eitaa logo
فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
6هزار دنبال‌کننده
840 عکس
467 ویدیو
316 فایل
شهیدی سطح۴حوزه علمیه قم ارشدمشاوره دانشجودکتری قرآن وروانشناسی عضوسازمان نظام روانشناسی کد:۲۲۲۸۰ ش پ اشتغال:۱۹۵۸۶۴۸ عضوانجمن روانشناسی اسلامی استادومشاورحوزه ودانشگاه سوال از استادو نوبت مشاوره، کارگاه با👇 09218919572 @qodsishams کانال دیگر👇 @Kr_shahidi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و احترام خواهشمندم با تکمیل پرسشنامه زیر، ما را در انجام رساله دکتری با عنوان «معنویت در خانواده بر اساس منابع اسلامی» یاری فرمایید. این پرسشنامه دارای 74 سؤال کوتاه چهارگزینه‌ای می‌باشد که پاسخ به آنها حدود 10 دقیقه زمان می‌برد. اطلاعات شناسایی شما پرسیده نخواهد شد و کاملا محرمانه می‌ماند. لطفاً بر روی لینک زیر کلیک کرده و به پرسش‌ها پاسخ دهید. https://survey.porsline.ir/s/XD51wCO7 در صورت تمایل به دریافت نتیجه آزمون، آدرس ایمیل یا شماره ایتا، واتساپ یا تلگرام خود را در اولین بخش وارد کنید. نتیجه آزمون در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد. از اینکه در انجام این کار پژوهشی مشارکت می‌کنید از شما ممنونیم. در ضمن خواهشمندیم در صورت امکان، این پیام را برای دوستان دیگری که می‌شناسید نیز ارسال بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بازنشر | پیامی دارم از پیام شهید حاج قاسم سلیمانی تا شهید مهدی باکری 🔺️ تمامی صداهای داخل کلیپ واقعی و مستند است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥🎥🎥🎥🎥 گزارشی از یک بلاگر امریکایی از بزرگترین اجتماع بشریت در سال. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 یک نفر خدمت امام کاظم علیه‌السلام رسید و از فرزند خود شکایت کرد که او مرا اذیت می‌کند چکار کنم .امام عرضه داشت: «لا تَضرِبهُ وَاهجُرهُ وَلا تُطِل» او را نزن و از او دوری‌کن و دوری کردنت را طولانی مکن. ❗️محروم‌سازی عبارت است از گذراندن چند دقیقه در گوشه و یا جای خلوتی که هیچ‌چیزی برای سرگرم شدن کودک ندارد. برای مهار رفتارهایی که تکانشی(بدون فکر) هستند به این معنی که شدید، پرتکرار، مداوم، خطرناک، آسیب‌رسان (خراب کردن وسایل) هستند از محروم‌سازی استفاده می‌شود. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 در سوگ نبی جهان پُر از ماتم شد زین داغ گران قامت هستی خم شد دیوار و در مدینه فریاد زنان می‌گفت دل فاطمه پُر از غم شد رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بر همه اعضای کانال تسلیت باد. @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 ❗️این تکنیک برای تنبیه بچه‌ای که لباسش رو کثیف می‌کند ، غذا نمی‌خورد و زود نمی‌خوابد یا لباس گرم نمی‌پوشد ، کاربرد ندارد. از این تکنیک همه‌جا و برای هر سنی نمی‌شود استفاده کرد. بچه‌ای که می‌زند، فحش می‌دهد، گاز می‌گیرد و دعوا می‌کند چون تخلیه هیجانی می‌شود ، پس برای این‌ها باید از محروم‌سازی استفاده کرد. پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله فرمودند: موقع عصبانیت، ادب نکنید. پس در اجرای این تکنیک حتماً به آرام‌سازی کودک و والد توجه کنید و از تله نردبانی(عدم قاطعیت در اجرای تکنیک و فرصت دادن به کودک به‌صورت نردبانی) پرهیز کنید. مزایای این تکنیک موارد زیر است: 📌در زمان رفتارهای خطرناک، نادیده گرفتن و تحسین جواب نمی‌دهد ولی این روش بهتر جواب ‌می‌دهد. 📌در محروم‌سازی به کودک یاد ‌می‌دهیم که چه نباید بکند. 📌فوری و کوتاه است. 📌عوارض منفی آن از تنبیه بدنی بسیار کمتر است. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
base.apk
8.14M
