eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
809 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
383 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
نباشیم! ✍🏻محسن انبیائی استاد حوزه https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
✳️ یکی از معجزات اسلام، دعاهای لطیف و اسرارآمیز با معارف توحیدی عالی و فاخر است. 🔸️ خداوند دعای جوشن کبیر را توسط ولیش برای ما مهیا کرده است. دعایی که سبک آن به نحوی است که مثل دریایی مواج توانایی دارد آتش درون و بیرون ما را خاموش کند؛ باطنی نورانی و لذت‌بخش همراه با آرامش و امید برای ما به هدیه آورد و این فرصتی است که باید قدر آن را بدانیم. 🌿در این دعا اصرار بر خلاصی از آتش جهنم وجود دارد. همان آتشی که باطن و حقیقت آتش درون ماست و نشان می‌دهد که مومن صادق و طالب باید در این شب‌ها بر این مسئله اصرار کند به همین دلیل بزرگان فرمودند که جمله: 👈"سُبْحانَكَ يا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ يا رَبِّ" با توجه و اضطرار خوانده شود. 💯 توجه داشته باشیم این عمل هم دعا و توحید هست، هم اصرار، هم اضطرار و هم بهره بردن از اسماء الهی. 🔹️ درنتیجه تاثیر مستقیمی بر مقدرات ما خواهد گذاشت؛ مقدراتی که می‌تواند سال جدید ما را سال رشد و تعالی و توحید در عبودیت قرار دهند. 👈پس از تلاش در این سه‌شب نورانی خسته نشویم زیرا این تلاش‌ها و رنج‌ها لذت بی‌پایانی را سبب می‌شوند. ▫️هر که رنجی برد، گنجش شد پدید هر که جدی کرد، بر جودی رسید چون گرانی ها اساس راحت است تلخ ها هم پیشوای نعمت است هر که در قصری قرین دولتی است آن، جزای کارزار و محنتی است 🖋 دکتر محمد جواد حیدری (عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی دانشگاه قم) ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم https://eitaa.com/faslehozur
✳️انصارالله یمن: در صورت وقوع جنگ منطقه ای با اسرائیل، 400 هزار سرباز آماده جنگ برای ایران هستیم. ✍دکتر هادی مصدق استاد دانشگاه قم ❓آیا هنوز ایرانی وجود دارد که بگوید یمن به ما چه؟ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
آقای تشکل! بخشهایی از سخنان مقام معظم رهبری با تشکلهای دانشجویی، رمضان 1403 ⚡️⚡️«این مقداری که شما(تشکلها) راجع به توقّع از دولت و نظام و شخص حقیر و مانند اینها اینجا بیان کردید، بدانید چند برابرش من از شما توقّع دارم» 🔺وضعیت اخلاقی که درگیرش هستید و خبر هم ندارید که این گناه است و چه بلایی سرتان میآورد. متهم کردن این و آن در فضای مجازی است، شما فرصت دارید تهمت بزنید و او فرصت پاسخ هم ندارد. این عین ظلم و بی عدالتی است. ولو به اسم عدالت چنین کنید. اینقدر راحت اسم نبرید. (ضعف تشکلها در اخلاق) 🔺به لحاظ فکری و اندیشه باید روی خودتان کار کنید. اینطور به مرور دارید تحلیل میروید. خیلی اوقات زیر اسم اسلام کارهای ضد اسلامی انجام میگیرد. متصل شوید به اساتید فکر انقلاب مثل مرحوم مصباح. (ضعف تشکلها در اندیشه) 🔺بدانید کجایید و چه آرمانی را دنبال کنید. شما در دامن «نظام انقلابی» متولد شدید. آن را بشناسید. به آن لگد نزنید. از داشته های آن بهره بگیرید. بدانید چه بودیم و امروز چه هستیم. ارزش آن را بدانید. این محافظه کاری نیست. (شکر نظام انقلابی) 🔺دو آرمان را پیگیری کنید 🌱«اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی» 🌱«ارائه‌ی یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ی خوب یک کشور» بدانید در زمانه دولت سازی هستیم. از دوران نظام انقلابی عبور کرده ایم. فقط نق نزنید. ایده بدهید برنامه بدهید، فکر کنید، راه حل بدهید. در این جهت که رسالت تاریخی شما است، باشید. (آرمان مشخص برای کار در داخل و خارج) 🔺بیش از توجه به خارج از دانشگاه به داخل توجه کنید. دانشگاه باید به جز «تربیت عالم» و «تولید علم»، مدیریت این دو را بر عهده بگیرد. این دو نباید در خدمت دستگاه استکبار قرار بگیرند. همینها را پیگیری کنید که دانشگاه چنین بشود و دانشجویان دیگر هم پای کار بیایند. (تحقق حاکمیت انقلابی در بستر دانشگاه) 🔺«این حوادثی که در سطح منطقه و در سطح دنیا شما را به هیجان می‌آورد و به آنها افتخار میکنید، مربوط به کشور شما است، مربوط به جامعه‌ی شما و به انقلاب شما است.» این ها همه محصول تلاش کشور و پیشرفت آن در الگودهی است. متوجه شدید یکی از سر فصلهای مهم نقش ایران در حوادث منطقه و دنیا را؟ همین را پیگیری کنید، همین را دنبال کنید که عقب ماندگیهایش جبران شود. (آرمان جهانی که باید دنبالش کنید این است) 🔺من خیلی حرفها میزنم، میشنوید، ولی دنبال نمیکنید. چرا دنبال نمیکنید؟ مشغول چه کار مهمتری هستید؟ ✍️شیخ علی مهدیان استاد حوزه @ali_mahdiyan ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ خَيْرَ ما سَئَلَكَ مِنْهُ عِبادُكَ الصّالِحُونَ بارپروردگارا! بهترین چیزهایی را که بندگان شایسته از تو طلب می‌کنند، نصیب ما گردان. 🍀🪻🍀🪻🍀🪻🍀 🪷🌹🪷🌹🪷🌹🪷
دکتر رضا یونسی استاد مدعو دانشگاه قم و عضو مرکز مطالعات میان رشته‌ای جهاد دانشگاهی ✴️عید فطر مهم نیست ⚛مسلمانان آغاز ماه شوال و پایان رمضان الکریم رو «عید فطر» نام گذاری کردن در بیشتر بلاد اسلامی خصوصا اهل سنت جزو اعیاد بزرگ با تعطیلات فراوان، جشن های مفصل است. اما یک اشکال مهم اینجاست. ✳️تمرکز مسلمانان بر عید فطر سبب غفلت از معنای اصلی این عید شده است، در این عید آنچه مهم است «فاطر» است نه «فطر». آیا ما در این ماه به مقام فاطر رسیدیم؟ ✨فطر به معنای «شکافتن» و فاطر به معنای «شکافنده» ماه رمضان به دنبال ساختن فاطر است، یعنی انسان هایی که در پایان این ماه به قدرت شکافندگی رسیده باشند و به این مناسبت فطر را عید گفتن. 💫فاطر بودن به چه معناست؟ فاطر به معنای بدیع اما با یک تفاوت. بدیع یعنی خلق بدون واسطه و فاطر یعنی خلق با واسطه شکافتن. 💡شکافتن در خودش مفهوم پوسته و لایه رو تداعی میکنه، یعنی شما با شکافتن یک لایه به لایه بالاتر میری و این همون مفهوم توسعه است و بزرگترین توسعه، توسعه فردیه که فریضه روزه در ماه مبارک رمضان به دنبال اون هستش. ❤️ عیدتون مبارک باشه، امیدوارم از این مفهوم فطر در این ماه رمضان حسابی استفاده کرده باشی.😊 @dr_rezayounesi https://eitaa.com/drrezayounesi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
عید فطر ... 🔹فُطر در عربی به معنای قارچ است. گونه‌ای از سبزی که زمین را می‌شکافد و از زمین سر بر می‌آورد. فِطر هم به معنای انفطار، یعنی انتشار، گشوده شدن و شکوفا شدن است. روح آدمی وقتی شکفته می‌شود، خاک حاصلخیزی می‌شود که بر روی آن سبزه و گل می‌روید! در بهاران کی شود سرسبز سنگ؟ خاک‌ شو، تا گل برویی رنگ رنگ 🔻آدمی در بهار رمضان، زمین روح خودش را شخم زده، علف‌های هرز را می‌کَند؛ جانوران و حشرات زائد را دور می‌ریزد و خاک وجود را آماده رویش و باروری می‌کند و کاملاً آماده فیض الهی می‌شود. مستعد دیدن نورها، منظره‌ها و افق‌های تازه و شنیدن صداهای نو که یا قبلاً نمی‌دیده و نمی‌شنیده، یا در تاریکی بوده و اکنون چشم و گوش درون‌اش باز شده است. به قول خواجه: «زان مِی عشق کزو پخته شود هر خامی». 🔸آدمی اگر چنین شود، عید او قائم و حادث شده است و مطمئناً استعداد و احتمال وقوع چنین عیدی پس از ماه مبارک رمضان بسیار است. روزه یک‌سو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست می زخمخانه به‌جوش آمد و می‌باید خواست ✍️ علی خسروی دانشگاه جامعه المصطفی ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
عشق و حال آقازاده‌های اسماعیل هنیه! 🔰 ویراست و توئیت ، به مناسبت شهادت ۳فرزند و ۳نوه رییس دفتر سیاسی حماس 🔹 آخرین مواضع و مطالب مهم حجت‌الاسلام راجی را در ویراستی (توئیتر ایرانی) به آدرس ذیل دنبال کنید __________________ 🔸 اگر ویراستی را نصب دارید 🔸 اگر ویراستی را نصب ندارید 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
صورت پناه در خانواده.mp3
19.73M
پناه؛ تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن 🎙 | قسمت نهم موضــوع: صورت پناه در خانواده گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و استادحوزه ؛صدای مدرسه‌ نگاه مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah https://eitaa.com/Habibollah_Babai ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم 🔸کسانی‌اند که زندگی خود را به «اهداف» گره می‌زنند، همواره زیستی شاداب، بانشاط، پرتحرک، متمرکز و فعال دارند؛ 🔹اما کسانی که زندگی خود را به «افراد» یا «اشیاء» گره می‌زنند، زیستی متغیر، آشفته و منفعل دارند. غم و شادی آنان به غم و شادی آن افراد و اشیاء وابسته است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
نبرد «اراده» و «عربده» ... 🔻جنگ در فهم کلاسیک نظامی‌گری بعد از جنگ‌جهانی دوم، همواره استوار بر دوگانه «عربده و ارعاب» بود. 🔻ظرفیت و حیثیت پیروزی در چنین آوردی، در وحشتی داشت که مطابق آن، عنصر پیروز در «نبرد عربده‌ها» و «ماراتن وحشت» بتواند با عربده‌ای افزون‌تر، طرف مقابل را خائف و مرعوب خود سازد. در واقع در چنین آوردگاهی طرف مغلوب آنی بود که قبل از جنگ، «توحش ناشی از جنگ» و «مهابت جنگ‌افزارانه حریف»، ایشان را ترس‌آلود و زمین‌گیر می‌کرد. 🔻بحران موشکی خلیج خوک‌ها در ۱۹۶۳ مدلی برجسته از چنان نزاعی بین واشنگتن و مسکو بود که طی آن «کِندی» توانست در نبرد عربده‌ها، زبردستانه «خروشچف» را با اتکای بر عربده افزون‌تر نظامی مرعوب و وادار به عقب‌نشینی کند. 🔻مشکل رژیم موقت صهیونیستی و پایوران بی‌مقدارش در منازعه با ایران، توقف ایشان در ترمینولوژی میلیتاریسم(نظامی‌گری) جنگ سرد است. 🔻این روزها نتانیاهو همانقدر اشتباه می‌کند که دیروز ترامپ و پیش‌تر بوش پسر و همه رئوسای جمهور آمریکا کردند! همانانی که خولی‌وشانه به ایران طعنه می‌زدند که «در نبرد با تروریست یا با مائید یا بر ما» و رهبر ایران ناخائفانه ایشان را شماتت کرد «نه با شمائیم نه با تروریست‌ها»! 🔻یا ۷ مه ۲۰۱۹ واشنگتن با دادار دودور عزیمت ناو هواپیمابر آبراهام لینکن را برای چندمین بار به قصد ارعاب ایران «هشدار فرمائی» کرد اما برخلاف تصور، جمهوری‌اسلامی نه تنها دچار واهمه نشد بلکه ناباکانه خبر از خرامش شکار به شکارگاه داد! 🔻امروز نیز رژیم موقت و تروریسم دولتی اسرائیل با همان ادبیات منقضی شده، نابلدانه می‌کوشد ایران را از موضع «ترورسالاری» خائف و مهزوم خود کند. 🔻مشکل اسرائیل با ایران آن است که سازۀ نظامی‌اش برخوردار از عدم تقارن با میلیتاریزم ارزش‌محور ایران است. اسرائیل همانند پدر خوانده‌اش، برای جنگیدن تنها یک چیز را می‌داند و آن این که طرف مقابلش موظف به ترسیدن باید باشد و مشکل ایران نیز آنست که برخلاف توقع آنها «بلد نیست» بترسد! 🔻جنگ نوین برخلاف نشانگرهای جنگ سرد، جنگ اراده است و نه عربده! ✍️ دکتر علی خسروی دانشگاه جامعه المصطفی ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾ و روزی شما و آنچه وعده‌داده شده‌اید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن می‌گویید! سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳ ا***ا برای فهم اجتماعی این آیه به گزیده‌ای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید: انسان اروپایی همواره به زمین می‌نگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد. این نگاه به‌سوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانسته‌اند خود را در مکتبهای و به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند. از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او به‌سوی زمین به‌جای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجب‌شده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و شود. بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد به‌عنوان وسیله‌ای هماهنگ با تمایلات رسوخ‌کرده در روح و اندیشۀ ملت‌های اروپایی بهره ببرد. نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشه‌های اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد. این نزاع اثر بزرگی در جهت‌دهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی می‌گرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایه‌داری در پرتو اقتصاد آزاد نشان می‌داد و رشد می‌کرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش می‌داد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی می‌گرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان می‌ساخت که زمام تولید را در کشور به دست می‌گرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمی‌آورد. این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالت‌های آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان می‌نگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است. شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان د‌ر قالب رویکرد اندیشه‌ای جهان اسلام به‌سوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینه‌های مرتبط با واقعیت‌های محسوس نمایان ساخت. این در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است. این غیب‌گرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور می‌سازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، باعث می‌شود به‌جای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپایی‌های مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند. اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را به‌عنوان حقیقتی تجسم‌یافته در وجود امت لحاظ کنیم، می‌توان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود. اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیب‌گرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده به‌سوی در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل می‌شود. در اینجا اهمیت به‌عنوان الگوی اقتصادی روشن می‌شود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامه‌ریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر را بپذیریم می‌توانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقب‌ماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب می‌کنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است. 🆔 @DrSaeedi