eitaa logo
فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
6.5هزار دنبال‌کننده
902 عکس
489 ویدیو
320 فایل
شهیدی سطح۴حوزه علمیه قم ارشد مشاوره دانشجو دکتری روانشناسی عضو سازمان نظام روانشناسی کد:۲۲۲۸۰ ش پ اشتغال:۱۹۵۸۶۴۸ عضوانجمن روانشناسی اسلامی استادو مشاورحوزه ودانشگاه سوال از استادو نوبت مشاوره، کارگاه با👇 09218919572 @qodsishams کانال دیگر👇 @Kr_shahidi
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی 🔰 بسم الله الرّحمن الرّحیم با تأسف و تأثر فراوان خبر درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را دریافت کردم. این، خسارتی برای حوزه‌ی علمیه و حوزه‌ی معارف اسلامی است. ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربيت شاگردان ممتاز اثرگذار، و در حضور انقلابي در همه‌ میدانهایی که احساس نیاز به حضور ایشان می شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلند مدت است. اینجانب که خود سوگوار این برادر قدیمی و عزیز می باشم، به خاندان گرامی و فرزندان صالح و دیگر بازماندگان ایشان و نیز به شاگردان و ارادتمندان این معلّم بزرگ و به حوزه‌ی علمیه تسلیت عرض می کنم و علّو درجات ایشان و مغفرت و رحمت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹ ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ 🔴 ( ) درصورتی‌که کودک یک قانون را فراموش کرد، از طریق این تکنیک او را متوجه می‌کنیم. بحث مستقیم از سن سه تا دوازده‌سالگی برای کودکان استفاده می‌شود. مراحل اجرای این تکنیک بدین شرح است: 👈🏼 ابتدا کودک باید متوجه شود که متوجه کردن کودک با تماس چشمی، نامیدن، لمس کردن و قرار گرفتن در فاصله یک‌قدمی او صورت می گیرد. 👈🏼سپس مشکل رفتاری به کودک(شما داری...)بصورت جزئی توصیف و گفته می‌شود. 👈🏼بعدازآن، بیان اشکال رفتار به کودک(این‌طوری...) مطرح می‌شود یعنی اثر رفتارش برایش بازگو می شود. 👈🏼 و در انتها از کودک اجرای رفتار مناسب(لطفاً...) درخواست می‌شود. 👈🏼رفتار صحیح را با کودک تمرین می‌کنیم تا خوب یاد بگیرد. مثال: شما داری اسباب بازی رو به دیوار می کوبی این طوری اون میشکنه پس لطفا باهاش بازی کن. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥🎥🎥🎥🎥🎥🎥 اگر می خواهید در ایام ارتحال آیه الله مصباح یزدی رحمه الله علیه، فرزندانتان را با گوشه ای از زندگی ایشان آشنا کنید این و رو به آنها نشان دهید. 👇👇 ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ 🔴 ادامه تکنیک ‼️پیامدهای جدی‌تر در صورت عدم همکاری کودک در نظر گرفته شود. این تکنیک شبیه تکنیک انتقاد مؤثر است. قوانین انتقاد موثر: 1. رفتاری را که باعث انتقاد شده است، به طور مشخص توصیف کنید. 2. تاثیری که آن رفتار خاص بر دیگران داشته است، توصیف کنید. 3. رفتاری را که کودک می تواند به جای این رفتار اشتباه داشته باشد، توصیف کنید. ✅ لذا مطابق اصل «انتقاد از شخصیت، هرگز و انتقاد از رفتار، گاهی» نمی‌توان همیشه از این تکنیک استفاده کرد. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ 🔴 (جریمه) پیامد برای کودکان دو تا دوازده سال است این تکنیک، مناسب برای مشکلات رفتاری خفیف با فراوانی کم است. در اجرای این تکنیک ابتدا حذف فعالیت یا اسباب‌بازی یا جبران بدرفتاری صورت می‌گیرد. این حذف در کوتاه‌مدت (30-5 دقیقه) پایان می‌یابد. مراحل اجرای این تکنیک به شرح زیر است: 👈🏼از بحث با کودک پرهیز شود. 👈🏼فقط شرح دلیل پیامد (حذف یا جبران) بیان می‌شود. 👈🏼بازگرداندن اسباب‌بازی یا فعالیت بعد از گذشت زمان (30-5 دقیقه) اتفاق می‌افتد. 👈🏼در صورت ناتوانی از حل مسئله حتماً در حل مسئله به او کمک شود. 👈🏼استفاده از زمان طولانی‌تر یا محرومیت موقت در صورت بروز مجدد بدرفتاری در نظر گرفته می‌شود. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺Children at increased risk of harm online during global COVID-19 pandemic ♦️عکس العمل مسئولان در قبال هشدار رسمی یونیسف چه بوده است؟ 📱با شیوع ویروس کرونا و انتقال آموزش دانش آوزان به فضای مجازی، یونیسف رسما نسبت به خطرات حضور آنلاین کودکان هشدار داده است. در این گزارش که در ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ منتشر شده، آمده است همه کودکان توانایی و مهارت حضور سالم و مطمئن در فضای مجازی را ندارند. میلیون‌ها کودک در خلال اپیدمی کرونا در معرض خطرات حضور آنلاین در فضای اینترنت هستند. 🔹پرسش مهم این است که با توجه به هشدار رسمی یونیسف مبنی بر این که میلیون‌ها کودک در معرض خطر هستند، نهاد‌های فرهنگی و آموزشی کشور چه اقداماتی انجام داده‌‌‌اند؟ ‌عکس العمل دولت در قبال این هشدارها چه بوده است؟ 🔺چرا مسئولان، هشدارهای جهانی را به خانواده‌ها انتقال ندادند؟‌ @madrese_amin @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا