فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۲۴ - سوره آلعمران آیه ذالِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
آیه ۲۵ - سوره آلعمران
آیه فَكَيْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِيَوْمٍ لا رَيْبَ فيهِ وَ وُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لايُظْلَمُونَ [25]
پس چگونه خواهند بود هنگامىكه آنها را براى آن روز (رستاخيز) كه شكّى در آن نيست جمع كنيم، و به هركس، [پاداش] آنچه انجام داده، بهطور كامل داده شود؟ و به آنها ستمى نخواهد شد [زيرا محصول اعمال خود را مىچينند].
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۲۵ - سوره آلعمران آیه فَكَيْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِيَوْ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَغْتَرَنَّ بِاللَّهِ وَ لَا تَغْتَرَنَّ بِصَلَاتِکَ وَ عَمَلِکَ وَ بِرِّکَ وَ عِبَادَتِکَ یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! إِذَا تَلَوْتَ کِتَابَ اللَّهِ تَعَالَی فَأَتَیْتَ عَلَی آیَهًٍْ فِیهَا أَمْرٌ وَ نَهْیٌ فَرَدِّدْهَا نَظَراً وَ اعْتِبَاراً فِیهَا وَ لَا تَسْهُ عَنْ ذَلِکَ فَإِنَّ نَهْیَهُ یَدُلُّ عَلَی تَرْکِ الْمَعَاصِی وَ أَمْرَهُ یَدُلُّ عَلَی عَمَلِ الْبِرِّ وَ الصَّلَاحِ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَی یَقُولُ فَکَیْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ وَ وُفِّیَتْ کُلُّ نَفْسٍ ما کَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُون.
پیامبر (صلی الله علیه و آله) ای پسر مسعود! به خدا مغرور مشو و به نماز، عبادت خویش فریب مخور. ای پسر مسعود! هرگاه کتاب خدا را میخوانی هرگاه برسی به آیهای که در آن امر و نهی است پس از جهت عبرت در آن آیه سرگردان بمانی، فراموش نکنی که نهی آیه دلالت بر ترک گناهان است و امرش دلالت بر کردار نیک و شایسته میکند. چراکه خداوند تعالی میفرماید: فَکَیْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ وَ وُفِّیَتْ کُلُّ نَفْسٍ ما کَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۱۲ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۰۳/ مکارم الأخلاق، ص۴۵۱؛ فیه: «بصلاحک» بدلٌ «بصلاتک»
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! لَا تَغْ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- رُوِیَ عَنِ ابْنِعَبَّاسٍ (رحمة الله علیه): أَنَ رَجُلًا وَ امْرَأَهًًْ مِنْ أَهْلِ خَیْبَرَ زَنَیَا وَ کَانَا مِنْ ذَوِی شَرَفٍ فِیهِمْ وَ کَانَ فِی کِتَابِهِمُ الرَّجْمُ فَکَرِهُوا رَجْمَهُمَا لِشَرَفِهِمَا وَ رَجَوْا أَنْ یَکُونَ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) رُخْصَهًٌْ فِی أَمْرِهِمَا فَرَفَعُوا أَمْرَهُمَا إِلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَحَکَمَ عَلَیْهِمَا بِالرَّجْمِ فَقَالَ لَهُ النُّعْمَانُبْنُأَوْفَی وَ بَحْرِیُّبنُعَمْرٍو {نَجْرُبْنُعَمْرٍو}: جُرْتَ عَلَیْهِمَا یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله)! لَیْسَ عَلَیْهِمَا الرَّجْمُ. فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): بَیْنِی وَ بَیْنَکُمَا التَّوْرَاهًُْ. قَالُوا: قَدْ أَنْصَفْتَنَا. قَالَ: فَمَنْ أَعْلَمُکُمْ بِالتَّوْرَاهًِْ؟ قَالَ: رَجُلٌ أَعْوَرُ یَسْکُنُ فَدَکَ، یُقَالُ لَهُ ابْنُصُورِیَا. فَأَرْسَلُوا إِلَیْهِ فَقَدِمَ الْمَدِینَهًَْ وَ کَانَ جَبْرَئِیلُ قَدْ وَصَفَهُ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): أَنْتَ ابْنُصُورِیَا؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: أَنْتَ أَعْلَمُ الْیَهُودِ؟ قَالَ: کَذَلِکَ یَزْعُمُونَ. قَالَ فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِشَیْءٍ مِنَ التَّوْرَاهًِْ فِیهَا الرَّجْمُ مَکْتُوبٌ فَقَالَ لَهُ اقْرَأْ فَلَمَّا أَتَی عَلَی آیَهًِْ الرَّجْمِ وَضَعَ کَفَّهُ عَلَیْهَا وَ قَرَأَ مَا بَعْدَهَا فَقَالَ ابْنُسَلَامٍ: یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَدْ جَاوَزَهَا وَ قَامَ إِلَی ابْنِصُورِیَا وَ رَفَعَ کَفَّهُ عَنْهَا وَ قَرَأَ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلَی الْیَهُودِ بِأَنَّ الْمُحْصِنَ وَ الْمُحْصِنَهًَْ إِذَا زَنَیَا وَ قَامَتْ عَلَیْهِمَا الْبَیِّنَهًُْ رُجِمَا وَ إِنْ کَانَتِ الْمَرْأَهًُْ حُبْلَی انْتُظِرَ بِهَا حَتَّی تَضَعَ مَا فِی بَطْنِهَا فَأَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِالْیَهُودِیَّیْنِ فَرُجِمَا فَغَضِبَ الْیَهُودُ لِذَلِکَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی هَذِهِ الْآیَهًْ.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه) مرد و زنی از اهالی خیبر زنا کردند و آن دو از شخصیّتهای برجسته بودند و در کتاب خودِ آنها (تورات) سنگسارکردن وجود داشت ولی به خاطر بزرگی آن دو نمیخواستند آنها را سنگسار کنند و امیدوار بودند که در نزد رسولخدا (صلی الله علیه و آله) در کار آن دو تخفیفی باشد؛ بههمینجهت کار این دو را پیش رسولخدا (صلی الله علیه و آله) بردند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن زن را محکوم به سنگسار نمود. نعمانبناوفی و بحربنعمرو گفتند: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! بر ما ستم کردی. حکم آن زن سنگسار نیست». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «بین من و شما تورات داور است». گفتند: «به عدالت میان ما حکمکردی». فرمود: «چه کسی آگاهترین شما به تورات است»؟ گفتند: «مردی نابینا به نام ابنصوریا که ساکن فدک است». پی او فرستادند؛ پس به مدینه آمد و جبرئیل قبل از آمدنش ابنصوریا را برای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) توصیف کرده بود. رسولخدا (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: «تو ابنصوریا هستی»؟ گفت: «بله»! فرمود: «تو داناترین یهودی هستی»؟ گفت: «چنین گمان میکنند». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) قسمتی از تورات را که در آن سنگسارکردن نوشته شده بود، خواست و به او فرمود: «بخوان»! شروع کرد به خواندن تا به آیهی سنگسارکردن رسید؛ دست خود را بر روی آن نهاد و آنچه بعد از آن آیه بود، خواند. ابنسلام عرضکرد: «ای رسولخدا (صلی الله علیه و آله)! از آیهی سنگسارکردن رد شد». و بهسوی ابنصوریا رفت و دستش را از روی آیه سنگسارکردن برداشت و سپس آیه را برای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) و یهودیان خواند که: «وقتی مرد زندار و زن شوهردار زنا کنند و این مطلب بهوسیلهی گواهان ثابت شود، باید سنگسار شوند و اگر زن آبستن باشد باید منتظر شد تا فرزند خود را زایمان کند». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) در مورد این دو یهودی دستور سنگسار داد پس آن دو یهودی را سنگسار شدند. بههمینجهت یهودیها خشمگین شدند و خداوند این آیه را نازلنمود: ثُمَّ یَتَوَلّی فَریقٌ مِنْهُمْ؛ یعنی گروهی از آنها از دعوتکنندهی الهی روی میگردانند و آنها از پیرویکردن از حقّ رویگردان هستند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۱۰ بحارالأنوار، ج۹، ص۶۹
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
🚨انتقاد البخیتی از عربستان و امارات و سایبریهای وابسته به این دو کشور عربی
📌پس از شدت گرفتن حملات جنبش انصارالله به منافع رژیم صهیونیستی، سایبریهای وابسته به ریاض و ابوظبی به صورت مشترک به این جنبش حمله کرده و هشتک #الحوثة_صهاینة_الیمن را در فضای مجازی برای تخریب انصارالله داغ کردند.
📌در مقابل این حرکت، حامیان جنبش انصارالله با هشتک #الحوثي_فخر_الأمة به حمایت از مقاومت یمن برخواسته و از اقدامات صنعا حمایت کردند.
📌در این راستا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز با زدن هشتک حمایتی نوشت: ما انتظار نداشتیم که حمله به اسرائیل برای رهبران عربستان و امارات دردناکتر از حمله به ریاض و ابوظبی باشد.
#طوفان_الأقصی
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رژیم صهیونیستی با جنایت جنگی و بمباران بیمارستانها به دنبال کوچاندن مردم، افزایش وحشت و شکستن روحیه مقاومت مردم در غزه است
#طوفان_الأقصی
[ Album ]
❌تبریک میگم آقای ظریف. کلیپت رو دارن کانال های خارجی و اسراییلی با عنوان "وزیر سابق امور خارجه ایران: غزه به ایران ربطی ندارد" پخش میکنند. باز هم خنجری دیگه از پشت به جایگاه ایران در بین مردم کشورهای مقاومت و بین گروه های #مقاومت زدی.
آقای ظریف کسی است که به یک دیپلماسی زنگ زده ای چسبیده که دیگر بین ملت های دنیا بی اعتبار هست و می خواهد با آن محل فراری برای سگ های هار اسراییلی درست کند.
#طوفان_الأقصی
🔴نوه «هنیه» به شهادت رسید
🔹«روی همام اسماعیل هنیه» نوه «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جریان بمباران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
#طوفان_الأقصی