eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
800 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
404 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌ماجرای برق به کجا خواهد انجامید؟ 🔻سپردن زندگی مردم به باغ‌وحشی به نام مارکت، ایده‌ای است که لیبرال‌ها همواره دنبال می‌کنند. تا خوی حیوانی انسان‌ها برانگیخته شود و فکری به حال حیات فردی آن‌ها کند. تا زمانی که روح تعاون و روح دولت وجود داشته باشد، خوی حیوانی وحشی نمی‌تواند عملگر واقعی مارکت باشد. لذا ایده عملیاتی لیبرال‌ها، مردم‌زدایی (جمع‌زدایی) و دولت‌زدایی از اقتصاد است. از این روست که در هرجایی که دولت، عملگر مناسبی است، تلاش می‌کنند این عملگر بودن را مخدوش کنند. در جایی هم که اجتماعات کارکردهای کارامدی دارند، به دنبال اجتماع‌زدایی می‌روند. 🔹در ماجرای برق چه برنامه‌ای طراحی شده است؟‌ در ماجرای برق باید کار به جایی برسد که ناکارامدی دولت، به امری بدیهی بدل شود. این کار با قطع‌ برق‌های مکرر رخ خواهد داد. تا جایی که مردم کاملا باور کنند که در وضعیتی بازگشت ناپذیر قرار گرفته‌اند. در این شرایط، بی‌اعتمادی گسترده به دولت موجب می‌شود که ساماندهی مجامع مردمی برای مشارکت و تعاون در تولید انرژی نیز کارامد نباشد. 🔸حال زمان آن رسیده که مارکت وحشی وارد عمل شود. بخش‌هایی از اقتصاد که وابسته به رانت‌های بزرگ هستند یا سرمایه‌داران بزرگ از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، نیروگاه‌های اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کنند. مال‌ها، مجتمع‌های بزرگ تفریحی، هتل‌های لوکس، کارخانجات بزرگ و ... از این دسته هستند. این نیروگاه‌ها سوخت مورد نیاز خود را از حاشیه مارکت موجود و با قیمت‌های قاچاق خریداری می‌کنند (همین ۳۰ میلیون لیتری که امروز از آن سخن گفته می‌شود). ادامه مطالب را در کانال زیر مطالعه بفرمایید👇 ✍دکتر حمیدرضا مقصودی استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🔺تأملات سیاسی در محضر قرآن 🖊 محمدعلی رنجبر ژئوپلتیک در قرآن؛ امت وسط و مرکزیت جهانی 🔹 موقعیت استراتژیک امت اسلامی در نگاه قرآن آغاز جزء دوم قرآن کریم، با دو آیه‌ی کلیدی همراه است که مفاهیم ژرفی در بُعد سیاسی، تمدنی و ژئوپلتیکی در خود جای داده‌اند: "سَيَقُولُ السُّفَهَاءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلَّاهُمْ عَنْ قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُوا عَلَيْهَا قُلْ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ" (بقره، ۱۴۲) "وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا..." (بقره، ۱۴۳) در این آیات، خداوند تأکید می‌کند که شرق و غرب عالم متعلق به اوست و امت اسلامی را به عنوان "امت وسط" برگزیده است. اما این "وسط بودن" تنها یک مفهوم معنوی و اخلاقی نیست؛ بلکه جایگاهی تمدنی، استراتژیک و ژئوپلتیکی نیز دارد. همان‌طور که کعبه در مرکز زمین قرار گرفته، امت اسلامی نیز در موقعیتی قرار گرفته است که قلب تحولات جهانی محسوب می‌شود. عناصر چهارگانه‌ی ژئوپلتیک امت اسلامی در علم ژئوپلتیک، چهار عنصر اساسی جایگاه یک منطقه را تعیین می‌کنند: موقعیت جغرافیایی: امت اسلامی در بهترین موقعیت جغرافیایی جهان قرار گرفته است. خاورمیانه و ایران، حلقه اتصال شرق و غرب هستند؛ سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا در این محدوده به هم پیوند می‌خورند و مسیرهای تجاری و ترانزیتی کلیدی از آن عبور می‌کنند. عوامل انسانی و تمدنی: تمدن‌های بزرگ تاریخ بشری در این منطقه شکل گرفته‌اند. از بین‌النهرین و مصر باستان تا ایران و تمدن اسلامی، همگی در همین جغرافیا قرار دارند. نیروی انسانی مؤثر و تمدن‌ساز این منطقه، همواره نقش کلیدی در تحولات تاریخی ایفا کرده است. منابع زیرزمینی و طبیعی: بیشترین منابع انرژی جهان در این منطقه متمرکز شده است. از نفت و گاز گرفته تا ذخایر معدنی و منابع طبیعی، همگی بستری برای قدرت اقتصادی و ژئوپلتیکی امت اسلامی ایجاد کرده‌اند. شرایط استراتژیک و راهبردی: این منطقه، پنج تنگه‌ی مهم جهانی را در اختیار دارد، از جمله تنگه هرمز، باب‌المندب، تنگه بسفر، تنگه داردانل و کانال سوئز که مسیرهای حیاتی تجارت و انرژی دنیا را کنترل می‌کنند. این جایگاه باعث شده که هر تحول سیاسی و اقتصادی در این منطقه، بر کل جهان اثرگذار باشد. نتیجه‌گیری: امت وسط، مرکز تحولات جهانی بر اساس این آیات و تحلیل ژئوپلتیکی، امت اسلامی نه‌تنها از نظر اعتقادی و معنوی در جایگاه "وسط" قرار دارد، بلکه از نظر جغرافیایی، تمدنی، اقتصادی و استراتژیک نیز در مرکز ثقل تحولات جهانی است. این موقعیت، مسئولیت بزرگی بر دوش امت اسلامی می‌گذارد تا به عنوان یک قدرت تمدنی، فکری و سیاسی نقش‌آفرینی کند و از ظرفیت‌های بی‌نظیر خود برای هدایت بشریت به سمت صراط مستقیم بهره ببرد. اگر آمریکا و قبل از آن بریتانیا به آقایی جهان رسیدند چون این منطقه را اشغال کردند و باید به اشغالگری اینها پایان داد و آقایی را به جهان اسلام بازگرداند. 🔹 شرق و غرب عالم از آن خداست، اما امت اسلامی، مرکز هدایت آن است. ✍ حجت الاسلام دکتر محمد علی رنجبر عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام @Binesh_Rahbordi ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
دکتر محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
کتاب 📚 اخلاق و عرفان 📌 اخلاق و سلوک گاهی یک واقعیت انسانی است و گاهی موضوع معرفتی نظری. سلوک و اخلاق هر چند مربوط به حوزه عمل هستند ولی نمی‌توان آنها را از معرفت جدا دانست. و این معرفت نیز ۲ بعد دارد؛ یک بعد آن علمی و نظری صرف بوده و بعد دیگر ترویجی و تربیتی. تفاوت این دو نوع از معرفت نیز در هدف و روش آن دو است. اگر هدف ما شناخت حقیقت باشد از روش برهانی بهره خواهیم برد و به معرفت نظری دست خواهیم یافت. ولی اگر هدف ما تربیت انسان و بسط معرفت در زندگی فردی و اجتماعی انسان باشد روش ما نیز خطابی و تربیتی خواهد بود. ♻️ دسته بندی های ذکر شده علاوه بر صورت فردی یک صورت جمعی نیز خواهد داشت که آن نیز عرصه جامعه است. به عبارتی انسان یک بار در مرحله فردی دارای معرفت علمی و تربیتی نسبت به اخلاق و سلوک و همچنین سلوک عملی است و بار دیگر در مرحله جامعه این ۳ عرصه را پیاده می‌کند. در متن جامعه نیز بین این مراتب ارتباطی دائمی وجود داشته و این ارتباط دائمی نظام جامعه را متانسب با سلوک اخلاقی مقبول در آن شکل می‌دهد. ♻️ کتاب حاضر کوشیده است که تبیینی جامع از رابطه اخلاق و عرفان عملی در نگاهی کلان را ارائه کند. کتاب در ۱۴ درس به بررسی چیستی، موضوع، مسائل و مفاهیم تصوری و تصدیقی هر دو علم اخلاق و عرفان پرداخته و نهایتا نسبت این دو علم را با یک دیگر سنجیده است. ✍🏻 حمید پارسانیا استاد دانشگاه باقرالعلوم 🆔 @parsania_net ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
. ❌آقای معاون مغلطه نفرمایید! مخاطب بند ۹، قانون گذار و قانون نویس است نه مجری! 🔹دولت مجری است و پس از طی فرآیند قانون‌گذاری و تایید شورای نگهبان، بدون چون و چرا قانون را اجرا کند. 🔹البته در این دولت اقدام غیرقانونی امری متداول است اما نمی‌توانید برای قانون‌شکنی‌های خود مستمسک قانونی دست و پا کنید! ✅ 👇👇 https://virasty.com/m_karbasiحجت‌الاسلام محمد کرباسی 🆔 @m_karbasi ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در شرایطی که دشمنان قسم خورده ایران بویژه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی تمام کنوانسیون‌های بین المللی و حقوق بشری را زیر پا گذاشته و شخص ترامپ دستور خروج از آنها را می دهد دولت پزشکیان به بهانه رعایت حقوق بشر، لایحه ای به مجلس ارائه داده و درخواست کرده که به کنوانسیون الزام آوری تحت عنوان "معاهده ممنوعیت یا محدودیت کاربرد برخی سلاحهای متعارف" بپیوندیم. توجه داشته باشید. متعارف!!! نه نا متعارف. یعنی منع تولید سلاح، یعنی کشور را طبق خواست دشمن قسم خورده خلع سلاح کنیم. وقتی پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی چیزی جز شر و محدودیت برای ما نداشته است، چرا باید زیر چنین قراردادهایی را امضا کنیم؟ احتمالا این لایحه در راستای همان صحبت های رئیس جمهور محترم است که فرمودند «ما حاضریم سلاح هایمان را کنار بگذاریم». به یاد آوریم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که با شعاره مذاکره، «دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانستند نه موشک» ! فرمودند: «اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.» بنابراین ارسال چنین فوریتی به مجلس یا از روی ناآگاهی است(که خیلی بعید به نظر می رسد) یا خیانت. شاید هم هدف سرگرم کردن مجلس به مسائلی حاشیه ای است تا در شرایط ناترازی های مدیریتی انرژی آن کمتر صرف مطالبه گری از دولت شود. ان شاءالله مجلس انقلابی با درایت حتی طرح چنین مباحث مشمئزکننده ای را در صحن علنی مجلس نخواهد داد. ✍️دکترعلیرضا عباسی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه قم ⚡️کانال فریاد حق https://eitaa.com/Faryad_Hagh
🌀تورم‌زایی ارز از طریق افزایش هزینه واردات 🔻افزایش نرخ ارز از طریق افزایش هزینه واردات باعث ایجاد تورم ناشی از هزینه تولید می‌شود. با افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی، تولیدکنندگان مجبور به افزایش قیمت محصول خود می‌شوند؛ نیاز آنها به نقدینگی نیز افزایش می‌یابد. افزایش نقدینگی در مرحله بعد باعث افزایش تورم ناشی از فشار تقاضا می‌شود. 🔻داده‌های بازه زمانی 1357 تا 1400 اقتصاد ایران نشان می‌دهد که در تمام ادواری که نرخ ارز افزایش یافته است، میزان واردات تغییر محسوسی نداشته است. در عوض افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت کالاهای نهایی وارداتی، نهاده‌های وارداتی تولید و کالاهای سرمایه‌ای وارداتی (85% واردات) و در نتیجه افزایش هزینه تولید شده است. 🔻دلیل اصلی این موضوع را باید در کم‌کشش بودن و یا عدم حساسیت کالاهای وارداتی نسبت به تغییرات نرخ ارز یافت. ✍دکتر محمدجواد توکلی عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه مطالب را در کانال زیر مطالعه بفرمایید👇 https://B2n.ir/u83847 eitaa.com/eqmoq2 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
آقای قاضی! 🔹یک ضلع طرح وفاق ظاهرا شما هستید. وفاق خوب است. معنایش توجه به اصل حرکت و کمک به رفع مشکلات مردم به جای پرداختن به دعواهای فرعی و سرکاری و چوب لای چرخ گذاشتن‌های ناموجه و نابهنگام است. خیلی هم خوب، فقط یادم میآید در دوران آقای رییسی حضرتعالی پرونده ای را که هنوز احکامش صادر نشده بود، و آغازش مربوط به دولت روحانی بود، و توسط خود دولت رییسی کشف شده بود، بهانه کردید و دولت رییسی را همان زمان که زیر بیشترین تهمتها بود متهم کردید و رییسی مظلوم ما نیز به دولتش دستور داد:" سکوت سکوت سکوت"! او اهل وفاق بود، حقیقتا اهل وفاق بود، خدا رحمتش کند، وفاق بنا است در نهایت بین مردم وفاق ایجاد کند درست است؟ وفاق مربوط به همه زمانها و همه دولتها است، نه این یا آن دولت، موافقید؟ 🔹من که شخصا خیلی توجیه نیستم کاش حضرتعالی در حد یک سوت بلبلی برای امثال بنده حقیر توضیح میدادید واقعا از این به بعد قرار است برای ترک فعلها مجازات تعیین شود؟! آن وقت برای این کار، از بین همه مسوولین، از دولت رییسی شروع کرده اید؟! الان که کشور متوجه ناکارآمدی های اقتصادی این دولت است، احکام قطعی نشده دو وزیر دولت قبل را زودتر از موعد اعلام میکنید که چه بشود؟ لابد سخنگوی قوه متوجهند اثر این اطلاع رسانی در این زمان را. شما هم که خود شخصیت امنیتی هستید حتما متوجهید دارید چه میکنید. دو وزیر که جرمشان به فرض ثابت شود صرفا همین ترک فعل است و نه دزدی و فساد و اگر بعدا هم معلوم شود تشخیص دادگاه اول خطا بوده اثر رسانه ای این اقدام شما پاک نخواهد شد، چرا الان و زودتر از موعد باید جرمشان طرح شود؟ 🔹چرا در این فشار اقتصادی ذهن مردم باید جهت پیدا کند به دولت رییسی وقتی در کمتر از شش ماه قیمت دلار اینطور جهش میکند بابت تصمیمهای غلط آقایان؟ راستی چرا همیشه رفتارهایتان خروجیش اینطور میشود؟ به این فکر کرده اید؟ چرا توصیه تان به ظریف برای کنار کشیدن، نتیجه اش میافتد دقیقا بعد استیضاح همتی؟ چرا خبری کردن قصه اتهامات به دولت رییسی در اوج فشار کار او، خون به دلش میکند وسط سیل اتهامات این و آن به او؟ چرا الان سخنگویتان باید اعلام نظر کند در حالیکه همین حالا هم فشار اقتصادی ناشی از خطاهای مسوولین روی گرده مردم سنگینی میکند و آقایان باید پاسخگو باشند. 🔹الان وقت کمک به بی همه چیزهای سیاسی نیست که نمک به زخم ما بزنند و سیاه ترین دولت پس از انقلاب یعنی اصلاحات را با دولت رییسی مظلوم مقایسه کنند. دولت اصلاحات را، دولت خاتمی فتنه‌گر را، دولت بیژن زنگنه را، دولت قتلهای زنجیره ای را ، دولت روزنامه های زنجیره ای را، دولت لجن پراکنی های زنجیره ای را، دولت لجبازی های زنجیره ای را، دولت متهم کردن امام حسین ع به خشونت و جنگ طلبی را؟ دولت سیاه حقارت رییس جمهورش در فرانسه و ایتالیا را، دولت کثیف اصلاحات را که وسط وفور نعمت ناشی از فروش آسوده‌ی نفت، آنقدر سیاهی بالا آورد که مردم در انتهای کارش تا سالها به هر کس بوی اصلاحات میداد نه میگفتند، مقایسه آن دولت، آنهم با چه دولتی؟ با دولت رییسی مظلوم که وسط فحش و تهمت بی چاک دهانهای سیاسی و مجازی، کرونا را جمع کرد، وسط تحریمها و فشار حد حداکثری دشمن، رشد اقتصادی بالای شش درصد را محقق کرد تا ایران در دنیا در رتبه دوم رشد اقتصادی باشد ، دولتی که کارخانه هایی که سوداگران و دروغگویان به بهانه اصل ۴۴ تعطیل کرده بودند، احیا کرد، دولتی که در منطقه و جهان ارتباطات ایران را گسترده کرد و در پیمانهای ضد آمریکایی شانگهای و بریکس و چه و چه عضو شد، دولتی که بازی تحریمها را به هم زد، رشد نقدینگی را کنترل کرد، سرعت رشد تورم را کنترل کرد، همه اینها آنهم وسط اغتشاشات همین حضرات و سکوت تریبون دارهای بی انصاف انجام شد. 🔹آقای قاضی! نگذارید زخم غربت رییسی در جگر ما سر باز کند، بگذارید فعلا سکوت کنیم و کمک کنیم مردم مظلوم ایران را و رهبر مظلومترشان را تا از وسط تهدیدهای گرگ ترین ظلمه عالم به سلامت عبور کنیم. بگذارید ذهن مان درگیر اصلها باشد نه فرعیات و حواشی که فعلا ثابت نشده که تازه ثابت هم بشود خیلی حرفهای ثابت شده دیگر کنارش وجود دارد که باید آنها را هم گفت. کمک کنید فضا را تبیین پر کند نه فتنه. بیایید حقیقتا به این دولت کمک کنیم نه با روشهایی که خروجی اش به ضرر همه است. ✍شیخ علی مهدیان استاد حوزه @ali_mahdiyan ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسش از مقاومت ما 🎙 محسن قنبریان ـ برنامه زمانه ـ ۶ اسفند ۱۴۰۳ @simafekr_com ✍ برای قضاوت درست فایل صوتی کامل گفتگو را اینجا بشنوید رخنه های مقاومت در ما براساس اسناد خوانش شده است!... مساله فقط انتقام خون سید حسن و رخنه های احتمالی امنیتی و نظامی نیست؛ مقاومت ایران مقابل ترامپ هم است از اینرو چاره کردن رخنه های این حوزه بسیار مهم و فوری است! در آن برنامه از (حق مقاومت) در این ابعاد سخن گفته شده است و این مهم که: وقتی سازش نمی کنیم یا مذاکره نمی کنیم، نه یعنی الزاما مقاومت می کنیم! در برنامه توضیح یافته اگر بنام مقاومت، فقط سازش نکنیم و حق مقاومت را بجا نیاوریم، هزینه ها پای مقاومت فاکتور می شود و طرح مقاومت هم چاره تلقی نمی شود در حالیکه فقط سازش نکرده ایم؛ نه اینکه حق مقاومت بجا آورده باشیم! ✍حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان استاد سطوح عالی حوزه ☑️ @m_ghanbarian ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
امروز در کتب روایی جستجویی می کردم که به روایت روزه کله گنجشکی😄 برخورد کردم . این که بچه ها را ترغیب به روزه در بخشی از روز می کنیم، امری است که مورد تاکید اهل بیت هم بوده است . متن روایت از این قرار است : أَمَّا صَوْمُ التَّأْدِيبِ فَإِنَّهُ يُؤْمَرُ الصَّبِيُّ إِذَا بَلَغَ سَبْعَ سِنِينَ بِالصَّوْمِ تَأْدِيباً وَ لَيْسَ بِفَرْضٍ وَ إِنْ لَمْ يَقْدِرْ إِلَّا نِصْفَ النَّهَارِ يُفْطِرُ إِذَا غَلَبَهُ الْعَطَشُ. ( مستدرک الوسائل، ج7، ص 391) امام رضا می فرماید که روزه تربیتی این است که کودکان را از سن هفت سالگی به روزه دستور دهید و گرچه بر آنها واجب نیست اما آنها را بر این امر ترغیب نمایید و اگر توان ندارند، نیمی از روز را روزه بدارند و هر وقت تشنگی بر آنها غلبه کرد ، روزه خود را باز نمایند . ✍دکتر محمد جعفري دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خميني ره 🆔@mjafari_ir ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🔺بيان عبارات غلو آميز با سند ضعيف در برنامه دیشب سحر شبكه ۲ 🔹متاسفانه در اين برنامه كارشناس ارزنده و محترم جناب شیخ اسماعیل رمضانی برخی عبارات خطبه البیان منسوب به حضرت علی (ع) را مطرح نمود که از نظر سندي ضعيف است و بسياري از بزرگان علمای شیعه از انتساب این خطبه به امام علی(ع) خودداری کرده اند و در کتاب های خود نیاورده اند 🔸بعلاوه مضامین این خطبه مانند: «انا احیی و انا امیت و انا الظاهر و انا الباطن و انا الاول و انا الآخر» علاوه بر ضعف سندي نياز به تاويلات سنگینی دارد تا بتواند پذيرفته شود و كارشناس محترم بدون توضيح ارائه كردند. 🔹ظاهر این عبارات، غلو آمیز، مردود و خلاف روایات فراوانی است. برای بیان مقامات عالیه امام علی (ع) نیازی به اینگونه بیانات نیست بلکه چه بسا ممکن است که این سخنان آسیبهای جدی بر باورهای دینی جامعه وارد کند. 🔰 @Sajedi_irابوالفضل ساجدی استاد حوزه علمیه ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur