eitaa logo
شبکه فعالان مردمی عرصه کودک فارس
1هزار دنبال‌کننده
348 عکس
28 ویدیو
1 فایل
شمعک، بستری برای هم‌افزایی فعالان حوزه کودک (زیر ۷ سال) در فارس
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یارستان کودکستان
🎤 تجربه‌گویی سرکار خانم احمدی، نویسندهٔ کتاب کودک @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
هدایت شده از یارستان کودکستان
🎤 تجربه‌گویی گروه مادر و کودک از مرکز تعالی خانواده @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
هدایت شده از یارستان کودکستان
🗣 اجرای سرود «من می‌توانم» توسط گروهی از کودکان @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
هدایت شده از یارستان کودکستان
👥 گفت‌وگوی صمیمانه با رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک جلسه گفت‌وگو و پرسش‌وپاسخ نمایندگان مؤسسات مردمی با جناب آقای دکتر همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم خداحافظی و دعوت یکی از نمایندگان کودکان فارس از دوستداران کودک برای حضور در قرار بعدی 😊😊 @farskoodaki @ketab_safarhaye_koodakane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔این یک "رویداد" نیست.... 🤝دیداری همدلانه برای تعامل دغدغه‌مندان حوزه‌ی کودک در استان فارس 🔻مروری کوتاه بر اتفاقات اولین "قرار_کودکی" @farskoodaki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 در این ویدئو، نظرات تعدادی از شرکت‌کنندگان در اولین قرار کودکی را می‌شنوید: 👥مصاحبه‌شوندگان: 🔸️ آقای دکتر همتی‌فر؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت 🔸️خانم دکتر نوذری؛ موسسه رواق معرفت یار 🔸️خانم منوچهری؛ سازنده عروسک پویا و پونه 🔸️آقای عرفا؛ مدیر مجموعه بازی فکری ایبا 🔸️خانم کشتکاران؛ مدیر آموزش مرکز علمی کاربردی غدیر 🔸️دکتر دلاوری؛ موسس خانه هدایتگری فرهاد 🔸️خانم شرافت‌مولا؛ موسسه مهاد 🔸️خانم ایزدی؛ موسسه کهکشان خرد ♦️تماشای این گفتگوی صمیمانه را از دست ندهید...😍
اطلاعیه1: 🔔 سلسله گفتگوهای جهانی قُل! [بگو!] به ایستگاه شیراز رسید🥳 "روایتهایی از یک عمر فکر و تجربه‌ی رهبرانِ مربی و معلم در میدان مبارزه برای کودکان دنیا" 🔹با ارائه‌ی: منیر فاشه موضوع: داستان مجاوره 'قيمة کل امرئ ما یحسنه' در رام الله، فلسطین: کار با کودکان برای خلقِ جمعیِ معانی و قصه‌ها و کشفِ دوباره‌ی استعدادهای پنهان شده ⏳زمان: چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۷ 🔔درخواست خود برای شرکت در این برنامه را به شماره 09176885459 یا آیدی ایتای ادمین ارسال نمایید🙏 توجه: ❇️مکان برگزاری متعاقبا اعلام می‌گردد ✅ظرفیت محدود است @farskoodaki
اطلاعیه2: 🔔 سلسله گفتگوهای جهانی قُل! [بگو!] به ایستگاه شیراز رسید🥳 "روایتهایی از یک عمر فکر و تجربه‌ی رهبرانِ مربی و معلم در میدان مبارزه برای کودکان دنیا" با ارائه‌ی: مظفر اقبال و اِلما هاردِر موضوع: داستان حلقه‌ی سکینه در وُدِّستان، آلبرتا، کانادا زندگی با بچه‌ها برای گره زدنِ ایمان به فکر و تزکیه به تعلیم و آزاد شدن از نظم‌هایِ سطحیِ تحمیلی زمان: سه‌شنبه ۱۳ تیر ساعت ۱۷ 🔔درخواست خود برای شرکت در این برنامه را به شماره 09176885459 یا آیدی ایتای ادمین ارسال نمایید🙏 توجه: ❇️مکان برگزاری متعاقبا اعلام می‌گردد ✅ظرفیت محدود است
اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی ویژه‌ی مربیان و فعالان حوزه‌ی کودک: 🎬با اکران و تحلیل مستند "پدیده‌ی فنلاند" (روایتی از تحلیل نظام آموزشی در فنلاند و مقایسه آن با نظام آموزشی آمریکا) 👤تسهیلگر: دکتر محمدمهدی منتصری پژوهشگر مهمان در دانشگاه یواسکلا فنلاند و مدرس دانشگاه 📅زمان: چهارشنبه، ۱۸ مرداد: ساعت ۱۷:۳۰الی ۱۹:۳۰ 📍مکان: بلوار زرهی، روبروی پارک قوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن اجتماعات ⏳مهلت ثبت‌نام: سه‌شنبه ۱۷ مرداد لینک ثبت‌نام: : https://survey.porsline.ir/s/bDAw73cG "ظرفیت محدود" کانال اطلاع‌رسانی ایتا: @farskoodaki
🎬مستند The Finland Phenomenon به بررسی نظام آموزشی فنلاند توسط یکی از اساتید دانشگاه هاروارد می‌پردازد 🔻مسئله پژوهشی این مستند، آن است که چه چیزی سبب شده آموزش و پرورش فنلاند سال‌های متمادی رتبه اول جهان را کسب کند. 🔸 خلاصه‌ترین پاسخ‌ در کنار عوامل بسیار دیگر این است: "اخلاق‌مداری" برای شرکت در نشست اکران و تحلیل این مستند از طریق لینک زیر اقدام نمایید: https://survey.porsline.ir/s/bDAw73cG @farskoodaki
سلام 🍃 🌻به دلیل استقبال شما عزیزان در روز اول ثبت‌نام، ظرفیت تکمیل و لینک ثبت‌نام بسته شد. 🏵با توجه به گفتگو محور بودن این برنامه و وجود ظرفیت محدود، امکان ثبت‌نام بیشتر وجود ندارد اما خبر خوب اینکه:🥳 🌲در صورت وجود درخواست شما عزیزان، پخش این مستند و تحلیل آن را تکرار خواهیم کرد. درخواست خود را به ادمین کانال یا شماره تماس 09176885459اعلام نمایید🙏🌱 توجه: ☘عزیزانی که ثبت‌نام کرده‌اند اما به هر دلیلی امکان حضور ندارند، عدم حضور خود را اطلاع دهند. سپاس از همراهی شما🙏🍃 @farskoodaki
سلام درخواست برای اکران مجدد مستند هم در شیراز و هم در شهرستان‌ها، بسیار زیاد بود ضمن تشکر از اعتماد و استقبال شما، تمام تلاش ما این است که این نشست را تکرار کنیم و سلسله نشست‌های تخصصی ویژه‌ی فعالین تربیتی را ادامه دهیم🙏💐 @farskoodaki
🌷یکی از پرسش‌های پرتکرار برخی عزیزان ارائه‌ی "گواهی آموزشی" یا "ضمن_خدمت" بود. 🌷هدف ما از این قرارها و نشست‌ها، تبادل تجربه و هم‌افزایی بین فعالین تربیتی در فضایی کاملا "همدلانه‌" است. ❤️ ما معتقدیم ارتباط، گفتگو، تحلیل، نقد و به اشتراک گذاشتن ایده‌های تربیتی شما با یکدیگر می‌تواند زیست‌بوم تربیت کودک را تا سطح قابل توجهی ارتقا دهد و تلاش ما فراهم کردن بستر مناسب برای این هدف است. اگر برای این ماجراجویی آماده‌اید مشتاقانه منتظر دیدار و همیاری شما هستیم💚 @farskoodaki
قرار کودکی (۲) به روایت تصویر💚 @farskoodaki
🔶این نشست با توضیح کوتاه دکتر منتصری آغاز شد و سپس مستند در سه بخش اکران و تحلیل شد 🔶توضیح ایشان شامل نکات زیر بود: مستند حول این سوال پژوهشی یک استاد دانشگاه هاروارد(دکتر واگنر) ساخته شده: 🔹رمز موفقیت آموزش و پرورش فنلاند چیست؟ این پژوهشگر در بخشی از مستند معتقد است، هیچ نظام آموزشی قابل کپی برداری و تجویز صددرصد نیست. 🔹 ما میخواهیم ببینیم به عنوان یک فعال تربیتی چه بهره و برداشتی میتوانیم از آن داشته باشیم ✅توضیح: علت نبودن تصاویر از کودکان زیر ۷ سال و ابتدایی در این مستند، منع قانونی تصویربرداری از آنها در کشور فنلاند است. @farskoodaki
🔹مخاطبان این نشست که عموم فعالان حوزه‌ی کودک بخصوص مربیان، مدیران و موسسان و معلمان بودند در بخش اول گفتگو به موضوعات زیر اشاره کردند: 🔹 اختیارات معلم و مربی، تاثیر مسائل اقتصادی، میزان ارائه‌ی محتوا و اختیاری یا اجباری بودن آموزش برخی دروس، فرآیند استخدام معلم و مربی، آموزش مداوم آنها و علت وفاق بر سر موضوعات و محتوای آموزشی در جامعه فنلاند 🔹تحلیلگر در این بخش به این نکته اشاره کرد که: فنلاندی‌ها بی هیچ دلیلی مجبورند سوئدی یاد بگیرند‌ و هرکشوری مناسبات فرهنگی تاریخی‌ مخصوص بخود دارد. @farskoodaki
🔸در بخش دوم، پرسش‌ها شامل نسبت نظام ارزشی تجویز شده‌ی از بالا به پایین با نظام آموزشی، فرصت برابر آموزشی، نقش تست و آزمون در ورود به دوره‌های بالاتر آموزشی، کنترل درونی و بیرونی، جایگاه تشویق و تنبیه بود در پایان درباره‌ی نقش سیاستگذاران و مدیران در تحول نظام آموزشی، بحث و گفتگو شد. @farskoodaki
این نشست چند مهمان ویژه داشت: 😍 دکتر بذرفکن، (معاون ابتدایی اداره کل استان)، جناب آقای خواجه‌نژادیان (مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان)، خانم شجاعی(مسئول کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک)، و خانم دکتر ضیاء، سرگروه کلاس اول استان و مدرس دانشگاه فرهنگیان و ضمن خدمت‌های اداره کل ضمن سپاس از حضور گرم همه‌ی عزیزان، فرصت تعامل و گفتگو با این بزرگواران یکی از نقاط قوّت این نشست بود💚 میزبان این قرار صمیمانه‌، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با همراهی صمیمانه‌ی جناب آقای خواجه‌نژادیان بود🍀🍃🌷🌸🌸🌸 @farskoodaki
🔸در بخش پایانی این نشست دکتر بذرافکن ضمن آسیب‌شناسی نظام تربیت معلم در ایران به پرسش‌ها و دغدغه‌های فعالان حاضر در جمع پاسخ دادند🙏 @farskoodaki
📣خبر خوب! در اختتامیه دومین جشنواره یارستان سازمان ملی تعلیم و تربیت، وابسته به وزارت آپ، بسته‌های تعاملی عروسک‌های قرآنی ″مهاد″ در محور «بسته‌های ویژه» از شیراز خوش درخشید🤩 کسب رتبه اول بسته جامع نمایش عروسکی قصه های قرانی؛ در بخش بسته‌های ویژه یادگیری؛را به همه همراهان ″مهاد″ تبریک می‌گوییم🎉🎊 🔗دریافت بسته‌های ترکیبی ویژه و تمامی محصولات عروسکی و بازی و سرگرمی «مهاد»: 🌐Mehadkids.ir yarestankoodakestan.ir @yarestankoodakestan ➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/3226534077C421f8d1b18 @farskoodaki
خبر خوب بعد اینکه:😍 خانم دکتر نوذری از شیراز نیز موفق به دریافت تاییدیه و توصیه‌نامه بسته تربیت و یادگیری "سفرهای کودکانه" جهت استفاده در مراکز پیش دبستانی کشور شدند❤️ @farskoodaki