eitaa logo
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
1.4هزار دنبال‌کننده
21.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
837 فایل
اخبار فرهنگی و دانشجویی، اطلاع رسانی برنامه‌ها و بخشنامه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
◀️راهکار اسلامی شدن دانشگاه ها- قسمت1️⃣ 🔸بيان ذلك به طور اجمال اين است كه ما تا نقشه جامع علمي جهاني نداشته باشيم هر گونه سخني درباره اسلامي كردن دانشگاه بگوييم، طرح بدهيم، جزء بافت فرسوده خواهد بود. 🔸اگر كسي نقشه جامع شهر را نداند، كوي و برزن درست كند پس‌فردا بافت فرسوده است. 🔸ما تا ندانيم در جهان چه خبر است، چه كسي هست، چه كسي نيست، نمي‌توانيم علم را ديني بدانيم، دانشگاه را اسلامي كنيم؛ اين اصل اول. 🔸اصل دوم اين است كه تنها علمي كه مي‌تواند مهندسي نقشه جامع علمي جهان را به عهده بگيرد فلسفه است؛ چون علوم ديگر كه درباره جهان سخن نمي‌گويند، هر علمي مطابق موضوع خودش حرف مي‌زند. 🔸اگر فقه و اصول است كه موضوعش مشخص است، اگر مهندسي گاز و نفت است كه مشخص است، اگر كشاورزي و دامداري است كه مشخص است، اگر پزشكي و بيطاري(🔺) است كه مشخص است. 🔸تنها علمي كه درباره جهان حرف مي‌زند فلسفه است، اين اصل دوم. 🔸فلسفه هم كه بخواهد وارد جهان بشود اول سكولار است(سكولار يعني بي‌تفاوت نه ضدّ دين)؛ چون هنوز ثابت نكرده كه در جهان خدايي هست يا نيست تا به او معتقد باشد؛ اول بي‌طرف است اين اصل سوم. 🔸اگر ـ معاذ الله ـ كج‌راهه رفت، بيراهه رفت و به اين پندار رسيد كه مبدأیي نيست، معادي نيست، عالَم بر اساس تصادف پيدا شده است، اوّلين اُفت و آفتي كه دامنگير آن مي‌شود اين است كه خودش را لائيك مي‌كند، سكولار مي‌كند يعني ضدّ دين مي‌كند مي‌شود فلسفه الحادي. 🔸و اگر ـ ان‌شاءالله ـ به راه رسيد، درست فكر كرد، به اين مقصد رسيد كه خدايي هست و ناظمي هست و اسمايي هست و اوصافي هست و مبدأيي هست و معادي هست، اوّلين خدمتي كه مي‌كند به خودش خدمت مي‌كند مي‌شود فلسفه الهي. ↙️پی نوشت: 🔺- علم پزشکی ستوران-دامپزشکی 🔹گزیده درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله جوادی آملی
با سلام و تحیت ضمن تقدیر و تشکر از شرکت چند صد نفری شما عزیزان در مسابقه کتابخوانی غیرحضوری "آداب روزه داری و احوال روزه داران"، اسامی برندگان این مسابقه به شرح زیر اعلام می گردد؛ ان‌شاءالله در اولین فرصت هدایای ایشان تقدیم خواهد شد. ـ خانم نرجس اشرفی گل- دانشکده مشهد- دانشجو ـ آقای محمد حسین رضایی- دانشکده آمل- دانشجو ـ خانم معصومه برزگر- دانشکده ملایر- دانشجو ـ آقای محمد عبدالملکی- دانشکده ملایر- دانشجو ـ⁧ خانم مریم فلاح- دانشکده خمین- دانشجو ـ خانم مریم صالحی- دانشکده اصفهان- دانشجو ـ آقای مسعود غازی اصفهانی- دانشکده اصفهان- دانشجو ـ خانم مریم اسلامیه- دانشکده اصفهان- دانشجو ـ خانم شادی پیروتی- دانشکده مراغه- دانشجو ـ خانم رضوان بیگدلی- دانشکده ملایر- دانشجو ـ خانم سیما فیاض- دانشکده بجنورد- کارمند ـ خانم لیلا اسماعیلی- دانشکده شیراز- کارمند ـ خانم فاطمه مداح- دانشکده میبد- کارمند ـ آقای محمدرضا عباسی- دانشکده مشهد- کارمند ـ آقای محسن دشتبان- دانشکده بجنورد- کارمند ـ آقای فرزین فخار- دانشکده بجنورد- خانواده ـ خانم زینب عباس زاده- دفتر مرکزی- خانواده ـ آقای امیرعباس عابد- دانشکده مراغه- خانواده ـ آقای دکتر رضا مهدیان فر- دانشکده خمین- استاد ـ آقای دکتر عباسعلی حسن پور مقدم- دانشکده بجنورد- استاد معاونت فرهنگی و دانشجویی
با سلام پیرو اطلاع رسانی مکرر، سوالات مسابقه "سی شب، سی آیه" راس ساعت 11 در همین کانال بارگذاری خواهد شد.
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
با سلام پیرو اطلاع رسانی مکرر، سوالات مسابقه "سی شب، سی آیه" راس ساعت 11 در همین کانال بارگذاری خواه
🔷 به حول و قوه الهی سوالات مربوط به مسابقه "سی شب، سی آیه"ّ تقدیم می گردد. 🔸 متسابقین محترم تا ساعت 11 صبح روز دوشنبه 26 خرداد فرصت دارند جواب سوالات را به صورت پیامکی ارسال نمایند. نحوه ارسال جواب: - پاسخ آزمون به صورت یک عدد 40 رقمی است در فرمت که عدد اول نشانه گزینه صحیح سوال اول و عدد دوم نشانه گزینه صحیح سوال دوم و .... می باشد. - عدد چهل رقمی را به شماره 5000241183 پیامک نمایید. - به پیامکهایی که بعد از ساعت 11 روز دوشنبه ارسال گردد ترتیب اثر داده نمی شود. - نمره منفی ندارد ☀️ تمامی گروههای دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده های محترم اساتید و کارکنان می توانند در این مسابقات شرکت نمایند. ⭐️ از میان جوابهای صحیح، به 20 نفر در هر مسابقه به قید قرعه جایزه نقدی، به مبلغ هر نفر یک میلیون ریال اهدا خواهد شد.
امروز یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲ شوال ۱۴۴۱ 14 ژوئن 2020 🔸 سوره بقره آیه ۲۶۵: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم🌱) وَمَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَتَثْبِيتًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ كَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَآتَتْ أُكُلَهَا ضِعْفَيْنِ فَإِنْ لَمْ يُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ ﴿۲۶۵﴾ و مَثَل (صدقات‏) كسانى كه اموال خويش را براى طلب خشنودى خدا و استوارى روحشان انفاق مى كنند، همچون مَثَل باغى است كه بر فراز پشته‏ اى قرار دارد (كه اگر) رگبارى بر آن برسد، دو چندان محصول برآورد، و اگر رگبارى هم بر آن نرسد، بارانِ ريزى (براى آن بس است‏)، و خداوند به آنچه انجام مى‏ دهيد بيناست‏. (۲۶۵)
💠 حدیث روز 💠 ❗️ افسوس از لحظه‌ای که گذشت 🔻پيامبرخدا صلی‌الله‌عليه‌وآله: ما مِن ساعَةٍ تَمُرُّ بِابنِ آدَمَ لَم يَذكُرِ اللّهَ فيها، إلّا تَحَسَّرَ عَلَيها يَومَ القِيامَةِ ◻️ هر لحظه‏ اى كه بر آدمى بگذرد و در آن ياد خدا نكند، روز قيامت بر آن لحظه افسوس می‌خورد. 📚 نهج‌الذکر، ج ۱، حدیث ۵۱۰
🔸 اگر بخواهید گره‌های کور اقتصادى خود را با پناه بردن به‌ کانون سرمایه‌دارى غرب حل کنید، نه‌تنها دردى از جامعه خویش را دوا نکرده‏اید، که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند؛ چرا که امروز دنیاى غرب هم در همین مسائل، البته به شکل دیگر، و نیز در مسائل دیگر گرفتار حادثه است. صحیفه امام خمینی ج21،ص220
💠 عشق و ایمان، بصیرت و همت؛ اینها ستونهای اصلی است. عشق و ایمان. انسانی که ایمان ندارد، محوری برای حرکت خود نمیتواند تصویر کند. انسانی که از احساس عاشقانه و عمیق قلبی برخوردار نیست، نمیتواند این حرکت را ادامه دهد و استمرار بخشد. انسانی که همت ندارد، به کارهای کوچک، به فرازهای محدود اکتفاء میکند؛ چشم به برترین قله‌ها نمیدوزد. ♦️ انسانی که بصیرت ندارد، راه را عوضی میرود؛ اگر عشق و ایمانی هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف میکند، کجراهه میرود. عشق و ایمان، همت و بصیرت؛ اینها را انقلاب به مردم ما و جامعه‌ی ما داد؛ لذا انقلاب شد همان شجره‌ی طیبه‌ای که در قرآن از آن نام برده شده است: «ألم تر کیف ضرب اللَّه مثلا کلمة طیّبة کشجرة طیّبة»... ۱۳۹۲/۵/۲۷
‼️فاصله در نماز جماعت 🔷س 4133: در نماز جماعت فاصله نمازگزاران در موارد زیر تا چه مقدار به صحت جماعت ضرر نمی زند؟ الف) فاصله محل سجده مأموم با محل ایستادن امام. ب) فاصله محل سجده مأموم در هر صف با محل ایستادن مأموم در صف جلوتر که بواسطه او به امام متصل است. ج) فاصله محل ایستادن مأموم با مأموم دیگری که به واسطه او از سمت راست یا چپ به جماعت متصل می شود. ✅ج: در همه موارد یاد شده فاصله تا حدود یک متر، اشکال ندارد.