🛑تذکرات مهم امتحانات نهایی 🛑
۱-یاد خداوند آرامبخش دلهاست، کمک گرفتن از او و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم میتواند آرامش را به شما هدیه دهد.
۲. پاسخبرگها شخصیسازی میشوند و دارای رمزینه (بارکد) مخصوص شما بوده و برای تصحیح الکترونیکی اسکن میشوند. از مخدوش کردن بارکد، علامتگذاری و نوشتن در سربرگها، تا کردن، مچاله کردن، پاره یا مرطوب کردن آن اکیدا خودداری کنید.
۳. در آزمون سـعی کنید سـوالات را با دقت بخوانید و زیر قسـمتهای مهم سـؤال خط بکشـید. مثلا آیا سـؤال، سـرعت را براسـاس کیلومتر بر سـاعت میخواهد یا متر بر ثانیه.
۴. در حین آزمون اگر متوجه شدید قادر به پاسخ دادن به سؤالی نیستید، بهتر است به سراغ سوالات بعدی بروید تا زمان را از دست ندهید.
۵. اگر سؤال، وقتگیر بود؛ در کنار آن (در برگه سؤالات) علامت ضربدر بزنید و ابتدا سؤالهایی را که برایتان آسان هستند، پاسخ دهید و بعد بر روی سؤال وقتگیر تمرکز کن
۶. سعی کنید پاسخنامه، تمیز و خوانا باشد تا به علت بدخطی و نامنظم بودن،تصحیحکننده،پاسخ شما راشتباه تشخیص ندهد.
۷. در پاسخ به سوالات، از روشهای موجود در کتاب درسی بهطور کامل و دقیق استفاده کنید و از بهکارگیری روشهای تستی و کنکوری بپرهیزید.
۸. در سوالات محاسباتی، دور جواب آخر خط
۹. در پایان آزمون پاسخهای خود را بررسی کن و برای ترک جلسه امتحان، عجله نکن
۱۰. اگر در جلسه امتحان دچار آشفتگی و اضطراب شدید، از تکنیکهای وقفه آزمون استفاده کنید و برای چند دقیقه آزمون را رها کنید و کارهای زیر را انجام دهید:
*وضعیت نشستن خود را اصلاح کنید، چند ثانیهای کف پاهای خود را کامالا بر روی زمین قرار دهید و سعی کنید ستون فقرات خود را در وضعیت عمودی و صاف نگه دارید.
۱۱. توجه داشته باشید که نگاه کردن به دیگر دانشآموزان و نحوه عملکرد آنان (همانند سریعتر یا کندتر نوشتن آنان) میتواند موجب اضطراب در حین امتحان شود. بنابراین تمام توجه خود را بر برگه امتحانی خود متمرکز کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید.
۱۲. حتما وقت را در نظر بگیرید و زمان آزمون را مدیریت کنید.
۱۳. در امتحانات تشریحی قبل از پاسخ دادن به سوالات با دقت فکر کنید. به این منظور:
*ابتدا نکات مهمی را که راجع به سوالات به ذهنتان میرسد، در چرکنویس یادداشت کنید.
*این نکات را به ترتیب شمارهگذاری کنید، سپس پاسخها را تنظیم و پاکنویس کنید.
۱۴. در پاسخ دادن به سوالات از خودکار مشکی یا آبی (ترجیحا خودکار مشکی) ستفاده کنید. شکلها را با دقت رسم کنید تا تصحیحکننده پاسخبرگ شما بتواند به سهولت آنها را بخواند.
۱۵. آوردن هرگونه برگه بهعنوان چرکنویس یا یادداشت در جلسه آزمون ممنوع است. حوزه امتحانی این موارد را در اختیار شما قرار خواهد داد.
۱۶. با توجه به تصحیح اوراق آزمون نهایی براساس راهنمای تصحیح، سعی کنید تا مطالب را مطابق با کتاب درسی یاد بگیرید و از پاسخدهی به سوالات براساس روشهای تستی و کنکوری خودداری کنید.
۱۷. برخی از دانشآموزان به دلیل نبودن دروس عمومی در کنکور سراسـری، مطالعه این دروس برای امتحان نهایی را به هفتههای پایانی و منتهی به آزمون نهایی موکول میکنند که این روش به دلیل عدم فرصت کافی برای مطالعه مفهومی و شرکت در آزمونهای تشریحی اشتباه است.
۱۸. فاصله زمانی بین هر درس در برنامه آزمون نهایی براساس حجم و دشواری مطالب لحاظ خواهد شد، اما تعویق مطالعه و کسب آمادگی برای آزمون نهایی به شب امتحان یا روزهای پایانی توصیه نمیشود.
۱۹. در آزمون نهایی صرفا پاسخ نهایی مد نظر نیست و هر قسمت از پاسخ یک سؤال، دارای نمره خاصی است. بنابراین به سوالات پاسخ کامل دهید و از خلاصه نوشتن پرهیز کنید.
۲۰. حضور و غیاب به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورت تأخیر، برای دانشآموز غیبت ثبت خواهد شد.
۲۱. بیشترین تعداد غایبین در آزمون نهایی معمولا مربوط به اولین آزمون است و علت آن تأخیر در رسیدن به حوزه به دلیل عدم اطلاع از آدرس دقیق آن است. لذا قبل از اولین آزمون حتما یک بار به محل حوزه برگزاری آزمون مراجعه کنید.
۲۲. پس از اسـتقرار در صندلی، حتما شـماره کارت ورود به جلسـه، شـماره صندلی و شـماره درج شـده بر روی تمامی برگههای پاسـخبرگ را با یکدیگر مطابقت دهید.
۲۳. پس از توزیع سوالات، تعداد صفحات و تعداد سوالات دریافتی و رشته – درس آزمون را کنترل تا برگه سؤالی را کم یا برگه سوالات رشتههای دیگر را اشتباها دریافت نکرده باشید.
چنانچه به هر دلیلی فضای کافی برای پاسخگویی نداشتید یا مشکلی برای پاسخبرگ ایجاد شد و نیاز به پاسخبرگ اضافی یا تعویض پاسخ برگ داشتید به مسئولین حوزه اطلاع دهید تا نسبت به ارائه پاسخبرگ اضافی مخصوص و شخصیسازی شده، اقدام لازم صورت پذیرد و به هیچ عنوان از پشت پاسخبرگها برای پاسخگویی استفاده نکنید.
حرف حساب کمال خرازی
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
💠 تشکر بخاطر برخورد با بی حجابی
🟢صبح امروز بلوار ارم همدان برای پیاده روی رفته بودیم و ماموران گرانقدر نیروی انتظامی در حال اجرای طرح نور و برخورد با افراد بدحجاب و هنجارشکن.
🔴واقعا" بعد از مدتها فضای نسبتا" خوبی مشاهده کردیم .
🟢امیدواریم ادامه دار باشد ....
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
🚨ممنوعالخروجی در انتظار سلبریتیهای بیحجاب
امیر حسین بانکیپور، نماینده مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🔹هرگاه یک سلبریتی، اینفلوئنسر یا افرادی که شهرتی سیاسی و فرهنگی دارد تخلفی در زمینه حجاب و بیحجابی داشته باشد، قطعاً جرمش با شهروند عادی فرق دارد و متفاوت است؛ البته در جرایم دستهبندی صورت گرفته که من دسته ضعیفتر را اعلام میکنم.
🔹اگر تنها مرتکب جرم بیحجابی شوند علاوه بر محکومیت به حداکثر جریمه نقدی درجه سه، از سهام موجود بانکی، اموال منقول و غیر منقول انجام میشود. همچنین محرومیت از شغل (حضور در پروژههای مختلف بازیگری و تبلیغاتی) تا ۳ ماه، ممنوعیت از خروج کشور تا دو سال و محرومیت کاری تا دو سال را خواهند داشت.
🔹البته به غیر از بیحجابی اگر ترویج بیحجابی هم داشته باشند قطعاً مجازات خواهند شد که جریمه آن متفاوت است.
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمتر از دو دقیقه و یک عالم حرف
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
🔥 *برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س ) و روز دختر درشهرکبودراهنگ*🔥
✨ *هیئت ورزشهای همگانی شهرستان کبودراهنگ برگزارمینماید* :
⚡️ *از میدان امام حسین (ع)شهرکبودراهنگ*
⚡️ *همراه با جوایز نفیس*
⚡️ *جمعه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح*
🌹 *منتظر حضور گرمتان هستیم*
10.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴خبری در راه است...
🔹ببینیم و لذت ببریم و برای فرج آقاجانمون مهدی فاطمه دعا کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
امام صادق (علیه السلام ):
در آخرالزمان شنیدن آیات قرآن برای مردم سنگین اما شنیدن سخنان بیهوده و باطل آسان و شیرین است
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
💢در بحث بودجه به روز هستیم و فقط پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۲ باقی مانده است!
👤سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
▫️در بحث بودجه در حال حاضر به روز هستیم. معوقات نیروهای خرید خدمات تا اسفند ماه، حقالتدریسیها نیز تا اسفند ماه، معوقات تثبیت کرونا، فوت و ازدواج نیز پرداخت شده و صرفا پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۲ باقی مانده که امیدواریم پرداخت شود.
▫️در خصوص درباره بدهی ۴۴ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش، زمانی مرکز پژوهش های مجلس این میزان را اعلام کرد که آموزش و پرورش هنوز مقداری از معوقات خود را پرداخت نکرده بود اما بدهی دولت به صندوق ذخیره حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و مقداری از این بدهی ناظر بر مدرسهسازی، پاداش پایان خدمت و رتبهبندی است.
ــــــــــــــــــــــــ
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
آه از غزه
سمیرا القبت 7 ماهه
تنها بازمانده یک خانواده پس از بمباران خانه آنها توسط صهیونیستها در بیت لاهیا در شمال نوار غزه.
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan
📝تعطیلی شنبه ها مسیر غلطی که اصرار به پیمودن آن داریم
🔹به نظر می رسد صدا و سیما پروژه اغناسازی و آماده سازی جامعه برای #تعطیلی_شنبه ها را آغاز کرده است. در گفتگوی تلویزیونی یک طرف گفتگو رئیس انجمن صادرکنندگان به عنوان موافق صحبت میکند و طرف دیگر یک کارشناس روحانی که متاسفانه تسلط خوبی هم بر موضوع نداشت. یعنی دفاع بد برای اقناع جامعه به سمت نتیجه دلخواه.
جناب پیرهادی در مجلس هم که به شدت پیگیر تعطیلی شنبه هستند با انتشار استفتاء از برخی از مراجع در خصوص عدم حرمت تعطیلی شنبه سعی کرده اینگونه القاء کند که مخالفین این مسئله از مراجع و مقام معظم رهبری عبور کرده اند و مراجع با این موضوع موافقند.
در حالیکه در تمامی فتواها تاکید بر صلاح جامعه اسلامی شده است و بحث حرمت شرعی مطرح نیست.سوال اینجاست بر فرض قبول استدلال های اقتصادی مطرح شده برای قبول تعطیلی شنبه ها که آنها هم جای تردید دارند، آیا این دلایل بقیه ابعاد هویتی یک جامعه تمدن ساز را کفایت می کنند و به صلاح جامعه اسلامی است.
آقایان نماینده بدانید که اولین چیزی که باعث بروز نشانه های اضمحلال در جامعه می شود انقطاع هویتی آن جامعه با ریشه های خود است. آندلس و ترکیه فعلی را بررسی بفرمایید تا متوجه این موضوع شوید، جمهوری آذربایجان را ببینید تا بدانید اولویت دشمن کجاست.
جمهوری اسلامی با 45 سال تحریم همچنان پا برجا است و این حاصل مدیریت عالی شما عزیزان نبوده، بلکه نتیجه ایمان و هویت ملی مردمی است که توانسته اند با اتکا به باورها و هویت مستقل ملی و مذهبی خود در برابر سخت ترین فشارهای اقتصادی مقاومت کنند.
آقایان نماینده لطفا کمی به گذشته و آثار اینگونه تصمیمات مجلس نگاه عمیق کنید. هنوز مدت زیادی نیست که بعد چند دهه اجرای قانون تغییر ساعت مجبور شدید اعتراف کنید از ابتدا این تصمیم غلط بوده و تمام اسناد پشتیبان آن در خصوص تاثیر این قانون بر مصرف انرژی و بهبود کارکرد و ... سفارشی بودند تا بتوان بر اساس آنها نظر طراحان را به کرسی نشاند. از کجا معلوم اسناد پشتیبان این تصمیم شما هم از همان جنس نباشد.
بعد از ماجرای مسموم شدن چند پزشک در شیراز به دلیل مصرف الکل، ظریفی در فضای مجازی نوشته بود که از این به بعد اگر پزشکی به شما گفت روزه نگیر گردن من، اول ببینید پزشک خودش اهل مصرف نباشد بعد مجوز شرعی خواهید داشت.
نمایندگان عزیز عمده کسانیکه موافق طرح تعطیلی شنبه هستند از طبقه سرمایه داری هستند که بواسطه تعلق خاطر به نظام #نئولیبرالیسم و منافعشان در این ساختار، خوش بینانه موضوعات هویتی، فرهنگی و اجتماعی برای آنها اولویت ندارد؛ اگر نگوییم مخالف هستند.
به عملکرد این صاحبان سرمایه در اغتشاش ززآ نگاه کنید، کدامشان پشت انقلاب اسلامی مردم درآمدند؟ حال چگونه به نظرات این افراد اعتماد دارید؟
بدانید که در مسیر برپایی تمدن نوین اسلامی، ایران عزیز باید بیشترین قرابت معنایی و هویتی را با مسلمانان جهان داشته باشد و بیشترین فاصله را با غرب پیدا کند و الا دلیلی برای دلبستگی مسلمانان جهان به الگوی تمدنی ما وجود نخواهد داشت.
لطفا بار دیگر بیانیه گام دوم و سند الگوی اسلامی ایران پیشرفت را بخوانید تا متوجه شوید در مسیر برپایی #تمدن_نوین_اسلامی باید زمینه استقرار خلافت الهی و حیات طبیه را برای جامعه فراهم کنید نه شبیه شدن به دشمنان اسلام و ایران که امروز در قالب حکومت های غربی بر مردم شرق و غرب عالم سیطره پیدا کرده اند.
و من الله التوفیق
✍️علی محمد رجبی
25 اردیبهشت 1403
┅✿🇮🇷❀🇮🇷❀🇮🇷✿┅
🚨به فرهنگیان همدان بپیوندید.
شاد
https://shad.ir/itsfvzq691
ایتا:
@farhangian_hamedan