eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
800 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
409 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌سیزده مشخصه افرادی که از نظر روانی قوی هستند: 1.معمولا وقتشان را با ابراز تاسف به حال خود تلف نمی‌کنند. 2.اختیار قدرت خود را از کف نمی‌دهند. 3.از انعطاف پذیر بودن خجالت نمی‌کشند. 4.انرژی خود را روی مسائلی که خارج از کنترلشان باشد هدر نمی‌دهند. 5.نیازی نمی‌بینند که همیشه موافق دیگران باشند. 6.از خطرات پیش‌بینی شده نمی‌ترسند. 7.به گذشته نمی‌چسبند. 8.معمولا یک اشتباه را بارها و بارها تکرار نمی‌کنند. 9.از موفقیت دیگران بیزار نیستند. 10.با دیدن اولین شکست دست از تلاش نمی‌کشند. 11.از تنها بودن نمی‌ترسند. 12.حس نمی‌کنند که دنیا به آن‌ها بدهکار است. 13.به دنبال نتیجه‌گیری فوری نیستند. ‌ ┈┉┅━❀❀━┅ ┉┅━❀❀━┅┈ ✍مهدی لطفی استاد دانشگاه اصول دین https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🟡«سونامی خاموش بی‌دینی» یا «آب گوارای دین‌داری»؟ 🖊دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️مدتی است که برخی از نویسندگان سکولار و لائیک، دائماً از گسترش بی‌دینی و خداناباوری و شکاکیت دینی در کشورهای مسلمان‌نشین، از جمله ایران، می‌گویند و می‌نویسند! طنز ماجرا اینجاست که بسیاری از نویسندگان ایرانی مدعای خود را مستند می‌کنند به مقاله یکی از نویسندگان سکولار و لیبرال غربی، به نام جک دیوید اِلِر! [که نه تنها هیچ شناختی از ایران ندارد، بلکه به گمانم نتواند موقعیت جغرافیایی ایران را هم بر روی نقشه نشان دهد!] وی چند سال قبل در مقاله‌ای با عنوان «سونامیِ خاموش: بی‌دینی و خداناباوری در جهانِ اسلام» مدعی شد که یک سونامی سکولاریسم و بلکه الحاد در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است! بدون آنکه بخواهم گرایش به الحاد و بی‌دینی را منکر شوم، اما ادعای سونامی بی‌دینی و الحاد در جوامع اسلامی، یکی از بزرگ‌ترین سونامی‌های توهمی و تخیلی در جهان واقعیت‌هاست. 🔸واقعیت کشورهای اسلامی و بلکه واقعیت ملموس و مستند از مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز، آن است که اسلام و مسلمانان در طول تاریخ خود از چنین قدرت و اقتدار و مدافعان پرشور و امیدواری، که در حال حاضر دارد، برخوردار نبوده است. 🔹فی‌المثل در ایران اسلامی، در هیچ برهه‌ای از تاریخ، آنگونه که الان شاهدیم، سراغ نداریم که میلیون‌ها جوان و نوجوان حاضر باشند مشتاقانه جان خود را فدای اسلام و حفظ نظام اسلامی کنند. هرگز سراغ نداشته‌ایم که میلیون‌ها جوان ایرانی و ده‌ها میلیون جوان و نوجوان مسلمان، مشتاق دفاع از مظلومان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل باشند. در طول تاریخ ایران اسلامی، سراغ نداشته‌ایم که صدهاهزار از جوانان و نوجوانان آن ماه‌ها قبل از فرارسیدن ایام سه روزه اعتکاف رجبیه، برای آن ثبت‌نام کنند و بعضاً برای آنکه در قرعه‌کشی نام آنان انتخاب شود، یک هفته روزه نذر کنند! در تاریخ ایران و اسلام سراغ نداشته و نداریم که سالانه ده‌ها میلیون انسان، و غالباً جوان و نوجوان مشتاقانه به زیارت اربعین بروند، و میلیون‌ها نفر نیز که توفیق شرکت در پیاده‌روی اربعین را در کربلا نداشته‌اند، در شهرها و کشورهای خود، پیاده‌روی‌های میلیونی جاماندگان اربعین را برگزار کنند! ♦️بعضاً، می‌گویند برخی از اموری که برشمردید، «آیین‌» و «مناسک»اند و نه «ایمان» و «عقیده»! بیچاره‌ها نمی‌دانند، که آیین‌ها و مناسک، «نمود» و «نماد» ایمان‌ و عقیده‌‌اند! تا ایمان در ذهن و ضمیر نهادینه‌ نشده باشد، که فرد دلبسته و دلداده مناسک ایمانی نمی‌شود! دین، مجموعه‌ای از بینش‌ها و گرایش‌ها و کنش‌هاست؛ و آیین‌ها و مناسک و شعائر «شکل ظاهری آن لایه‌های باطنی دین» است. 🔸افزون بر آن، هرگز در طول تاریخ سراغ نداشته‌ایم که دین، اینچنین زنده و بانشاط در ابعاد مختلف زیست مسلمانان حضور داشته باشد. به تعبیر دیگر، در دوران معاصر، دین در موقعیتی فرانهادی قرار گرفته است. مسلمانان به دنبال‌ آنند که نهاد‌های خانواده، اقتصاد، تعلیم و تربیت، سیاست، اوقات فراغت و هنر و ادبیات‌ را نیز در چارچوب دین سامان دهند. 🔻اما وقتی کسانی به عمد چشمان خود را بر این واقعیت‌ها می‌بندند چه باید کرد؟! 🔻وقتی کسانی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند واقعیت‌های ملموس را در اطراف خود بنگرند چه می‌توان کرد؟! 🔻و وقتی عده‌‌ای به حکم صفت «حضرت طوطی» آنچه «استاد غربی‌شان» می‌گوید، نشخوار می‌کنند، چه باید کرد؟! @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🔹سؤال: چرا حامیان دروغین حقوق زنان از نمی‌گویند؟ جواب: حضور او در پلۀ اول المپیادجهانی، باطل السحر تبلیغات آنها علیه حقوق زنان در جمهوری اسلامی است. اگر او حجاب نداشت و علیه نظام یک جمله گفته بود،‌ آنتن‌های زنده و مرده‌ را به او اختصاص می دادند. شیر مادر و نان پدر حلالت دخترایران اسلامی! ✍حجت السلام محسن عباسی ولدی استاد حوزه https://virasty.com/mohsen_abbasivaladi/1725005763509917785 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🔻چندین سال است که (Big data) از طریق پیام‌رسان‌های بیگانه در اختیار دشمنان ملی ما قرار گرفته است! 🔸پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی بدون صیانت از ممکن نخواهد بود. تقویت و حمایت از اقدامی لازم، هرچند ناکافی برای این منظور می‌باشد! ✍🏻دکتر محسن انبیائی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
✳️ صدا و سیمای استان قم در نظر دارد به منظور معرفی هرچه شایسته‌تر جایگاه استان قم در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی و با نگاهی تمدن‌ساز، با طراحی شعاری‌‌نوین برای شبکه‌ی رادیویی و تلویزیونی استان قم به رسالت خود در این مسیر ادامه دهد. 🔰 بدین وسیله از علاقه‌مندان، اندیشمندان، محققان و صاحب‌نظران دعوت می‌شود شعار پیشنهادی خود را در قالب چند کلیدواژه، به صورت مکتوب برای صدا و سیمای استان قم ارسال فرمایند. ◀️ راه‌های ارتباط و ارسال پیشنهادات در پیام رســان‌های ایتـا و بله: شـــــــــنـــاســـه مجــــــازی: @PrQomirib یـــا شـــــــــــــــــــــــــماره: 09108994872 روابط عمومی صدا و سیمای استان قم ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🟡«برنامه هفتم پیشرفت» (۲) ♦️«مسؤولیت اجتماعی دانشگاه‌ها» 🖊دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️یکی از انتظارات همیشگی از مراکز آموزش عالی، ایفای نقشی جدی در حل مسائل اجتماعی بوده است. بسیاری از پژوهشگران و محققان دانشگاهی نیز تاکنون در این زمینه موفق بوده‌اند و بدون اغراق بسیاری از پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، صنعتی، پزشکی، هسته‌ای، زیست‌فناوری، نانوفناوری، هوش‌مصنوعی و ... مرهون همین نقش‌آفرینی‌ها بوده است. 🔸در عین حال، وضعیت موجود، وضعیتی «رضایت‌بخش»، «منضبط» و «قاعده‌مند» نبوده و نیست. جامعه، زمانی طعم شیرین علم را بیش از پیش می‌چشد که نظام علمی ما دنبال «علم نافع» باشد. علم نافع علمی است که گرهی از گره‌های واقعی مادی و معنوی مردم بگشاید و آنان را در مسیر سعادت حقیقی یاری دهد. 🔹تدوین‌گران برنامه هفتم پیشرفت، توجهی ویژه به این مهم داشته‌اند. به همین دلیل، این انتظار را در قالب مواد و تکالیف برنامه هفتم گنجانده‌اند. فی المثل، یکی از مهم‌ترین تکالیف پژوهشی برنامه هفتم که در این زمینه بسیار راه‌گشاست، تکلیفی است که در بند الف ماده ۹۴ برنامه آمده است. این تکلیف ناظر به «ارتقای بهره‌وری و افزایش اثربخشی تحقیقات و پژوهش‌ها» و همچنین «نظام تأمین مالی تحقیقات دولتی (اعم از پروژه‌‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌‌‌‌ها و رساله‌های» مراکز آموزش عالی است. تکلیف خواسته شده در این ماده این است که وزارت علوم با همکاری سازمان برنامه و بودجه باید «آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به پروژه‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری را «به نحوی اصلاح‌ کنند که تا پایان برنامه هفتم یعنی سال ۱۴۰۸، حداقل پنجاه درصد منابع بودجه عمومی مربوط به این تحقیقات در قالب پروژه‌‌های تحقیقاتی هدفمند و اولویت‌دار مبتنی بر نیازها، مزیت‌‌‌‌ها و آینده‌پژوهی تحولات علمی و فناوری مندرج در سامانه نظام ایده‌‌‌‌ها و نیاز‌ها (نان) هزینه گردد.» در این ماده تصریح و تأکید شده است که «آيين نامه اجرايي (پژوهانه جامع) اين ماده ظرف سه ماه از لازم‌الاجرا شدن اين قانون، توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان تهيه مي‌شود و به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد» 🔻امیدوارم برای حرکت منضبط‌تر مراکز آموزش عالی در جهت تحقق این هدف مهم و راهبردی، مسؤولان مربوطه در تاریخ مقرر، (یعنی حداکثر تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به این ماده را تدوین و برای تصویب به هیئت وزیران ارائه دهند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
📌آقای پزشکیان از کارشناسی که به شما گفته برای رشد ۸ درصد، به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز است سوال کنید: رشد متوسط ۵.۴ درصدی در سه سال گذشته با چه مقدار سرمایه محقق شد؟ ✍دکتر حمیدرضا مقصودی استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🌓 اگر امام موسی صدر اکنون در ایران و در قم بود چه می‌کرد؟ 👈 به بهانه چهل و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر (۱۳۵۷/۰۶/۰۹) 🔹 با توجه به موقعیت و جایگاه علمی امام موسی صدر، اگر او امروز در حوزۀ علمیه بود، در ردیف مراجع طراز اول محسوب می‌شد. از سوی دیگر وی مصلح اجتماعی و دینی بود و همّت و وقت و عمر خود را صرف کارهای اهم و از سوی دیگر امور زمین‌مانده می‌کرد نه کارها و امور تکراری، و در پی درمان دردهای اجتماعی و انسانی بود، نه تثبیت جایگاه خود و بهره‌‌برداری شخصی از این جایگاه. 