🔺🔺🔺🔺🔺🔺 💢نرم افزار را دانلود و نصب کنید. اگر در بازار نتوانستید این نرم افزار را پیدا کنید، همین فایل بالا را دانلود و نصب کنید. این در هشت موضوع مطالب علمی و کاربردی را برای یک خانواده سالم بیان کرده است. یکی از این موضوعات بحث (خانواده و فرزندان)است. فرزندپروری در این اپلیکیشن همان مباحث PMT در رویکرد CBT است که در این آورده ام و براحتی می توانید مطالعه، کپی برداری و جستجو کنید. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 اصول تکنیک: 👈این تکنیک برای سنین 2 تا 10 سال کاربرد دارد. 👈در کودک از قبل آمادگی ایجاد کنید تا قبل از اجرای این تکنیک بداند در مقابل کدام رفتارها این تکنیک اجرا می‌شود مثلاً بابیان قصه و یا اجرای نمایش این تکنیک اجرا شود. چون در زمان اجرای این تکنیک نباید سخنرانی یا بحث با کودک اتفاق بیفتد چون دیگر از همه‌چیز محروم نخواهد بود. 👈به قول دادن کودک بی‌توجهی کنید و تکنیک را با قاطعیت و صمیمیت و بدون خشم و عصبانیت اجرا کنید. 👈به بدرفتاری‌های خفیف کودک، بی‌توجهی کنید. تحقیر کودک و یادآوری بدرفتاری بعد از زمان محروم‌سازی نباید اتفاق بیفتد. لذا زمینه رفتار مناسب را بعد از زمان سکوت فراهم کنید. ادامه دارد.... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 ادامه اصول تکنیک: 👈🏼همیشه از یک مکان کسل‌کننده که هیچ محرکی در آنجا برای جلب‌توجه وجود ندارد برای محروم‌سازی استفاده نمایید. (یک اتاق خالی، قالیچه، صندلی و غیره می‌تواند باشد) 👈🏼فقط در حین یا بلافاصله بعد از رفتار نامطلوب انجام شود. لذا در اجرای این تکنیک سرعت عمل بسیار مهم است ولی اگر کودک خودش به آنجا نمی‌رود با قاطعیت او را گرفته و به مکان موردنظر برای محرومیت ببرید. 👈🏼در حین محروم‌سازی باید توجه به کودک به حداقل برسد (بدون بحث کردن). بعضی بچه‌ها با بازی دادن و بحث کردن این تکنیک تنبیهی را می‌خواهند به بازی تبدیل کنند. کودک باید از فعالیتی که در حال انجامش بوده محروم شود و در گوشه تنهایی ساکت بنشیند. ادامه دارد.... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 اصول تکنیک 👈🏼مدت محروم‌سازی کم باشد مثلا 3 تا 5 دقیقه باشد (نگه‌داشتن زمان مهم است). هر سال سن یک دقیقه حساب شود و یا در هر سنی که هستند یکی کم ‌شود و این مدت ماندن و محرومیت او است. مثلاً 4 ساله 3 دقیقه ، 2 ساله یک دقیقه و .. البته برای کودکان بیش‌فعال کمتر است مثلاً برای 5 ساله 2 دقیقه کافی است. 👈🏼دلیل محروم شدن را همیشه به کودک توضیح دهید. 👈🏼تنبیه از زمانی شروع می‌شود که کودک در جای خود باقی بماند هر چند جنگ قدرت شکل بگیرد؛ اگر بچه صدبار از جای خود بلند شد باید به‌جای خود بازگردد. سخت‌ترین بچه‌ها، یک نصف روز طول کشیده تا چند دقیقه در جای خود بنشیند. ادامه دارد.... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 اصول تکنیک 👈🏼والدین نباید کم‌ارزش سازی کنند و بپندارند که بچه‌ها نمی‌فهمند، چون بچه‌های یکساله هم دیده‌شده که به محروم‌سازی جواب می‌دهند. 👈🏼کودک با اولین رفتار مطلوب بعد از محروم‌سازی، تحسین شود. (اگر رفتار کاهش پیدا نکرد، معلوم می‌شود که یک جای اجرای تکنیک مشکل پیداکرده است یا مشکل در انتخاب تکنیک است یا شیوه اجرای آن) 👈🏼اگر بچه پیش کسانی است که اجرای این تکنیک بر او اثر بدی دارد؛ کرامت و آبروی خود را درخطر می‌بیند، این تکنیک اجرا نمی‌شود بلکه از بازداری پاداش استفاده می‌شود. اما کسانی که بچه با آن‌ها راحت است مثل پدربزرگ و غیره اجرای آن اشکال ندارد. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴 اشتباهات در اجرای این تکنیک 1. تعیین زمان خروج از اتاق(بلندشدن از روی صندلی) توسط خود کودک معین می‌شود. 2. عدم استفاده مستمر از این تکنیک لذا گاهی والدین به تهدید کودک به استفاده از این تکنیک اکتفا می‌کنند و یا فقط در برخی مواقع از این تکنیک بهره می‌برند. 3. پایان دادن به محرومیت در حال آشفتگی کودک اتفاق می‌افتد. 4. صرف بودن در محرومیت کافی نیست بلکه باید بدون آشفتگی و به‌آرامی در گوشه تنهایی بماند و از همه‌چیز محروم شود حتی گفتگو با شما که مثلاً زمانم تمام شد، بلند شوم یا نه؟ 5. بدرفتاری کودک تشویق نشود مثلاً به کودک بگوییم اگر در گوشه تنهایی برای محروم‌سازی بمانی و سروصدا نکنی و آرام بنشینی، بهت جایزه می‌دهم. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا