eitaa logo
شبکه فعالان مردمی عرصه کودک فارس
1هزار دنبال‌کننده
348 عکس
28 ویدیو
1 فایل
شمعک، بستری برای هم‌افزایی فعالان حوزه کودک (زیر ۷ سال) در فارس
مشاهده در ایتا
دانلود
برای تغییر فضای تعلیم و تربیت، نیازمند ساخت آثار جدی هنری هستیم. 🎬حمید رضا عوض دخت ، در نشست نقد و بررسی فیلم مستند “مشق امشب”: ارکان و فرآیند تربیت چند بخش دارد که خانواده، نظام آموزشی یعنی دولت یا حاکمیت، رسانه‌ها و نهادهای مدنی هستند. برای اینکه تربیت در کشوری شکل گیرد و نظام آموزش و پرورش آن به خوبی مسیر را دنبال کنند، همه این ارکان باید کار خود را به درستی انجام دهند. متاسفانه در بخش رسانه و هنر در مورد دانش‌آموزان کارهای کمی انجام شده است، چرا «مشق شب» باید بعد از ۳۰ سال بازخوانی شود؟ امیدوارم که این فیلم جریان‌سازی ایجاد کند. مشاهده کامل خبر در: https://sanadtahavol.ir/12145453-2/ @farskoodaki
👤حجت‌الاسلام حمید مقامی در تحلیل مستند مشق امشب: " وقتی که از عباس کیارستمی می‌پرسند چرا «مشق شب» را ساخته، می‌گوید در خانه‌ام درگیر مشق شب فرزندم شدم و می‌خواستم این مسئله را در مدرسه نیز پیگیری کنم؛ بدین شکل است که هنرمند و فیلمساز دقیقا دست روی مسائل حساس و ملموس زندگی خود و اطرافیان می‌گذارد. وقتی فیلم «مشق شب» کیارستمی در سال ۱۳۶۷ ساخته شد، دردها و غم‌های بسیاری در فیلم مشهود بود... با دیدن فیلم «مشق امشب» متوجه می‌شویم که بخشی از جامعه هنوز همان دردها و رنج‌های دهه ۶۰ را به شکلی دیگر دارا هستند. نباید اجازه دهیم، صدایی که کارگردان این اثر با فریاد بلند به گوش‌مان رسانده است، در فضای هنر و تعلیم و تربیت خاموش شود همان راهی که عباس کیارستمی که در سال ۱۳۶۷ آغاز کرده بود را ادامه دهیم. متن کامل خبر در خبرگزاری ایسنا:👇 https://www.isna.ir/news/1402060704912/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%87-%DB%B6%DB%B0-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF @farskoodaki
مهران نعمت‌اللهی کارگردان مستند مشق امشب: بزرگ‌ترین چیزی که من در این فیلم دست یافتم این است که ما اصلا بچه‌ها را نمی‌شناسیم و فهم ما از آن‌ها، قبل از ساخت فیلم تا انتها زمین تا آسمان، متفاوت شد.... لینک خبر در خبرگزاری فارس: https://fars.farhang.gov.ir/fa/news/705719/%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%85%d8%b4%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b4%d8%af-%da%a9%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%82-%d8%b4%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%84%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa @farskoodaki
نشست تخصصی ویژه‌ی فعالان حوزه‌ی "تربیت‌مربی" کودک 👤با حضور دکتر مجتبی همتی‌فر (رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) 🔻ارایه‌ی ایده‌ها و تجربیات حوزه‌ی تربیت‌مربی و طرح چالش‌ها و مسائل تربیت مربی استان فارس 📆زمان پنجشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۹ الی ۱۲ لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/H0iLacee توضیح: آدرس مکان نشست به مخاطبین اعلام می‌گردد. @farskoodaki
آدرس: شیراز بلوار رحمت فلکه احمدی بلوار احمدی جنوبی کوچه ۸ اواسط کوچه مرکز آموزش علمی کاربردی غدیر داخل حیاط سمت راست سالن اجتماعات توضیح: امکان افزایش ظرفیت و ثبت‌نام مجدد وجود ندارد @farskoodaki
ضمن تشکر از حضور گرم و پرمهر شما در نشست امروز لطفا پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را در مورد نشست "تربیت‌مربی" با ما در میان بگذارید. @farskoodaki
🔸نشست‌ هم‌اندیشی فعالان حوزه‌ی تربیت‌مربی در شیراز، با هدف ارائه‌ی ایده‌ها، تجربیات و مسائلی که در "تربیت‌مربی" با آن مواجه‌ایم برگزار شد. در ادامه به ارائه‌ی نکات مهمی که در این نشست با حضور دکتر مجتبی همتی‌فر (رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک)مطرح شد، می‌پردازیم. @farskoodaki
🔻دکتر حسین‌ فارسی از مدرسان حوزه‌ی تربیت مربی، ضمن تایید برنامه‌ی توسعه‌ی شایستگی‌های مدیران از "چگونگی اجرای آن" پرسیدند و در ادامه به سرفصل‌هایی که مورد نیاز یک مربی است اشاره کردند: 🔺سرفصل‌ها: ۱. افزایش دانش مربیان در مورد مراحل رشد کودک ۲‌. تقویت مهارت ارتباط با کودکان ۳. مهارت ارتباط با خانواده ۴. علامت‌شناسی برای پیشگیری از اختلالات و آگاه بودن مربی نسبت به علائم ۵. اهمیت تربیت مدرسانی برای تربیت مربیان دیگر با هدف تقویت مهارت عملی ۶. روش فعالیت‌نویسی با رویکرد بومی و بر اساس نیاز کودک در کلاس ۷. دادن انگیزه به مربی برای ورود به دوره‌ها و اصلاح حقوق ناچیز مربیان @farskoodaki
دکتر فارسی در پایان به برخی مشکلات مربیان و ارائه راهکار جهت افزایش انگیزه آنها اشاره کردند: ✅برخورداری از کمترین میزان آزادی در بین مشاغل ✅عدم تعامل مهدکودک‌ها با هم: اشاعه‌ی روش‌های آموزشی باید افتخار یک مرکز باشد اما این در فرهنگ ما جا نیافتاده ✅عدم وجود برنامه و رویدادهایی برای  به منصه‌ی ظهور رساندن واقعیت‌های مربیان ✅در اختیار قرار دادن متریال به اندازه‌ی کافی برای مربیان @farskoodaki
❇️خانم دکتر ضیانژاد شیرازی: عاشق‌ترین، خلاق‌ترین و باانگیزه‌ترین معلم‌های این سرزمین که از هیچ کوششی چه در زمینه انگیزه و تعهد و مسئولیت و چه در زمینه دانش و تخصص دریغ نمی‌کنند، مربیان پیش‌دبستانی هستند؛ اما انگیزه‌ی آنها سالهای سال است که توسط مدیران و مسئولین وزارتخانه مورد تهدید واقع شده است. ✅خلا محتوای استاندارد و بومی برای پیش‌دبستانی، تاکید بر خواندن و نوشتن و اعمال سلیقه‌ی مدیران از چالش‌های اصلی این دوره است ✅توجه به مهارت‌های زندگی، تفکر انتقادی، تفکر حل مسئله و توجه به سطوح درک مطلب خواندن با تصویرخوانی از اولویت‌های محتوایی این بخش است. @farskoodaki
👤مقداد غفاری روانشناس و مدرس دوره تربیت مربی: تجربه‌ها: ✅غلبه‌ی بحث اشتغال‌زایی و درآمدزایی به مهدکوک‌ها بر نگاه تربیتی ✅عدم برخورداری عمیق دانش و مهارت کار با کودک ✅عدم تولید محتوا و ثبت تجربه‌ها ✅عدم قدرت تفسیر و تشریح داده‌ها ✅عدم استقلال مربیان و نبودن آزادی عمل ✅غلفت از بحث توسعه و آینده‌نگری 🌪چالش‌ها: مسائل زمانه و عصر حاضر، متاورس، ترویج بحث موفقیت،ثروت، فردی‌گرایی و مادی‌گرایی ☑سرفصل‌های پیشنهادی تربیت مربی: ✅رسیدن از نسل توسعه‌خواه به نسل توسعه آفرین دارای انضباط فردی، مسئولیت پذیری و دارای مهارت گفتگو و حل مسئله ✅نیاز به تدوین دوره‌های آینده‌نگری ✅دوره تفکر نویسندگی ✅مهارت حرفه‌ای شامل تفکر خلاق، حرفه‌ای، سیستمی و طراحی خانم شجاعی دبیر کانون توسعه و همیاری مهدهای استان فارس: ☑در حال حاضر با خلا تربیت نیروی انسانی مواجه‌ایم در حالی که کانون سابقه‌ی برگزاری ۲۵۰۰ دوره آموزشی دارد چالش‌ها: ☑عدم امکان و اجازه ی برگزاری دوره‌های تربیت مربی در استان عدم استفاده سازمان از ظرفیت کانون‌های توسعه و همیاری ☑عدم وجود بانک تربیت مربی کودک @farskoodaki
👤رامین شه‌منش: کارگردان، نویسنده کودک و نوجوان و روانشناس و مددکار اجتماعی روایتی جذاب از تشکیل گروه نمایش کودک تا برگزاری کارگاه دیالوگ محور و دخالت کودک در نمایش را ارائه دادند. نکات مهم مطرح شده از طرف ایشان شامل موارد زیر است: ✅ نیاز به فهم وسعت دنیای کودک ✅ جای بازی در جمع کودکان و حتی بزرگسال و مربیان بسیار خالیست ✅وجود نگاه از زاویه بزرگسال به کودک ✅عدم مهارت نویسندگی مربیان که انتقال محتوا به کودک را دچار مشکل می‌کند ✅ نمایش نقطه‌ی قوت بروز خلاقیت کودک است و گستره نمایش و عروسک با دنیای کودک بسیار ارتباط قوی برقرار می‌کند ✅سایکودرام و نمایش و سینما در آسیب اجتماعی بسیار میتواند موثر باشد ✅در مهدها از عروسک به عنوان اسباب بازی استفاده می‌شود در حالی که اینها کاراکتر هستند و در ایفای نقش می‌توانند موثرتر باشند. @farskoodaki
خانم مرضیه نوذری نویسنده و مدرس دوره تربیت‌مربی از جزیره‌ی آموزشی بدون ساحل در تربیت مربی می‌گوید ‼️جزیره‌های آموزشی موجود هیچ کدام به یک تکیه‌گاه و نگرشی امن وصل نمی‌گردد که مربی را به شناخت عمیقی برساند. این شناخت به درون مربی برمی‌گردد. باید از خود بپرسیم: 💠مخاطب ما در تربیت مربی کیست و نیاز او چیست؟ 💠چقدر نسبت به خود و جایگاهش دید دارد؟ 💠در دوره تربیت‌مربی فرصت سفر به درون خود را داریم؟ 💠آیا منِ مربی نسبت به محدودیت و توانایی و وسعت خود شناختی دارم؟ 🌐تجربه‌ی پیوند بین مبانی نظری و مهارت‌ها و عمل نیاز جدی ماست.افزایش دارایی درون مربی که همان ماهیگری است، باید هدف دوره‌ها باشد ♻️پیشنهاد جهت سامان‌دهی به جزایر آموزشی و ایجاد یکپارچگی: زمانی سرفصل‌های جزئی به کار ما می‌آید که نگرش ما صحیح باشد. ما نیاز به یک پایه‌ی نگرشی داریم که شاهراه را مشخص کنیم و در گام بعدی اجازه‌ی تنوع بدهیم. این مشارکت در تربیت‌مربی را قوت می‌بخشد. @farskoodaki
👤سید حمید حسینی از مرکز علمی کاربردی غدیر: ✅مغفول ماندن نگاه تربیتی و غلبه‌ی نگاه آموزشی در تربیت مربیان پیش‌دبستانی ✅در نگاه تربیتی نبایدها کاملا مشخص است و تکثر وجود ندارد ✅فضای رها شده در تربیت مربی باعث تبدیل شدن ضدارزش‌ها به ارزش شده ✅از حاکمیت انتظار تنظیم‌گری در این حوزه می‌رود. 🧕خانم فهندژ فعال تربیتی در منطقه‌ی سعدی شیراز تجربیات جذاب خود در بحث تربیت مربی را با وجود حداقل امکانات با ما به اشتراک گذاشتند💚 🧕خانم سلمانپور به نمایندگی از مربیان عزیز پیش‌دبستان هم به چند نکته اشاره کردند: ☑️هر دوره‌ای در هر جا نقص‌های خاص خود را دارد و گاهی بر سردرگمی‌ها می‌افزاید ☑️تبلیغ دوره‌ها بدون نظارت در حال انجام است ☑️اولین گام تربیت مربی تربیت کسانی است که مربی تربیت می‌کنند افرادی مثل: کارشناس ادرارات و موسسین و مدیران ☑️دوره‌های تربیت‌مربی بدون نیازسنجی اصولی از مربی و بدون توجه به بعد عملی انجام می‌گردد. @farskoodaki
37.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫مروری بر نشست فعالان تربیت‌مربی کودک در شیراز 👤با حضور رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
⚫️روح استاد بزرگ و پیشکسوت آموزش و تعلیم و تربیت پیش‌دبستان، استاد امام‌زاده‌ای آسمانی شد🖤 درگذشت این استاد عزیز را به خانواده و عزیزان ایشان و همچنین همه‌ی شاگردانی که سالها از علم، دانش و تجربه‌ی ایشان برای کودکان آموختند تسلیت عرض می‌کنیم.🖤 @farskoodaki
🖤پیام تسلیت دکتر همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پی درگذشت استاد امام‌زاده‌ای🖤 @farskoodaki