eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
175 ویدیو
65 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | با علی(ع) تا بولیوی 🔸 چند سال پیش در جلسه‌ای با مجموعه‌ای از فعالان سیاسی و رؤسای احزاب و سندیکاهای کارگری کشور بولیوی (واقع در آمریکای جنوبی) شرکت کردیم. 🔹 وزیر کار بولیوی به عنوان رئیس هیات، این سوال را مطرح کرد که «نظریه عدالت» جمهوری اسلامی چیست؟ و آیا جمهوری اسلامی طرح و نقشه‌ای برای ایجاد و گسترش عدالت دارد؟ و البته این نکته را هم اضافه کرد که ما در بولیوی به این نتیجه رسیده‌ایم که از طریق اجرای سوسیالیسم و اندیشه‌های چپ نمی‌توان به عدالت رسید و به همین دلیل در جستجوی نظریه‌ای کاربردی برای تحقق عدالت در کشورمان هستیم. 🔸 چون این پرسش به صورت ناگهانی مطرح شد و از قبل اعلام نشده بود دوستان حاضر در جلسه پاسخ را به حقیر محول کردند. از آنجا که هنوز چنین نظریه‌ای به صورت منسجم ارائه نشده، چاره‌ای جز پناه بردن به نهج البلاغه نداشتم. بر اساس شناخت محدودی که از نهج‌البلاغه داشتم، متناسب با پرسش‌های مطرح شده، بخش‌هایی از فرمایشات و نامه‌های حضرت امیر را مطرح کرده و توضیح دادم. 🔹 جلسه بیش‌از دو ساعت طول کشید. در انتهای جلسه اعضای هیات به اجماع بیان کردند بهترین پاسخ‌ها را دریافت کرده‌اند و هیچ یک از سوالاتشان بی‌پاسخ نمانده و خواهش کردند متنی که نظریه عدالت جمهوری اسلامی در آن مطرح شده، جهت ترجمه در اختیارشان قرار گیرد. 🔸 در آنجا بود که توضیح دادم پاسخ سوالاتشان را بر اساس کتابی داده‌ام که‌ بخشی از سخنان و نامه‌های داماد پیامبر اسلام در آن جمع‌آوری شده و هنوز در جمهوری اسلامی به صورت رسمی نظریه عدالت تدوین نشده است! 🔹 در آن حال اعضای هیأت، با اصرار خواستار چند جلد نهج البلاغه شدند و با تعجب می‌پرسیدند با وجود چنین کتابی دیگر شما چه نیازی به نظریه عدالت و امثال آن دارید؟ 👤 دکتر محمدصادق کوشکی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖‍ سرنوشت اسلام به غدیر گره خورده است... 🔹انکار غدیر از اینرو انکار اسلام است که غدیر تعیین سرنوشت حیاتی اسلام است. 🔸یعنی اگر اسلام بخواهد بماند و اسلام باشد و به همه جزئیات آن مانند دوران پیامبر عمل شود و مسائلی که تازه پیش می‌آید بر طبق ملاک‌های صرفا اسلامی و قرآنی نه آرا و ظنون اشخاص، بر میزان علم نبوی فیصله داده شود و آنگاه آیات قرآن احکام وحی محمدی جهانگیر گردد، باید جامعه اسلامی کسی را در رأس داشته باشد تألی تلو پیامبر که جز پیشبرد اسلام صحیح و اجرای یکایک برنامه‌های آن با اطلاع وسیع و درست احتیاط کافی در مورد این برنامه‌ها به صورتی جدی و حقیقی و صحیح هدفی نداشته باشد. و به اصطلاح سر تا پا مجسمه‌ای باشد از اسلام و عمل به اسلام. 🔸پس محتوای غدیر یعنی اسلام و عمل به اسلام و بقای اسلام و تثبیت اسلام. به عبارت دیگر محتوای غدیر یعنی اقامه حدود اسلام و ادامه اجرای امر به معروف و نهی از منکر که عزت و بقای احکام خدا به این دو امر است وبس. و تبلیغ همه احکام قرآن به سراسر جهان بنا بر این آیا انکار چنین محتوایی انکار اسلام نیست؟ ✂️ : حماسه غدیر ص۴٧ 👤 نوشته استاد محمد رضا حکیمی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 | حقیقت یا منیت؟ 🔸کشمکش حقیقت یا منیت پیشینه تاریخی دارد.انسان در وسط ریسمانی خودش را در می‌یابد که یک سرش حقیقت است و سر دیگر آن در دست من او(نفس) است. و این جدال و کشمکش از لحظه آغازین آفرینش او شروع می‌شود اما تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟ 🔹من می‌گویم این‌که پایانش چه می‌شود از لحظه شروع مشخص است.این‌که فرد عزمش را جزم کدام طرف ریسمان می‌کند حق؟یا من؟ بنابراین من می‌گویم هیچ امکان ندارد که کسی یکباره دست به شمشیر برد و در برابر حق قرار گیرد، امکان ندارد ابوبکر وعمر وعثمان یک روزه خیمه‌ای را روبروی حقانیت علم کرده و در برابر علی بایستند. 🔸همانطور که می‌گویم عمر سعد سال‌ها پیش فرماندهی سپاهی در برابر جبهه حق را به عهده گرفته بود و شمر سالها پیش نقشه بریدن سر حسین بن علی را کشیده بود. آن‌روزهایی که ما دیدیم، تنها عرصه ظهور نقشه‌های شوم این منِ سرکش بود.می‌پرسی چگونه امکان دارد؟ 🔹من بسیار حرفه‌ایست و البته بسیار بسیار فرصت طلب؛به شرایط و اوضاع و احوال آن‌زمان نگاه می‌کند و اگر قدرت را هم جهت با حق دید شخص را وادار می‌کند که در آن مسیر گام بردارد، و گاه آن‌قدر موذیانه و زیرکانه این کار را می‌کند که نه تنها دیگران متوجه نمی‌شوند بلکه خود فرد هم گمان می‌کند که سینه چاک ره حق شده است. اما کی این من سرکش از زیر رنگ و لعاب خود بیرون می‌آید؟ 🔸هنگامی که قدرت به جبهه مقابل حق برسد.زمانی که دنیا به باطل روی بیاورد و برگ برنده به آن سمت گذر کند آن‌وقت فرد می‌بیند که دیگر جانباز جنگ صفین نیست، شمر ذی جوشن است.می‌بیند دیگر سینه چاک حق نیست،شعله‌های سوزاننده در خانه دختر پیامبر است. اما از کجا می‌شود به حیله‌ها این منِ مکار قبل از سر براوردن از زیر پوششش خبر دار شد؟ 🔹اگر چه این من یا بهتر بگویم نفس عملیات خود را تا فرا رسیدن زمان مناسب به تعویق می‌اندازد اما نشانه‌ هایی از خود را به تصویر می‌کشد.آن‌ها در وقایع مختلف تصمیمات ناگهانی می‌گیرند و بعد همه افراد را ملزم به آن می‌کنند، پا فشاری خود را تا آن‌جا ادامه می‌دهند که حتی ولی خدا را تهدید به مرگ می‌کنند که بر تصمیم آن‌ها مهر تایید بگذارند(بر تصمیم آتش بس به حکم نیزه کشیدن قرآن‌ها). 🔸آن‌ها همچنین در پیروی از حق چنان گستاخانه عمل می‌کنند که انگار دین خدا ارثیه پدری‌شان است و با دیگرانی که به ظاهر خارج از گروه خودشان هستند چنان بد رفتاری می‌کنند که گویی حتی اگر دست خودشان بود حق زندگی کردن را هم از آنها می‌ستاندند.آن‌ها را موجوداتی پست و مفلوک خطاب می‌کنند بدون این‌که یکبار تلاشی کنند تا جلوه های حق را به آن‌ها نشان دهند و در سایه عطوفت و مهربانی به آن‌ها حق را نشان دهند.آن‌ها حتی نسبت به هم کیشان خود هم بدگمان اند، اگر در موردی با آن‌ها مخالفت کنند خیلی زود آن‌ها را مرتد دانسته وحکم تکفیر آن‌ها را صادر می‌کنند بدون این‌که بخواهند دلیل مخالفتشان را بدانند... 🔹با همه‌ی این اوصاف و داستان‌های تاریخی آیا به گمانتان جدال بین حق و باطل یا حقیقت و منیت درونی تمام شده؟ چه کسی می‌تواند به جرات بگوید کدام سمت این ریسمان قرار دارد؟ چه کسی می‌تواند به راستی ادعا کند که پیشانی مهرخورده اش از خواندن نماز برای حق است یا تنها ماه پیشانی برای این من؟ چه کسی می‌تواند ادعا کند که سینه چاکی اش برای حق او را مخلص انقلابی کرده یا حیله های من برای به دستگیری قدرت؟ 🔸چه کسی چون می‌تواند باشد که سخن گفتنش برای حق، سکوتش برای حق، جنگیدنش برای حق، بخشش برای حق، حتی خوردن و خوابیدن و به تمام معنا همه‌ی هستی اش برای حق باشد؟راستی تمام فحش‌ها و ناسزاها گفتن‌هایمان به افراد به ظاهر مخالف برای حق بود یا من؟ 🔹پیش از آن‌که بتوانیم ادعا کنیم که ما هم چون کوفیان مهدی (عج) را تنها نمی‌گذاریم باید به خود برگردیم و بپرسیم کدام طرف این ریسمان مرا به خود می‌کشد؟ 👤سرکارخانم همتیان | کارشناسی روانشناسی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 به طرفداران اسلام هشدار می‌دهم! 🔹من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می‌دهم که یک وقت فکر نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی و جهان بینی اسلامی این است که نگذاریم دیگران حرفهایشان را بزنند... 🔸چنین تصور نشود که با جلوگیری از ابراز افکار و عقاید می‌شود از اسلام پاسداری کرد. از اسلام فقط با یک نیرو می‌شود پاسداری کرد و آن منطق و آزادی دادن و مواجهه صریح و رک و روشن با افکار مخالف است! ✂️ : آینده انقلاب اسلامی ص 48 👤 استاد مرتضی مطهری 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
خدا بخشنده محض است.mp3
896.2K
🎧 👤 استاد عالی | صلاح را به خدا واگذاریم 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🌿💎🌸بسم الله الرّحمن الرّحیم🌸💎🌿 🌺آغاز نخستین دوره ختم ۱۱۰ روزه نهج البلاغه به مناسبت عید سعید غدیر خم🌺 ⚘🌹🥀شروع برنامه ختم نهج البلاغه ان شاءالله از 20 مردادماه ۱۳۹۹ مصادف با ولادت با سعادت امام موسی کاظم علیه السلام ⏰دریافت برنامه ختم ۱۱۰ روزه و همراهی با کانال تازه تاسیس ختم نهج البلاغه به همراه گزیده هایی از شرح نهج البلاغه مطابق با برنامه مطالعه روزانه از طریق پیوند زیر میسر خواهد بود: http://eitaa.com/nahj_albalagha110 👆👆دوستان از دست ندهید 👆👆👆
🌸ولادت با سعادت امام موسی کاظم (علیهما السلام) مبارک باد.🌸 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
رسانه و زندگی بدون خانواده.mp3
2.85M
🎧 👤 استاد کهوند | نقش رسانه در ترویج زندگی بدون خانواده 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖‍ گناه ندارد ولي ... 🔸 از خيابان و بازار که مي گذشت به اطراف نگاه نمي کرد. در زماني که در مشهد مقدس فلکه اي دور آستانه امام رضا(عليه السلام) احداث کردند و با احداث آن فلکه، قبرستان قتلگاه که قبرستان بزرگ و مهمي بود در داخل مشهد و در جانب شمالي صحن کهنه (صحن انقلاب اسلامي)، از بين رفت و اينها در آن زمان در مشهد کارهاي مهم و جالب توجه هر کس بود، من همراه مرحوم حاج آخوند از درب غربي صحن کهنه بيرون رفتيم و در ابتداي بالا خيابان که حالا (سال 1354 شمسي) نامش خيابان نادري است مي رفتيم چون به بست بالا خيابان رسيديم که دو دهانه فلکه در آنجا به هم مي پيوست، گفتم: اين فلکه اي است که احداث کرده اند. 🔹 مرحوم حاج آخوند نگاه نکرد. از ايشان پرسيدم: آيا نگاه کردنش گناه دارد؟ گفت: نه، گناه ندارد. ولي به همين اندازه حواسم پرت مي شود. ✂️ : فضيلت هاي فراموش شده (شرح حال حاج آخوند ملاعباس تربتي) ص 148 👤 نوشته حسینعلی راشد 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
ولایت فقیه یعنی چه.mp3
5.15M
🎧 👤 استاد رحیم پور | ولایت فقیه یعنی چه؟ 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖‍ جاده زندگي 🔸 رانندگان زحمت کشی که به اقتضای شغل شان ، پیوسته در حال سفر و پشت سر گذاشتن شهرها و جاده ها هستند ، وقتی در یک جاده صاف بدون دست انداز و مستقیم قرار می گیرند ، از آنجا که احتمال خواب آلودگی و سنگین شدن پلک ها در چنین مسیرهایی بیشتر است ، تدابیری می اندیشند تا دچار خسران و ضرر برخاسته از خواب آلودگی نشوند: مقداری تنقلات و آجیل سالم کنار دستشان گذاشته و نوش جان می کنند. از فردی خوش صحبت ، خواهش می کنند تا آنان را به حرف گیرد. از نوارها و سی دی های مناسب ، استفاده می کنند و ... 🔹 در جاده زندگی نیز آنگاه که انسان در نعمت های بی کران الهی غرق میشود ، برای جلوگیری از مستی و خواب آلودگی غفلت آور که انسان را به اعماق دره غفلت می اندازد ، باید چاره ای اندیشید : مطالعه تاریخ و عبرت از سرگذشت پیشینیان. انتخاب دوستان و هم نشینان خوب که عیوب و اشتباهات مان را یادآوری کنند. شرکت در مجامع و جلساتی که برنامه ذکر ، موعظه و پند دارند. سرکشی به بیمارستان ها و یادآوری نعمت هایی که از آن بهره مندیم. زیارت اهل قبور و شرکت در مجالس تشییع و تعزیه. انتخاب همسری که مشوق انسان به خوبی ها و حرکت به سوی ارزش ها باشد. تشرف به حرم های مطهر ائمه معصومین علیهم السلام. قراردادن تابلوهای هشدار دهنده در چشم اندازهای پرکاربرد؛ مانند: نصب تابلوهایی حاوی اسماء الهی یا نام مقدس اهل بیت علیهم السلام در اتاق خصوصی ، نوشتن نام خدا در آغاز هر نوشته ، نامه یا دفتر درسی ، قرار دادن تصاویر و نوشته های مناسب بر روی صفحه زمینه گوشی همراه ، رایانه و غیره. ✂️ : عمرتون چند؟! ، ص 44 👤 نوشته سید مصطفی هاشمی محجوب 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖‍ مسئله ازدواج بسیار مهم است ... 🔸 مسئله ازدواج بسیار مهم است در اسلام. اگر چه شرعا در زمره ی واجبات ذکر نشده ، اما به قدری تحریص و ترغیب شده است که انسان می فهمد خدای متعال بر این امر اصرار دارد. 🔹 علت اهمیت هم این است که ازدواج یک نیاز طبیعی است و اسلام که به نیازهای طبیعی انسان اهمیت می دهد ، بایستی راه سالم تأمین این نیازها را مشخص کند ، و مشخص هم کرده و آن هم ازدواج است. 🔸 هم زن و هم مرد یک نیاز جنسی دارند ، این نمیتواند بی بندوبار باشد ، نمیتواند رها شده باشد ، اجازه ندارد حدومرز نداشته باشد ، یک حدومرزی میخواهد ، حدومرزش ازدواج است. لذاست که می فرماید : « من تزوج احرز نصف دینه » کسی که ازدواج بکند، نصف دینش را نگه داشته. نصف دینی که نگه داشته کدام است؟ یک مقدارش همان چیزی است که از ناحیه تمایلات جنسی انسان تهدید می شود. 🔹 تمایل جنسی ، دین را از خیلی ها می گیرد ، خیلی ها را دچار اشکال میکند ، دچار گمراهی میکند و راه جلوگیری اش هم این است که این تمایلات جنسی اشباع بشود ، برآورده بشود ، سرکوب هم نشود ، اما چطوری؟ با قاعده و قانون ؛ یعنی با ازدواج. ببینید ازدواج چه چیز مهمی است. ✂️ : خانواده (به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری) ، ص 22 👥 گردآوری توسط کمیته موضوعی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan