#فریادنهــــــــــاوند
🔹تابستان شهرستان نهاوند
📸محمود ملکی
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بلایی به نامِ ناسیونالیسم؛
ایران گراییِ افراطی!
🔹 ️ قوم گرایان و ایران گرایانِ افراطی، دو لبه یک قیچی هستند و هدفشان نابودی ایرانِ اسلامی و امید به آیندهی این کشور است.
🔹 در این قسمت، از ماموریتِ ایران گرایان افراطی پرده برداشته شده و در قسمت بعد، به نقش قوم گرایان در این موضوع اشاره خواهد شد...
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
✅اگه تک تک اکانتایی که واکنش احساسی نشون دادن با دیدن صحبت های کامل سردار مفخمی عذرخواهی نکردن یه مشت بی شرف نیروی دشمن در داخل کشورن! از جمله حسن آقا میری! تمام!
«صمصام»
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
#فریادنهــــــــــاوند
✅«التزام اجتماعی به ارزشها» و «بازی با اعصاب مسلمین»!
🖊حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی نهاوندی_رئیس دانشگاه قم
🔻 یکی را دیدم که با بیان داستانهایی درباره روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام و اینکه آن حضرت در طول دوران مکه شراب را حرام نکرده بود و حتی در مدینه در چند مرحله و آرامآرام ذهنها را برای بیان حکم حرمت آن آماده کرد. و همچنین با ذکر داستانهایی درباره روش مواجهه عالمان بزرگ شیعی مثل علامه شرفالدین عاملی با نومسلمانان و مسیحیانی که میخواستند مسلمان شوند و با بیان روش تدریجی آنان در جذب غیرمسلمانان، چنین القاء میکرد که اساساً در دین اسلام اصراری به انجام مرتب و منظم و کامل شعائر دینی (یعنی نماز و روزه و حج و زکات و امثال آن) برای همه مسلمانان نیست! و این تفکر خوارجگونه است که گمان میکند شرط مسلمانی این است که هر مسلمانی لزوماً روزانه هفده رکعت نماز بخواند! و در ماه رمضان به مدت یک ماه روزه بگیرد! و زکات پرداخت کند و امثال آن! اسلام سادهتر و سهلتر از اینها است!
به طور خلاصه چنین ادعا میکرد که «تأکید بر شعائر» و «التزام اجتماعی به ارزشهای دینی» نوعی «تنگنظری» و «سختگیری بر جامعه» و «بازی با اعصاب و روان مردم مسلمان» بر اساس «تفسیری غلط و خوارجگونه از اسلام» است!
🔻در این خصوص چند نکته را بیان میکنم:
نکته اول: در مواجهه با نومسلمانان یا به هنگام دعوت دیگران به اسلام مراعات «عقلانیت تبلیغی» و «عقلانیت تربیتی» از دستورات صریح اسلام است. خود پیامبر اکرم(ص) هنگامی که صحابه خود را برای دعوت برخی از قبایل مشرک، میفرستاد، به آنان توصیه میکرد که «مدارا در دعوت» و «تدریج در تربیت» را مد نظر قرار دهند.
نکته دوم: «سهلانگاری» غیر از «آسانگیری» است. اسلام به تصریح قرآن و روایات معصومان علیهم السلام، دینی «آسان» و «سبک» است: «يُرِیدُ اللّهُ بِکمُ الْيُسْرَ؛ خدا درباره شما آسانی و سبکی را اراده کرده است»(بقره، 185). اما آسانی دین و آموزههای دینی هرگز به معنای «سهلانگاری در عمل به ارزشها و احکام دینی» نیست. بلکه بدان معناست که عمل به احکام و آموزهها و شعائر اسلامی نه تنها موجب اختلال در امور زندگی نمیشود؛ که نظم و انضباط و سلامت زندگی دنیوی را نیز تضمین میکند. اما اسلام عزیز، به هیچوجه سهلانگاری و بیاعتنایی به احکام و آموزههای خود را نمیپسندد و برنمیتابد. به همین دلیل، بر کسی که عامدانه و به قصد بیاعتنایی به حکم الهی، در ملأ عام روزهخواری کند، حد جاری میکند. بر کسی که حتی یک قطره شراب بنوشد، حد جاری میکند. درباره سبک تعلیمی پیامبر اکرم(ص) گفتهاند: «فاذا تُعوطِىَ الحقَّ لم یعرفه أحدُ، و لم یَقُم لِغَضَبِه شَىء حتى یَنتَصرَ له» اگر هنجاری شکسته یا قانونی نادیده گرفته میشد، خشم چنان وجود او را فرامیگرفت که چهره پر از مهربانی و رأفت او کاملاً دگرگون میشد؛ و هیچ چیزی نمیتوانست خشم او را فرونشاند مگر آنکه حق را بر جای خود برگرداند و با آن هنجارشکنی برخورد کند.
نکته سوم: منظور از آیاتی که میفرماید «وَ ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ» این نیست که اصراری بر انجام تکالیف الهی نیست. اگر دوست داشتید و باب میلتان بود انجام دهید و اگر احساس حرج کردید انجام ندهید! به عنوان مثال، قرآن خطاب به مسلمانان نمیفرماید اگر حجاب باب میلتان نبود، مجازید که از سر برگیرید؛ یا اگر حجاب مانع تفریحات و گردشهایتان بود، میتوانید آن را بردارید! هرگز! بلکه بدان معناست که در شرایط عسر و حرج، نوع وظیفه و تکلیف یا کیفیت آن تغییر میکند.
نکته چهارم: آن روش و رویه تدریجی و مرحلهای پیامبر اکرم(ص) در تحریم اموری چون ربا و شراب و قمار و امثال آن، مربوط به ابتدای پیدایش اسلام است و نه دوران استقرار اسلام و حکومت اسلامی. به عنوان مثال، در دوران حکومت امیرمؤمنان(ع) چنین نبود که حضرت تا مدتی با حرمت یا حلیت شرابخواری کاری نداشته باشد و صرفاً به تحکیم بنیانهای اعتقادی و الهیاتی بپردازد و بعد از چند سال کار معرفتی، سپس در چهار مرحله و گام به گام به بیان حرمت شراب و قمار و ... بپردازد! خیر. اساساً فلسفه حکومت اسلامی، پاسداشتن ارزشها و احکام و شعائر اسلامی است که در سایه عمل به آنها سعادت دنیوی و اخروی جامعه تأمین خواهد شد.
#حجاب
#روشنفکری
#فقه
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
#فریادنهــــــــــاوند
انجمن سینمای جوانان ایران _ دفتر نهاوند برگزار میکند :
دوره های آموزشی تک درس مشاغل سینمایی، عکاسی ، فیلمبرداری ، تدوین، فیلمنامه نویسی ، نقد و تحلیل فیلم ، فتوشاپ برای عکاسی و دوره تخصصی آموزش فیلم سازی تعاملی با اهدای گواهینامه معتبر بین المللی.
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
#فریادنهــــــــــاوند
✅«التزام اجتماعی به ارزشها» و «بازی با اعصاب مسلمین»!
🖊حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی نهاوندی_رئیس دانشگاه قم
🔻 یکی را دیدم که با بیان داستانهایی درباره روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام و اینکه آن حضرت در طول دوران مکه شراب را حرام نکرده بود و حتی در مدینه در چند مرحله و آرامآرام ذهنها را برای بیان حکم حرمت آن آماده کرد. و همچنین با ذکر داستانهایی درباره روش مواجهه عالمان بزرگ شیعی مثل علامه شرفالدین عاملی با نومسلمانان و مسیحیانی که میخواستند مسلمان شوند و با بیان روش تدریجی آنان در جذب غیرمسلمانان، چنین القاء میکرد که اساساً در دین اسلام اصراری به انجام مرتب و منظم و کامل شعائر دینی (یعنی نماز و روزه و حج و زکات و امثال آن) برای همه مسلمانان نیست! و این تفکر خوارجگونه است که گمان میکند شرط مسلمانی این است که هر مسلمانی لزوماً روزانه هفده رکعت نماز بخواند! و در ماه رمضان به مدت یک ماه روزه بگیرد! و زکات پرداخت کند و امثال آن! اسلام سادهتر و سهلتر از اینها است!
به طور خلاصه چنین ادعا میکرد که «تأکید بر شعائر» و «التزام اجتماعی به ارزشهای دینی» نوعی «تنگنظری» و «سختگیری بر جامعه» و «بازی با اعصاب و روان مردم مسلمان» بر اساس «تفسیری غلط و خوارجگونه از اسلام» است!
🔻در این خصوص چند نکته را بیان میکنم:
نکته اول: در مواجهه با نومسلمانان یا به هنگام دعوت دیگران به اسلام مراعات «عقلانیت تبلیغی» و «عقلانیت تربیتی» از دستورات صریح اسلام است. خود پیامبر اکرم(ص) هنگامی که صحابه خود را برای دعوت برخی از قبایل مشرک، میفرستاد، به آنان توصیه میکرد که «مدارا در دعوت» و «تدریج در تربیت» را مد نظر قرار دهند.
نکته دوم: «سهلانگاری» غیر از «آسانگیری» است. اسلام به تصریح قرآن و روایات معصومان علیهم السلام، دینی «آسان» و «سبک» است: «يُرِیدُ اللّهُ بِکمُ الْيُسْرَ؛ خدا درباره شما آسانی و سبکی را اراده کرده است»(بقره، 185). اما آسانی دین و آموزههای دینی هرگز به معنای «سهلانگاری در عمل به ارزشها و احکام دینی» نیست. بلکه بدان معناست که عمل به احکام و آموزهها و شعائر اسلامی نه تنها موجب اختلال در امور زندگی نمیشود؛ که نظم و انضباط و سلامت زندگی دنیوی را نیز تضمین میکند. اما اسلام عزیز، به هیچوجه سهلانگاری و بیاعتنایی به احکام و آموزههای خود را نمیپسندد و برنمیتابد. به همین دلیل، بر کسی که عامدانه و به قصد بیاعتنایی به حکم الهی، در ملأ عام روزهخواری کند، حد جاری میکند. بر کسی که حتی یک قطره شراب بنوشد، حد جاری میکند. درباره سبک تعلیمی پیامبر اکرم(ص) گفتهاند: «فاذا تُعوطِىَ الحقَّ لم یعرفه أحدُ، و لم یَقُم لِغَضَبِه شَىء حتى یَنتَصرَ له» اگر هنجاری شکسته یا قانونی نادیده گرفته میشد، خشم چنان وجود او را فرامیگرفت که چهره پر از مهربانی و رأفت او کاملاً دگرگون میشد؛ و هیچ چیزی نمیتوانست خشم او را فرونشاند مگر آنکه حق را بر جای خود برگرداند و با آن هنجارشکنی برخورد کند.
نکته سوم: منظور از آیاتی که میفرماید «وَ ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ» این نیست که اصراری بر انجام تکالیف الهی نیست. اگر دوست داشتید و باب میلتان بود انجام دهید و اگر احساس حرج کردید انجام ندهید! به عنوان مثال، قرآن خطاب به مسلمانان نمیفرماید اگر حجاب باب میلتان نبود، مجازید که از سر برگیرید؛ یا اگر حجاب مانع تفریحات و گردشهایتان بود، میتوانید آن را بردارید! هرگز! بلکه بدان معناست که در شرایط عسر و حرج، نوع وظیفه و تکلیف یا کیفیت آن تغییر میکند.
نکته چهارم: آن روش و رویه تدریجی و مرحلهای پیامبر اکرم(ص) در تحریم اموری چون ربا و شراب و قمار و امثال آن، مربوط به ابتدای پیدایش اسلام است و نه دوران استقرار اسلام و حکومت اسلامی. به عنوان مثال، در دوران حکومت امیرمؤمنان(ع) چنین نبود که حضرت تا مدتی با حرمت یا حلیت شرابخواری کاری نداشته باشد و صرفاً به تحکیم بنیانهای اعتقادی و الهیاتی بپردازد و بعد از چند سال کار معرفتی، سپس در چهار مرحله و گام به گام به بیان حرمت شراب و قمار و ... بپردازد! خیر. اساساً فلسفه حکومت اسلامی، پاسداشتن ارزشها و احکام و شعائر اسلامی است که در سایه عمل به آنها سعادت دنیوی و اخروی جامعه تأمین خواهد شد.
#حجاب
#روشنفکری
#فقه
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
✅چادری که از سر بدبختیها نمیافتد / پوشش چادر برای زندانیان سریال نیکان
🔹چند سال پیش گفته شد #چادر که انتخابی عاقلانه برای متدینین است، دیگر پوششی برای زندانیان و ملاقات کنندگانشان نیست.
🔹یا این حرف اشتباه بوده که بعید است
یا اینکه فرهنگسازی نمایش چادر به عنوان «پوششی فلاکتی و غمبار» که در «زندان» و ملاقاتهای غمبار بر سر بانوان است، در فیلمها و سریالها قرار نیست تغییر کند!
🔹در «سریال نیکان» در هنگام ملاقات دختر با مادر در زندان، زنان باید چادر بپوشند!
🔹مسئولان محترم قوه قضائیه که عفو سلبریتیهای پرحاشیه را امضا نمودهاید، قوانین جدید پوششی خود را نیز با صراحت ابلاغ بفرمایید یا حداقل ناظرین این فیلمها اطلاع یابند و از تولید و پخش این تصاویر ممانعت کنند!
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
#فریادنهــــــــــاوند
📌انتقاد معاون فرماندار نهاوند از نحوه پرداخت تسهیلات فرزندآوری و غیبت بانکها در جلسات
🔻بانک ها مردم را سرگردان نکنند!
♦️معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند در ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت؛ مدیران مورد اشاره قانون حمایت از خانواده باید این قانون را بخوانند و وظیفه خود را انجام دهند.
♦️شهروز کیانی با تاکید بر اینکه، مجلس و دولت قانون جوانی جمعیت را ارائه و تصویب کردند باید طبق این قانون عمل شود و کوتاهی از هیچ بانک یا دستگاه و مدیری پذیرفتنی نیست، گفت؛ مدیری که نمیتواند وظایف خود در این قانون را عملیاتی کند اعلام نماید تا تعیین تکلیف شود.
♦️وی با توجه به غایب بودن مدیران بانک ها در جلسه،تاکید کرد؛ به سرپرستی بانکهای استان اعلام شود که چرا بانکهایی که دعوت می شوند و تلفنی تماس با آنها گرفته می شود بازهم در این جلسه حضور نمی یابند.
سزاوار نیست و مدیران نباید بی تفاوت باشند و نباید مردم را مدام در خصوص دریافت تسهیلات سرگردان کنند.
♦️تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع افزایش جمعیت حجت را بر همه ما تمام کرده است و مسئولان دولت همه جوره پای کار هستند و دارند تلاش می کنند و این وظیفه ما است که کارها را انجام دهیم.
♦️وی شهرداران را هم موظف دانست در ارائه خدمات و تسهیلات برای فرزندآوری و خانوادههای دارای چند فرزند اقدام کنند.
♦️کیانی بر کار اطلاعرسانی تاکید و تصریح کرد؛ باید در خصوص مهم فرزندآوری و ازدواج اقناعسازی صورت بگیرد.
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand
بازدید فرماندار، معاونین و بخشدار زرین دشت از پروژههای در دست اقدام توسط دهیاری روستای شهید پرور زرامین سفلی
#پایگاه_خبری_فریاد_نهاوند_آنلاین
🆔@faryadnahavand