📖 امتحانات الهی را فراموش نکنید
🔸یک نکته را هم نباید فراموش کرد که تنگنای اقتصادی یکی از امتحانات الهی است که نباید از آن فرار کرد.
🔹امیر مؤمنان علی علیهالسلام فرمود: «خداوند روزیها را مقدَّر فرمود و آنگاه آن را زیاد کرد و کاهش داد و به تنگی و وسعت تقسیم کرد و به عدالت رفتار نمود تا هر که را بخواهد به وسعت روزی و یا تنگی آن بیازماید و از این راه سپاسگزاری و شکیبایی فقیر و غنی را امتحان نمايد.
✂️ #برشی_از_کتاب : نیمه دیگرم، ج۳، ص۱۴۷
👤 محسن عباسی ولدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | بيماری عشق
👤 دکتر سيدعلی مرعشی
🔹 عشق ابزاری است که از آن برای زیبایی بخشیدن به فیلمها، رمانها و اشعار استفادهی بسیاری میشود. امروزه نیز این پدیده به صورت فراوانی در بین جوانان قابل مشاهده است.
🔸 اما سوال اینجاست که این عشق واقعاً به زیبایی همان چیزی است که در آثار هنری آن را نشان میدهند یا به صورت یک بیماری است که زندگی فرد را مختل میکند و پیامدهای غیر قابل جبران به همراه دارد.
🔹 در این کارگاه به چرایی نامگذاری این پدیده به بیماری عشق و همچنین نشانههای این بیماری و اثرات آن و راههای مناسب شناخت شریک زندگی پرداخته میشود.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #کارگاه
🌐 fatehan.net/post/19
🆔 @fatehan_net
📖 جهانبینی الهی یا مادّی
🔸از نظر مادی، عوامل مؤثر در اجل و روزی و سلامتی و سعادت و خوشبختی منحصراً مادی است. تنها عوامل مادی است که اجل را نزدیک یا دور میکند، روزی را توسعه میدهد یا تنگ میکند، به تن سلامت میدهد یا میگیرد، خوشبختی و سعادت را تأمین یا نابود میکند؛ اما از نظر جهانبینی الهی، علل و عوامل دیگری که عوامل روحی و معنوی نامیده میشوند، نیز هم دوش عوامل مادی در کار اجل و روزی و سلامت و سعادت و امثال این امور مؤثرند.
🔹ازنظر جهانبینی الهی، جهان یک واحد زنده و باشعور است، اعمال و افعال بشر حساب و عکسالعمل دارد، خوب و بد در مقیاس جهان بیتفاوت نیست، اعمال خوب و بد بشر مواجه میشود با عکسالعملهایی از جهان که احیاناً در دورهی حیات و زندگی خود فرد به او میرسد. ایذاءِ (اذیت کردنِ) جاندار، اعم از حیوان و انسان، خصوصاً ایذاءِ به صاحبان حقوق، از قبیل پدر و مادر و معلم، آثار سوئي در همین زندگی دنیایی به بار میآورد. در طبیعت، مکافات هست. این آثار و نتایج خود قسمتی از مظاهر قضا و قدر است.
🔸بدیهی است که اینگونه قضایا و ارتباطات میان حوادث و پدیدهها با جهانبینی الهی که جهان را یک دستگاه واحد زنده صاحب اراده و شعور میداند، قابلتوجیه است و بخشی از روابط علّی و معلولی را تشکیل میدهد و اما با طرز تفکر مادی و جهانبینی ماتریالیستی قابلتوجیه نیست. ازنظر جهانبینی الهی، جهان هم شنوا است و هم بینا، ندا و فریاد جاندارها را میشنود و به آنها پاسخ میدهد.
✂️ #برشی_از_کتاب : انسان و سرنوشت، ص۸۶
👤 آيتالله شهيد مطهری (ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📶 #لایو_روانشناسانه
👈 با موضوع : #فرزند_پروری آگاهانه
👤 با حضور : دکتر سید موسوی (روانشناس، عضو هیأت علمی دانشگاه)
⏰ جمعه ۴ تیر ماه | ساعت ۲۰
🌐 آدرس پیج:
http://instagram.com/fatehannet
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 فلسفهی دوران عقد
🔸یکی از اصلیترین فلسفههای دوران عقد شناخت دو طرف از یکدیگر است. از آن جایی که دختر و پسر در دوران عقد به جهت مَحرم بودن ارتباط راحتتری با هم دارند شناخت بهتر و کاملتری نسبت به هم پیدا میکنند؛ پس اصل این که دختر و پسر مدتی را به عنوان دوران عقد با هم باشند را لازم و ضروری میدانم.
✂️ #برشی_از_کتاب : نیمه دیگرم، ج۳، ص۱۲۷
👤 محسن عباسی ولدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📶 کارگاه آنلاین #فرزند_پروری آگاهانه
👈 آموزش اولویتهای فرزند پروری در دنیای امروز
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر سید موسوی
(دکتری تخصصی روان درمانگر و مدرس دانشگاه)
🔖 برخی سرفصلها:
♨️ لزوم و نتایج زندگی آگاهانه و بهوشیار برای والدین
♨️ اجرای عملی تمرینات
♨️ کاهش اضطراب و استرس
♨️ رهایی از سرزنش خود در تربیت فرزند
♨️ آشنایی با لیست فعالیتهای لذتبخش
و...
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید:
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | بایدها و نبایدهای خواستگاری
👤 دکتر حمید حبشی
🔸خواستگار آمده و یا میخواهیم برویم خواستگاری!
🔹میخواهیم طرف مقابل را شناسایی کنیم و ببینیم با آنچه که معیار ماست، انطباق دارد یا نه؟
🔸چه کار باید کنیم؟!
🔹از کجا بفهمیم که او با آنچه که ما برای همسری و ازدواج مدنظر داریم انطباق لازم را دارد؟
🔸در این مطلب، سخنرانی بسیار مفید و کاربردی دکتر حمید حبشی که پیرامون «بایدها و نبایدهای خواستگاری» تبیین شده است را خدمت شما عزیزان تقدیم مینماییم.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #کارگاه
🌐 fatehan.net/post/24
🆔 @fatehan_net
📖 عدم ضرورت عقد طولانی در شرایط مناسب
🔸اگر برای کسی به صورت عادی شرایط ازدواج فراهم شد و برای تشکیل زندگی مشترک هم مشکل جدّی و خاصی نداشت، لازم نیست دوران عقد طولانی داشته باشد.
🔹همین اندازه که در دوران عقد به شناخت کافی رسیده و از انتخاب خود مطمئن شدند، بهتر است زودتر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
✂️ #برشی_از_کتاب : نیمه دیگرم، ج۳، ص۱۳۰
👤 محسن عباسی ولدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
کارگاه فرزند پروری آگاهانه_۲۰۲۱_۰۶_۲۷_۱۳_۱۰_۰۹_۵۲۱.mp3
1.84M
💠 توضیحات کارگاه | #فرزند_پروری آگاهانه۱
🎙دکتر سید موسوی(دکتری تخصصی روانشناسی)
⭕️ سرفصل ها :
https://eitaa.com/fatehan_net/2201
🔍 اطلاعات بیشتر و ثبت نام :
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید :
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 راحتطلبی
🔸کسانی که وقت خود را تلف میکنند، معمولاً انسانهای راحتطلبی هستند. متأسفانه بیشتر افراد میخواهند قلّههای موفقیت را با راحتطلبی و در کمال آسایش فتح کنند و تجربه نشان داده است که این محال است.
🔹امام علی علیهالسلام فرمودند: «تصمیم بر کارهای بزرگ و طلب بزرگواری با لذتجویی جمع نمیشود.» کسی که موافق هوای نفس خود عمل کند و به قول معروف، هر کاری دلش خواست انجام دهد، از وقتش نیز استفاده نخواهد کرد؛ چرا که نفس انسان، همواره به دنبال راحتطلبی است.
🔸طبیعت انسان هم بهگونهای است که میخواهد به کارهای راحت و بیدغدغه بپردازد؛ درحالیکه امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرماید: «هر کس دوست دارد به درجات عالی دست یابد، باید بکوشد هوای نفس خویش را مغلوب سازد و آن را مسخّر خویش کند» و نیز فرمود: «خوشا به حال کسی که بر نفس خویش غالب شود و نفس بر او مسلّط نشود و او مالک هوی و تمایلات خود باشد و هوای نفس بر او حکومت نکند.»
✂️ #برشی_از_کتاب : تيک تاکِ زندگی، ص۹۲
👤 حميد دوازده امامی، سعيد خطيبی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | تعلیم و تربیت اسلامی
👤 استاد میرباقری
🔸تعلیم و تربیت رسمی در کشور ما به شدت تحت تأثیر فرهنگ غرب است. وضعیتشناسی تعلیم و تربیت برای شناخت تأثیر جریانات تعلیم و تربیت غربی در دنیای اسلام و کشورمان امری لازم است.
🔹سه رویکرد در دانشهای مربوط به حوزه تعلیم و تربیت اسلامی (رویکرد فلسفی، رویکرد فقهی، رویکرد تدوینی) وجود دارد که در این سخنرانی ویژگی های هر یک بیان شده است.
🔸مکتب تربیتی اسلام بعنوان مجموعه آموزه هایی است که می توان از اسلام نسبت به حوزه تربیت استنباط کرد. البته مکتب تربیتی اسلام برای تبدیل شدنش به یک نظام تربیتی عینی و جاری شدنش در عینیت باید از بستر علوم تربیتی هم عبور کند. ما در حوزه علوم تربیتی نیاز به مکتب تربیتی، دانش ها و علوم تربیتی و نیاز به مدل های عینی تربیتی داریم.
🔹علم دینی یعنی علمی که در آن مکتب مستند به اسلام فرآوری شده، تبدیل شده به دانش کاربردی که میتواند به ما معادله دهد، پیشگویی کند و هدایت تغییرات را به عهده بگیرد. علم دینی، علمی است که مکتب و دستاوردهای استنباطی از دین در روش تحقیقش جانمایی شده باشد.
🔸ما در دستیابی به علوم تربیتی اسلام در قدم اول نیازمند به استنباط مکتب تربیتی اسلام از متون دینی هستیم، قدم بعد این است که این مکتب تربیتی چگونه تبدیل به علوم تربیتی می شود. البته دستیابی به مکتب تربیتی اسلام و علوم تربیتی و مدل های برنامه ریزی تربیتی احتیاج به نرم افزار پیشینی هم دارد.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #سخنرانی
🌐 fatehan.net/post/34
🆔 @fatehan_net