هدایت شده از Dr.m H
🔸 هم اندیشی علمی علوم انسانی اسلامی؛ امکان و چگونگی
🔰 گروه کلام اسلامی و الهیات جدید و گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه برگزار میکنند:
🎙 با حضور اساتید گرانقدر:
#مهدی_گلشنی
#عبدالحمید_واسطی
#عبدالکریم_بهجت_پور
#محمد_محمدرضایی
#قاسم_ترخان
#مهدی_عباس_زاده
✍️ دبیر علمی:
#محمد_کاشی_زاده
📅 چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۰
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
➖ skyroom.online/ch/iict/naghd
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/almensa
#هم_اندیشی
#علوم_انسانی_اسلامی
سایت I ایتا I بله I آپارات I اینستاگرام
🆔 @iictchannel
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخش کوتاهی از مناظره با موضوع سیاستهای تامین مسکن در برنامه میزگرد اقتصادی: وزارت راه و شهرسازی چه پاسخی برای محروم کردن مردم از حق قانونی خود دارد؟!
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
تاریخچه هوش مصنوعی
✍دکتر فانید پور
هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قم
🆔 @Bargozidehhaa
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 اقتصاد رایج چه مشکلی از اقتصاد کشور را برطرف کرده است ؟
🔻اخیرا جناب آقای دکتر نصرالله پورجوادی، استاد محترم دانشگاه تهران، ادعا کردند که چیزی به اسم علوم انسانی اسلامی و از جمله اقتصاد اسلامی نداریم و به دانشگاه در این زمینه جفا شده است.
🔹هرچند رشته ایشان اقتصاد نیست و در مورد غیر حوزه مطالعاتی خودشان نظر دادند، ولی شبهه ای را مطرح کردند که با واقعیت هماهنگ نیست.
🔻در چهار دهه اخیر هم دانشگاه های ما مشغول تدریس اقتصاد رایج بودند و هم سیاست های اقتصادی برخاسته از آن به ویژه سیاست های اقتصادی نئولیبرالی بر اقتصاد کشور حاکم بوده است.
🔹 اینکه انگشت اتهام در مشکلات موجود در حکمرانی اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد اسلامی نشانه برویم حاکی از مظلومیت اقتصاد اسلامی و اندک محققان آن است. در تحقیقی که جهت ممیزی اقتصاد اسلامی انجام دادیم، یافته ها حاکی از این بود که تنها بخش بسیار اندکی از سرمایه های انسانی و مادی کشور به اقتصاد اسلامی اختصاص یافته است.
🔻 استاد گرامی، حتی دولتهای اصولگرا هم اقبالی به سیاستهای اقتصادی پیشنهادی محققان اقتصاد اسلامی نکردند و نمیکنند. ماجرای اقتصاد اسلامی همان حکایت آش نخورده و دهن سوخته است. اجرای سیاستهای شکست خورده اقتصاد رایج پدر اقتصاد ایران را در آورده است، ولی ناسزا و بد و بیراهش را به اقتصاد اسلامی میگویند. حکایت عجیبی است.
⁉️ من میخواهم سوال را به ایشان برگردانم. این همه وقت و بودجهای که در دانشکده های اقتصاد کشور صرف اقتصاد رایج کردیم چه ثمرهای برای اقتصاد کشور داشته است؟
✍دکتر محمدجواد توکلی
عضو هیئتعلمی مؤسسه امام خمینی
eitaa.com/eqmoq2
✍بنظرم تلویزیون بزرگترین ضربه را اولا به خودش و دوم به سخنرانانی میزند که در منبر و مسجد و هیأت خود موفقاند اما هنوز آمادگی سی شب آنتن زنده را ندارند.
https://virasty.com/Ahmad_olyaei/1741445251092352561
@ahmad_olyaei
✍دکتر احمد اولیایی
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد قنبریان درجمع معاونین و مربیان پرورشی مدارس استان قم. ۱۴۰۳/۱۲/۸
🎙اصالت فرد و جامعه باید در کنار هم معنا پیدا کند!مشکل امروز دانش آموزان فقط ندانستن وشبهات نیست، بلکه گرفتار شدن در شهوات و تمایلات است. تربیت، فراتر از آموزش است؛ هدف، ساختن انسانهایی است که نهتنها جامعهپذیر، بلکه جامعهپرداز باشند؛ نسلی که بتواند در تراز انقلاب اسلامی، تمدنساز باشد.شهید رجایی در ۱۳۵۹ امور تربیتی را برای چنین هدفی بنیان نهاد.
🎙تربیت فقط به نمازخوان و مؤدب کردن افراد ختم نمیشود؛ هدف، جامعهپردازی است! یعنی تربیت نسلی که بتواند در برابر جاهلیت بایستد و طرحی نو دراندازد. جامعهی الگو، جایی است که جز خدا پرستیده نشود و جز عدل و احسان حکومت نکند. اگر هدف تربیتی ما ساختن انسانهایی در تراز سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی باشد، آنگاه نسلی خواهیم داشت که نهتنها جامعهپذیر، بلکه جامعهپرداز است.
این همان مطالبهی شهید رجایی از امور تربیتی بود.
#جامعه_پردازی
#تربیت_تمدنساز
#اسفند_۱۴۰۳
#هفته_امور_تربیتی
اداره مشاوره،امورتربیتی و مراقبت دربرابر آسیبهای اجتماعی
•┈••••✾•🌷•✾••••┈•
معــــــاونت پرورشــی و فرهنگی
اداره کل آموزش و پرورش استان قم
🆔 @qomparvareshi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖊 دکتر احمدحسین شریفی
رئیس دانشگاه قم
🔸دعوت به مناظره
🔻همانطور که ملاحظه میکنید، جناب آقای دکتر نصرالله پورجوادی، استاد محترم دانشگاه تهران، در این کلیپ کوتاه سه ادعا را مطرح میکنند:
یک. ایده علوم انسانی اسلامی، طرحی شکستخورده است؛
دو. هزینههای زیاد اما بیثمری برای این کار شده است؛
سه. جمهوری اسلامی به دانشگاه جفا کرده است.
🔻بنده به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی و به عنوان یکی از مدافعان ایده علوم انسانی اسلامی، این استاد عزیز را خاضعانه به یک #مناظره علمی برای بحث درباره این مدعیات دعوت میکنم. تعیین مکان، مخاطبان و زمان این گفتگو را نیز به خود ایشان واگذار میکنم. البته خیلی مناسب است در همان مکان و با دعوت از همان مخاطبانی باشد که در تأیید سخنان ایشان کف و سوت هم میزنند. و مطمئن هستم در یک گفتگوی علمی بهتر میتوان حقایق را فهمید.
#علوم_انسانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
کنوانسیون محدودیت استفاده از برخی سلاحهای متعارف (CCW) یا Convention on Certain Conventional Weapons، که به عنوان کنوانسیون سلاحهای غیرانسانی نیز شناخته میشود، یک معاهده بینالمللی است که
زیرمجموعهای از قوانین حقوق بشردوستانه بینالمللی محسوب میشود. این کنوانسیون در ۱۰ اکتبر ۱۹۸۰ در ژنو به تصویب رسید و در دسامبر ۱۹۸۳ به اجرا درآمد. هدف اصلی آن محدود کردن یا ممنوعیت استفاده از سلاحهای متعارفی است که میتوانند باعث رنج غیرضروری یا آسیبهای غیرقابل کنترل به غیرنظامیان شوند.
اهداف کلی کنوانسیون:
کاهش آسیبهای غیرضروری به غیرنظامیان و نیروهای نظامی.
محدودیت یا ممنوعیت استفاده از سلاحهایی که اثرات غیرقابل کنترل یا غیرانسانی دارند.
ارتقای قوانین بینالمللی در زمینه حقوق بشردوستانه.
پروتکلهای الحاقی به کنوانسیون:
کنوانسیون CCW شامل چندین
پروتکل است که هر کدام به جنبههای خاصی از سلاحهای متعارف میپردازند:
پروتکل I: ممنوعیت استفاده از سلاحهایی که ترکشهای غیرقابل شناسایی توسط اشعهایکس دارند (مانند ترکشهای شیشهای یا پلاستیکی).
پروتکل II: محدودیت یا ممنوعیت استفاده از مینها، تلههای انفجاری و سایر دستگاههای مشابه.
پروتکل III: محدودیت استفاده از سلاحهای آتشزا (مانند ناپالم).
پروتکل IV: ممنوعیت استفاده از سلاحهای لیزری کورکننده.
پروتکل V: مقررات مربوط به پاکسازی بقایای جنگی (مانند مهمات منفجر نشده)
✍دکترحمیدرضا مقصودی
استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
💢 تحقیق در حوزه اقتصاد اسلامی بسیار دشوارتر از اقتصاد غرب است
🔹 در مباحث اقتصاد اسلامی، افزونبر اینکه کاملاً باید مسلط بر ادبیات غرب باشیم و همچنین باید مسلط بر ادبیات خودمان باشیم، چند مؤلفه دیگر را نیز لازم داریم. چرا که تحقیق در حوزه اقتصاد اسلامی خیلی مشکلتر از اقتصاد متعارف در غرب است.
🔹 در گام اول شما باید فرآیند را توضیح بدهید و مدلسازی کنید و حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب را طراحی کنید. بنابراین به یک معنا شما وارد فقه میشوید که خوب است اما فقه صرف بهمعنای احکام تکلیفی کافی نیست.
🔹 اگر در سطح کلان در این خصوص موضعگیری صورت پذیرد، باید همه کارها و جوانب آن انجام بگیرد و به حل مسئله منتهی شود. یک متفکر اقتصاد اسلامی باید بتواند مسئله کلان نظام را حل کند و گامهای عملیاتی آن را تبیین نماید.
🔹 یک متفکر اقتصاد اسلامی برای پیادهکردن حل مسئله چه نیازهایی دارد؟ اولین الزامات این است که باید مفاهیم نظام رقیب را که ادبیات اقتصاد ما را ساخته است، بشناسد.
🔹 دومین لازمه متفکر اقتصاد اسلامی، تسلط داشتن بر ادبیات فقهی و فلسفی اسلامی است. چرا که دائماً باید فروض را با مبانی مقایسه کند و فروض جدید را براساس این مبنا ارائه دهد.
✍دکتر سید مهدی زریباف
رئیس دانشکده اقتصاد و مرکز تهران
┅┅┅┅═✧❁••💠••❁✧═┅┅┅┅
🔗کانال دفتر هم اندیشی استادان دانشکده اصول الدین
https://eitaa.com/osool_aldin
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍دکتر مصطفی هاشمی
استاد فقه و مبانی حقوق دانشگاه آزاد قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
محاکمه دو وزیر دولت سابق در خصوص #چای_دبش و رای دادگاه مبنی بر محکومیت آنان-فارغ از درست یا اشتباه بودن نتیجه-در رابطه با #سوء_مدیریت یا #ترک_فعل،توسط #اپوزیسیون خارج و برخی افراد وگروه های سیاسی داخلی بطوری بازتاب داده می شود که انگار کل #دولت_سیزدهم و اصلا حاکمیت دچار چه فسادی بوده!!!
شایدازدلایل
عدم رسیدگی به پرونده مسوولان همین سیاه نمایی است که با اهداف خاص انجام میشود ولذا مصلحت سنجی ها باعث عدم اجرای عدالت و نتیجتاً کاهش اعتماد مردم شده.
بنظرم حال که دستگاه قضا شروع کرده،بی ملاحظه به افراد درگیر در پروندههایی مثل #کرسنت،#توتال، #فتنه_۸۸،#افزایش_نرخ_دلار، #عدم_ساخت_مسکن و...رسیدگی کند.
✍دکتر سید مهدی قریشی،
مدرس دانشگاه تهران ، دانشکدگان فارابی
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
🔴پیامبر اکرم(ص) و اهتمام به حفظ پوشش گیاهی و درختی اطراف مدینه
🖊دکتر احمدحسین شریفی
رئیس دانشگاه قم
🔶شهاب الدین یاقوت حَمَوی (م۶۲۶ق) در کتاب ارزشمند معجم البلدان میگوید پیامبر اکرم(ص) قطع درختان مدینه را تا شعاع یک برید از هر طرف، ممنوع کرد: «حرّم رسول اللّه(ص) شجر المدينة بريدا في بريد من كل ناحية». [«برید» یکی از مهمترین واحدهای اندازهگیری در محاسبات پیشینیان بوده است. اغلب فقیهان و جغرافیدانان، هر برید را به اندازه حدود ۲۲ کیلومتر دانستهاند. بر این اساس پیامبر اکرم(ص) تصرف در فضای سبز اطراف مدینه تا شعاع ۲۲ کیلومتر را ممنوع اعلام کرد.]
🔶پیامبر اکرم(ص) پانزده قرن پیش، که در هیچ جای دنیا دغدغههای محیطزیستی و تأمین هوای سالم و امثال آن وجود نداشت، اینچنین در اندیشه حفظ و بلکه تقویت کمربند سبز اطراف مدینه بود. مع الاسف بسیاری از شهرداران ما علیرغم تحصیلات مربوط به شهرسازی و بهرهگیری از مشاوران متخصص و ... هنوز هم توانایی درک و عمل به چنین ارزشهایی را ندارند!
🔶فقط کافی است تصور کنید که اگر در اطراف شهرهای ما نیز تا شعاع ۲۲ کیلومتر پوشش گیاهی و درختی وجود داشت از چه محیط زیست سالم و بالنده و بانشاطی برخوردار بودیم.
#اخلاق
#محیط_زیست
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur