eitaa logo
فریاد ِقهرمان
626 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
13.3هزار ویدیو
153 فایل
فریاد ِقهرمان ِشهید ِ۱:۲۰ تحلیلی_راهبردی_جنگ نرم و سخت https://eitaa.com/joinchat/410910838Ca464332dee
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۲۴ - سوره آل‌عمران آیه ذالِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَ
آل عمران آیه ۲۵ - سوره آل‌عمران آیه فَكَيْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِيَوْمٍ لا رَيْبَ فيهِ وَ وُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لايُظْلَمُونَ [25] پس چگونه خواهند بود هنگامى‌كه آن‌ها را براى آن روز (رستاخيز) كه شكّى در آن نيست جمع كنيم، و به هركس، [پاداش] آنچه انجام داده، به‌طور كامل داده‌ شود؟ و به آن‌ها ستمى نخواهد شد [زيرا محصول اعمال خود را مى‌چينند]. 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۲۵ - سوره آل‌عمران آیه فَكَيْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِيَوْ
آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَغْتَرَنَّ بِاللَّهِ وَ لَا تَغْتَرَنَّ بِصَلَاتِکَ وَ عَمَلِکَ وَ بِرِّکَ وَ عِبَادَتِکَ یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! إِذَا تَلَوْتَ کِتَابَ اللَّهِ تَعَالَی فَأَتَیْتَ عَلَی آیَهًٍْ فِیهَا أَمْرٌ وَ نَهْیٌ فَرَدِّدْهَا نَظَراً وَ اعْتِبَاراً فِیهَا وَ لَا تَسْهُ عَنْ ذَلِکَ فَإِنَّ نَهْیَهُ یَدُلُّ عَلَی تَرْکِ الْمَعَاصِی وَ أَمْرَهُ یَدُلُّ عَلَی عَمَلِ الْبِرِّ وَ الصَّلَاحِ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَی یَقُولُ فَکَیْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ وَ وُفِّیَتْ کُلُّ نَفْسٍ ما کَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُون. پیامبر (صلی الله علیه و آله) ای پسر مسعود! به خدا مغرور مشو و به نماز، عبادت خویش فریب مخور. ای پسر مسعود! هرگاه کتاب خدا را می‌خوانی هرگاه برسی به آیه‌ای که در آن امر و نهی است پس از جهت عبرت در آن آیه سرگردان بمانی، فراموش نکنی که نهی آیه دلالت بر ترک گناهان است و امرش دلالت بر کردار نیک و شایسته می‌کند. چراکه خداوند تعالی می‌فرماید: فَکَیْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ وَ وُفِّیَتْ کُلُّ نَفْسٍ ما کَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۱۲ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۰۳/ مکارم الأخلاق، ص۴۵۱؛ فیه: «بصلاحک» بدلٌ «بصلاتک» 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَغْ
آل عمران ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- رُوِیَ عَنِ ابْنِ‌عَبَّاسٍ (رحمة الله علیه): أَنَ رَجُلًا وَ امْرَأَهًًْ مِنْ أَهْلِ خَیْبَرَ زَنَیَا وَ کَانَا مِنْ ذَوِی شَرَفٍ فِیهِمْ وَ کَانَ فِی کِتَابِهِمُ الرَّجْمُ فَکَرِهُوا رَجْمَهُمَا لِشَرَفِهِمَا وَ رَجَوْا أَنْ یَکُونَ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) رُخْصَهًٌْ فِی أَمْرِهِمَا فَرَفَعُوا أَمْرَهُمَا إِلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَحَکَمَ عَلَیْهِمَا بِالرَّجْمِ فَقَالَ لَهُ النُّعْمَانُ‌بْنُ‌أَوْفَی وَ بَحْرِیُّ‌بنُ‌عَمْرٍو {نَجْرُ‌بْنُ‌عَمْرٍو}: جُرْتَ عَلَیْهِمَا یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله)! لَیْسَ عَلَیْهِمَا الرَّجْمُ. فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): بَیْنِی وَ بَیْنَکُمَا التَّوْرَاهًُْ. قَالُوا: قَدْ أَنْصَفْتَنَا. قَالَ: فَمَنْ أَعْلَمُکُمْ بِالتَّوْرَاهًِْ؟ قَالَ: رَجُلٌ أَعْوَرُ یَسْکُنُ فَدَکَ، یُقَالُ لَهُ ابْنُ‌صُورِیَا. فَأَرْسَلُوا إِلَیْهِ فَقَدِمَ الْمَدِینَهًَْ وَ کَانَ جَبْرَئِیلُ قَدْ وَصَفَهُ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): أَنْتَ ابْنُ‌صُورِیَا؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: أَنْتَ أَعْلَمُ الْیَهُودِ؟ قَالَ: کَذَلِکَ یَزْعُمُونَ. قَالَ فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِشَیْءٍ مِنَ التَّوْرَاهًِْ فِیهَا الرَّجْمُ مَکْتُوبٌ فَقَالَ لَهُ اقْرَأْ فَلَمَّا أَتَی عَلَی آیَهًِْ الرَّجْمِ وَضَعَ کَفَّهُ عَلَیْهَا وَ قَرَأَ مَا بَعْدَهَا فَقَالَ ابْنُ‌سَلَامٍ: یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَدْ جَاوَزَهَا وَ قَامَ إِلَی ابْنِ‌صُورِیَا وَ رَفَعَ کَفَّهُ عَنْهَا وَ قَرَأَ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلَی الْیَهُودِ بِأَنَّ الْمُحْصِنَ وَ الْمُحْصِنَهًَْ إِذَا زَنَیَا وَ قَامَتْ عَلَیْهِمَا الْبَیِّنَهًُْ رُجِمَا وَ إِنْ کَانَتِ الْمَرْأَهًُْ حُبْلَی انْتُظِرَ بِهَا حَتَّی تَضَعَ مَا فِی بَطْنِهَا فَأَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِالْیَهُودِیَّیْنِ فَرُجِمَا فَغَضِبَ الْیَهُودُ لِذَلِکَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی هَذِهِ الْآیَهًْ. ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه) مرد و زنی از اهالی خیبر زنا کردند و آن دو از شخصیّت‌های برجسته بودند و در کتاب خودِ آن‌ها (تورات) سنگسارکردن وجود داشت ولی به خاطر بزرگی آن دو نمی‌خواستند آن‌ها را سنگسار کنند و امیدوار بودند که در نزد رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) در کار آن دو تخفیفی باشد؛ به‌همین‌جهت کار این دو را پیش رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) بردند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن زن را محکوم به سنگسار نمود. نعمان‌بن‌اوفی و بحربن‌عمرو گفتند: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! بر ما ستم کردی. حکم آن زن سنگسار نیست». رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «بین من و شما تورات داور است». گفتند: «به عدالت میان ما حکم‌کردی». فرمود: «چه کسی آگاه‌ترین شما به تورات است»؟ گفتند: «مردی نابینا به نام ابن‌صوریا که ساکن فدک است». پی او فرستادند؛ پس به مدینه آمد و جبرئیل قبل از آمدنش ابن‌صوریا را برای رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) توصیف کرده بود. رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: «تو ابن‌صوریا هستی»؟ گفت: «بله»! فرمود: «تو داناترین یهودی هستی»؟ گفت: «چنین گمان می‌کنند». رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) قسمتی از تورات را که در آن سنگسارکردن نوشته شده بود، خواست و به او فرمود: «بخوان»! شروع کرد به خواندن تا به آیه‌ی سنگسارکردن رسید؛ دست خود را بر روی آن نهاد و آنچه بعد از آن آیه بود، خواند. ابن‌سلام عرض‌کرد: «ای رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله)! از آیه‌ی سنگسارکردن رد شد». و به‌سوی ابن‌صوریا رفت و دستش را از روی آیه سنگسارکردن برداشت و سپس آیه را برای رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) و یهودیان خواند که: «وقتی مرد زن‌دار و زن شوهردار زنا کنند و این مطلب به‌وسیله‌ی گواهان ثابت شود، باید سنگسار شوند و اگر زن آبستن باشد باید منتظر شد تا فرزند خود را زایمان کند». رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد این دو یهودی دستور سنگسار داد پس آن دو یهودی را سنگسار شدند. به‌همین‌جهت یهودی‌ها خشمگین شدند و خداوند این آیه را نازل‌نمود: ثُمَّ یَتَوَلّی فَریقٌ مِنْهُمْ؛ یعنی گروهی از آن‌ها از دعوت‌کننده‌ی الهی روی می‌گردانند و آن‌ها از پیروی‌کردن از حقّ روی‌گردان هستند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۱۰ بحارالأنوار، ج۹، ص۶۹ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨انتقاد البخیتی از عربستان و امارات و سایبری‌های وابسته به این دو کشور عربی 📌پس از شدت گرفتن حملات جنبش انصارالله به منافع رژیم صهیونیستی، سایبری‌های وابسته به ریاض و ابوظبی به صورت مشترک به این جنبش حمله کرده و هشتک را در فضای مجازی برای تخریب انصارالله داغ کردند. 📌در مقابل این حرکت، حامیان جنبش انصارالله با هشتک به حمایت از مقاومت یمن برخواسته و از اقدامات صنعا حمایت کردند. 📌در این راستا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز با زدن هشتک حمایتی نوشت: ما انتظار نداشتیم که حمله به اسرائیل برای رهبران عربستان و امارات دردناکتر از حمله به ریاض و ابوظبی باشد.
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رژیم صهیونیستی با جنایت جنگی و بمباران بیمارستان‌ها به دنبال کوچاندن مردم، افزایش وحشت و شکستن روحیه مقاومت مردم در غزه است
[ Album ] ❌تبریک میگم آقای ظریف. کلیپت رو دارن کانال های خارجی و اسراییلی با عنوان "وزیر سابق امور خارجه ایران: غزه به ایران ربطی ندارد" پخش میکنند. باز هم خنجری دیگه از پشت به جایگاه ایران در بین مردم کشورهای مقاومت و بینای #مقاومت زدی. آقای ظریف کسی است که به یک دیپلماسی زنگ زده ای چسبیده که دیگر بین ملت های دنیا بی اعتبار هست و می خواهد با آن محل فراری برای سگ های هار اسراییلی درست کند. #طوفان_الأقصی
🔴نوه «هنیه» به شهادت رسید 🔹«روی همام اسماعیل هنیه» نوه «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جریان بمباران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.