🔷راهبرد سیزدهم :
توجه به معیار اصلی ترجیح☑️
🔶تعریف ترجیح در دوره های هفت ساله انسان
🔷سعی به هدایت به ترجیحات غیر مادی ونیت های الهی و اخروی
🔶در قالب نمایشگاهها، داستان ها به خصوص داستان های قرآنی و روایی
🔷برخورد درست با ترجیحات نادرست
🔶چه طور از گفتگو برای هدایت ترجیحات 🔶استفاده کنیم؟ 🤔
🔷صفحات 177 تا 182
#خیرگزینی_جلسه_شانزدهم
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
💧راهبرد چهاردهم :
💧ارتقای تعیین مصداق خیر
🔹 تعیین یعنی شخص دادن، تمرکز کردن بر چیزی، نوعی تعین.
🔸کنترل درونی و مراقبت تقوا مهم ترین عامل در تعیین است.
✳️برنامه هایی جهت ارتقای مهارت تعیین گری :
💧1.تقویت تفکر شنیداری و دیداری
💧2.تقویت تجارب در زندگی همراه با غایتگری
💧3.تعیین مقادیق خیر و شر در سرگذشت پیشینیان ویا تجارب دیگران
🔺 از بین بردن نگاه خنثی جهت دار کردن نگاه و بالا بردن قوه تحلیل فرزندان
💧4.تقویت اطلاعات عمومی
💧5.تقویت مهارته های عمومی و تخصصی
💧6.تقویت ضابطه مندی و دور کردن از هرج و مرج
♦️رعایت نظم و برنامه ریزی و مدیریت زمان با توجه به شرایط سنی و دوره رشدی فرزندانمان
💧7.تقویت مهارت توجه به اولویت ها
‼️چه چیز مهم است و چه چیز مهم تر؟
⁉️
‼️چینش و ترتیب خانه مهم تر است يا مراعات شرایط سنی فرزندمان؟
⁉️
‼️انضباط یا قاعده مندی مهم تر است یا رفق و مدارا در خانه و رعایت شخصیت و عزت نفس فرزندمان و ایجاد خاطره خوش از نظم
⁉️
#خیرگزینی_جلسه_هفدهم
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
✨راهبرد پانزدهم:
🔰 "ارتقای توان گزینش خیر"
❇️مراحل خیر گزینی :✨
✅تفصیل، ترجیح، تعیین، گزینش✨
✳️گزیدن امر همراه با حکم و
تعیین باید و نباید ها✨
❌هشدار جدی در اهمال نسبت به گزینش✨
✅آمادگی های پیش از عمل✨
✨1.جلوگیری از عجله و شتابزدگی
✨2.مساعدت عاطفی ، رفتاری علمی، مالی توسط والدین و مربیان
✨3.شناسایی موانع و تسهیل گری
✨4.تعیین اصول و چهار چوب ها
✨5.اصلاح عمل و قوانین پس از شروع عمل و ایجاد تجربه در صورت نیاز
✨ازصفحه 193 تا200✨
#خیرگزینی_جلسه_هیجدهم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️
🔰راهبرد شانزدهم:
✳️راههای مقابله با عوامل اخلال گر در گزینش خیر :
❇️1.راه اول :هوشیار کردن فرزندان نسبت به وسوسه
❇️2.راه دوم :ارتقای مهارت فرزندان در زدودن کندی در عمل
❇️3.راه سوم :شناساندن مضرات عجله و پرهیز از رفتارهای ناپخته منجر به پشیمانی
❇️4.راه چهارم :هوشیارکردن فرزندان نسبت به عادات ناشایست و تلاش برای رفع آنها
❇️5.راه پنجم :آموزش مهارتهای کنترل تمنیات نفسانی مانند بخل و طمع و حسد با توجه به نقش مراقبت درونی
❇️6.راه ششم:توجه دادن فرزندان به بروز حالات زائل کننده ی عقل، مانند غضب
🔰اجرای راهبردهای مهارت در قالب کارگاهها :
✅کارگاه اول :کنترل خشم
✅کارگاه دوم :کنترل موانع بیرونی گزینش خیر، مانند جو زدگی
✅کارگاه سوم :کنترل موانع درونی گزینش خیر، حرص و بخل
✅کارگاه چهارم :خودشناسی و کنترل عجله
✅کارگاه پنجم: مهارت "نه گفتن" به وسوسه های درونی و بیرونی
✅کارگاه ششم :آموزش مراقبه ومحاسبه نفس
🔷صفحه 201 تا 208 کتاب
#خیرگزینی_جلسه_نونزدهم
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️