eitaa logo
فرهنگ...
80 دنبال‌کننده
301 عکس
399 ویدیو
15 فایل
ارتباط با ادمین : https://eitaa.com/Farhanng1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦يا كَريمَ الصَّفْح ای که می‌بخشی و فراموش می‌کنی… ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣‌پیام شهناز خانم... به اونایی که آرزوی رفتن به آمریکا رو دارن: آیا دیوانه اید؟! 🔹‌‌همچین افرادی هیچ‌گاه سوژه ی رسانه ها نمیشن ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌄 رمضانِ بی‌فایده ✍🏻 عین‌صاد ❞ بعضى وقت‌ها ابرى مى‌آيد، امّا نمى‌بارد. برق مى‌زند، امّا نمى‌بارد. فرصت‌ها را مى‌دهند، امّا ما بهره نمى‌گيريم. رمضان‌ها آمده و رفته، اما جز خيس خوردن چرك‌ها چيزى برايمان باقى نمانده است. در همين شب‌هاى ماه رمضان، كه ما دور هم مى‌نشينيم و مى‌گوييم ماه رمضان جديد آمد. بايد مواظب باشيم و به خودمان فكر كنيم، ولى مانند كسى هستيم كه به حمام آمده است، ولى نه براى تطهير، كه براى بازى. وقتى بچه بوديم، نزديك عيد كه مى‌شد، ما را به حمام مى‌فرستادند. چند تا بچه بوديم، بدجنس و بازى‌گوش. گاهى سه ساعت در حمام مى‌مانديم...همديگر را مى‌زديم و پوست همديگر را مى‌كنديم... وقتى مى‌آمديم خانه، پشت گوش‌ها و پاهامان همه كثيف مانده بود. مادر ما هم كه خيلى دقيق بود، پشت گوش‌ها و آرنج‌هاى ما را نگاه مى‌كرد و مى‌پرسيد: اينها چيه‌؟! ما را تنبيه مى‌كرد و گريه مى‌كرديم. ما حمّام رفته بوديم، اما بازى كرده بوديم. در مقام تطهير نبوديم.رمضان‌ها آمده و رفته، امّا ما لَعْبِ به رمضان داشته‌ايم و جدّى نبوده‌ايم. @einsad 🆔@faryab110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛽️رفتار مردم ایران در هر شرایط بحرانی 😅 در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
امروزه هنر خطاطی و کتابت قرآن کریم به‌عنوان یک کار زینتی تلقی می‌شود و کمتر به چشم یک حرفه و فعالیت اصلی شخص به آن نگاه می‌شود، سرعت، دقت و ظرافت در کار چاپ افزایش یافته و به‌علت هزینه‌های سنگین نسبت به گذشته، کمتر به سراغ جذب و استخدام کاتبان برای کتابت قرآن می‌روند اگرچه هنوز در عربستان و به‌ندرت در ایران هم این اقدام انجام می‌شود اما حق مطلب این هنر ادا نمی‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌همراه با کاتبان وحی «کتابت قرآن فعالیت زینتی نیست » 🎙 مصاحبه خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)،با استاد فوق ممتاز خوشنویسی،حجه الاسلام و المسلمین«عبداله عبدالله زاده» 🆔 https://qom.iqna.ir/fa/news/4209166 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ای مجاهد... ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦حرف دهنتو بفهم ! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلید موفقیت: KSR این یک کلیپ برای موفقیت است اما من می‌خوام از آن کنم. دانش Knowledge = K مهارت Skill = S مسئولیت پذیری Responsibility = R دانش: فهم ما را از موضوعات بیشتر و کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیریم. مهارت: کمک کند که بتوانیم چالش‌ها را بهتر حل کنیم. مسئولیت پذیری: موجب پاسخگویی و افزایش اعتماد می‌شود. 👈 والدین عموماً در تربیت فقط به می‌اندیشند و برایش برنامه‌ریزی می‌کنند اما برای دو اصل مهم دیگر برنامه‌ای ندارند. به این موضوع فکر کنیم. در مدرسه والدین بیشتر در موردش بیشتر صحبت می‌کنیم. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅رفتار گله‌ای یا توده‌ای (Herd behavior) رفتاریست که افراد در یک گروه بدون تفکر و بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام می‌دهند و از عملکرد گروه تبعیت می‌کنند، ریشهٔ این اصطلاح مربوط است به رفتاری که حیوانات در گله‌ها، رمه‌ها از خود بروز می‌دهند. جان مینارد کینز در کتاب نظریهٔ عمومی در سال ۱۹۳۶ می‌گوید: خرد دنیوی به شما می‌آموزد که به خاطر حفظ آبرویتان همرنگ جماعت شوید و شکست بخورید تا اینکه بر خلاف جریان آب شنا کنید و موفق شوید. این نقل قول نشان‌دهندهٔ این مشاهدهٔ کینز است که شکست خوردن به همراه جماعت شما را از انتقادات دور می‌کند. اگر همه یک اشتباه یکسان را مرتکب شوند، برای ارتکاب این اشتباه سرزنش‌تان نمی‌کنند؛ بنابراین، پیروی از جمع شما را در زمین بازی یکسانی با دیگران قرار می‌دهد. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوهای اجتماعی چگونه شکل می گیرند؟ herd behavior ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عجب آخوند ساده‌ای !!! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
☑️اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ برای سلامتی رییس جمهورانقلابی و همراهان نذر راه بیندازید ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ 🌐صابرین نیوز(اخبار )↙️ 🆘@SABERIN_NEWS ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
یا حافِظَ مَنِ اسْتَحْفَظَه ... @mahdipouraskari ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣این کلام «شهیدآوینی» آرام بخشه 😞 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه سایت کاربردی برای معلمان می خوایم معرفی کنیم اونم طراحی آزمون از طریق هوش مصنوعی👌 دکتر حسن فانیدپور استادیار و عضو هئیت علمی دانشگاه و فارغ التحصیل دکترای تکنولوژی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇 🆔 https://eitaa.com/ostad_tv ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
✔️ نام پدر شهدای خدمت جهت خواندن نماز اول قبر 🌷نام پدر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی: سید حاجی رییس الساداتی 🌷نام پدر شهید حسین امیرعبدللهیان: محمد 🌷نام پدر شهید سید محمدعلی آل هاشم: سید محمد تقی 🌷نام پدر شهید دکتر مالک رحمتی: حاج‌اسکندر_فردا دفن می شوند 🌷نام پدر شهید سید طاهر مصطفوی: سید احمد. 🌷نام پدر شهید محسن دریانوش: مختار 🌷شهید بهروز قدیمی (فرزند شهید هستش که نتونستم نام پدرش پیدا کنم.) 🌷شهید موسوی : فردا دفن می شوند ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
📌آیا می توان هرکشته شده ای را شهید به شمار آورد؟ معیار شهیددانستن چیست؟ آیا رییس‌جمهور را می‌توان شهید دانست؟ 👈پاسخ 1️⃣شهیددانسته شدن یک معیار عام دارد و یک معیار خاص و یک معیار بین این دو. بر اساس روایات، اگر کسی در راه محبت اهل بیت پیامبر علیهم السلام بمیرد نیز شهید است، طبق این معیار تمام دوستداران ایشان، شهید به شمار می روند. (جامع الاخبار، ص166) 2️⃣شهید در معیار خاص خود، کسی است که در میدان نبرد علیه کسانی که در پی نابودی دین خدا هستند، کشته می شود. طبق این معیار حتی از میان امامان شیعه، تنها و تنها امام حسین علیه السلام شهید به حساب می آید و حتی حضرت زهرا سلام الله علیها نیز شهید به شمار نمی روند. 3️⃣از سوی دیگر، حضرت زهرا و دیگر امامان علیهم السلام در روایات فراوانی، شهید دانسته شده اند. (الکافی، ج1، ص458) حال آنکه در میدان جنگ نبوده اند. پس باید دید طبق کدام معیار بوده است. 4️⃣معیاری که می توان آن را معیار شهیددانستن به شمار آورد، آن است که اگر کسی در راه دین خدا کشته شود، او نیز شهید است، هرچند در میدان جنگ نباشد. امامان علیهم السلام در راه بیان دین حق، مسموم شده و از دنیا رفتند؛ ازاین رو شهید به شمار می روند. حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در همین مسیر، مجروح و از دنیا رفتند، پس شهید هستند. 5️⃣بر پایۀ معیار پیش گفته، اگر طلبه یا امام جمعه ای به دلایل شخصی ترور شوند، شهید به شمار نمی روند؛ ولی اگر به دلیل آنکه در راه دفاع از دین یا نظام اسلامی که داعیه دفاع از دین دارد، ترور شود، یا به نحوی کشته شود، شهید به شمار می رود. 6️⃣بر این اساس، اگر کسی به قصد خدمت و دفاع از نظام دینی که برای حفظ و اجرای دین آمده، برود و با سانحه کشته شود، او نیز شهید قلمداد می‌شود. ✅برای پیوستن به کانال یادداشت‌های اعتقادی از لینک زیر وارد شوید. 🆔@faryab110 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
✔️ دعایی که حضرت آقا - حفظه الله - در دیدارِ خانواده‌ی رییسِ جمهورِ آسمانی، خواندنِ آن را توصیه کردند: اَللَّهُمَّ لاَ بُدَّ مِنْ أَمْرِكَ وَ لاَ بُدَّ مِنْ قَدَرِكَ وَ لاَ بُدَّ مِنْ قَضَائِكَ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِكَ اَللَّهُمَّ فَمَا قَضَيْتَ عَلَيْنَا مِنْ قَضَاءٍ أَوْ قَدَّرْتَ عَلَيْنَا مِنْ قَدَرٍ فَأَعْطِنَا مَعَهُ صَبْراً يَقْهَرُهُ وَ يَدْفَعُهُ وَ اِجْعَلْهُ لَنَا صَاعِداً فِي رِضْوَانِكَ يُنْمِي فِي حَسَنَاتِنَا وَ تَفْضِيلِنَا وَ سُؤْدُدِنَا وَ شَرَفِنَا وَ مَجْدِنَا وَ نَعْمَائِنَا وَ كَرَامَتِنَا فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ لاَ تَنْقُصْ مِنْ حَسَنَاتِنَا اَللَّهُمَّ وَ مَا أَعْطَيْتَنَا مِنْ عَطَاءٍ أَوْ فَضَّلْتَنَا بِهِ مِنْ فَضِيلَةٍ أَوْ أَكْرَمْتَنَا بِهِ مِنْ كَرَامَةٍ فَأَعْطِنَا مَعَهُ شُكْراً يَقْهَرُهُ وَ يَدْفَعُهُ وَ اِجْعَلْهُ لَنَا صَاعِداً فِي رِضْوَانِكَ وَ حَسَنَاتِنَا وَ سُؤْدُدِنَا وَ شَرَفِنَا وَ نَعْمَائِكَ وَ كَرَامَتِكَ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ لاَ تَجْعَلْهُ لَنَا أَشَراً وَ لاَ بَطَراً وَ لاَ فِتْنَةً وَ لاَ مَقْتاً وَ لاَ عَذَاباً وَ لاَ خِزْياً فِي اَلدُّنْيَا وَ لاَ فِي اَلْآخِرَةِ اَللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ عَثْرَةِ اَللِّسَانِ وَ سُوءِ اَلْمَقَامِ وَ خِفَّةِ اَلْمِيزَانِ اَللَّهُمَّ لَقِّنَا حَسَنَاتِنَا فِي اَلْمَمَاتِ وَ لاَ تُرِنَا أَعْمَالَنَا عَلَيْنَا حَسَرَاتٍ وَ لاَ تُخْزِنَا عِنْدَ قَضَائِكَ وَ لاَ تَفْضَحْنَا بِسَيِّئَاتِنَا يَوْمَ نَلْقَاكَ وَ اِجْعَلْ قُلُوبَنَا تَذْكُرُكَ وَ لاَ تَنْسَاكَ وَ تَخْشَاكَ كَأَنَّهَا تَرَاكَ حِينَ تَلْقَاكَ وَ بَدِّلْ سَيِّئَاتِنَا حَسَنَاتٍ وَ اِجْعَلْ حَسَنَاتِنَا دَرَجَاتٍ وَ اِجْعَلْ دَرَجَاتِنَا غُرُفَاتٍ وَ اِجْعَلْ غُرُفَاتِنَا عَالِيَاتٍ اَللَّهُمَّ وَ أَوْسِعْ لِفَقِيرِنَا مِنْ سَعَتِكَ مَا قَضَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ اَلْهُدَى مَا أَبْقَيْتَنَا وَ اَلْكَرَامَةَ مَا أَحْيَيْتَنَا وَ اَلْكَرَامَةَ إِذَا تَوَفَّيْتَنَا وَ اَلْحِفْظَ فِيمَا يَبْقَى مِنْ عُمُرِنَا وَ اَلْبَرَكَةَ فِيمَا رَزَقْتَنَا وَ اَلْعَوْنَ عَلَى مَا حَمَّلْتَنَا وَ اَلثَّبَاتَ عَلَى مَا طَوَّقْتَنَا وَ لاَ تُؤَاخِذْنَا بِظُلْمِنَا وَ لاَ تُعَاقِبْنَا بِجَهْلِنَا وَ لاَ تَسْتَدْرِجْنَا بِخَطِيئَتِنَا وَ اِجْعَلْ أَحْسَنَ مَا نَقُولُ ثَابِتاً فِي قُلُوبِنَا وَ اِجْعَلْنَا عُظَمَاءَ عِنْدَكَ أَذِلَّةً فِي أَنْفُسِنَا وَ اِنْفَعْنَا بِمَا عَلَّمْتَنَا وَ زِدْنَا عِلْماً نَافِعاً اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ قَلْبٍ لاَ يَخْشَعُ وَ عَيْنٍ لاَ تَدْمَعُ وَ صَلاَةٍ لاَ تُقْبَلُ أَجِرْنَا مِنْ سُوءِ اَلْفِتَنِ يَا وَلِيَّ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ. 📚 مصدرِ دعا کتابِ «تهذیب الاحکام» شیخ طوسی - علیه الرحمة - ج ۶، ص ۳۵ (کتاب المزار) ضمنِ اعمال و ادعیه‌ی و است؛ از «فرحة الغری»، «الوافی» و «بحار» هم به عنوانِ مصادرِ دسته دوم این دعا می‌توان نام برد. در «مفاتیح الجنان» هم این نقل از دعا مورد توجهِ مرحوم شیخ عباس قمی - اعلی الله درجته - قرار گرفته است. نقلِ دیگرِ این دعا در «تهذیب الاحکام» ج ۳، ص ۹۳ (کتاب الصلاة) آمده است؛ این نقل در «الاقبال»، «الوافی» و «بحار» هم تکرار شده است. نقلِ سوم مرحوم شیخ طوسی از این دعا ضمنِ نوافلِ شب‌های ماه مبارک رمضان در «مصباح المتهجد» ج ۲، ص ۵۵۴ است. هم‌چنین این دعای شریف در «المصباح» مرحوم کفعمی، ص ۵۶۴، «المصباح الکبیر» مرحوم ابن مشهدی، ص ۲۲۵، «مصباح الزائر» مرحوم سید بن طاووس، ص ۱۲۸، «المزار» شهید اول ص ۴۸ و... نقل شده است. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
چقدر این خاطره از شهید مطهری این روزها خواندنی است ... من یک درس شخصی را برای شما می‌‌گویم. در سال ۱۳۲۵ که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد، من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می‌شناختم که آدم‌های خوبی بودند. در آن چند روز یک‌مرتبه می‌خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یک‌مرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد! حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان، همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون‌آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏‌کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس. گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏‌بیند آن عادل‌ترینِ عادل‌ها تبدیل می‌‏شود به فاسق‌ترین فاسق‌ها. از امتحان‌هایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می‌‏آید، انسان می‌‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می‌فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‌کردیم. چیز عجیبی نیست که انسان فکر می‌کند آدم‌های خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‌کردیم. منبع: فلسفه تاریخ، ج۱، ص۱۸۰ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng