح "روزنامه دیواری فلسطین" و طرح سوال در هر کلاس و برگزاری مناظرات دانشآموزی، گامهای مؤثری در مسیر تربیت دانشآموزان تحلیلگر پیرامون مسئله فلسطین و نقش ما برداشته است.
▪️ خانم خوشابی ؛ هنرآموز گرافیک هنرستان کار و دانش هنر ، رویکرد متفاوتی را با استفاده از دریچه هنر و تاریخ معرفی کرد. او با بهرهگیری از ابزارهای بصری و کارگاه هنر، روشهای جذابی برای گفتگو با دانشآموزان هنرستان ارائه داد.
▪️ استاد کمالی ؛ معاون پرورشی دبیرستان شاهد متوسط دوم ، از حرکت های ساده ولی مستمر گفتند از برافراشتن پرچم فلسطین و لبنان در کنار پرچم ایران و تجربه فعالیت هایی همچون کافه ۵۷ که فضای گفتگو های چالشی ایجاد کرده برای افزایش تحلیل دانش آموزان گفتند
🔸 برنامهریزی برای رویداد یکروزه "مدرسه فلسطین" با حضور ۳۰ تا ۴۰ دبیر خبر داد. او تجربیات موفقی در زمینه نصب پرچم و برگزاری مدرسه انقلاب ارائه کرد.
🔹 دستاوردهای نشست:
شرکتکنندگان در این نشست بر اهمیت روشهای خلاقانه در مشارکت فعال دانشآموزان تأکید کردند. همچنین نقش کلیدی خانوادهها در همراهی با فعالیتهای فرهنگی مدارس مورد توجه قرار گرفت.
💫 جمعبندی:
این نشست نشان داد که حرکتهای کوچک و خودجوش معلمان، از یک نقاشی ساده تا برگزاری مناظرات دانشآموزی، میتواند به ایجاد موجی از آگاهی و حرکت اجتماعی تبدیل شود. تنوع روشهای ارائه شده، از استفاده از کتب درسی تا بهرهگیری از هنر و تاریخ، نشاندهنده ظرفیتهای گسترده آموزش و پرورش در تربیت نسلی آگاه و مسئولیتپذیر است.
#گفتگوی_معلمانه #آموزش_و_پرورش #تربیت_اجتماعی #خلاقیت_در_آموزش #روایت_معلمان
____
https://eitaa.com/farhangian_dashtestan