eitaa logo
فرزند پروری مؤمنانه
645 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
769 ویدیو
42 فایل
پذیرای پیشنهادات و انتقادات و سوالات شماهستیم. @mousavi5
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷راهبرد سیزدهم : توجه به معیار اصلی ترجیح☑️ 🔶تعریف ترجیح در دوره های هفت ساله انسان 🔷سعی به هدایت به ترجیحات غیر مادی ونیت های الهی و اخروی 🔶در قالب نمایشگاهها، داستان ها به خصوص داستان های قرآنی و روایی 🔷برخورد درست با ترجیحات نادرست 🔶چه طور از گفتگو برای هدایت ترجیحات 🔶استفاده کنیم؟ 🤔 🔷صفحات 177 تا 182
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧 💧راهبرد چهاردهم : 💧ارتقای تعیین مصداق خیر 🔹 تعیین یعنی شخص دادن، تمرکز کردن بر چیزی، نوعی تعین. 🔸کنترل درونی و مراقبت تقوا مهم ترین عامل در تعیین است. ✳️برنامه هایی جهت ارتقای مهارت تعیین گری : 💧1.تقویت تفکر شنیداری و دیداری 💧2.تقویت تجارب در زندگی همراه با غایتگری 💧3.تعیین مقادیق خیر و شر در سرگذشت پیشینیان ویا تجارب دیگران 🔺 از بین بردن نگاه خنثی جهت دار کردن نگاه و بالا بردن قوه تحلیل فرزندان 💧4.تقویت اطلاعات عمومی 💧5.تقویت مهارته های عمومی و تخصصی 💧6.تقویت ضابطه مندی و دور کردن از هرج و مرج ♦️رعایت نظم و برنامه ریزی و مدیریت زمان با توجه به شرایط سنی و دوره رشدی فرزندانمان 💧7.تقویت مهارت توجه به اولویت ها ‼️چه چیز مهم است و چه چیز مهم تر؟ ⁉️ ‼️چینش و ترتیب خانه مهم تر است يا مراعات شرایط سنی فرزندمان؟ ⁉️ ‼️انضباط یا قاعده مندی مهم تر است یا رفق و مدارا در خانه و رعایت شخصیت و عزت نفس فرزندمان و ایجاد خاطره خوش از نظم ⁉️ 🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ✨راهبرد پانزدهم: 🔰 "ارتقای توان گزینش خیر" ❇️مراحل خیر گزینی :✨ ✅تفصیل، ترجیح، تعیین، گزینش✨ ✳️گزیدن امر همراه با حکم و تعیین باید و نباید ها✨ ❌هشدار جدی در اهمال نسبت به گزینش✨ ✅آمادگی های پیش از عمل✨ ✨1.جلوگیری از عجله و شتابزدگی ✨2.مساعدت عاطفی ، رفتاری علمی، مالی توسط والدین و مربیان ✨3.شناسایی موانع و تسهیل گری ✨4.تعیین اصول و چهار چوب ها ✨5.اصلاح عمل و قوانین پس از شروع عمل و ایجاد تجربه در صورت نیاز ✨ازصفحه 193 تا200✨ ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ 🔰راهبرد شانزدهم: ✳️راههای مقابله با عوامل اخلال گر در گزینش خیر : ❇️1.راه اول :هوشیار کردن فرزندان نسبت به وسوسه ❇️2.راه دوم :ارتقای مهارت فرزندان در زدودن کندی در عمل ❇️3.راه سوم :شناساندن مضرات عجله و پرهیز از رفتارهای ناپخته منجر به پشیمانی ❇️4.راه چهارم :هوشیارکردن فرزندان نسبت به عادات ناشایست و تلاش برای رفع آنها ❇️5.راه پنجم :آموزش مهارت‌های کنترل تمنیات نفسانی مانند بخل و طمع و حسد با توجه به نقش مراقبت درونی ❇️6.راه ششم:توجه دادن فرزندان به بروز حالات زائل کننده ی عقل، مانند غضب 🔰اجرای راهبردهای مهارت در قالب کارگاهها : ✅کارگاه اول :کنترل خشم ✅کارگاه دوم :کنترل موانع بیرونی گزینش خیر، مانند جو زدگی ✅کارگاه سوم :کنترل موانع درونی گزینش خیر، حرص و بخل ✅کارگاه چهارم :خودشناسی و کنترل عجله ✅کارگاه پنجم: مهارت "نه گفتن" به وسوسه های درونی و بیرونی ✅کارگاه ششم :آموزش مراقبه ومحاسبه نفس 🔷صفحه 201 تا 208 کتاب ◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️