🔸 با عنایت به این ویژگی‌ها، به نظر این ناچیز، اگر امروز امام موسی صدر در قم و حوزه بود، در خصوص داخل ایران به این امور می‌پرداخت: 1️⃣ همانند ایّام اقامتش در لبنان، به تمام روستاهای شیعه‌‌نشین محرومِ سیستان و بلوچستان و سایر نقاط ایران مسافرت و سرکشی می‌کرد و از نزدیک و به‌طور عینی و ملموس مشکلات و نابسامانی‌ها و فقر و محرومیت اقتصادی و فرهنگی آنان را بررسی و صدای خرد شدن استخوان‌های محرومان را مستقیم و بلاواسطه و از نزدیک می‌شنید و به جای اینکه در قم بنشیند و نماینده بفرستد یا نفرستد، خود شخصاً به آن مناطق سفر و از آن‌ها بازدید و برایشان سخنرانی و اقامۀ جماعت می‌کرد. درست مانند لبنان و برای پیشرفت اقتصادی و فرهنگی آنان چاره‌جویی و راهکار ارائه می‌کرد و آن را عملی می‌ساخت و به سخنرانی و سخن‌گفتن بسنده نمی‌کرد. 2️⃣ با عنایت به وجود سه چهار نفر مرجع تقلید طراز اول (دامت برکاتهم)، و وجود «من به الکفایه» دیگر نیازی نمی‌دید که به مرجعیت بیاندیشد و دفتر و دستک و بیتی جداگانه راه بیندازد. بلکه با انحرافات در این موضوع مبارزه می‌کرد و تأسیس دفتر تجمّلی و پرخرج و بدون سابقه در تاریخ مرجعیت شیعه را آن هم فقط برای روضۀ دهۀ محرم در آن و تثبیت جایگاه خود برنمی‌تافت. ادامه در کانال: 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin 🖊 نوشتاری از حجه الاسلام و المسلمین رضا مختاری استاد حوزه علمیه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
روابط عمومی دانشگاه قم، در راستای رسالت اجتماعی خود، طرح همراه با والدین: همگام با آینده سازان را آغاز کرده است. این طرح زمینه ای برای مشاوره اساتید دانشگاه به داوطلبان کنکور فراهم خواهد آورد. 🤝روابط‌عمومی دانشگاه قم🤝 @university_of_qom •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🏴فرداست روز ماتم و امشب ، شب عزاست امشب، شب شهادت سلطان اولیا ست آمد عزای آنکه ندارد به مهر مثل آنکس که از سلاله پاکان هل اتی ست 🕌در بارگاه او نشناسند خوب و بد آنجا نوشته است که مهمان حبیب ماست لطفش به هیچ شرط مقید نمی شود هرکس رود زیارت او حاجتش رواست ✨فردا که هرکسی بگریزد ز قوم خویش آنکس که می رود ز پی زائرش رضا ستدکتر محمود پور غلامحسین عضو هئیت علمی گروه ریاضی دانشگاه قم ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🟡«برنامه هفتم پیشرفت» (۳) ♦️«بین‌المللی‌سازی دانش و دانشگاه‌های ایران» 🖊دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹با مروری بر ماده ۹۳ برنامه هفتم پیشرفت، دانسته می‌شود که مسأله مرجعیت علمی و بین‌المللی‌سازی دانش از تکالیف اصلی پنج‌ساله آینده نهاد علم کشور است یا باید باشد. نگاهی به سنجه‌های عملکردی زیر که به صورت کمی، در ماده ۹۳ برنامه هفتم پیشرفت، مشخص شده است، گویای این مهم است: ۱. رتبه جهاني ايران از نظر كمّيت توليد علم به استناد پايگاه‌هاي معتبر بين المللي: ۱۴ ۲. رتبه كشور در جهان از لحاظ تعداد اختراعات ثبت شده خارجي: ۵۰ ۳. سهم محصولات با فناوري متوسط به بالا (هاي.تِك) از توليد ناخالص داخلي: ۷درصد ۴. رتبه شاخص نوآوری: رتبه ۴۲ جهان ۵. شمار دانشجويان خارجي (حضوري و الكترونيكي): ۳۲۰ هزار نفر ۶. سرانه سالانه مقالات نمايه شده در پايگاه‌هاي استنادي بين المللي به هيأت علمي دولتي: هر نفر ۵/ ۱ مقاله ۷. درصد افزايش نشريات ايراني نمايه شده داراي چارك (كيو) نسبت به سال پايه: ۲۵ درصد ۸. نسبت تعداد مقالات مشترك با محققان خارجي از كل مقالات ايراني نمايه شده در يكي از پايگاههاي علمي: ۳۹ درصد ۹. دانشگاههاي ايراني قرار گرفته در يكي از نظام‌هاي رتبه‌بندي معتبر بين المللي با رتبه زير 500: ۲۰ دانشگاه ۱۰. مقالات خارجي نمايش داده شده در مؤسسه استنادي و پايش علم و فناوري جهان اسلام: ۵۵ هزار مقاله ۱۱. رتبه صادرات محصولات با فناوري متوسط به بالا (هاي تك) در منطقه: رتبه ۲ 🔸در برنامه هفتم تصریح شده است که وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مكلف است گزارش سنجه‌هاي عملكردي ارتقاي نظام علمي، فناوري و پژوهشي را سالانه به مجلس ارسال نماید. 🔻رصد فعالیت‌های شدید و پیشرونده، و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیاد رقبای علمی ما، در منطقه و در جهان، در موضوع مرجعیت علمی، نشان می‌دهد دستیابی به هر کدام از این اهداف، کار چندان ساده‌ای نیست. تحقق این اهداف، حقیقتاً‌ نیازمند مدیریتی متمرکز و به دور از حاشیه است. مدیریتی که بتواند زیرساخت‌های لازم را برای چنین جهشی فراهم کند. مدیریتی که بتواند دانشگاه‌ها را از هیجانات حزبی و روزمره‌گی‌های سیاسی به دور نگه‌دارد. مدیریتی که بتواند محیط دانشگاه را به محیطی برای تعلیم و تحقیق و پژوهش در راستای تحقق اهداف این برنامه تبدیل کند. 🔸به عنوان مثال، یکی از تکالیف موجود این است که مدیریت علم کشور باید: «تعداد دانشگاههاي ايراني قرار گرفته در يكي از نظامهاي رتبه بندي معتبر بين المللي با رتبه زير 500، باید به ۲۰ دانشگاه برساند.» 🔻دشواری این کار آنگاه معلوم می‌شود که بدانیم در رتبه‌بندی اخیر تایمز، فقط دو دانشگاه [دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران] از مجموع صدها دانشگاه ایران، در رتبه زیر (۴۰۱ تا ۵۰۰) قرار داشتند. یعنی حتی ممکن است همین دو دانشگاه نیز در صورت کوچکترین غفلتی چنین جایگاهی را از دست بدهند اینکه بتوانیم در پنج سال آینده، تعداد دانشگاه‌های زیر ۵۰۰ را به ۲۰ دانشگاه برسانیم، نیازمند نیازمند تلاشی جهادی و تدبیری عالمانه و دقیق است. امیدواریم وزارت علوم دولت چهاردهم که بار اصلی این مسؤولیت بر دوش اوست، بتواند با بسیج همه ظرفیت‌های علمی کشور، در انجام این تکلیف مهم موفق باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
📌اینجا مسجد زیبای جامع یزد است. چرا از کلمات زیبا، خاطره انگیز، تاریخی و ... به عنوان پسوند این گونه بناها استفاده می کنیم؟ روزگاری نیازی به این پسوندها نبود. اینها بستر طبیعی زندگی ما بودند. هر روز و هر روز در جستجوی خداوند در این مکان حاضر می شدیم. عبادت می کردیم و عبادت، زندگی ما بود. 🔻اما امروز صف توریست هایی که مشغول به نظاره لاجودری های محراب هستند از صف نمازگزاران بسیار طولانی تر است. روزگاری، این لاجوردی ها ابزاری برای آرام گرفتن در مقام عبودیت بود و امروز شده است ابزاری در اختیار بازار گردشگری. این بیگانگی از اصالت از زمانی رونق گرفت که دانش برپاکننده این لاجوردی ها را شبه علم و دانش بازاری سازی آن را علم تلقی کردیم. زندگی ما از خود بیگانه شده چون علم ما از ما بیگانه شده. بیش از صد سال است که دانش ما از رونق افتاده و در زندگی ما دانشی دیگر تزریق می شود. تطور دانش ما متوقف شده و آنچه در این اماکن مطهر تزریق می شود، دانشی دیگر است. 🔹اگر چراغ آن دانش لاجوردی ساز در ساخت زندگی ما دوباره روشن شود، همه زندگی ما مسجد جامع یزد می شود. متعالی تر، زیباتر و البته طبیعی تر. آن روز غوطه می خوریم در دانش پیشرفته لاجوردی ها و آن روز همه شهرمان و همه مجاری تنفسی مان از جنس مسجد جامع خواهد شد. لازمه اش البته تحول در دانش تاریخی ما، پیشرفته شدن آن و تزریق گونه ای نو و امروزین از آن در زندگی ماست. ✍دکتر حمیدرضا مقصودی استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur